"Ślubne wojny": TWÓRCY
GARY WINICK (reżyser) ma na koncie "Dziś 13, jutro 30" ("13 Going 30"), a także "Pajęczynę Charlotty" ("Charlotte's Web").
Studiował na uniwersytecie Tufts i Uniwersytecie Teksańskim. Kształcił się także w American Film Institute. Przez siedem lat wykładał na Tisch School of the Arts działającej na Uniwersytecie Nowojorskim. W 1999 roku wraz z Johnem Slossem założył Independent Digital Entertainment (InDigEnt).
Był producentem takich filmów, jak "Final" Campbella Scotta, "Chelsea Walls" Ethana Hawke'a (premiera na festiwalu filmowym w Cannes w 2001 roku), "Taśma" ("Tape") Richarda Linklatera, "Women In Film" Bruce'a Wagnera (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2001 roku), "Ten Tiny Love Stories" Rodrigo Garcii, "Wake Up and Smell the Coffee" Michaela Raucha, "Własne tempo-trzy portrety"("Personal Velocity") Rebecci Miller (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2003 roku), "Kill the Poor" Alana Taylora i "Listopad" ("November") Grega Harrisona, które miało premierę na festiwalu filmowym w Sundance w 2004 roku i otrzymało nagrodę za najlepsze zdjęcia.
Wyprodukował także "Pizzę" Macka Christophera, "Krainę obfitości" ("Land Of Plenty") Wima Wendersa (premiera na festiwalu filmowym w Wencji w 2004 roku; zdobywca nagrody UNEXCO), "Samotnego Jima" ("Lonesome Jim") Steve'a Buscemiego(premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2005 roku), "Ten dzień powrócił" ("Sorry Haters") Jeffa Stanzlera (premiera na festiwalu filmowym w Toronto"), "Flakes" Michaela Lehmanna i "Pucciniego dla początkujących" ("Puccini for Beginners") Marii Maggenti (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2006 roku).
Wyreżyserował takie filmy, jak "Curfew", "Out of the Rain", "Gorzką nicość" ("Sweet Nothing") i "Kod porozumienia" ("Tic Code") (zdobywca Szklanego Niedźwiedzia na festiwalu filmowym w Berlinie).
Ma na koncie także dwa pełnometrażowe filmy zrealizowanego całkowicie metodą cyfrową - "Sam the Man" i "Tadpole" (premiera na festiwalu filmowym w Sundance w 2002 roku, Winick otrzymał nagrodę za najlepszą reżyserię.)
GREG DEPAUL(scenariusz) napisał scenariusze do filmów "Twarda laska" ("Saving Silverman"), "Jak wyrwać laskę" ("Killer Bud") i "Totalny Irresponsible".
CASEY WILSON (scenariusz) to aktorka i scenarzystka. Niedawno dołączyła do obsady "Saturday Night Live".
Pochodzi z Virginii. Ukończyła NYU Tisch School of the Arts i Stella Adler Studio of Acting. Razem z przyjaciółką, June Diane Raphael, występowała w Upright Citizens Brigade Theater (miały swoje programy komediowe, "Rode Hard" i "Put Away Wet"). "Rode Hard" wystawiały prawie rok i zostały docenione na U.S Comedy Arts Festival w Aspen. Wilson i Raphael otrzymały też nagrodę ECNY dla najlepszego komediowego duetu.
Wilson zagrała w "The Great Buck Howard" z Johnem Malkovichem, a także "Julie and Julie" Nory Ephron. Będzie można ją obejrzeć także w "For Your Consideration" Christophera Guesta i "Braciach Solomon" ("The Brothers Solomon") z Willem Fortem i Kristen Wiig w reżyserii Boba Odenkirka.
Zagrała także w "Hey, Uncje Gary" i "Worst Laid Plans" wystawianych przez Upright Citizens Brigade Theater.
JUNE DIANE RAPHAEL (scenariusz) razem z przyjaciółką, Casey Wilson, występowała w Upright Citizens Brigade Theater (miały swoje programy komediowe, "Rode Hard" i "Put Away Wet"). "Rode Hard" wystawiały prawie rok i zostały docenione na U.S Comedy Arts Festival w Aspen. Raphael i Wilson otrzymały też nagrodę ECNY dla najlepszego komediowego duetu. W tym czasie zaczęły pisać do filmu i telewizji.
Występowała w teatrze UCB w Los Angeles. Można ją było oglądać we "Flight of the Conchords" stacji HBO, a także "Human Giant" na MTV. Jej kinowym debiutem była rola w "Zodiaku" Davida Finchera. Ostatnio zagrała w "Chłopaki nie płaczą"( "Forgetting Sarah Marshall"), a także "Step Brothers" (oba wyprodukował Judd Apatow). Najnowszy film z jej udziałem, to "Year One" Harolda Raimsa, w którym wystąpili Jack Black i Michael Cera.
JULIE YORN (produkcja) jest przewodniczącą Firm Films - działu produkcji The Firm. Ostatnio wyprodukowała "Maxa Payne'a" z Markiem Wahlbergiem, a także "The Christmas Cottage" z Marcią Gay Harden, Peterem O'Toole'em i Jaredem Padaleckim.
Na koncie ma "First Sudany" z Ice Cube'em i "The cleaner" z Samuelem L. Jacksonem.
Wyprodukowała jeden z najpopularniejszych mini-seriali ostatnich lat - "Comanche moon", prequel do "Na południe od Brazos" ("Lonesome Dove") z Valem Kilmerem, Steve'em Zanem i Rachel Griffiths.
Do filmów, które wyprodukowała należą "Egzorcyzmy Emily Rose" ("The Exorcism of Emily Rose"), "Bękarty diabła" ("The Devil's Rejects"), "Come Early Morning", "Wonderland", "Tajemnicza zbrodnia" ("The Caveman's Valentine"), "Magia batistów" ("Eve's Bayou") i "Tree's Lounge".
Do klientów The Firm należą czołowi aktorzy i twórcy - między innymi Leonardo DiCaprio, Cameron Diaz, Benicio Del Toro, Amy Adams, Martin Scorsese i Bill Condon
ALAN RICHE (produkcja) wyprodukował takie filmy, jak "Starsky i Hutch", "Kocurek" ("Tomcats"), "Family man", czy "Komodo". Był także producentem wykonawczym "Tylko w duecie" ("Duets") oraz "Ekipy wyrzutków" ("The Mod Squad").
FREDERICK ELMES (zdjęcia) jest znany ze współpracy z Angiem Lee i Davidem Lynchem. Z tym drugim pracował przy "Blue Velvet" i został nagrodzony wieloma nagrodami, przyznawanymi między innymi przez National Society of Film Critics. "Dzikość serca" ("Wild At Heart") wygrała Złotą Palmę na festiwalu filmowym w Cannes i przyniosła Elmesowi Independent Spirit Award. Współpracę z Lee zaczął od "Burzy lodowej" ("The Ice Storm), kolejne filmy to "Przejażdżka z diabłem" ("Ride with the Devil") i krótkometrażowe "Chosen".
Współpracował z Jimem Jarmushem przy "Kawie i papierosach" ("Coffee and cigarettes"), "Nocy na Ziemi" ("Night on Earth") i "Dziesięć minut później: trąbka" ("Ten Minutes Older: Trumpet"). Był operatorem zdjęć przy "W zakolu rzeki" ("River Edge") i "Świętym z fortu Waszyngtona" (Saint of Fort Washington") Tima Huntera. Na koncie ma też "Feralną gwiazdkę" ("Reckless") Normana Rene'a, "The Empty Mirror" Barry'ego Herseya i "Storytelling" Todda Solondza.
Do najnowszych filmów, przy których pracował należą "Kinsey" Billa Condona, "Broken Flowers", "Imiennik" ("The Namesake"), "Rok psa" (A Dog Year"), a także "Synecdoche, New York" (2008) i "Brothers" (2008).
Studiował fotografię na Rochester Institute of Technology, a także filmoznawstwo na Uniwersytecie Nowojorskim. W 1971 roku zaproponowano mu członkostwo w American Film Institute. Przeniósł się do Los Angeles, a niedługo potem rozpoczął współpracę z Lynchem. Kiedy był w AFI powstały kultowe "Głowa do wycierania" ("Erasehead") Lyncha, a także "The Killing of a Chinese Bookie" Johna Cassavetesa.
Elmes odpowiada za zdjęcia do wielu reklam, teledysków, czy filmów telewizyjnych. Często pracuje w Europie, gdzie jest bardzo ceniony. W 2000 roku nagrodzono go na łódzkim Camerimage.
DAN LEIGH (scenografia) zaczynał karierę od teatru. W 1985 roku pracował przy pierwszych filmach - asystował Suartowi Wurtzelowi przy "Purpurowej róży z Kairu" ("The Purple Rose of Cairo") i "Hannah i jej siostry" ("Hannah and Her Sisters") Woody'ego Allena.
Dwukrotnie pracował z Tonym Goldwynem ("Serce nie sługa" ("Someone Like You"), "Spacer po księżycu" ("A Walk on the Moon")), Boazem Yakinem ("Jubilerka" ("A Price Above Rubies"), "Fresh"), Joan Micklin Silver ("Kochaś" ("Loverboy"), "Zmień kapelusz" ("Crossing Delancey").
Stworzył scenografię do filmu "Basquiat - Taniec ze śmiercią ("Basquiat") Juliana Schnabela, "Zbyt blisko wroga" ("In Too Deep") Michaela Rymera, "Projekt Laramie" i "Mroków lasu" ("The Woods") Lucky Mekce z Agnes Bruckner i Patricią Clarkson.
Najnowsze filmy, przy których pracował, to "Margaret", "W cieniu chwały" ("Pride and glory"), "The burning plan", "Be kind, rewind" i "Przyjaciele" ("The Last Kiss").
SUSAN LITTENBERG HAGLER (montaż) pracowała już z Garym Winickiem przy filmach "Dziś 13, jutro 30" ("13 Going 30"), "Pajęczyna Charlotty" ("Charlotte's Web") i "Debiutant" ("Tadpole"). Na koncie ma także prace przy filmach "Solaris", "Burza lodowa" ("The Ice Storm") i "Rozważna i romantyczna" ("Sense and sensibility").
KAREN PATCH (kostiumy) pracowała ostatnio przy filmach "Miłosny guru" ("The Love Guru") i "Drillbit Taylor". Na koncie ma także "Ja, ty i on" ("Me, You and Dupree"), a także "Szkołę rocka" ("The School of Rock") z Jackiem Blackiem. Za kostiumy do "Genialnego klanu" ("The Royal Tennenbaums") przyznano jej Costume Designers Guild Award.
Współpracowała z Wesem Andersonem także przy "Rushmore" i "Trzech facetach z Teksasu" ("Bottle Rocket). Zaprojektowała także kostiumy do "Simpatico", "Mojej dziewczyny" ("My girl"), "Niezwykłej podróży" ("Homeward Bound: The Incredible Journey"), "Świetlistego anioła" ("Bright angel"), "Chattahoochee" i "Kawału kina" ("The Big Picture").
EDWARD SHEARMUR (muzyka) jest jednym z najpopularniejszym kompozytorów filmowych. Ostatnio skomponował muzykę do "Ocalonych" ("Passengers") z Anne Hathaway, "Zawodowców" ("Righteous Kill") z Alem Pacino i Robertem DeNiro i "Meet Bill".
Współpracował przy takich filmach, jak "Czterdziestoletni prawiczek" ("The 40 Year Old Virgin"), "Klucz do koszmaru" ("The Skeleton Key"), "Drużyna specjalnej troski" ("Bad News Bears"), "Wielkie kino" ("Epic movie"), "Miss agent 2: uzbrojona i urocza"(" Miss Congeniality 2: Armed & Fabulous"), czy "Władcy ognia" ("Reign of Fire").
Trzykrotnie nagrodzono go nagrodą BMI Film & TV - za "Aniołki Charliego: zawrotną szybkość" ("Charlie's Angels: Full Throttle"), "Aniołki Charliego" ("Charlie's Angels") i "Miss agent" ("Miss Congeniality"). Nagrodzono go Emmy za muzyczny motyw przewodni do "Mistrzów horrorów" ("Masters of Horror").