"Shrek 2": O FILMOWCACH
Andrew Adamson (reżyser / scenarzysta)
Zadebiutował jako reżyser właśnie filmem “Shrek”, który został uhonorowany nagrodą Akademii® po raz pierwszy przyznaną w kategorii Najlepszego Filmu Animowanego. Kolejnym filmem Adamsona będzie – tym razem już projekt aktorski - “The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” na podstawie powieści C.S. Lewisa. Film będzie realizowany w kraju rodzinnym reżysera – Nowej Zelandii. Wspólnie ze współautorem “Shreka” Joe Stillmanem, reżyser pracuje nad scenariuszem następnego animowanego filmu DreamWorks, roboczo zatytułowanego “Truckers”. Adamson wyreżyseruje ten film. Scenariusz “Truckers” oparty jest na bestsellerowej trylogii fantasy Terry’ego Pratchetta pt. The Bromeliad.
Adamson dołączył do PDI – obecnie PDI/DreamWorks – w 1991 roku. Już wtedy miał spore doświadczenie w dziedzinie efektów wizualnych. Dla PDI/DreamWorks nadzorował realizację efektów wizualnych wykorzystanych w takich filmach jak “Angels in the Outfield” i “Double Dragon.” Pracował także podczas realizacji “Prawdziwych kłamstw” (True Lies), “Heart and Souls” oraz “Toys.”
Adamson był także jednym z kluczowych pracowników departamentu PDI/DreamWorks produkującego reklamy - Converse “Planet Kevin,” Dow “Scrubbing Bubbles Greatest Show” oraz Miller “Juke Box.”
W dorobku Adamsona znajdują się też takie filmy jak “Batman Forever”, “A Time to Kill” i “Batman & Robin.” Efekty wizualne do dwóch filmów z serii “Batman”, podczas realizacji których pracował, zostały nominowane do Oskara®.
Adamson rozpoczynał karierę jako animator komputerowy prawie 20 lat temu w Auckland, Nowa Zelandia. W 1986 roku, został głównym specjalistą d/s animacji w firmie Video Images Ltd., gdzie pracował nad tworzeniem licznych reklam telewizyjnych.
Kelly Asbury (reżyser)
Zadebiutowała filmem animowanym “Spirit: Stallion of the Cimarron”, który otrzymał nominację do nagrody Akademii® jako Najlepszy Film Animowany. Wcześniej zajmowała się skryptem podczas realizacji tradycyjnie animowanego filmu DreamWorks “Książę Egiptu” (The Prince of Egypt), a także nadzorowała prace scenariuszowe w przebojach “Shrek” i “Uciekające kurczaki” (Chicken Run).
Asbury rozpoczynała karierę w Walt Disney Animated Features w 1983 roku i pracowała tam przez kolejnych 12 lat. W Disneyu pracowała jako storybordzistka podczas realizacji “Małej syrenki” (The Little Mermaid), “Pięknej i bestii” (Beauty and the Beast), “Toy Story” oraz “James and the Giant Peach.” Jako dyrektor artystyczny wzięła udział w produkcji filmu “Roller Coaster Rabbit”, a jako asystentka reżysera w filmie Tima Burtona “The Nightmare Before Christmas.”
Poza pracą w filmie, Asbury napisała i stworzyła ilustracje do wielu książek dla dzieci - Witch Dot, Frankensquare, Candy Corn, Where Is Snowy’s Nose?, Rusty’s Red Vacation, Bonnie’s Blue House oraz Yolanda’s Yellow School, Turkey Time i Thanksgiving Parade – te dwie ostatnie książki tylko ilustrowała. Jej ostatnia książka Dummy Days: America’s Favorite Ventriloquists From Radio and Early TV, jest pełnym fotografii tomem przeznaczonym dla dorosłych, w którym znajdują się komentarze krytyka filmowego i historyka Leonarda Maltina.
CONRAD VERNON (reżyser)
Zadebiutował jako reżyser filmem “Shrek 2”, w którym także ponownie wcielił się w rolę popularnego Piaskowego Dziadka. Podczas realizacji pierwszego filmu pełnił funkcję storybordzisty i autora dodatkowych dialogów.
Vernon rozpoczął pracę w DreamWorks w 1996 roku i pracował jako storybordzista w komputerowo animowanym filmie studia - “Mrówka Z” (Antz), oraz tradycyjnie animowanej komedii “Droga do El Dorado” (The Road to El Dorado).
Urodzony w Lubbock, Teksas, Vernon zaczynał karierę w 1991 roku podczas realizacji “Cool World”. Był animatorem, animatorem efektów wizualnych oraz projektował animowane postaci. Napisał scenariusz i przygotował storyboard do filmu studia Hanna-Barbera “2 Stupid Dogs” oraz filmu Nickelodeon “Rocko’s Modern Life.”
W 1994 roku, Vernon przeniósł się do firmy Film Roman, gdzie pracował podczas realizacji popularnej animowanej komedii telewizyjnej “The Simpsons”. Inne jego prace to “Itsy Bitsy Spider”, “The Ren & Stimpy Show”, “Nightmare Ned” oraz “Harold and the Purple Crayon.”
ARON WARNER (producent)
Otrzymał Oskara® dla Najlepszego Filmu Animowanego jako producent przyboju “Shrek”. Szef PDI/DreamWorks dołączył do firmy w 1997 roku produkując komputerowo animowany film “Mrówka Z” (Antz). Była to pierwsza wspólna produkcja PDI i DreamWorks.
Warner zasiadał wcześniej na stanowisku wiceprezesa działu produkcji Twentieth Century Fox. Nadzorował wtedy prace nad takimi przebojami jak “Dzień niepodległości” (Independence Day), “The Ice Storm,” “Czarownice z Salem” (The Crucible), “Alien Resurrection,” “Wulkan” (Volcano), oraz “Titanic.”
Absolwent Szkoły Filmowej UCLA, Warner rozpoczynał karierę jako kierownik produkcji w Empire Pictures, gdzie zdobywał doświadczenie w pracy nad niskobudżetowymi horrorami i filmami sci-fi. Wkrótce potem przeniósł się do firmy Film Finances, działającej jako gwarant ukończenia filmu. W tym czasie wziął udział w realizacji ponad 50 filmów.
Warner był m.in. producentem horroru “Freddy's Dead: The Final Nightmare”. Inne filmy w jego dorobku to “Red Rock West” Johna Dahla, “Ghost in the Machine” i “Tank Girl” Rachel Talalay, a także przebój Jamesa Camerona “Prawdziwe kłamstwa” (True Lies).
DAVID LIPMAN (producent)
Pełnił uprzednio funkcję jednego z producentów wykonawczych filmu “Shrek”. Wyprodukował także oraz napisał scenariusz do krótkometrażowego filmu prezentowanego w Universal Studios Theme Park “Shrek 4-D”. Lipman rozpoczął pracę w departamencie animacji DreamWorks w 1997 roku, gdzie pełnił funkcję szefa produkcji.
Wcześniej, Lipman zajmował się nadzorowaniem produkcji w studio filmów animowanych Hanna-Barbera. Wyprodukował dla studia 52 półgodzinne odcinki serialu “The Real Adventures of Johnny Quest”. Przez pięć lat prowadził dział produkcji - wiceprezes i producent wykonawczy - USAnimation, Inc. Wyprodukował wtedy setki reklamówek telewizyjnych oraz liczne odcinki seriali “The Ren & Stimpy Show,” “Beavis & Butt-Head” oraz “The Simpsons”.
Lipman ma spore doświadczenie w tworzeniu trójwymiarowych grafik komputerowych, pracował bowiem jako producent wykonawczy zarówno dla Optomystic jak i Digital Animation Laboratory. Był ponadto asystentem reżysera podczas realizacji kilku filmów pełnometrażowych. Lipman ukończył wydział projektowania Art Center College of Design i jest członkiem zarówno Gildii Reżyserów Amerykańskich jak i Gildii Scenarzystów.
JOHN H. WILLIAMS (producent)
Pełnił funkcję producenta podczas realizacji uhonorowanego nagrodą Akademii® filmu “Shrek” i był odpowiedzialny za nabycie praw do oryginalnej książki Williama Steiga, na której opierał się scenariusz. Ostatnio wyprodukował także komedię akcji z udziałem Jackie Chana “The Tuxedo” oraz film “The Junction Boys” opowiadający historię legendarnego trenera piłkarskiego Beara Bryanta. Williams zajmuje się obecnie produkcją filmu animowanego “Valiant” z Rupertem Everettem, Johnem Cleese, Benem Kingsleyem, Ewanem McGregorem i Timem Curry; oraz “Happily N’Ever After” z Sarah Michelle Geller i Freddie Prinzem, Jr.
Williams jest prezesem firmy Vanguard Films, którą założył w 1981 roku po spędzeniu trzech lat w PBS. Pierwszą produkcją Vanguard była nowojorska premiera sztuki Steppenwolf Theater “True West” z Johnem Malkovichem i Gary’m Sinise. Firma wyprodukowała następnie spektakl “The Grapes of Wrath” z Gary’ Sinise, oraz “Rocket to the Moon” z Johnem Malkovichem i Judy Davis. Inne produkcje sceniczne w dorobku Vanguard to “The Dining Room” A.R. Gurneya; “Heartbreak House” G.B. Shawa z Rexem Harrisonem i Amy Irving; “The Rise and Rise of Daniel Rocket” z Tomem Hulce w rezyserii Emile Ardolino; “Balloon Farm” z Marą Wilson, Ripem Torn i Laurie Metcalf; a także musical R&B zatytułowany “Staggerlee.”
Filmy fabularne wyprodukowane pod szyldem Vanguard to “Siedem lat w Tybecie” (Seven Years in Tibet) z Bradem Pittem, “Sarafina” oraz film dokumentalny Errolla Morrisa “The Thin Blue Line” zrealizowany we współpracy z American Playhouse i Channel Four/Wielka Brytania. Firma wyprodukowała ponadto programy poświęcone Johnowi F. Kennedy, Georgowi Gershwinowi, a także Spalding Gray, Culture Club i The Thompson Twins. Vanguard produkuje również reklamy we współpracy z jednym z oddziałów Virgin Records - Virgin Image.
JEFFREY KATZENBERG (producent wykonawczy)
Partnerem w firmie DreamWorks SKG, którą założył wspólnie ze Stevenem Spielbergiem i Davidem Geffenem w październiku 1994 roku.
Podczas realizacji pierwszego filmu “Shrek” Katzenberg pełnił funkcję producenta. Film zdobył nie tylko Oskara® dla Najlepszego Filmu Animowanego, ale także liczne nagrody od organizacji skupiających krytyków filmowych - Broadcast Film Critics i Los Angeles Film Critics, oraz nominacje do Złotego Globu i Gildii Producentów Filmowych. Był trzecim pod względem wpływów filmem animowanym w historii. Katzenberg wyprodukował ostatnio tradycyjnie animowany film “Spirit: Stallion of the Cimarron”, który otrzymał nominację do Oskara® w kategorii Najlepszy Film Animowany.
Inne filmy w dorobku Katzenberga to “Uciekające kurczaki” (Chicken Run) – film otrzymał nagrody dla Najlepszego Filmu od kilku organizacji krytyków, “Książę Egiptu” (The Prince of Egypt), “Droga do Eldorado” (The Road to El Dorado), a także “Sinbad: Legenda siedmiu mórz” (Sinbad: Legend of the Seven Seas).
JOE STILLMAN (scenariusz)
Był współautorem scenariusza do pierwszego “Shreka”, za który otrzymał nominację do nagrody Akademii® w kategorii Najlepszego Scenariusza Adaptowanego oraz otrzymał nagrody Annie i BAFTA. Wcześniej napisał scenariusz przeznaczonego bezpośrednio na wideo filmu animowanego DreamWorks “Joseph: King of Dreams”, a także komedii “Beavis & Butthead Do America.”
Dla potrzeb telewizji Stillman wyprodukował serial animowany “King of the Hill” – podczas realizacji tego serialu pracował także jako scenarzysta. Za pracę nad tym programem otrzymał dwie nominacje do nagrody Emmy. Jego dorobek telewizyjny obejmuje ponadto serial USA Network “The War Next Door” oraz program sieci Nickelodeon “The Adventures of Pete and Pete.”
J. DAVID STEM & DAVID N. WEISS (scenariusz)
Byli współautorami scenariuszy do takich filmów animowanych jak “The Rugrats Movie” i “Rugrats in Paris.” Stem i Weiss otrzymali nominację do nagrody Emmy za produkcję i scenariusze do serialu telewizyjnego “Rugrats”. Kolejnym sukcesem scenarzystów było zdobycie nominacji do nagrody Akademii® w kategorii Najlepszego Filmu Animowanego dla napisanego przez nich filmu “Jimmy Neutron: Boy Genius”.
Stem i Weiss pracują obecnie nad scenariuszem filmu “Daddy Day Camp”, który jest sequelem przeboju z Eddie’m Murphy w roli głównej “Małolaty u taty” (Daddy Day Care). Wkrótce na ekrany wejdzie ponadto film familijny “Are We There Yet” z Ice Cube.
W dorobku telewizyjnym duetu znajduje się sitcom CBS “Cybill” oraz “Mission Hill”.
Stem studiował na wydziale dziennikarstwa USC i pisał dla TV Guide i Newsday. Jako scenarzysta i reżyser reklam został uhonorowany nagrodą ADDY.
Weiss jest absolwentem szkoły filmowej USC. Zanim zaczął pisać ze Stemem, zrealizował kilka nagrodzonych filmów krótkometrażowych oraz napisał scenariusz do popularnego filmu “All Dogs Go To Heaven”. Zdobył też nagrodę Emmy za scenariusz do “Dennis Miller Live.”
HARRY GREGSON-WILLIAMS (kompozytor)
Jest autorem muzyki do imponującej liczby filmów zarówno animowanych jak i aktorskich. Ostatnio skomponował muzykę do filmu “Man on Fire” w reżyserii Tony’ego Scotta, oraz wchodzącej wkrótce na ekrany komedii “Bridget Jones: The Edge of Reason” z Renée Zellweger w roli głównej. Dorobek Gregsona-Williamsa obejmuje m.in. takie przeboje jak “Veronica Guerin,” “Telefon” (Phone Booth), “Spy Game,” “Wróg publiczny” (Enemy of the State), “The Match,” “Pożyczalscy” (The Borrowers), “The Replacement Killers,” “Deceiver”, “Smilla’s Sense of Snow”, “The Tigger Móvie” oraz “Uciekające kurczaki” (Chicken Run).
Gregson-Williams otrzymał nagrodę Akademii za muzykę do pierwszego “Shreka”, której był współautorem wspólnie z Johnem Powellem. Zdobył także nominacje do Annie za kompozycje do “Sinbad: Legendy siedmiu mórz” (Sinbad: Legend of the Seven Seas) oraz “Mrówki Z” (Antz).
Urodzony w Anglii w rodzinie muzyków, Gregson-Williams już w wieku 7 lat zdobył stypendium w szkole muzycznej St. John’s College w Cambridge. Jeszcze przed ukończeniem 13 roku życia, jako solista brał udział w nagraniach kilku albumów. Karierę filmową rozpoczął jako współpracownik kompozytora Stanleya Myersa, a wkrótce potem skomponował swoją pierwszą muzykę do filmów Nicolasa Roega “Full Body Massage” i “Hotel Paradise.”
Na początku kariery Gregson-Williams przygotował kompozycje muzyczne do serii filmów krótkometrażowych BBC, a także niezależnych produkcji Dana Irelanda - “White Angel” i “The Whole Wide World”. Współpraca z innymi czołowymi kompozytorami zaowocowała muzyką do takich filmów jak “Twierdza” (The Rock), “Tajna broń” (Broken Arrow), “The Fan,” “Muppet Treasure Island,” “Armageddon” oraz “Książę Egiptu” (The Prince of Egypt).
CHRIS DOURIDAS (kierownictwo muzyczne)
Zajmował się konsultacjami i kierownictwem muzycznym podczas realizacji takich filmów jak “The Girl Next Door,” “Under the Tuscan Sun,” “One Hour Photo,” “Do diabła z miłością” (Down With Love), “American Beauty” – nominacja do Grammy za Najlepszy Album z Muzyką Filmową, “Austin Powers” (trzy filmy), “Lepiej być nie może” (As Good As It Gets), “187,” “Grosse Pointe Blank”, “Grace of My Heart” oraz “Heat”. Obecnie pracuje nad kolejnym filmem animowanym DreamWorks “Over the Hedge.”
W latacj 90-tych, Douridas dyrektora muzycznego stacji radiowej KCRW-FM w Santa Monica, gdzie prowadził popularny program Morning Becomes Eclectic (1990-1998). To on po raz pierwszy zaprezentował na antenie nagrania demo takich artystów jak Beck, Gillian Welch i eels, między innymi.
Jeszcze kiedy pracował w KCRW, wytwórnia Geffen Records zaproponowała mu współpracę polegającą na wyszukiwaniu i rekrutowaniu młodych talentów. To właśnie wtedy odkrył zespoły Remy Zero i That Dog. Dwa lata później rozpoczął pracę dla DreamWorks Records, gdzie doprowadził do realizacji nagrań eels i Propellerheads, miedzy innymi.
Będąc wiceprezesem Departamentu Programowania Twórczego AOL Music, stworzył, wyprodukował i był gospodarzem popularnego programu Sessions@AOL, w którym przeprowadził wywiady z setkami artystów m.in. z Paulem McCartneyem, U2, OutKast, Fleetwood Mac, Rayem Charlesem, Joshem Grobanem, Coldplay, Peterem Gabrielem, Madonną i Nelly.
Obecnie Douridas kontynuuje pracę polegającą na odkrywaniu nowych talentów, których można usłyszeć w cotygodniowym programie radiowym newground, nadawanym przez sieć Radio@AOL, Radio@iTunes, oraz KCRW-FM w Los Angeles.
MICHAEL ANDREWS (montaż)
Pracuje w przemyśle rozrywkowym już od ponad 15 lat. Absolwent Szkoły Filmowej UCLA pracował nad montażem takim animowanych seriali telewizyjnych jak “Spawn,” “Duckman,” “The Ren & Stimpy Show” oraz “Rugrats.”
Andrews rozpoczął pracę dla DreamWorks w 1998, kiedy zajął się montażem przeznaczonego bezpośrednio na wideo filmu animowanego “Joseph: King of Dreams”. Pracował także jako drugi montażysta podczas realizacji pierwszego “Shreka.”
SIM EVAN-JONES (montaż)
Pracował uprzednio nad montażem “Shreka” oraz tradycyjnie animowanego filmu “Książę Egiptu” (The Prince of Egypt). W 1995 roku rozpoczął współpracę z DreamWorks, a wcześniej pracował w studio Stevena Spielberga – Amblimation – w Londynie. Jego dorobek filmowy obejmuje takie pozycje jak “An American Tail”, “We’re Back! A Dinosaur’s Story” i “Balto.”
Pochodzący z Wielkiej Brytanii, Evan-Jones ukończył Wydział Filmu i Komunikacji w Goldsmiths College, University of London,.
GUILLAUME ARETOS (scenografia)
Pracował jak dyrektor artystyczny filmu “Shrek” – nagroda Annie za Najlepszą Scenografię. Jego dziełem jest także scenografia do pierwszego komputerowo animowanego filmu PDI/DreamWorks, “Mrówka Z” (Antz). Aretos zaprojektował ponadto animatroniczne modele potworów dla filmy Edge Innovation, które można było oglądać w “Deep Blue Sea” oraz “Dinotopia.”
Kariera Aretosa w przemyśle rozrywkowym rozwinęła się na przestrzeni prawie 30 lat i obejmuje zarówno działalność scenopisarską jak i aktorską. Pod koniec lat 80-tych w rodzinnej Francji, Aretos był znany jako jeden z bohaterów programu telewizyjnego “L’homme à Tout Faire”, francuskiej wersji “Three’s Company.”
We francuskich galeriach - Palais des Beaux-Arts w Paryżu oraz Musée d’Art Moderne Albert Chanot - można było także oglądać obrazy i rysunki Aretosa. Ilustrowana przez niego książka Le Livre Secret des Fournis (The Secret Lives of Ants) została opublikowana we Francji i Korei. Aretos współpracował także z magazynami Ciel et Espace, Science et Nature i Metal Hurlan (Heavy Metal).
KEN BIELENBERG (efekty wizualne)
Pracuje dla PDI/DreamWorks od roku 1990. Wcześniej nadzorował efekty wizualne przygotowywane do filmów “Shrek” i “Mrówka Z” (Antz) – za oba te filmy został nominowany do nagrody BAFTA w kategorii Najlepszych Efektów Wizualnych.
W jego dorobku znajdują się także takie produkcje jak “Angels in the Outfield”, specjalna trójwymiarowa i pełnometrażowa edycja “The Simpsons”, liczne reklamy, m.in. uhonorowany nagrodami Matchlight, Lego i Clio spot “Penguins” dla Halls, a także filmy “Eraser” i “Heart and Souls.”
Absolwent Rochester Institute of Technology, Bielenberg studiował także intensywnie animację filmową.
RAMAN HUI (animacja)
Zajmował się animacją podczas realizacji pierwszego filmu o przygodach “Shreka”, a także krótkiego filmu prezentowanego jako atrakcję Universal Theme Park “Shrek 4-D”. Hui był wcześniej autorem projektów postaci pierwszego komputerowo animowanego filmu PDI/DreamWorks “Mrówka Z” (Antz). Od czasu rozpoczęcia pracy dla PDI/DreamWorks, Hui stworzył liczne komputerowe postaci dla “Muppetvision” Jima Henson, a także specjalnego programu Hanna-Barbera “The Last Halloween.”
Hui wyreżyserował także świetnie przyjęty krótkometrażowy film PDI/DreamWorks “Sleepy Guy”, który otrzymał nagrody festiwalach filmów animowanych zarówno w Londynie jak i Stanach Zjednoczonych, a także w 1995 roku zdobył pierwsze miejsce na festiwalu Imagina. Jego krótkometrażowy “Fat Cat on a Diet” był prezentowany na wielu festiwalach i konferencjach, m.in. w Londynie i Chicago.
Hui rozpoczynał karierę w Hong Kongu w Quantum Studio, gdzie już wtedy pracował jako animator. Po przeniesieniu się do Kanady, studiował animację komputerową w Sheridan College zanim w Toronto rozpoczął pracę nad tworzeniem animacji w reklamach.
TIM CHEUNG (animacja)
Posiada w swoim dorobku dwa przełomowe pod względem animacji komputerowej filmy PDI/DreamWorks - “Shrek” oraz “Mrówkę Z” (Antz).
Cheung dołączył do zespołu animatorów PDI/DreamWorks w 1995 roku po ukończeniu Wydziałów Grafiki Komputerowej Pratt Institute oraz Taylor University.
Pracując już dla PDI/DreamWorks, Cheung wyreżyserował nagrodzony film krótkometrażowy “Gabola The Great”. Jest także autorem krótkometrażowej produkcji zatytułowanej “Rolling Stone.”
JAMES BAXTER (animacja)
Był animatorem mustanga, tytułowego bohatera nominowanego do Oskara® filmu “Spirit: Stallion of the Cimarron” oraz jednego z bohaterów ”Drogi do El Dorado” (The Road to El Dorado) - Tulio. Baxter jest także twórcą postaci Mojżesza w “Księciu Egiptu” (The Prince of Egypt).
Inni bohaterowie filmów animowanych, którzy są dziełem Baxtera to Belle w “Pięknej i bestii” (Beauty and the Beast), Rafiki w “Królu Lwie” (The Lion King) oraz Quasimodo w “Dzwonniku z Notre Dame” (The Hunchback of Notre Dame). Artysta wziął także udział w realizacji “The Rescuers Down Under” i “Małej syrenki” (The Little Mermaid).
Urodzony w Anglii, Baxter uczęszczał do West Surrey College of Art and Design. Karierę rozpoczynał w Walt Disney Studios w Londynie. Pracował wtedy jako jeden z animatorów postaci Rogera i Jessiki Rabbit, bohaterów filmu “Kto wrobił królika Rogera?” (Who Framed Roger Rabbit).
ISIS MUSSENDEN (kostiumy)
Zaprojektowała kostiumy do obu filmów opowiadających o przygodach zielonego ogra - “Shrek” i “Shrek 2.”
Ostatnie filmy, do których przygotowała garderobę to “Dirty Dancing: Havana Nights” oraz romantyczna komedia “Breakin’ All the Rules” z Jamie Foxx. Obecnie artystka pracuje nad projektami do “Glory Days” i kolejnego filmu – tym razem aktorskiego - Andrew Adamsona, “The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” opartego na powieści C.S. Lewisa.
Mussenden zaprojektowała ponadto kostiumy do takich filmów jak “Jay and Silent Bob Strike Back,” “Thirteen Days,” “American Psycho,” “Żona astronauty” (The Astronaut’s Wife), “Some Girl,” “Dante’s Peak,” “Daylight,” “Albino Alligator,” “White Man’s Burden,” “Ghost in the Machine,” “Bodies, Rest & Motion,” “Matinee” i “The Waterdance.” Pracowała także nad realizacją projektów telewizyjnych - “A Private Matter,” “Memphis,” “Storm and Sorrow” oraz “Taken Away.”