Reklama

Reklama

"Stalowy gigant": TWÓRCY FILMU

BRAD BIRD (Reżyser/ Pomysłodawca)

realizacje pierwszego filmu animowanego rozpoczynał mając 11 lat. Zwrócił na siebie uwagę ludzi z Walt Disney Studios, gdzie jako 14-latek poznawał tajniki sztuki animacji od samego Milta Kahla, jednego z legendarnych rysowników Disneya, znanych jako "Nine Old Men". Bird pracował później dla Disneya i innych wytwórnii.

Bird pracował jako konsultant przy realizacji seriali animowanych „King of the Hill”, „The Simpsons”, „The Critic”. Samodzielnie zrealizował film „Family Dog”, który wyświetlono jako jeden z epizodów serii Stevena Spielberga, „Amazing Stories”. Bird jest współautorem scenariusza do filmu „*batteries not included”.

Reklama


ALLISON ABBATE (Producent)

urodziła się w Nowym Jorku, w 1989 roku rozpoczęła współpracę z Disneyem. Abbate brała udział w kilku projektach; „The Rescuers Down Under” i nagrodzoną Oskarem „Mała Syrenka” oraz „Piękna i Bestia”. Była koordynatorem artystycznym na planie filmu Tima Burtona, Miasteczko Halloween . W niedalekiej przyszłości wybiera się do Paryża, gdzie będzie kontynuować współpracę z Disneyem.

Abbate z Warner Bros współpracuje od 1996, tam zrealizowała przebój „Kosmiczny mecz”, pierwszy animowany film Warnera, w którym rysunek połączono z sekwencjami, w których zagrali prawdziwi aktorzy, z Michaelem Jordanem na czele.


DES McANUFF (Producent)

jest także reżyserem, jego ostatnim filmem jest „Cousin Bette” z Jessicą Lange. Kolejne projekty, które zamierza reżyserować to „The Adventures of Rocky and Bullwinkle” (występują Jason Alexander, Rene Russo i Robert De Niro) oraz Monterey Pop (występują Claire Danes i Ethan Hawke). Wcześniej pracował jako dyrektor artystyczny w La Jolla Playhouse w La Jolla w Kalifornii. W czasie, kiedy McAnuff pełnił swoje obowiązki Playhouse nominowano do nagrody Tony w kategorii najlepszego teatru regionalnego, co więcej teatr zyskał powszechne uznanie dzięki interpretacji produkcji współczesnych i klasycznych. Na Broadwayu McAnuff wyreżyserował nową wersję „How to Succeed in Business Without Really Trying” i zdobył nagrodę Tony dla najlepszego reżysera za „Big River” i „The Who’s ‘Tommy” (nad adaptacją której pracował z Petem Townshendem).


TIM McCANLIES (Autor scenariusza)

rozpoczynał karierę scenarzysty, aktora i reżysera w teatrze. Kiedy pracował nad swoją pracą magisterską, która była częścią programu Graduate Cinema realizowanego w SMU, zrealizował kilka filmów krótkometrażowych, w tym „Nicole et Claude”. Film zdobył pierwsze miejsce na USC’s Student Film Awards i został zakupiony przez telewizję kablową. Po przeprowadzce do Los Angeles, McCanlies podpisał umowę z wytwórnią Walta Disneya. W 1987 roku scenariusz jego autorstwa, pod tytułem „North Shore”, został sfilmowany przez Universal (McCanlies był jednym z producentów filmu). W 1998 zadebiutował jako reżyser „Dancer, Texas Pop. 81”, opartego na własnym scenariuszu. Film spotkał się z przychylnymi recenzjami, przez ponad siedem miesięcy był wyświetlany w rodzinnym stanie autora, natomiast światowa premiera miała miejsce podczas prestiżowego London Film Festival. McCanlies pracuje teraz nad scenariuszami filmów animowanych dla Nickelodeon Movies; „Hank the Cowdog”, oraz fabularnym „The Night We Liberated Paris”, który zamierza wyreżyserować. Jest również autorem scenariusza do filmu „Dennis the Menace Strikes Again”.


TED HUGHES (Autor książki, 1930-1998)

jest autorem ponad 35 kolekcji wierszy, trzech powieści, napisał też dwa libretta operowe oraz cztery sztuki. Pisywał również dla dzieci - stworzył pięć poematów, oraz siedem krótkich opowiadań, w tym „The Iron Man”, które zostało opublikowane w 1968. Był redaktorem prac innych pisarzy (w tym dwóch zbiorów swojej zmarłej żony, poetki Sylvii Plath). Jednym z ostatnich opublikowanych utworów Hughesa była zbiór 88 wierszy, zatytułowany „Birthday Letters”, w których opisywał swój burzliwy związek z Plath (1932-1963). Hughes został wyróżniony nagrodą OBE w 1977 i uhonorowany tytułem Poet Laureate w 1984.


MICHAEL KAMEN (Kompozytor)

rozpoczynał muzyczną karierę już w wieku 2 lat, kiedy eksperymentował na fortepianie. Wkrótce rozpoczął naukę gry na oboju w prestiżowej szkole Juilliard School of Music, gdzie założył grupę The New York Rock and Roll Ensemble, w której muzyce można było usłyszeć próbę połączenia rocka i klasyki. Kamen kontynuował próby łączenia gatunków komponując oprawę muzyczną na potrzeby baletu i uznanych teatrów Joffrey Ballet, Alvin Ailey i La Scala. Kamen zaczął komponować muzykę filmową w 1974, efekty można usłyszeć w ponad 80 filmach. Pośród najważniejszych tytułów kina akcji znajdziemy wszystkie części serii „Zabójczej broni”, skomponowanej wraz z Ericem Claptonem i Davidem Sanbornem oraz trylogię „Szklana Pułapka”. Kamen skomponował też wiele motywów romantycznych, w tym do filmu „Robin Hood:Książę Złodziei”, w którym wykorzystano przebojową i nagrodzoną Grammy piosenką „Everything I Do, I Do It For You” (nominowana do Złotego Globa i Oskara), do „Don Juan De Marco”, napisał przebój „Have You Ever Really Loved A Woman”, (również nominowany do Oskara i Złotego Globa). Kamen jest autorem muzyki do filmów Terry’ego Gilliama, „Brazil” i „The Adventures of Baron Munchausen”, Neila Jordana, „Mona Lisa”, disneyowskich „101 Dalmatyńczyków”, oraz nominowanym do Emmy miniserialu produkcji HBO, „From the Earth to the Moon”.

Za utwór „American Symphony” wykorzystany w filmie Mr. Holland’s Opus, Kamen został uhonorowany nagrodą Grammy . Zainspirowany sukcesem filmu zapoczątkował Mr. Holland’s Opus Foundation, której celem jest utrzymywanie lekcji muzyki w szkołach poprzez pomoc w dostarczaniu instrumentów studentom.

Mimo sukcesów na scenie muzyki klasycznej, Kamen nadal stara się utrzymywać bliskie związki z gatunkami muzyki popularnej. Pracuje z takimi legendami jak Pink Floyd, Eric Clapton, Bob Dylan, Kate Bush i The Eurythmics. Jednym z ostatnich osiągnięć Kamena było zaaranżowanie i poprowadzenie orkiestry, San Francisco Orchestra, która wystąpiła wraz z zespołem Metallica. Koncert ukazał się na płytach jesienią 1999. Kamen ukończył pracę nad swoją pierwszą symfonią z National Symphony Orchestra w Waszyngtonie, której premiera odbyła się w styczniu, dyrygował Leonard Slatki.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Stalowy gigant

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL