"Smakosz 2": TWÓRCY
Victor Salva (scenariusz i reżyseria)
W latach siedemdziesiątych nakręcił 37 minutowy film krótkometrażowy „Something in the Basement”, który zdobył nagrodę na Konkursie Sony/AFI Home Video i Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Chicago. Utalentowanym twórcą zainteresował się Francis Ford Coppola, który wyprodukował fabularny debiut Salvy, niskobudżetowy thriller „Clownhouse” (1988).
Następnie Salva napisał i wyreżyserował „Złe towarzystwo” (1995) z udziałem Lance’a Henriksena i Erica Robertsa, który stał się video hitem roku.
W tym samym roku pisze i reżyseruje „Zagadkę Powdera”, pierwszy jego film wyprodukowany przez dużą wytwórnię, historię chłopca-albinosa obdarzonego nadzwyczajnymi zdolnościami parapsychologicznymi. W filmie zagrali Patrick Flanery i Jeff Golblum
W 1999 roku powstaje „Rytualny taniec”, niezwykły thriller, który według Salvy, jest jego najbardziej osobistym filmem. W 2001 napisał i wyreżyserował „Smakosza”. Na stałe współpracuje z Coppolą i firmą American Zoetrope.
Tom Luse (produkcja)
Początkowo produkował reklamy, a następnie takie filmy fabularne, jak: „Chwała”, „Paris Trout”, „Psim tropem do domu”, „Spotkać białego psa”, „Tytani”, „Dobosz”.
Zajął się także produkcją telewizyjną: „What the Deaf Man Heard”, „Wayward Son”, „Durango”, „Klient”, „Portret zabójcy”.
Ostatnio wyprodukował niezależny film „Lost Junction”.
Francis Ford Coppola (producent wykonawczy)
Pięciokrotny zdobywca Oscara, reżyser, autor scenariuszy i producent.
Pierwszego Oscara zdobył za scenariusz do „Pattona”. Wyreżyserował ponad 20 filmów, min.: trylogię „Ojciec chrzestny” (3 Oscary), „Czas Apokalipsy”, „Drakulę”, „Zaklinacza deszczu”. Jest też zdobywcą Złotych Palm na Festiwalu w Cannes za „Rozmowę” i „Czas Apokalipsy” .
Jego firma producencka American Zoetrope zrealizowała min.: „Między słowami”, „Jeździec bez głowy”, „Trzeci cud”, „Tajemniczy ogród”, „Smakosz” „CQ”, „Czas Apokalipsy”.
Don E. FauntLeRoy (zdjęcia)
Jest autorem zdjęć do filmów kinowych: „Siedem narzeczonych”, „Rytualny taniec”, „Siła przebaczenia”, „Pułapka C.I.A.” oraz telewizyjnych: „Jednodniowy gwiazdor”, „Ziarno wątpliwości”, „The Perfect Wife”, „The Soul Collector”, „Lily Dale”.
John Gray (koordynator efektów specjalnych)
Jego firma Reelistic FX inc. Nadzorowała efekty specjalne przy produkcji takich filmów, jak: „Krokodyl Dundee w Los Angeles”, „Informator”, „Być jak John Malkovich, „Twierdza”, „Żyleta”, „Brzemię białego człowieka”, „Karmazynowy przypływ”, „Ze śmiercią jej do twarzy”.
Monty L. Simons (koordynator kaskaderów)
Kierował pracą kaskaderów na planach takich filmów jak: „Blade- Wieczny łowca 2”, „Godziny szczytu 2”, „Król Skorpion”, „Kod dostępu”, ”Świąteczna gorączka”, „Wielki biały Ninja”, „Dzień Niepodległości”, „Gruby i chudszy”, „Bohater ostatniej akcji”, „Prawdziwe kłamstwa”, „Bez wyjścia”, „Stań przy mnie”. Ponadto pracował przy realizacji wielu filmów telewizyjnych.
Jonathan Rothbar (efekty komputerowe)
Pracując w Industrial Light and Magic odpowiedzialny był za cyfrowe efekty wizualne w : „Gwiezdne wojny - epizod 1: Mroczne widmo”, „Jeździec bez głowy”, „Faceci w czerni”, „Star Trek: Pierwszy kontakt”. Następnie założył własną firmę The Orphanage, która stworzyła efekty komputerowe do: „Hero”, „Angels in America”, „The Upgrade”.
Bennett Salvay (muzyka)
Producent i aranżer płyt zespołów Motley Crue, The Wallflowers, Everclear, Fastball. Kompozytor muzyki i piosenek do filmów telewizyjnych: „Zdarzyło się jutro”, „Pełna chata”, „Sisters”, „Providence”, „Family Matters”, „Winnie”, „Burning Bridges”.
Skomponował również ścieżkę dźwiękową do filmów kinowych: „Ta przebrzydła miłość”, „Rytualny taniec”, „Złe towarzystwo”, „Pustynna pułapka”.