"Smak życia 2": AUDREY TAUTOU - ROZMOWA
Czy była Pani gotowa na kolejną przygodę?
Oczywiście! Kiedy Cédric zapytał, czy chcę wziąć udział w tym projekcie, nie wahałam się ani sekundy! Mimo, że moja rola była malutka, świetnie się bawiłam przy realizacji „Smaku życia”.
Co się Pani spodobało w scenariuszu do „Smaku życia 2”?
To, że ta historia dojrzała wraz z postaciami i stała się bardziej kameralna. Myślę, że postaci nabrały głębi. Scenariusz trochę mnie wytrącił z równowagi, ponieważ niezwykle celnie trafia w sedno. To typowe dla Cédrica – tak celnie wychwycić subtelności dotyczące ludzi, ich psychiki, młodości, wątpliwości, problemów… Jest w tym coś tak prawdziwego i konkretnego, że poczułam się troszkę zaniepokojona.
Co się stało z Martine od czasów „Smaku życia”?
Miała dziecko z mężczyzną, którego już przy niej nie ma. Stara się rozwikłać problemy życiowe. Nadal ma niezły charakterek i niewyparzoną buzię, ale jest bardziej kobieca, dojrzalsza, bardziej odpowiedzialna – jako samotna matka. Nie jest już tak naiwnie sentymentalna.
Martine i Xavier bawią się w grę pod tytułem „Kocham cię, ja ciebie też nie…”
No nie wiem, ale bardzo żałuję, że się znowu nie pokochali! Tak właśnie jest z naszymi byłymi partnerami. Niekiedy nie potrafimy bez siebie żyć. Martine zawsze mówi Xavierowi prawdę. Zawsze jest szczera. Nawet jeśli czasem męcząca i mówi rzeczy, których nie lubimy słuchać, nie sądzę, żeby powstrzymywało to Xaviera od kochania jej. Ale ich uczucie zmieniło się z czasem.
Po raz pierwszy zagrała Pani rolę matki…
Z rozkoszą wcieliłam się w rolę mamy! Amin, chłopczyk grający mojego synka, był rewelacyjny. Mieliśmy świetny układ na planie i poza nim. Jestem również zadowolona, że moje role dojrzewają wraz ze mną.
Czy odnajduje Pani siebie w miłosnych opowieściach o pokoleniu trzydziestolatków?
Całkowicie! Nie powiem, że odnajduję siebie w Martine, bo niekoniecznie jest ona tym, czego chcę dla siebie, ale sądzę, że wątpliwości trapiące trzydziestolatków są właśnie takie, jak w tym filmie. Wszyscy zadajemy sobie pytania dotyczące związków, miłości, poznawania nowych ludzi i trudności budowania czegoś w życiu. W tym siebie odnajduję. W filmie Isabelle wygłasza tyradę, nakazując Xavierowi zaprzestać zadawania pytań. Ta przemowa wywarła na mnie duże wrażenie! W tym momencie naprawdę identyfikowałam się z Xavierem.
Czy przy Pani pozycji międzynarodowej gwiazdy przyjęcie roli drugoplanowej nie było trochę dziwne?
Z pewnością nie w filmie Cédrica Klapischa! Lubię role pierwszoplanowe, bo dają możliwość dogłębnej pracy nad nimi i możliwość spędzania większej ilości czasu z reżyserem. Ale lubię także brać udział w ciekawych przedsięwzięciach, nawet jeśli rola jest mniejsza. Tak naprawdę nie myślę o tym, ponieważ dla mnie praca nad filmem jest pracą zespołową.
Jak Pani zareaguje, jeśli Cédric zaproponuje Pani udział w trzeciej części filmu?
Mam nadzieję, że mi zaproponuje! Tak naprawdę chciałabym, żeby Martine znów pokochała Xaviera… Już o tym rozmawiałam z Cédrikiem!
AUDREY TAUTOU – FILMOGRAFIA
2004 - SMAK ŻYCIA 2 (LES POUPÉES RUSSES), reż. Cédric KLAPISCH
2004 - BARDZO DŁUGIE ZARĘCZYNY (UN LONG DIMANCHE DE FIANÇAILLES),
12 nominacji do Cesarów w 2005r, m.in. dla najlepszej aktorki
2003 - PAS SUR LA BOUCHE, reż. Alain RESNAIS
2003 - NOWHERE TO GO BUT UP, reż. Amos KOLLEK
2002 - NIWIDOCZNI (DIRTY PRETTY THINGS), reż. Stephen FREARS
2002 - K ŻYCIA (L’AUBERGE ESPAGNOLE), reż. Cédric KLAPISCH
2002 - HA… NIE KOCHA! (À LA FOLIE… PAS DU TOUT), reż. Laetitia COLOMBANI
2002 - MARINS PERDUS, reż. Claire DEVERS
2001 - G JEST WIELKI A JA MALUTKA (DIEU EST GRAND, JE SUIS TOUTE PETITE),
2001 - LIA (LE FABULEUX DESTIN D’AMÉLIE POULAIN), reż. Jean-Pierre JEUNET
nominacja do British Award dla najlepszej aktorki w 2001r.
nominacja do Cezara dla najlepszej aktorki w 2002r.
nagroda Lumière de Paris dla najlepszej aktorki w 2002r.
nagroda moskiewskich krytyków i dziennikarzy Bélier d’Or dla najlepszej aktorki w filmie zagranicznym w 2002r.
2001 - BATTEMENT D’AILES DU PAPILLON, reż. Laurent FIRODE
2000 - ERTYN (LE LIBERTIN), reż. Gabriel AGHION
2000 - USE-MOI, reż. Harriet MARIN
1999 - ON PIĘKNOŚCI VENUS (VÉNUS BEAUTÉ), reż. Tonie MARSHALL
nagrodzona Cezarem dla najlepszej aktorki debiutującej w 2000r.
nagroda Lumière de Paris dla najlepszej aktorki debiutującej w 2000r.
1999 - OUS, VOYELLES, reż. Serge MEYNARD