Reklama

"Silent Hill": SILENT HILL W KILKU WYMIARACH

Aby zrozumieć wielowymiarowość filmu, należy zrozumieć wielowymiarowość miejsca, w którym rozgrywa się akcja. „Silent Hill różni się od innych filmów tego gatunku – wyjaśnia Haida. Pokazuje świat w czterech różnych wymiarach, na czterech różnych poziomach życia: rzeczywiste Silent Hill z roku 1970, kiedy toczyło się tam normalne życie, obecne Silent Hill, Silent Hill spowite we mgle, i Silent Hill spowite przez Ciemność.”

Dwa wymiary odnoszą się do czasu : w jednym prawdziwe Silent Hill sprzed 30 lat odzwierciedlone jest w retrospekcjach, które wyglądają jak porysowany film archiwalny, w drugim mamy prawdziwe Silent Hill dzisiaj, w którym Christopher szuka swojej żony. Pozostałe dwa wymiary: zamglone Silent Hill, w którym Rose szuka córki i rdzawe Silent Hill spowite przez Ciemność, będącą przywołaniem piekła – odnoszą się do przestrzeni. „Podoba mi się pomysł dosłownego zagłębiania się w wymiary czasu i przestrzeni, bo ma to charakter mistyczny i metafizyczny”– podsumowuje Gans.

Reklama

Andrew Mason, producent wykonawczy: „Film opowiada o strachu przed samotnością, przed ciemnością, przed braniem odpowiedzialności za zło, które tkwi w tobie, i o strachu przed własnym przeznaczeniem. W grze Silent Hill, twórcy wprowadzają cię w środowisko, w którym wszystko jest potencjalnie przerażające i nic nie wydaje się dawać szansy na chwilę oddechu i uspokojenia. W filmie chcemy odtworzyć tę atmosferę dla szerszej publiczności.”

Przy adaptacji gry na duży ekran, Gans przeprowadził szereg zmian. Główną bohaterką uczynił kobietę – Rose, która dla uratowania adoptowanej córki, Sharon, gotowa jest zrobić wszystko. Jej macierzyństwo można porównać do niepokalanego poczęcia, a jej miłość ma najszlachetniejszy wymiar. Ponadto Gans wprowadził do akcji wiele innych kobiet: Cybil, bezdzietną policjantkę, która wspiera Rose; Dahlię, cierpiącą matkę, której dziecko przechwyciła sekta; Cristabellę, przywódczynię religijną, która zrezygnowała z macierzyństwa, aby lepiej służyć społeczności; Annę, która chwyta się wszystkiego, co przypomina matkę.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Silent Hill
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy