Reklama

"Stosunki międzymiastowe": INFORMACJE O TWÓRCACH FILMU

NANETTE BURSTEIN (reżyserka) to uznana reżyserka i producentka, znana przede wszystkim jako wielokrotnie nagradzana autorka filmów dokumentalnych.

W 2000 roku Burstein była nominowana do Oscara w kategorii Najlepszy film dokumentalny oraz do nagrody "Prawdziwsze od fikcji" Independent Spirit Awards. Zdobyła również nagrodę Directors Guild of America (DGA) w kategorii najlepsze osiągnięcie reżyserskie za film On the Ropes. Film ten zdobył również Special Jury Prize na festiwalu filmowym w Sundance w 1999 roku. Do Sundance Burstein wróciła w 2008 roku z filmem American Teen, za który otrzymała nagrodę za najlepszą reżyserię dokumentu. Otrzymała również nominację do nagrody Emmy w 2008 roku za dokument telewizyjny NY77: The Coolest Year in Hell, który wyreżyserowała oraz którego była producentem wykonawczym.

Reklama

Wśród pozostałych osiągnięć reżyserskich Nanette Burstein wymienić można głośny dokument To rola dla niego, jak również mini serial telewizyjny Say it loud: a celebration of black music in America. Burstein była także producentem wspomnianych filmów oraz producentem wykonawczym komedii American shopper i seriali Autobiography i Film school.

Obok filmów dokumentalnych Burstein reżyseruje również reklamy telewizyjne,

w tym kampanie firm Nike i Sprint.

Burstein studiowała film w Tisch School of the Arts na Uniwersytecie Nowojorskim. Obecnie mieszka na Brooklynie i jest współwłaścicielką baru na Manhattanie o nazwie "The Half-King".

ADAM SHANKMAN (producent) jest wszechstronnym twórcą filmów, który osiągał sukces jako reżyser, producent i choreograf. Był współproducentem i głównym choreografem ceremonii wręczenia Oskarów w 2010 roku. Produkcje telewizyjne zdobyły w ostatnim czasie rekordową liczbę 12 nominacji do nagrody Emmy, w tym dwie dla Shankmana za produkcję i choreografię.

Shankman oraz jego siostra, Jennifer Gibgot, kierują firmą Offspring Entertainment, która jest obecnie zaangażowana w wiele projektów na różnych stadiach produkcji i rozwoju. Pod szyldem Offspring Entertainment Shankman był wcześniej producentem filmu Step up: taniec zmysłów, który wyreżyserowała jego współchoreograf Anne Fletcher, oraz jego świetnych kontynuacji - Step Up 2, i Step Up 3D w reżyserii Jona Chu, a także thrillera Przeczucie z Sandrą Bullock.

Na Shankmana czeka musical rockowy "Rock of Ages", który wyreżyseruje i wyprodukuje pod szyldem Offspring Entertainment. Również pod szyldem Offspring ma on być reżyserem i producentem Sinbada oraz producentem filmu Tink, w którym główną rolę zagra Elizabeth Banks.

W lipcu 2007 roku Shankman był reżyserem i producentem wykonawczym filmu Lakier do włosów, adaptacji filmowej broadwayowskiego musicalu, zdobywcy nagrody Tony. Film otrzymał trzy nominacje do Złotych Globów, w tym w kategorii Najlepszy film - komedia lub musical. Co więcej znakomici aktorzy grający w filmie zdobyli nagrodę Critics' Choice Award dla najlepszej obsady.

Kariera reżyserska Shankmana rozpoczęła się w 2001 roku jego debiutanckim filmem Powiedz tak. Rok później wyreżyserował melodramat Szkoła uczuć. Jego kolejne filmy to Wszystko się wali, Pacyfikator oraz Fałszywa dwunastka II. Wśród ostatnich filmów Shankmana są kasowe hity 17 Again, którego był producentem oraz Opowieści na dobranoc, który wyreżyserował.

Zanim rozpoczęła się reżyserska i producencka kariera Shankmana, należał on do czołowych choreografów przemysłu rozrywkowego pracujących przy komediach tanecznych i fizycznych. Odcisnął on twórcze piętno na wielu znanych komediach, dramatach, thrillerach i filmach animowanych. Jego projekty sięgają od Rodziny Addamsów do Boogie Nights, Małżeńskiej rapsodii i Flinstonów, za których był nominowany do nagrody Bob Fosse Award. Ponadto Shankman był choreografem teledysków Whitney Houston, zespołu The B-52s, Barry'ego White'a, Aarona Neville'a, grupy Chic i Stevie'ego Wondera. Jest także jurorem hitowego reality show telewizji Fox So You Think You Can Dance (amerykańska wersja You Can Dance - Po prostu tańcz).

Pochodzący z Los Angeles Shankman pokochał teatr we wczesnym wieku. Po ukończeniu szkoły średniej przeniósł się do Nowego Jorku, gdzie uczęszczał do Juilliard School. Po tym, jak spędził pięć lat jako aktor i tancerz na scenach Nowego Jorku oraz teatru regionalnego, Shankman wrócił do Los Angeles, gdzie zaczął tańczyć w teledyskach takich artystów, jak Paula Abdul czy Janet Jackson. Wystąpił również na ceremonii rozdania Oskarów w 1989 roku.

JENNIFER GIBGOT (producentka) rozpoczęła karierę producencką w 1995 roku od prowadzenia firmy Tapestry Films. Podczas trwającej osiem lat pracy stworzyła liczne projekty i wyprodukowała takie popularne filmy, jak Cała ona czy Powiedz tak z Jennifer Lopez i Matthew McConaughey'em. Gibgot wynajęła swojego brata, Adama Shankmana, który był już uznanym choreografem, by poprowadził Powiedz tak, co rozpoczęło jego karierę reżyserską. Ostatnio współpracowała z nim przy 17 Again, Opowieściach na dobranoc oraz Step Up 3D.

W 2003 roku Gibgot i Shankman utworzyli Offspring Entertainment i podpisali umowę gwarantującą pierwszeństwo produkcji w studiu Walta Disneya. Gibgot została później producentem wykonawczym wyreżyserowanych przez Shankmana filmów - Pacyfikatora oraz komedii rodzinnej Fałszywa dwunastka II. Gidgot i Shankman byli ponadto producentami świetnego filmu tanecznego Step Up: Taniec zmysłów oraz jego jeszcze głośniejszej kontynuacji Step Up 2.

Pod szyldem Offspring Gibgot i Shankman byli producentami wykonawczymi niezwykle popularnego musicalu "Lakier do włosów", który osiągnął liczne sukcesy,

m.in. otrzymał nominację do Złotych Globów w kategorii Najlepszy film - komedia lub musical.

W tym roku, oprócz Step Up 3D, firma stworzyła również film na podstawie książki Nicholasa Sparksa pt. Ostatnia piosenka z Miley Cyrus w roli głównej. Wśród projektów w fazie rozwoju są "Rock of Ages", Tink oraz nowa wersja kultowej opowieści Sinbad.

GARRETT GRANT (producent) był producentem wykonawczym czterech ostatnich filmów reżysera Adama Shankmana, w tym hitu kasowego "Lakier do włosów", który zarobił ponad 200 milionów dolarów na całym świecie, co uczyniło go czwartym musicalem w historii, jeśli chodzi o przychody. Ich pozostałe trzy hity kasowe to Opowieści na dobranoc z Adamem Sandlerem, Pacyfikator z Vinem Dieselem oraz Fałszywa dwunastka II ze Stevem Martinem. Grant był również producentem wykonawczym filmu Stare wygi z Johnem Travoltą i Robinem Williamsem.

Grant był współproducentem Magicznych butów oraz producentem liniowym Upalnego lata. Ponadto był również kierownikiem produkcji przy filmie Charlie Cykor oraz nadzorował produkcję filmu Wielki Biały Ninja.

Grant rozpoczął karierę kierownika planu przy filmie Głupi i głupszy, pracując z reżyserami Bobbym i Peterem Farelly. Oprócz tego był współproducentem i/lub kierownikiem produkcji, kierownikiem zmiany bądź kierownikiem planu przy ośmiu innych filmach: Olimpiada, Skazani na siebie, Płytki facet, Osmosis Jones, Powiedz, że to nie tak, Ja, Irena i ja, Sposób na blondynkę oraz Kręglogłowi.

GEOFF LATULIPPE (scenarzysta) debiutuje w filmie fabularnym przy Stosunkach międzymiastowych. Obecnie pracuje nad kilkoma projektami, w tym nad horrorem komediowym Breathers: a zombie's lament, opartym na powieści S.G. Browne'a, którego producentem jest Diablo Cody.

Latulippe jest absolwentem James Madison University School of Media Arts & Design w Harrisonburgu w stanie Virginia.

DAVE NEUSTADTER (producent wykonawczy) pracuje jako dyrektor ds. rozwoju w New Line od 2007 roku. Obecnie jest tam kierownikiem produkcji, który w ostatnim czasie zajmuje się współczesną przeróbką znanego klasycznego horroru Koszmar z ulicy Wiązów z Jackie Earle Haleyem jako Freddy Krueger.

Neustadter rozpoczął karierę w New Line w 2003 roku jako asystent w wydziale rozwoju, a następnie jako asystent wykonawczy Richarda Brenera. Jest absolwentem Indiana University.

RICHARD BRENER (producent wykonawczy) jest weteranem studia New Line Cinema od ponad dziesięciu lat, obecnie także prezesem ds. produkcji.

W czasie piastowania tego stanowiska w New Line Brener nadzorował produkcję i był producentem wykonawczym wielu filmów w studiu, które odniosły ogromny sukces,

w tym takich hitów, jak: Seks w wielkim mieście, seria Harold i Kumar, Polowanie na druhny, Austin Powers i Złoty Członek, Od wesela do wesela, Sposób na teściową oraz seria Oszukać przeznaczenie. Inne popularne produkcje, nad którymi pracował Brener, to Efekt motyla i Ryzyko. Ostatnio był producentem wykonawczym zarówno Seksu w wielkim mieście 2, jak i Koszmaru z ulicy Wiązów. Obecnie pracuje nad produkcją komedii romantycznej New Year's Eve.

Brener dołączył do studia jako pracownik tymczasowy w 1995 i szybko awansował ze stanowiska redaktora w dziale scenariuszy na stanowisko starszego prezesa. W czasie swojej kariery Brener nadzorował relacje studia z czołowymi gwiazdami - Adamem Sandlerem, Benem Stillerem i nieżyjącym już Tedem Demmem.

Brener urodził się i wychował w Short Hills w New Jersey, w 1994 uzyskał tytuł licencjata na wydziale historii Uniwersytetu Yale.

MICHAEL DISCO (producent wykonawczy) menedżer ds. rozwoju współpracujący ze studiem New Line Cinema od 2000 roku, obecnie również wiceprezes ds. produkcji w studiu.

Disco wyprodukował ostatnio komedię romantyczną Walentynki, która okazała się hitem. Wcześniej, pracując przy produkcjach Słaby punkt, Lakier do włosów, Harold

i Kumar uciekają z Guantanamo, Podróż do wnętrza ziemi, Cztery gwiazdki, Kobiety pragną bardziej, pełnił funkcję dyrektora ds. rozwoju oraz dyrektora artystycznego. Obecnie zajmuje się fantastycznym filmem przygodowym pt. Jack the Giant Killer Bryana Singera, który wkrótce trafi na ekrany kin.

ERIC STEELBERG (operator filmowy) nakręcił niedawno świetnie przyjęty dramat W chmurach - był to jego drugi film stworzony wraz z reżyserem Jasonem Reitmanem i jednocześnie ich drugi wspólny obraz nominowany do Oscara w kategorii najlepszy film. Pierwszym była uznana przez krytyków komedia Juno.

Wcześniej Steelberg współpracował z reżyserem Markiem Webbem przy tworzeniu niekonwencjonalnej komedii romantycznej 500 dni miłości, w której wystąpili Zooey Deschanel i Joseph Gordon-Levitt, a także nakręcił film Bandslam w reżyserii Todda Graffa z udziałem Vanessy Hudgens, Davida Bowie i Lisy Kudrow.

Pierwszym filmowym osiągnięciem Steelberga była wyróżniona nagrodą ALMA Piętnastolatka, która zdobyła Grand Prix Jury oraz nagrodę publiczności na festiwalu filmowym w Sundance w 2006 roku, a także nagrodę Johna Cassavetesa na gali Independent Spirit Awards.

Steelberg, urodzony w Los Angeles, początkowo zajmował się czarno-białą fotografią. W wieku 16 lat nakręcił swój pierwszy film krótkometrażowy, który zdobył dwie nagrody krajowe i jedną międzynarodową. Rozwijał swój talent, zajmując się projektami związanymi z krótkimi filmami, w tym tworząc liczne teledyski i ponad 75 spotów reklamowych.

KEVIN KAVANAUGH (scenograf) zadebiutował ostatnio jako główny scenograf pierwszego filmu pełnometrażowego wyreżyserowanego przez Drew Barrymore Dziewczyna z marzeniami.

Kavanaugh wychował się w Południowej Kalifornii i ukończył studnia na Publicznym Uniwersytecie w San Francisco z tytułem licencjata. Zaczął interesować się scenografią filmową w okresie studiów, dorabiając w studiu filmowym American Zoetrope podczas prac nad Ojcem chrzestnym III i Drakulą. Tom Sanders, główny scenograf obu wspomnianych filmów Francisa Forda Coppoli, zaproponował Kavanaughovi jego pierwszą pracę w dziale scenografii na planie filmu Maverick, co stało się początkiem ich długiej współpracy. W jej trakcie Kavanaugh przeszedł drogę od koordynatora działu scenografii przez asystenta scenografa na planie Szeregowca Ryana aż do scenografa filmów Mission: Impossible II, Byliśmy żołnierzami, a ostatnio Eagle eye.

Kavanaugh kilkakrotnie pracował także ze scenografem Nathanem Crowley'em: nad filmami Mroczny rycerz oraz Prestiż Christophera Nolana, a także nad obrazem Dom nad jeziorem. Uczestniczył on także w tworzeniu filmów Transformers, Mission: Impossible III, Facet z ogłoszenia, 8. Mila, Zatrzymani w czasie oraz Szybcy i wściekli.

PETER TESCHNER (montażysta) nakręcił takie niekwestionowane hity, jak znieważającą komedię Borat: Podpatrzone w Ameryce, aby Kazachstan rósł w siłę, a ludzie żyli dostatniej, wyreżyserowaną przez Larry'ego Charlesa, oraz komedię akcji Aniołki Charliego w reżyserii McG. Teschner uczestniczył także w pracach nad kilkoma filmami Willa Ferrella, w tym nad komediami sportowymi Semi-Pro: Drużyna marzeń? w reżyserii Kenta Altermana oraz Tygrysy murawy reżysera Jesse Dylana.

Inne filmy na koncie Teschnera to: Na pewno, być może, Zabawy z piłką, Legalna blondynka 2, Części intymne, Grunt to rodzinka, Dr Dolittle, Muza, 28 dni oraz Ostra jazda.

CATHERINE MARIE THOMAS (projektantka kostiumów) otrzymała ostatnio nagrodę organizacji Costume Designers Guild oraz nominację do nagrody Emmy za pracę nad filmem telewizji HBO Szare ogrody, wyreżyserowanym przez Michaela Sucsy'ego,

z udziałem Jessiki Lange i Drew Barrymore. Thomas pracowała także na planie filmu Barrymore Dziewczyna z marzeniami, pełnometrażowego debiutu aktorki. Jazda na maksa to ich trzeci wspólny obraz.

Thomas współpracowała z wieloma najbardziej nowatorskimi współczesnymi reżyserami, przede wszystkim z Quentinem Tarantino nad Kill Bill i Kill Bill 2, za które była dwukrotnie nominowana do nagrody CDG; z Robertem Altmanem nad Ostatnią audycją;

z Neilem Jordanem nad Odważną; z Richardem Shepardem nad Kumplami na zabój;

z Richardem Linklaterem nad Taśmą; z Ethanem Hawkem nad The Hottest State i Chelsea Walls; z Edwardem Burnsem nad Fioletowymi fiołkami, Tygodniem kawalerskim, Środą popielcową i Sidewalks of New York; oraz z Anne Fletcher nad 27 sukienkami i Narzeczonym mimo woli.

Thomas, urodzona w dzielnicy Hyde Park w Chicago, ukończyła chicagowską Academy for the Arts oraz Instytut Sztuki w Kansas City. Karierę kostiumologa zaczęła jako projektantka w sklepie z kostiumami na uczelni The Julliard School. Została wymieniona w książce Debory Nadoolman Landis "Dressed: A Century of Hollywood Costume", opisującej historię kostiumów w Hollywood.

MYCHAEL DANNA (kompozytor) pochodzi z Kanady, gdzie zdobył pięć nagród Genie, z których ostatnią za rolę w filmie Woda reżyserki Deepy Mehty. Cztery pozostałe nagrody Genie dostał za muzykę do filmów Ararat, Podróż Felicji, Słodkie jutro oraz Klub ,,Exotica" w reżyserii Atoma Egoyana. Danna wielokrotnie współpracował również z innymi uznanymi twórcami filmowymi, między innymi z reżyserką Mirą Nair nad muzyką do filmów: Vanity Fair. Targowisko próżności, Monsunowe wesele i Kamasutra, z reżyserem Ang Lee nad ścieżką dźwiękową do produkcji Przejażdżka z diabłem i Burza lodowa,

z reżyserem Billym Ray'em nad podkładem muzycznym do obrazów Ściśle tajne i Pierwsza strona oraz z reżyserem Terrym Gilliamem nad filmami Kraina traw i Parnassus: Człowiek, który oszukał diabła.

Danna skomponował także ścieżkę dźwiękową do nagrodzonego Oscarem przeboju Mała Miss za którą został również nominowany do nagrody Grammy w kategorii najlepszy soundtrack - kompilacja. Długa lista jego filmowych osiągnięć kompozytorskich zawiera także uznaną przez krytyków komedię romantyczną 500 dni miłości oraz następujące produkcje: Dzielnica Lakeview Neila LaBute'a, film animowany Na fali, Słaby punkt Gregory'ego Hoblita, Capote Bennetta Millera, Julia Istvána Szabó, Antwone Fisher, reżyserski debiut Denzela Washingtona, Kraina wiecznego szczęścia Scotta Hicksa, Przerwana lekcja muzyki Jamesa Mangolda oraz Osiem milimetrów Joela Schumachera.

Dla telewizji Danna skomponował muzykę do seriali: Medium, Dollhouse, New Amsterdam i Avonlea. Studiował techniki kompozytorskie na Uniwersytecie w Toronto i w 1985 r. zdobył stypendium kompozytorskie Glenn Gould Composition Scholarship.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Stosunki międzymiastowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy