Reklama

Reklama

"Słaby punkt": INFORMACJE O EKIPIE FILMOWEJ

Gregory Hoblit (reżyser)

Dla Gregory'ego Hoblita reżyseria to pasjonujące zajęcie. W każdym z jego filmów wyraźnie widać pragnienie zgłębienia ludzkiej natury i przedarcia się przez skomplikowaną sieć emocji i zachowań. Po 20 latach kariery reżysera wielu niezmiernie popularnych i nowatorskich programów telewizyjnych Hoblit wciąż robi użytek ze swoich technicznych zdolności i świetnej intuicji, reżyserując z szorstkim artyzmem, precyzyjnie i instynktownie zarazem.

Ten narracyjny styl jest wyraźnie widoczny w filmie Wojna Harta z 2002 r., na podstawie książki Johna Katzenbacha. Bruce Willis i Colin Farrell grają główne role w tym niekonwencjonalnym dramacie sądowym z silnie zarysowanymi postaciami, opowiadającym o zamożnym poruczniku, który otrzymuje rozkaz poprowadzenia obrony czarnoskórego więźnia fałszywie oskarżonego o morderstwo. Film ten, dla którego tłem jest ponury obóz jeniecki w Niemczech w czasie II wojny światowej, dotyka takich tematów jak rasa, zdrada i honor.

Reklama

Posiadaną przez Hoblita umiejętność przekraczania konwencji różnych gatunków dzięki wizualnej i emocjonalnej głębi można również dostrzec w obrazie studia New Line Cinema pod tytułem Częstotliwość. W charakterystycznym stylu i z właściwą sobie wrażliwością Hoblit odnalazł źródło dramatycznego realizmu w tym filmie science-fiction o policyjnym detektywie z Nowego Jorku (w tej roli Jim Caveziel), który zmienia bieg historii, cofając się w czasie, aby porozmawiać ze swoim nieżyjącym już ojcem, którego zagrał Dennis Quaid.

W 1996 r. Hoblit zanotował udany debiut filmem wytwórni Paramount Lęk pierwotny, nastrojowym dramatem sądowym o zawrotnym tempie i tajemniczych zwrotach akcji, który przyniósł mu uznanie zarówno wśród krytyków, jak i widzów. Hoblit znakomicie wykorzystał talenty gwiazdorskiej obsady, w której znaleźli się Richard Gere, Laura Linney, Frances McDormand, John Mahoney oraz debiutujący na dużym ekranie Edward Norton, który w początkach swojej kariery został wyróżniony za swój występ nominacją do Oscara dla najlepszego aktora drugoplanowego.

Dwa lata później na ekrany kin wszedł film W sieci zła, w którym zagrali Denzel Washington, John Goodman, Donald Sutherland, Elias Koteas oraz James Gandolfini. Film ten, łączący w sobie elementy dramatu kryminalnego i thrillera o zjawiskach nadprzyrodzonych, opowiada historię detektywa z wydziału zabójstw prześladowanego przez ducha, prezentując przy tym odkrywcze spojrzenie na naturę zła.

Drogę na ekrany kin utorowały Hoblitowi sukcesy telewizyjne, gdzie przyczynił się do opracowania i realizacji niektórych spośród najbardziej innowacyjnych programów w dzisiejszej telewizji. W swoim dorobku producenta wykonawczego/reżysera ma m.in. następujące tytuły: Posterunek przy Hill Street, Prawnicy z Miasta Aniołów, Nowojorscy gliniarze, a także sławny film telewizji NBC Bez wyroku i film dokumentalny na temat AIDS The Los Altos Story z 1990 r. W międzyczasie Hoblit otrzymał prawie każde z istniejących wyróżnień, w tym dziewięć nagród Emmy i trzy nagrody Peabody, a także Złoty Glob i nagrody DGA, CableACE, Humanitas, Golden Globe oraz People's Choice Awards.

Hoblit urodził się w Abilene w Teksasie, a wychował w Berkeley w Kalifornii. Ukończył studia wyższe pierwszego stopnia na University of California w Berkeley oraz Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA), gdzie następnie podjął studia wyższe drugiego stopnia na kierunku "Film i telewizja". Rozpoczął karierę zawodową w Chicago, gdzie wyprodukował, jako współproducent lub samodzielnie, kilka programów typu talk show dla miejscowej filii telewizji ABC. Po powrocie do Los Angeles Hoblit zdobywał doświadczenie jako współproducent półgodzinnego sitcomu i dwóch filmów niskobudżetowych oraz jako producent i zarazem reżyser pełnometrażowego filmu dokumentalnego.

Po zakończeniu pracy na stanowisku współproducenta przy 6-godzinnym miniserialu Loose Change oraz przy 2-godzinnym pilocie serialu Dr. Strange Hoblit dołączył do Stevena Bochco w firmie MTM Enterprises, gdzie wspólnie wyprodukowali film tygodnia pod tytułem Wampir oraz seriale Paris, Posterunek przy Hill Street i Bay City Blues. Następnie podążył za Bochco do wytwórni Twentieth Century Fox, co stało się początkiem ich współpracy przy serialach Prawnicy z Miasta Aniołów, Hooperman, Cop Rock, Civil Wars oraz Nowojorscy gliniarze. W 1992 r. Hoblit nakręcił West Point. Rocznik '61 dla firmy Amblin Entertainment i producenta wykonawczego Stevena Spielberga.

Następnym filmem Hoblita będzie Untraceable, z Diane Lane w roli głównej, do którego zdjęcia ruszyły w Portland w stanie Oregon w lutym 2007 r.

Daniel Pyne (scenarzysta)

Pierwszym scenariuszem Daniela Pyne'a, który doczekał się realizacji na dużym ekranie, był ten do filmu Johna Schlesingera Pacific Heights. Od tamtej pory powstała seria udanych scenariuszy filmowych, w tym Doktor Hollywood, Męska gra oraz Suma wszystkich strachów. Film Tropem Marlowe'a, będący reżyserskim debiutem Pyne'a, był rozpowszechniany przez wytwórnię Paramount Pictures w 1999 r. i został wyróżniony nagrodą dla najlepszej komedii na festiwalu filmowym w Santa Monica. Jego wersja Kandydata Richarda Condona, w reżyserii Jonathana Demme'a, weszła na ekrany kin w lipcu 2004 r., przyniosła nominację do Złotego Globu Meryl Streep oraz została umieszczona w dziesiątce najlepszych filmów przez kilku krytyków.

Pyne, jeden z pierwszych scenarzystów piszących na potrzeby nowatorskiego amerykańskiego serialu telewizyjnego Policjanci z Miami, był również jednym z twórców docenionej przez krytyków, kultowej, niezależnej parodii programu policyjnego pod tytułem The Street. Obecnie pracuje nad adaptacją klasycznej powieści science-fiction The Stars My Destination, dla wytwórni Universal Studios i producenta Lorenzo DiBonaventury, oraz przygotowuje się do reżyserowania swojego kolejnego filmu pod tytułem Fifty Mice, we współpracy z Philipem Seymourem Hoffmanem, który powstanie na podstawie autorskiego scenariusza.

Daniel Pyne jest absolwentem Uniwersytetu Stanforda, gdzie studiował ekonomię, a w późniejszym czasie otrzymał tytuł magistra w zakresie sztuk pięknych (MFA) w Graduate School of Film na Uniwersytecie Południowej Kalifornii w Los Angeles (UCLA), gdzie w latach 2003-2004 przewodził katedrze scenopisarstwa Huntera-Zakina. Jest również jednym z doradców w kwestiach dotyczących warsztatów scenopisarskich w Instytucie Sundance.

Pyne dzieli czas pomiędzy Los Angeles a Nowym Meksykiem, gdzie mieszka wraz z żoną, dziećmi, perkalowymi kotami, parą agam brodatych oraz żółwiem błotnym.

Glenn Gers (scenarzysta)

Glenn Gers urodził się i wychował w Nowym Jorku. Ukończył z wyróżnieniem filologię angielską na Uniwersytecie Yale w 1982 r.

Autorski scenariusz pod tytułem Nightbirds pomógł mu zdobyć w 1991 r. stypendium w zakresie scenopisarstwa przyznawane przez New York Foundation for The Arts.

Jest autorem odcinków telewizyjnych seriali komediowych Cybill, The Jeff Foxworthy Show oraz Becker. W 2002 r. napisał także (wspólnie ze Stevenem Baigelmanem) scenariusz do filmu telewizji USA Network Kim Ty jesteś?, thrillera w reżyserii Johna Badhama, z Jeanne Tripplehorn w roli głównej.

W 1998 r. Gers pracował jako scenarzysta, reżyser i montażysta nad niskobudżetowym niezależnym filmem The Accountant, który dostał nagrodę podczas festiwalu filmowego w Atlancie oraz został uhonorowany w 2000 r. nagrodą dla największego odkrycia oraz główną nagrodą na międzynarodowym festiwalu filmowym w Rhode Island.

Film Poza sezonem, według autorskiego scenariusza Gersa, został wyświetlony po raz pierwszy w telewizji Showtime w 2001 r. Film ten, w reżyserii Bruce'a Davisona, z Hume'em Cronynem, Sherilynn Fenn i Adamem Arkinem w rolach głównych został nominowany do nagrody Writer's Guild Award oraz zdobył nagrodę Emmy dla najlepszego scenariusza filmu dla dzieci.

Gers zajmuje się obecnie montażem swojego kolejnego niezależnego filmu, który również wyreżyserował i napisał do niego scenariusz. Film ten, zatytułowany Disfigured, poświęcony jest kobietom i problemom związanym z wagą, a występują w nim Deidra Edwards, Staci Lawrence, oraz Ryan Benson.

Charles Weinstock (producent)

Charles Weinstock zaczął pracę w branży filmowej na późnym etapie swojego życia. Przez lata pracował jako prawnik-specjalista od spraw publicznych w Nowym Jorku, w administracji burmistrzów Kocha i Dinkinsa, oraz dla bardzo małej i bardzo rzetelnej firmy zajmującej się prawem środowiskowym, znanej pod nazwą Berle Kass & Case. Trudno jest mu wytłumaczyć (się), dlaczego porzucił tę pracę dla branży filmowej, ale od zawsze kochał kino ponad wszystko i nie tracił nadziei, że uda mu się zrealizować parę dobrych filmów.

W swoim producenckim dorobku ma m.in. następujące tytuły: Tajemniczy Joe, w reżyserii Stanleya Tucciego, z udziałem Iana Holma, Mr. Tucciego, Susan Sarandon i Steve'a Martina, Dla forsy, w reżyserii Marka Kanievska, z Paulem Newmanem i Lindą Fiorentino, oraz Piżama party Joe Nussbauma, w którym główne role zagrali Alexa Vega i Steve Carell.

Weinstock urodził się i wychował w Palm Beach na Florydzie, ukończył Harvard College i Harvard Law School. Jego żoną jest Martine Singer, dyrektor wykonawcza Hollygrove, charytatywnej agencji zajmującej się zdrowiem psychicznym dzieci i świadczącej usługi rodzinom w Los Angeles. Mają dwójkę dzieci, Alexandra (12) i Caroline (9 lat).

Liz Glotzer (producentka wykonawcza)

Litz Glotzer dołączyła do firmy Castle Rock Entertainment w momencie jej utworzenia i została awansowana na prezesa firmy w 1999 r. Pod jej przewodnictwem Castle Rock wyprodukowała ponad 80 filmów, w tym takie tytuły, jak: Kiedy Harry poznał Sally, Misery, Miesiąc miodowy w Las Vegas, Na linii ognia, Zielona mila, Ludzie honoru, Złoto dla naiwnych, Medal dla miss, Miss Agent oraz Ekspres polarny.

Wśród przygotowywanych projektów firmy Castle Rock znajdują się filmy Życie od kuchni, z Catherine Zetą-Jones i Aaronem Eckhartem, Sleuth, z Michaelem Cainem i Judem Law, Chaos Theory, z Ryanem Reynoldsem i Emily Mortimer, W świecie kobiet, z Meg Ryan i Adamem Brodym oraz Michael

Oprócz nadzorowania wszystkich aspektów produkcji i rozwoju w firmie Glotzer wyprodukowała również filmy Prosto w serce z Hugh Grantem i Drew Barrymore, Siostrzyczki Carla Reinera, z Kirstie Alley i Scottem Bakulą w rolach głównych, oraz była producentką wykonawczą filmu Skazani na Shawshank, z Timem Robbinsem i Morganem Freemanem. Obecnie pracuje nad produkcją premierowego filmu Franka Darabonta Mgła, na podstawie powieści Stephena Kinga, który ma wejść na ekrany kin pod koniec 2007 r.

Zanim zaczęła pracę dla Castle Rock, zajmowała stanowisko kierownicze w firmie Samuel Goldwyn Company, gdzie zajmowała się szeregiem projektów, z których jeden to cieszący się nieoczekiwaną popularnością film Mystic Pizza.

Liz Glotzer otrzymała tytuł licencjata w Bennington College, a dyplom magistra w zakresie sztuk pięknych zdobyła jako uczestniczka programu Peter Stark Program na Uniwersytecie Południowej Kalifornii.

Hawk Koch (producent wykonawczy)

Hawk Koch, mający ponad 40 lat doświadczenia zawodowego i ponad 60 filmów na koncie, posiada świetne rozeznanie w praktycznie każdym aspekcie sztuki i branży filmowej.

Koch wyprodukował ponad 20 filmów, wśród których znalazły się takie tytuły, jak: Zakazany owoc, z Edwardem Nortonem i Benem Stillerem, Częstotliwość, z Dennisem Quaidem i Jamesem Caviezelem, Dwie matki, z Halle Berry, a także Długa droga do domu, Papież Greenwich Village, Park Gorkiego oraz The Idol Maker. Jako producent wykonawczy ma na swoim koncie niesamowicie popularne filmy Świat Wayne'a, Lęk pierwotny, Niebiosa mogą zaczekać, za który zdobył Złoty Glob dla najlepszego filmu, a także Osaczony. Koch ostatnio wyprodukował obraz Krew jak czekolada, a obecnie pracuje nad filmem Untraceable dla reżysera Gregory'ego Hoblita.

Na początku swojej kariery chwytał się przeróżnych zajęć - był korepetytorem dialogów, drugim reżyserem, pierwszym asystentem reżysera, nadzorował też filmy w fazie postprodukcyjnej i rozwoju scenariusza. Dzięki temu miał możliwość współpracy z Sydneyem Pollackiem, Warrenem Beattym, Alanem Pakulą, Halem Wallisem, Williamem Castle'em, Romanem Polańskim, Johnem Schlesingerem i Paulem Mazurskim przy takich legendarnych filmach, jak: Dziecko Rosemary, Bob i Carol i Ted i Alice, Maratończyk, Tacy byliśmy, Dziwna para, Boso w parku, Syndykat zbrodni i Chinatown.

Koch nie zajmował się jedynie produkcją, ale pełnił też funkcję prezesa firmy Rastar Productions, Inc., gdzie nadzorował m.in. produkcję filmów Peggy Sue wyszła za mąż, Nic ich nie łączy oraz Tajemnica mojego sukcesu. Koch był także prezesem ds. produkcji w De Laurentiis Entertainment Group. Koch jest wiceprezesem Stowarzyszenia Producentów Amerykańskich (Producer's Guild of America), w którym w 2003 r. wyróżniono go nagrodą im. Charlesa B. FitzSimonsa za wyjątkowe zasługi i poświęcenie dla misji i członków tego stowarzyszenia. Jest członkiem zarządu Akademii Sztuki i Techniki Filmowej oraz fundacji Motion Picture and Television Fund. Koch jest także członkiem rady ds. rozrywki w Amerykańskim Instytucie Filmowym.

Louise Rosner (współproducentka)

Louise Rosner pełniła funkcję producentki lub producentki wykonawczej przy filmach wytwórni MGM, Paramount Pictures, Twentieth Century Fox, Miramax Films, Dimension, oraz The Walt Disney Company. W 2004 i 2005 r. współprodukowała niezmiernie popularny film Salon piękności, w którym główne role zagrali Queen Latifah, Alicia Silverstone, Andie MacDowell oraz Kevin Bacon, a także Wredne dziewczyny, w reżyserii Marka Watersa, z udziałem Lindsay Lohan, Rachel McAdams i Tiny Fey. Była także producentką wykonawczą filmu Mela Gibsona Paparazzi, z Cole'em Hauserem i Dennisem Fariną w rolach głównych.

Wcześniej Louise współprodukowała serię filmów dla wytwórni Miramax, w tym takie tytuły, jak: Cała Ona, Sztuka rozstania, Dziewczyny i chłopaki oraz Przystanek miłość.

Była również producentką wykonawczą filmu akcji Ognista burza dla wytwórni 20th Century Fox oraz wyprodukowała niezależne filmy Numerek na boku, w reżyserii i na podstawie scenariusza Adama Rifkina, oraz Życie na krawędzi, w reżyserii i na podstawie scenariusza Stephena Kaya, z Thomasem Jane'em, Keanu Reevesem, Claire Forlani, Gretchen Mol i Marg Helgenberger w rolach głównych, który miał swoją premierę na festiwalu filmowym Sundance w 1996 r.

Po wyprodukowaniu w Europie mnóstwa nagradzanych międzynarodowych reklam Louise w 1992 r. przeniosła się do Los Angeles, gdzie pracowała nad takimi filmami, jak: Łańcuch, Zbrodnie wyobraźni, Eskorta, Zauroczenie, Trail by Jury, Pierwsza liga II, Zostańcie z nami, Białe piaski oraz Ace Ventura: Psi detektyw, zanim wyprodukowała samodzielnie swój pierwszy projekt w Stanach Zjednoczonych, Chłopak na dworze króla Artura wytwórni Walta Disneya.

Niedawno Louise współprodukowała komedię Hot Rod dla producenta Lorne'a Michaelsa i wytwórni Paramount Pictures - premierę filmu zaplanowano na lato tego roku. Obecnie Rosner pracuje jako producentka wykonawcza nad filmem Baby Mama dla wytwórni Universal, z Tiną Fey i Amy Poehler w rolach głównych.

Kramer Morgenthau (reżyser obrazu)

Kramer Morgenthau stał się znany dzięki zdjęciom do niezależnego filmu w reżyserii Davida Walla pod tytułem Joe and Joe. Następnie pracował nad serią różnorodnych filmów, wśród których znalazły się: Witamy w Hollywood Adama Rifkina, Gra w słowa, z udziałem Micka Jaggera, Imperium, z Johnem Leguizamo, oraz The Feast of Love Roberta Bentona. Morgenthau niedawno zakończył zdjęcia do wyreżyserowanego przez Christiana Charlesa filmu studia New Line Cinema pod tytułem Full of It.

Oprócz pracy na dużym ekranie Morgenthau jest również autorem zdjęć do pilota serialu telewizji FX o wojnie w Iraku Odległy front, a także był nominowany do nagrody ASC i nagrody Emmy za adaptację obrazu Pięć osób, które spotkamy w niebie Mitcha Alborna.

Morgenthau nakręcił również zdjęcia do wielu filmów dokumentalnych na całym świecie.

Paul Eads (scenograf)

Paul Eads współpracował z reżyserem Gregorym Hoblitem przy kilku produkcjach, przede wszystkim przy filmie studia New Line Częstotliwość (wraz z producentem wykonawczym Hawkiem Kochem) i dwoma projektami telewizyjnymi dla producenta Stevena Bochco: Civil Wars i cieszący się dużym uznaniem serial Nowojorscy gliniarze. Obecnie pracuje nad nowym filmem Hoblita, Untraceable.

Eads jest laureatem trzech nagród Emmy za scenografię do telewizyjnych produkcji Nowojorscy gliniarze oraz Morderstwo, obu dla producenta Stevena Bochco, a także za Boston Public dla producenta Davida E. Kelleya. Otrzymał również nagrodę Art Directors Guild Award za wybitną scenografię do Brooklyn South.

Eads pełnił funkcję scenografa na planie dobrze przyjętego filmu Thomasa Cartera W rytmie Hip-Hopu, z Julią Stiles w roli głównej.

Eads, absolwent Kalamazoo College na kierunku "Sztuki teatralne", w 1973 r. zaczął pracę dla New York Theater jako malarz elementów scenograficznych i asystent scenografa. Przez kilka lat współpracował z takimi scenografami, jak Kert Lundell, David Mitchell i Santo Loquasto, zanim stał się uczestnikiem programu dla scenografów w Yale School of Drama.

Następnie Eads powrócił do Nowego Jorku i, we współpracy z reżyserem/scenografem Wilfordem Leachem, stworzył scenografię do przedstawień "Coriolanus" (z Morganem Freemanem) oraz "Otello" (z Raulem Julią i Richardem Dreyfusem) na potrzeby festiwalu New York Shakespeare Festival w Delacorte Theater w Central Parku. Był także głównym dekoratorem planu w przedstawieniu Leacha "The Pirates of Penzance" wystawianym na Broadwayu.

To właśnie wtedy Paul zaangażował się również w projekty filmowe, pracując jako dekorator planu w wielu filmach, takich jak One Trick Pony, Artur, Wspomnienia z gwiezdnego pyłu oraz Purpurowa róża z Kairu. Opuścił plan filmu One Trick Pony, aby zaprojektować scenografię do docenionego przez krytykę offbroadwayowskiego przedstawienia "Modigliani" (z Jeffreyem DeMunnem w roli głównej) w Astor Place Theater, które było dla niego pierwszym poważniejszym wyzwaniem teatralnym. Niedługo potem powrócił do świata filmów fabularnych, pracując przez następne kilka lat jako dyrektor artystyczny przy takich filmach, jak: Wielbiciel (z Lauren Bacall), Jak świetnie, Burza Paula Mazursky'ego, Szczęki 3, Muppety na Manhattanie, Zuch 182, Ważniaki Briana De Palmy oraz Brighton Beach Memoirs, dla takich scenografów, jak: Santo Loquasto, Pato Guzman, Stephen Hendrickson, Harry Pottle, Edward Pisoni oraz Stuart Wurtzel.

W 1984 r., wraz ze swoją ówczesną dziewczyną, a obecnie żoną Mindy Roffman, przeniósł się do Los Angeles i przez następnych kilka lat pracowali wspólnie w charakterze scenografa i dyrektor artystycznej przy kilku projektach filmowych, w tym Poszukiwany żywy lub martwy (z Rutgerem Hauerem), Duch III oraz Koniec niewinności, w reżyserii i na podstawie scenariusza Dyan Cannon. Pracowali też przy pilocie filmu telewizyjnego Nick Night, na planie którego 16 lat temu poznali dekoratorkę planu Nancy Nye i po raz pierwszy podjęli z nią współpracę.

Po narodzinach syna Jamesa w 1989 r. i kolejnego syna Seana w 1993 r. Mindy przerwała na dłuższy czas swoją pracę w branży, a Paul, chcąc przebywać w mieście jak najczęściej, aby być ze swoją rodziną, wycofał się ze świata filmu i przerzucił się na projekty telewizyjne dorównujące jakością filmom fabularnym, takie jak Sprawiedliwi (gdzie poznał Gregory'ego Hoblita), Civil Wars, Nowojorscy gliniarze, Morderstwo oraz Brooklyn South. Paul i Mandy ponownie połączyli siły przy pilotach filmów telewizyjnych i serialach Morderstwo, Boston Public, Wbrew regułom oraz Blind Justice i oboje pracowali na planie Słabego punktu.

David Rosenbloom, A.C.E. (montażysta)

David Rosenbloom, laureat nagrody A.C.E., współpracował z reżyserem Gregorym Hoblitem przy kilku projektach, takich jak Wojna Harta, Częstotliwość, West Point. Rocznik '61 oraz Lęk pierwotny.

W trakcie swojej kariery obejmującej trzy dziesięciolecia współpracował z takimi filmowcami, jak Peter Berg (Światła stadionów), Mimi Leder (Dzień zagłady, Peacemaker oraz Podaj dalej), David Anspaugh (Księżyc i Valentino, Rudy, Świeże konie oraz film telewizyjny Mroczne sekrety), William Friedkin (Drużyna asów), Roger Donaldson (Rekrut) oraz Michael Mann (Informator), dzieląc nominacje do Oscara? i nagrody A.C.E. z Williamem Goldenbergiem i Paulem Rubellem.

Ostatnio Rosenbloom pracował jako montażysta przy filmie Sztuka zrywania, z Jennifer Aniston i Vince'em Vaughnem.

Oprócz West Point. Rocznik '61 Rosenbloom ma w swoim telewizyjnym dorobku montaż pilotów seriali I'll Fly Away (wyróżnione nominacjami do nagrody Emmy i nagrody A.C.E.), Sprawiedliwi oraz popularnego serialu Michaela Manna Policjanci z Miami, jak również filmów telewizyjnych Czy pamiętasz miłość? oraz Pod wpływem, za które otrzymał nominacje do nagrody A.C.E. za najlepszy montaż telewizyjny.. Wyreżyserował również niektóre odcinki Nowojorskich gliniarzy, Melrose Place, Civil Wars, Reasonable Doubts oraz Posterunku przy Hill Street.

Rosenbloom wychował się w Los Angeles i studiował sztuki dramatyczne na uniwersytecie UCLA. Podczas studiów po raz pierwszy spróbował swoich sił w montażu animacji, zanim jeszcze rozpoczął karierę zawodową w tej dziedzinie. Zapewnił sobie praktyki w wytwórni Universal Pictures i wspinał się po szczeblach kariery. W 1976 r. został asystentem montażysty. Zadebiutował w tej roli w 1981 r. na planie tasiemcowego, bardzo popularnego serialu Posterunek przy Hill Street oraz otrzymał swoją pierwszą nominację do nagrody Eddie przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Montażystów Filmowych (A.C.E.) za efekty swojej pracy nad odcinkami tych seriali w 1983 r.

Elisabetta Beraldo (projektantka kostiumów)

Elisametta Beraldo, pochodząca z Genui we Włoszech, rozpoczęła swoją karierę zawodową od pracy w teatrze i operze. Na swoim koncie ma projekty kostiumów do La Boheme w wersji Kena Russella.

Jest aktorką kostiumów do wielu prestiżowych produkcji. Jeśli chodzi o współpracę z reżyserem Gregorym Hoblitem, to oprócz Słabego punktu zaprojektowała też kostiumy do Częstotliwości oraz Wojny Harta.

Beraldo rozpoczęła swoją pracę w branży filmowej jako asystentka nagrodzonej Oscarem? projektantki kostiumów Mileny Canonero. Wraz z nią pracowała nad takimi filmami, jak Dick Tracy, Ojciec chrzestny III oraz Sublokatorka. Wkrótce zaczęła samodzielną pracę, co przyniosło jej nagrodę Davide di Donatello, włoski odpowiednik Oscara?, za kostiumy do filmów Giona Nel Ventre della Balena oraz nominację do tej samej nagrody za ?twierdzi Pereira.

Po przeprowadzce do Stanów Zjednoczonych Beraldo podjęła współpracę z reżyserem Gregorym Navą i zaprojektowała kostiumy do jego filmów Selena, Miłość jest dla głupców oraz Bordertown. W 1999 r. zaczęła pracować dla Andrew Niccoli, projektując kostiumy do filmów Simone oraz Pan życia i śmierci z Nicolasem Cage'em w roli głównej.

W swoim dorobku ma również następujące tytuły: Torque: Jazda na krawędzi, z Ice Cube'em, Psim tropem do domu, z Matthew Modine'em, Camilla, z nieżyjącą już Jessiką Tandy i Bridget Fondą, oraz dramat telewizyjny Wojenne opowieści, z Jeffem Goldblumem w roli głównej.

Mychael Danna (kompozytor)

Swoją karierę kompozytorską w branży filmowej Mychael Danna rozpoczął od filmu Atoma Egoyana Filmowanie rodziny, za muzykę do którego otrzymał pierwszą z 13 nominacji do kanadyjskiej nagrody filmowej. Mychaela uważa się za jednego z pierwszych kompozytorów muzyki filmowej, który łączy źródła dźwięków wywodzące się spoza kultury zachodniej z orkiestralnym i elektronicznym minimalizmem. Dzięki tej reputacji podejmował współpracę z takimi uznanymi reżyserami, jak: Atom Egoyan, Catherine Hardwicke, Scott Hicks, Ang Lee, Gillies MacKinnon, James Mangold, Bennett Miller, Mira Nair, Billy Ray, Joel Schumacher i Denzel Washington.

Studiował kompozycję na uniwersytecie w Toronto i w 1985 r. zdobył stypendium kompozytorskie Glenn Gould Composition Scholarship. Mychael przez 5 lat (1987-1992) pracował również jako etatowy kompozytor w McLaughlin Planetarium w Toronto. Wśród jego kompozycji stworzonych na potrzeby sztuki tanecznej znalazła się muzyka do spektaklu "Dead Souls" (w wykonaniu Carbone Quatorze Dance Company, wyreżyserowanego przez Gillesa Maheu w 1996 r.) oraz do wystawianego przez grupę baletową Royal Winnipeg Ballet, w choreografii Niny Menon, spektaklu "Gita Govinda" (2001), opartego o liczący sobie 1000 lat klasyczny indiański wiersz miłosny.

Ostatnio pracował nad filmem Narodzenie Catherine Hardwicke. Obecnie komponuje muzykę do filmu Na fali dla studia Sony Pictures Animation. Mychael oraz Devotchka otrzymali również w 2006 r. nominację do nagrody Grammy za album z muzyką do Małej Miss.

Jeff Danna (kompozytor)

Kompozytor filmowy Jeff Danna, niedawno wyróżniony międzynarodową filmową nagrodą muzyczną SOCAN za muzykę do filmu Resident Evil 2: Apokalipsa wytwórni Sony Pictures, ma na swoim koncie wiele zróżnicowanych projektów filmowych. Ostatnio pracował nad filmem Chicago 10, który miał swoją premierę na tegorocznym festiwalu filmowym Sundance, dla reżysera Bretta Morgena, dla którego napisał również muzykę do obrazu To rola dla niego. Jest też autorem kompozycji do premierowego filmu sławnego reżysera Lorda Richarda Attenborough Closing the Ring.

W swoim dorobku ma także muzykę do filmu Terry'ego Gilliama Kraina traw oraz filmu Silent Hill. Współpracował również przy dwóch projektach z reżyserem Timem Blake'em Nelsonem: O-Otello oraz Szara strefa. Jego albumy z instrumentalną muzyką celtycką, nagrane wspólnie z bratem Mychaelem, cieszą się popularnością na całym świecie i trafiły do pierwszej dziesiątki listy przebojów tygodnika Billboard.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Słaby punkt

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy