"Showtime": TWÓRCY
TOM DEY (reżyser) dorastał w Nowej Anglii, gdzie na uniwersytecie Brown studiował religię, filozofię i film. Po ukończeniu szkoły w 1987 roku kontynuował naukę w Centre des Etudes Critiques w Paryżu, gdzie studiował teorię filmu. Mieszkał we Francji przez dwa lata, po czym w 1990 roku przeprowadził się do Los Angeles, by uczęszczać na zajęcia w American Film Institute. W 1993 roku Dey otrzymał tam tytuł magistra, po czym nakręcił film promocyjny, korzystając z kamery swojego kolegi. Rok później zwrócił na siebie tym filmem uwagę firmy producenckiej Ridley Scott Associates, która zaproponowała mu kontrakt. Dey podpisał umowe i do dziś pracuje w tej firmie. Kręcił reklamówki dla, między innymi, Mastercard, U.S. Airways, Showtime Networks i L'Oreal.
W 1998 Dey zadebiutował jako reżyser filmowy, jego pierwszym dziełem była wyprodukowana przez Disney'a i Spyglass Entertainment komedia Kowboj z Szanghaju, w której wystąpili Jackie Chan, Owen Wilson i Lucy Liu. Film wszedł na ekrany w maju roku 2000 i odniósł sukces. Showtime to drugi film fabularny, w jego reżyserii.
JORGE SARALEGUI (producent) pracował wcześniej dla Twentieth Century Fox i Warner Bros. Pictures, po czym w styczniu 1998 roku założył własną, niezależną firmę producentką, Material. W roku 2000 wyprodukował thriller science fiction Czerwona planeta. Na początku swej kariery zawodowej Saralegui zajmował się pisarstwem, jednak w 1989 roku rozpoczął pracę w wytwórni Fox, w której szybko dotarł do stanowiska najpierw producenta wykonawczego, a wkrótce potem wiceprezesa do spraw produkcji. Nadzorował powstanie filmów, takich jak Speed - niebezpieczna prędkość, Dzień niepodległości, Szklana pułapka 3 i Obcy 4:Przebudzenie. Saralegui zajmuje się obecnie filmami In the Lake i The Big Bounce, realizowanymi dla Warner Bros. Pictures.
Ostatnim dziełem jego firmy, które wyprodukował dla Warner Bros. Pictures i Village Roadshow Pictures, jest horror Queen of the Damned (Królowa potępionych) na podstawie bestsellerowej powieści Anne Rice, w którym wystąpili Stuart Townsend i Aaliyah. Saralegui jest również producentem wykonawczym filmu The Time Machine (Wehikuł czasu), opartego na klasycznej powieści H. G. Wellsa, który realizowany będzie dla DreamWorks i Warner Bros. Pictures.
JANE ROSENTHAL (producent) jest współzałożycielką firmy Tribeca Productions, którą stworzyła w roku 1988 wraz z Robertem De Niro. Nadzoruje w niej wszystkie sprawy związane z projektami bieżącymi i wraz z De Niro jest producentem filmów realizowanych przez firmę. Firma Tribeco produkowała filmy, takie jak: Na rozkaz serca, Przylądek strachu, Obsesja, Night and the City, The Night We Never Met, Panther, Prawo Bronksu, filmową adaptację sztuki Scotta McPhersona Pokój Marvina, w której wystąpiły Meryl Streep i Diane Keaton, Flawless i Rocky i Łoś Superktoś.
Rosenthal była również producentem filmu Fakty i akty, w reżyserii Barry'ego Levinsona, do którego scenariusz napisał David Mamet. W obsadzie filmu znalazły się gwiazdy takie jak Dustin Hoffman i Robert De Niro. Rosenthal produkowała także przebojowy serial telewizyjny Witness to the Mob. Do jej ostatnich dzieł należy, zrealizowany we współpracy z Warner Bros. Pictures, przebój kinowy Depresja gangstera, w którym wystąpili Robert De Niro i Billy Crystal, a także równie udana komedia Poznaj mojego tatę, z udziałem De Niro i Bena Stillera. Oba filmy przyniosły, jak dotąd, dochód w wysokości ponad 100 milionów USD każdy.
Przed założeniem firmy Tribeca, Rosenthal była wiceprezesem firmy Warner Bros Television, w której odpowiadała za produkcję filmów i seriali. Jeszcze wcześniej przez dwa lata była wiceprezesem do spraw produkcji telewizyjnej w firmie Walt Disney Company. Na tym stanowisku nadzorowała, między innymi, produkcję filmów Kolor pieniędzy, Adventures in Babysitting i The Good Mother. Przed rozpoczęciem pracy u Disney'a, Rosenthal przez rok wiceprezesem do spraw produkcji w firmie Universal Pictures, a także przez pięć lat piastowała stanowisko dyrektora do spraw produkcji filmów telewizyjnych w CBS. Z tego okresu jej pracy pochodzą filmy, takie jak: Gideon's Trumpet, Silence of the Heart iThe Burning Bed.
Rosenthal zajmuje się teraz nadzorem nad produkcją filmu About A Boy, w którym w rolach głównych wystąpią Hugh Grant i Rachel Weisz. Film powstaje na zamówienie Universal Pictures.
WILL SMITH (producent wykonawczy) zbiera obecnie pochlebne recenzje za występ w filmie Ali, biografii legendarnego boksera, skończył także niedawno pracę nad drugą częścią filmu Faceci w czerni, w którym wystąpił wraz z Tommym Lee Jonesem. Reżyserem drugiej części był Barry Sonnenfeld.
Za rolę w filmie Nazywał się Bagger Vance Smith otrzymał nominację do nagrody NAACP w kategorii najlepszego aktora. Wystąpił w filmie Bardzo dziki zachód, którego piosenka tytułowa, wydana na singlu, zdobyła status złotej płyty, natomiast album ze ścieżką dźwiękową zdobył miano płyty platynowej. Smith pojawił się także w filmach Wróg publiczny, Faceci w czerni, Dzień niepodległości, Niegrzeczni chłopcy, Six Degrees of Separation, Made in America i Where the Day Takes You. Smith nagrał kilka albumów, które zdobyły status płyt platynowych i multiplatynowych, zdobył dwie nagrody Grammy i trzy American Music Awards. W telewizji widzieliśmy go w serialu Książe z Bel Air. Wraz z Jamesem Lassiterem posiada firmę Overbrook Entertainment.
JAMES LASSITER (producent wykonawczy) jest wraz z Willem Smithem właścicielem firmy Overbrook Entertainment, był też producentem ostatniego filmu z jego udziałem, Ali. Lassiter zdobył ostatnio nagrodę Outer Circle Critics Award za Jitney, offbroadway'owską sztukę, której był producentem. Sztuka ta jest obecnie wystawiana w londyńskim West End National Theatre. Doceniono także dokonania muzyczne Lassitera, zdobył między innymi American Music Awards za albumy ze ścieżkami dźwiękowymi do filmów Faceci w czerni i Bardzo dziki zachód.
ERIC MCLEOD (producent wykonawczy) zajmuje się obecnie produkcją kolejnego filmu Austin Powers dla wytwórni New Line Cinema. McLeod produkował także filmy Disney'a Bubble Boy, The Cell, z udziałem Jennifer Lopez, Austin Powers: szpieg który nie umiera nigdy i Austin Powers: agent specjalnej troski, w obu wystąpił Mike Myers.
McLeod był współproducentem filmu Pełnia życia, wyreżyserowanego dla New Line Cinema przez Richarda La Gravenessa, Fakty i akty, w reżyserii Barry'ego Levinsona, Now and Then, z udziałem Demi Moore, a także Feeling Minnesota, z udziałem Cameron Diaz i Keanu Reevesa.
Pracował także nad filmami Corrina, Corrina i I kowbojki mogą marzyć Gusa Van Santa. Był asystentem producenta filmów Wróg publiczny, 8 sekund, Wide Sargasso Sea, The Rapture, Faith i Live Wire. McLeod wraz z żona i trójką dzieci mieszka w Los Angeles.
BRUCE BERMAN (producent wykonawczy) był prezesem do spraw produkcji filmowej firmy Warner Bros. Pictures. Pod jego kierownictwem studio wyprodukowało i dystrybuowało tytuły, takie jak: oskarowy Wożąc panią Daissy, a także Chłopcy z ferajny, Uznany za niewinnego, Robin Hood: książe złodziei, Batman Forever, Malcolm X, The Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, Czas zabijania i Twister. W roku 1996 Berman założył firmę Plan B Entertainment, związaną z Warner Bros. Pictures. Firma ta została następnie wykupiona przez Village Roadshow Pictures. Ta ostatnia firma, w której Berman jest obecnie prezesem i dyrektorem wykonawczym, pracuje w tej chwili nad 20 tytułami, które realizowane są w koprodukcji z Warner Bros. Pictures.
Ostatnie dokonania Bermana to filmy Dzień próby, Psy i koty, Złoto pustyni, Matrix, Depresja gangstera, Piekielna głębia, Totalna magia, Kosmiczni kowboje i Ocean's 11: ryzykowna gra, w reżyserii Stevena Soderbergha, a także przebojowa komedia Miss Agent, wyprodukowana we współpracy z Warner Bros. Pictures i Castle Rock Entertainment.
Berman jest w tej chwili producentem wykonawczym dwóch kontynuacji filmu Matrix.
Showtime to debiut scenopisarski KEITHA SHARONA (scenarzysta). Jego następnym scenariuszem, Peach Fuzz, wstępne zainteresowanie wyraziła firma Thousand Words Pictures. Sharon jest reporterem w Orange County Register, dzienniku wychodzącym w Południowej Kalifornii. Wraz ze swą żoną, Nancy Gill, i dwójką sześcioletnich bliźniaków, Alison and Dylan, mieszkają na Rancho Santa Margarita.
ALFRED GOUGH & MILES MILLAR (scenariusz) napisali wcześniej wspólnie scenariusz do filmu Shanghai Knights, realizowanego obecnie przez firmy Disney i Spyglass Entertainment. Film ten kontynuuje wątki z filmu Kowboj z Szanghaju, przebojowej komedii, z udziałem Jackie Chana, Owena Wilsona i Lucy Liu, która przyniosła, jak dotąd, dochody w wysokości ponad 100 milionów dolarów. Są oni autorami scenariusza również tamtego filmu.
Gough i Millar są także twórcami i producentami wykonawczymi serialu Smallville, opowiadającego przygody nastoletniego Clarka Kenta. Para scenarzystów pracowała wcześniej przy filmie Zabójcza broń 4, i przy filmach telewizyjnych Double Tap i Made Men, których producentami byli Joel Silver i Richard Donner. Gough i Millar po raz pierwszy rozpoczęli współpracę w ramach studenckiego programu Peter Stark Producing Program na uniwersytecie stanowym w Los Angeles. Udało im się korzystnie sprzedać scenariusz do filmu Mango firmie New Line Cinema. Od tej pory wspólnie piszą scenariusze i wspólnie produkują filmy.
BILLY WEBER (montaż) zdobył ostatnio nominację do Oskara za pracę przy filmie Cienka czerwona linia, w reżyserii Terrence'a Malicka, z którym pracował już wcześniej przy okazji realizacji filmu Niebiańskie dni. Weber zdobył wcześniej nominację do Oskara za film Top Gun. Wśród licznych filmów, przy których powstaniu pracował, znajdują się, między innymi, Iceman, Gliniarz z Beverly Hills i Gliniarz z Beverly Hills 2, Pee Wee's Big Adventure, Uciec przed północą, Szybki jak błyskawica, Pure Luck, Grumpier Old Men, Murder at 1600 i Miss Agent. Weber pracował także jako pomocnik montażysty przy filmach Warriors, 48 godzin, Extreme Prejudice, The Cowboy Way i Bulworth.
Weber urodził się i dorastał w Los Angeles. Pracował jako researcher, gdy spotkał montażystę Sida Levina, który nauczył go podstaw montażu filmowego. Karierę w biznesie filmowym rozpoczął w roku 1966, jako pomocnik montażysty telewizyjnego serialu Name of the Game. Przed zdobyciem kolejnej pracy związanej z montażem (przy filmie The Candidate) napisał dwa scenariusze. Pracował także jako asystent montażysty przy filmie Badlands Terrence'a Malicka.
JEFF MANN (kierownik produkcji) zadebiutował w roli kierownika produkcji na planie filmu 60 sekund, w reżyserii Dominica Seny, wcześniej pracował jako kierownik artystyczny przy realizacji filmu Kalifornia tego samego reżysera. Był też kierownikiem produkcji thrillera Kod dostępu, obecnie pracuje na planie trzeciej części Terminatora. Przed rozpoczęciem pracy w filmie, Mann zajmował się wieloma innymi zawodami. Posiada znajomości w kręgach muzycznych i artystycznych, pracował przy realizacji filmów reklamowych i wideoklipów. Od roku 1995 jest jednym z najbardziej cenionych kierowników produkcji filmów reklamowych.
W ciągu swej kariery współpracował z wieloma znanymi reżyserami reklamowymi, takimi jak Dominic Sena, Michael Bay, Samuel Bayer i Antoine Fuqua. Realizował reklamówki na zamówienie Mercedesa, Canona, Budweisera, RCA, firmy Nike, L'Oreal, Lexus, Sony, Levi's American Express, Black & Decker, Kodak i Coca-Cola.
THOMAS KLOSS (zdjęcia) ma bogate doświadczenie wynikające z pracy na planie filmów fabularnych, telewizyjnych, reklamówek i wideoklipów. Dwukrotnie, w 1986 i 1987 roku, został uhonorowany nagrodą Austrian National Award za najlepsze zdjęcia. Debiutem filmowym Klossa był film w reżyserii Petera Medyka, Pontiac Moon. Jego kolejne dzieła to filmy reżysera Volkera Schloendorffa Palmetto i Fear Jamesa Foley'a. Klienci reklamowi, na zamówienie których pracował, to między innymi Old Navy, L'Oreal, Honda, On Star Communications, Verizon, Chevy, Coke, Jaguar i Showtime. Kloss jest także autorem zdjęć do licznych wideoklipów, w tym do teledysków Aaliyah, Aerosmith, Lil' Kim, Jennifer Lopez, Busta Rhymes, Bena Harpera, Third Eye Blind, Bon Jovi, Faith Hill, Madonny, Lenny'ego Kravitza, Willa Smitha i Bush.
Nominowany do nagród Oskara i Grammy kompozytor ALAN SILVESTRI (muzyka) opracował muzykę do ponad 70 filmów. Jego pierwszym filmem był The Doberman Gang, ostatnim Mumia powraca, dla którego napisał muzykę wykonywana przez stuosobową orkiestrę i trzydziestoosobowy chór. Silvestri bardzo często współpracuje z reżyserem Robertem Zemeckisem. Początek ich współpracy sięga roku 1984 i filmu Romancing the Stone. Pracowali wspólnie nad dziewięcioma filmami, wśród których znajduje się trylogia Powrót do przyszłości, za która kompozytor otrzymał nominację do nagrody Grammy, Kto wrobił królika Rogera, za który otrzymał kolejne dwie nominacje do tej nagrody, Ze śmiercią jej do twarzy, Oskarowi przebój Forrest Gump, za który otrzymał nominacje zarówno do Oskara, jak i Grammy, Kontakt, Co kryje prawda i Cast Away: poza światem. Silvestri zdobył nagrodę CableACE za ścieżkę dźwiękową do jednego z odcinków serialu Opowieści z krypty. Silvestri skomponował muzykę do jednych z najciekawszych filmów ostatnich dwóch dziesięcioleci, w tym do Predatora Johna McTiernana; Głębi Jamesa Camerona; Ojca panny młodej Charlesa Shyer'a; skomponował pamiętną piosenkę Whitney Houston z filmu The Bodyguard; jego dziełem jest muzyka z filmu Stuart Malutki Roba Minkoffa; The Mexican Gore'a Verbinski'ego i - ostatnio - Czego pragną kobiety?
W młodości fascynował go jazz. Silvestri założył własny zespół jazzowy i w 1986 roku rozpoczął naukę w sławnej bostońskiej szkole Berklee College of Music. Dwa lata później grał w Las Vegas wraz z Waynem Cochranem i C.C. Riders. W nadziei otrzymania kontraktu przeprowadził się do Los Angeles, i choć nie udało mu się go otrzymać, dostał pracę u znanego tekściarza Bradforda Craiga, kolegi Quincy Jonesa - grał na gitarze w demonstracyjnych wersjach nowych utworów. W 1972 Silvestriego poproszono o napisanie muzyki do filmu - czego młody muzyk nie robił nigdy wcześniej. Stawił czoła wyzwaniu, i w ten sposób rozpoczął swoją karierę w biznesie filmowym. Wkrótce potem miał na swoim koncie muzykę do ponad 120 odcinków popularnego serialu telewizyjnego Chips, a niedługo potem napisał ścieżkę dźwiękową do filmu Roberta Zemeckisa Romancing the Stone.