Reklama

"Stalowy gigant": MŁODY SERCEM

Wyrazem złożenia pokłonu w stronę wcześniejszych pokoleń twórców filmów animowanych, którzy byli główną inspiracją Birda i brali czynny udział w jego karierze, było zaangażowanie dwóch klasyków gatunku—Victora Habousha i Raya Aragona. Mówi producent Abbate, “Victor i Ray bardzo nam pomogli na pierwszym etapie produkcji przy pracy nad wizualną stroną naszych pomysłów, zwłaszcza kiedy wybraliśmy się do Maine i chcieliśmy wypracować styl filmu. Byli dla nas inspiracją. Pomogli nam szczególnie przy tworzeniu postaci Deana , ponieważ podobnie jak on, ci dwaj kreatywni ludzie, w czasach lat 50-tych byli artystami i luzakami jak on.”

Reklama

Reżyser znalazł też miejsce dla studentów z Cal Arts przy pracy nad filmem. Kiedy kompletował ekipę, zarezerwował dla nich posady rysowników, których zadaniem jest praca nad już zaprojektowanymi postaciami, czyli wyczyszczenie dodatkowych szkiców, aby ukończyć pracę nad konkretnymi segmentami filmu. Bird zatrudnił czterech rysowników, którzy wcześniej pracowali razem nad filmem krótkometrażowym. Był zachwycony ich pracą do tego stopnia, że zaproponował im narysowanie całej sceny w „Stalowym Gigancie” - sceny w klasie.

Mówi, “W naszej ekipie było wielu młodych ludzi, cały czas byliśmy podekscytowani, nawet zdążyłem się do tego przyzwyczaić. Nie obarczyłbym ich taką odpowiedzialnością, jeżeli wiedziałbym, że temu nie podołają. Uczniowie z The Cal Arts zaprojektowali swoją scenę i wrócili do szkoły. Podobnych sytuacji, kiedy wydawało się, że brakuje nam doświadczenia, było jeszcze kilka, jednak zawsze mogliśmy liczyć na swoją pasję i entuzjazm.”

Allison Abbate kometuje, “Musieliśmy się trzymać wymagającego grafika. Myślę nawet, że ograniczony czas produkcji bardzo nam się przysłużył. Zmarnowaliśmy mniej czasu, ponieważ wiedząc o ograniczeniach, staraliśmy się rozwiązywać problemy, wtedy gdy powstawały. Obecność Brada pomagała nam pracować zgodnie z wyznaczoną wizją. To było wyczerpujące, ale też wspaniałe doświadczenie.”

(Aktor Diesel zauważa, “Brad reżyseruje jak dyrygent. Kiedy przedstawia swoje uwagi i notatki, macha rękoma.”)

„Jedną z przewag animacji nad filmem fabularnym jest możliwość zobaczenia filmu, zanim zostanie ostatecznie skończony”, uważa Abbate. Podczas trwania produkcji, twórcy cały czas montowali film i analizowali wszystko. Film, jak każda inna artystyczna wizja, przechodziła przez okresy zmian i rozwoju, ponieważ niektóre elementy wydłużano, z innych rezygnowano.

“Mieliśmy wspaniałe możliwości podczas pracy nad filmem,” opowiada reżyser, “teraz pozostaje nam jedynie przekazać go innym, tak jak Ted podarował opowieść swoim dzieciom.”

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Stalowy gigant
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy