"Straszny dom": DZWIĘK I FURIA
Już na wstępnym etapie produkcji, było jasne, że jednym z głównych celów filmu będzie antropomorfizacja domu i tchnięcie życiem w cegły i strukturę zaprawy murarskiej. Najnowocześniejsza technologia wykorzystana w Strasznym domu umożliwiła filmowcom stworzenie niezwykłej centralnej postaci filmu. Projektowanie wyglądu domu było dosyć żmudnym procesem. „Trudno było przygotować projekt domu, który byłby straszny, ale nie na tyle, aby zbytnio rzucać się w oczy”, wyjaśnia Chris Appelhans. „Miał być po prostu kolejnym starym domem na ulicy, który kiedy zmienia się światło wydaje się nagle monstrualny i budzi złe przeczucia".
„Jedną z korzyści animacji jest to, że można zbudować dom, który będzie wyglądał tak, jak gdyby miał oczy i usta,” mówi producent Starkey. „Animatorzy byli w stanie nadać mu wyraz ludzkiej twarzy”.
Tak mówi o animacji Kathleen Turner, „Sposób, w jaki aktor się porusza - te wszystkie niewidoczne sygnały - i jaki jest jego stan emocjonalny, wszystko to można wyczytać z mowy ciała”, mówi Turner. „Dzięki kamerze, która kopiuje ruch na dysk komputerowy można w efektywny sposób zarejestrować występ danego aktora”.
Oprócz tego, że zagrała na planie z innymi aktorami, Kathleen Turner wzięła istotny udział w tworzeniu pełnych wściekłości dźwięków wydawanych przez dom. Turner i reżyser Kenan spotkali się w sławnym nowojorskim Brill Building, aby nagrać wokalizy aktorki, a także jej niewerbalny występ w roli strasznego domu. Taśma z nagraniem została następnie wysłana do studia Skywalker Sound - części George Lucas’s Skywalker Ranch w Północnej Kalifornii - które zmiksowało naturalne odgłosy odkształcającego się drewna i ruchu domu. Dźwiękowcy pracujący przy filmie umieścili starą, drewnianą stodołę na jednym ze wzgórz Marin i przymocowali wzmacniacze do jej wewnętrznych ścian. W ten sposób byli w stanie uchwycić naturalne jęki wydawane przez budynek i wpleść je w efekty dźwiękowe filmu Straszny dom, które brzmią wyjątkowo złowieszczo i zadziwiająco ludzko.