Reklama

"Show": ZAŁOŻENIA REALIZACYJNE

„Show” jest filmem obliczonym na oczekiwania współczesnego widza. Szybkie zwroty akcji, zabawne dialogi, wyraziste typy bohaterów – to cechy, które czynią go atrakcyjnym. Podobnie jak w poprzednich filmach, Maciej Ślesicki i tym razem chce nadać opowieści szybkie tempo, a nacisk położyć na relacje między bohaterami.

Zawsze w swoich filmach łączy gatunki, miesza konwencje. Także i tutaj. „Show” zawiera elementy komedii obyczajowej, sensacyjnej, thrillera, a także korzysta z osiągnięć typowo telewizyjnego gatunku, jakim jest „reality show”. Wiemy już, że rozmowy toczone przez uczestników wszystkich tego typu programów dzięki sprawnej reżyserii nabierają wewnętrznej dramaturgii i tempa.

Reklama

Maciej Ślesicki zawsze przywiązuje ogromną wagę do właściwego obsadzenia ról, a także do pracy z aktorem. Dziesięcioro (a właściwie - jedenaścioro) uczestników „reality show” i pracownicy stacji tv – to role pełnowymiarowe, wyraziste, soczyste. Trwający ponad pół roku casting, podczas którego przewinęło się przed kamerami ponad tysiąc dziewcząt, pozwolił wybrać ładne, zdolne aktorki, które zagrają rywalizujące między sobą bohaterki programu. Role Czarka, Doroty i Szefa Stacji zagrają gwiazdy: Cezary Pazura, Dorota Segda i Jerzy Stuhr. To nie tylko wybitni aktorzy, ale także ciekawe osobowości, które nadadzą swoim bohaterom odpowiedni format.

„Show” jest jednym z pierwszych filmów kinowych rejestrowanych kamerą High Definition. Ta mało znana w Polsce cyfrowa technika video, określana jako „cyfrowa rewolucja”, została stworzona i zaprezentowana światu ponad 2 lata temu przez firmę Sony. Mimo, ze technika HD została stworzona na potrzeby telewizji, filmowcy europejscy wykorzystują ją do rejestracji filmu, by następnie przetransferować go na taśmę 35 mm. Tego pionierskiego w polskiej produkcji filmowej przedsięwzięcia podjęli się Maciej Ślesicki i Andrzej Ramlau, dochodząc do wniosku, że zastosowanie techniki telewizyjnej w filmie „Show” podkreśli zacieranie granicy między światem realnym a światem telewizyjnej fikcji.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Show
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy