"Sophie Scholl - ostatnie dni": PRASA O FILMIE
O roli głównej:
„Julia Jentsch gra Sophie Scholl tak przekonująco i dynamicznie, że widząc jej pasję łatwo jest zapomnieć, iż los tej postaci dawno przypieczętowała historia.”
Der Spiegel
„Oglądając Julię Jentsch w tej żywiołowej roli jesteśmy świadkami narodzin nowej gwiazdy niemieckiego kina.”
Variety
„Aktorstwo Julii Jentsch to coś więcej niż tylko mistrzowsko odegrana rola – to głębokie wniknięcie w odtwarzaną postać, rzecz rzadko spotykana we współczesnym kinie.”
FAZ
„Film osiąga wyżyny emocjonalnego napięcia dzięki Julii Jentsch, która tchnęła prawdziwe życie w postać Sophie Scholl.”
ARTE
„…Wybitna rola główna. Utalentowana Julia Jentsch włożyła w swój występ mnóstwo pracy, dorównując profesjonalizmem wielkim odtwórczyniom roli Joanny d’Arc, Marii Falconetti i Ingrid Bergman.”
Frankfurter Rundschau
„Julii Jentsch udało się stworzyć ponadczasowy portret Sophie Scholl – kobiety z krwi i kości, która z powodzeniem mogłaby być przedstawicielką współczesnego młodego pokolenia, ze swoją inteligencją, uczciwością i wewnętrzną siłą.”
Berliner Morgenpost
„Psychologiczny pojedynek pomiędzy Sophie Scholl a przesłuchującym ją Gestapowcem Robertem Mohrem – znakomita, posępna kreacja Alexandra Helda jest wprost przesycona emocjami i atmosferą napięcia; to bez wątpienia jedna z najbardziej pamiętnych scen w niemieckim kinie minionej dekady.”
Der Standard
„..fantastyczna Julia Jentsch daje się ponieść roli; całą sobą wciela się w Sophie Scholl, budując tę postać z poruszającą, a chwilami wręcz przerażającą intensywnością. Jej wyraziste spojrzenia, gesty i postawa obrazują nam dramat młodej kobiety.”
Die Presse
O reżyserze:
„Film, który jest dowodem odwagi reżysera w konsekwentnym dążeniu do piękna, prawdy i prostoty.”
Screen
„’Sophie Scholl’ przemawia do widzów raczej poprzez słowa, niż poprzez obrazy, szczególnie w kameralnych, niemal teatralnych scanach przesłuchań. (...) Właśnie ta oszczędność środków decyduje o sukcesie filmu, zwłaszcza, że reżyser rezygnuje z roli historyka.”
Tageszeitung
O filmie:
„...film porażająco autentyczny”
Variety
„Niezwykła opowieść o opozycji w hitlerowskich Niemczech, z całym rozmachem przeniesiona na duży ekran.”
Hollywood Reporter
„Posępny, zapadający w pamięć film, nasycony wielkimi emocjami...”
Der Spiegel
„Prawdziwe arcydzieło: Markowi Rothemundowi udało się przenieść na ekran tragedię ostatnich dni Sophie Scholl. (...) Wzruszająca, intymnie zagrana rola znakomitej Julii Jentsch.”
Bayerischer
„…mistrzowska realizacja i wzruszająca historia bez moralizatorskiego podtekstu.”
Welt am Sonntag