Reklama

"Seks w wielkim mieście 2": TWÓRCY

MICHAEL PATRICK KING (reżyser/scenarzysta/producent)

Otrzymał wiele wyróżnień za swoją pracę scenarzysty, reżysera i producenta. Za cieszący się powodzeniem serial HBO Seks w wielkim mieście King został uhonorowany przez Amerykańską Gildię Scenarzystów, Amerykańską Gildię Reżyserów, Amerykańską Gildię Producentów, Academy of Television Arts & Sciences oraz Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej. Otrzymał też trzy Złote Globy za najlepszy serial komediowy oraz dwie nagrody Emmy, jedną za najlepszy serial komediowy, drugą dla najlepszego reżysera.

Reklama

Ostatnio King napisał scenariusz, wyprodukował i wyreżyserował popularną adaptację pełnometrażową serialu Seks w wielkim mieście, która zarobiła ponad 415 mln USD na całym świecie.

King rozpoczął pracę w telewizji pracując w Network TV, zdobywając doświadczenie jako scenarzysta i producent dwóch innych klasycznych seriali, Will i Grace i Murphy Brown. Za drugi z nich otrzymał swoją pierwszą nominację do nagrody Emmy. W 2005 stworzył Wielki powrót z Lisą Kudrow, która również zagrała w serialu HBO. King był jego producentem wykonawczym, scenarzystą i reżyserem. Za reżyserię otrzymał kolejną nominację do Emmy.

Przed przybyciem do Hollywood spędził wiele lat w Nowym Jorku, rozwijając umiejętności dramaturga i komika w klubach kabaretowych.

DARREN STAR (producent)

To nagrodzony Emmy twórca i producent wykonawczy trzech najbardziej popularnych zjawisk telewizyjnych ostatnich lat: Beverly Hills, 90210, Melrose Place i trzykrotnego zdobywcy Złotego Globu i Emmy - serialu komediowego HBO Seks w wielkim mieście.

Jako producent wykonawczy serialu, Star napisał scenariusz przełomowego odcinka pilotowego i był odpowiedzialny za napisanie i wyreżyserowanie wielu innych pamiętnych odcinków. On również obsadził cztery główne role, tworząc jeden z najbardziej legendarnych i uznanych telewizyjnych zespołów aktorskich.

Spośród wielu innych filmów telewizyjnych z nazwiskiem Stara jako producenta można wymienić doceniony przez krytyków serial satyryczny Grosse Pointe i Kill grill z Bradleyem Cooperem.

Star był producentem pierwszego filmu Seks w wielkim mieście, który zarobił ponad 415 mln USD na całym świecie. Jego firma, Darren Star Productions, produkuje zarówno filmy fabularne, jak i programy telewizyjne. Mieści się w siedzibie HBO.

JOHN MELFI (producent)

Niedawno produkował Seks w wielkim mieście, film fabularny oparty na serialu HBO. Film ten był wielkim przebojem, który zarobił ponad 415 mln USD na całym świecie.

Melfi był producentem wykonawczym m. in. kilku seriali, np. przeboju firmy Showtime Siostra Jackie, z Ediem Falco, oraz trzech seriali HBO: uznanego Rzymu; Wielkiego powrotu, z Lisą Kudrow i Seksu w wielkim mieście, który zdobył nagrody Emmy za najlepszy serial komediowy w 2001, Złoty Glob za najlepszy serial komediowy przez trzy kolejne lata i Nagrodę Gildii Producentów za trzy serie.

Był producentem nadzorującym miniserialu HBO Z Ziemi na Księżyc, zdobywcy Złotego Globu za najlepszy miniserial, który również zapewnił Melfiemu nagrody Emmy i Gildii Producentów w tej samej kategorii.

Melfi zaczął swoją karierę jako kierownik sceniczny w Nowym Jorku w 1982, gdzie pracował przy ponad 40 sztukach i musicalach. Był też producentem wielu filmów kinowych i telewizyjnych oraz reklam.

TOBY EMMERICH (producent wykonawczy)

Jest prezesem i dyrektorem ds. operacyjnych New Line Cinema. W styczniu 2001 został mianowany prezesem ds. produkcji i sprawował tę funkcję w najbardziej udanym okresie w historii firmy.

Od kiedy Emmerich stanął za sterami produkcji, New Line wprowadziło do kin takie przeboje jak uhonorowany Oscarami? blockbuster Władca pierścieni: Powrót króla, najzyskowniejszą komedię 2005 roku Polowanie na druhny oraz Elf; Pamiętnik, Hairspray, Seks w wielkim mieście, Podróż do wnętrza Ziemi, Kobiety pragną bardziej, Cztery gwiazdki i Walentynki.

Emmerich, wieloletni pracownik firmy, był poprzednio nie tylko prezesem New Line Music, ale też uznanym scenarzystą i producentem. Napisał scenariusz i wyprodukował nieoczekiwany przebój firmy New Line Częstotliwość, z Dennisem Quaidem i Jimem Caviezelem.

Emmerich dołączył do firmy w 1992 jako dyrektor wykonawczy ds. zarówno rozwoju, jaki i muzyki. Jako prezes działu muzycznego, nadzorował powstanie platynowych i złotych krążków ze ścieżką dźwiękową do takich filmów jak Siedem, Austin Powers: agent specjalnej troski, Austin Powers 2 - szpieg, który nie umiera nigdy, Teksańska masakra piłą mechaniczną, Elf, Kolejny piątek, Zagrożenie dla społeczeństwa, Miłość od trzeciego spojrzenia, Freddy kontra Jason, Kim jest ten facet?, Nad obręczą, Maska, Głupi i głupszy oraz Mortal Kombat.

Przed podjęciem pracy w New Line, Emmerich był przedstawicielem ds. artystów i repertuaru w Atlantic Records od 1987 do 1992. Emmerich uczęszczał do The Calhoun School i Wesleyan University, który ukończył w 1985, jako członek Phi Beta Kappa, z dyplomem z literatury angielskiej i tytułem licencjata sztuk klasycznych i filmu.

Emmerich jest zdeklarowanym fanem motocykli, kolekcjonerem dzieł sztuki oraz długodystansowym biegaczem. Zasiada w radzie nadzorczej Neil Bogart Memorial Fund i American Cinematheque oraz w radzie naukowej The Calhoun School w Nowym Jorku.

RICHARD BRENER (producent wykonawczy)

To od ponad dekady weteran New Line Cinema, obecnie prezes do spraw produkcji w firmie.

W czasie pracy w New Line Brener nadzorował produkcję lub produkował wiele z największych przebojów firmy, w tym takie blockbustery jak Seks w wielkim mieście, serię filmów o Haroldzie i Kumarze, Polowanie na druhny, Austin Powers i Złoty Członek, Sposób na teściową i serię Oszukać przeznaczenie. Inne popularne filmy, przy których pracował Brener to m. in. Efekt Motyla i Ryzyko. Ostatnio produkował i nadzorował produkcję Koszmaru z ulicy Wiązów, z Jackiem Earlem Haleyem.

Brener podjął pracę w firmie w 1995 jako stażysta i szybko wspiął się w górę, od redaktora w dziale scenariuszy do starszego wiceprezesa. W czasie swojej kariery Brener nadzorował relacje studia z wieloma gwiazdami, jak Adam Sandler, Ben Stiller i nieżyjący już Ted Demme.

Brener urodził się i wychował w Short Hills, w New Jersey. Zdobył tytuł licencjata historii na Uniwersytecie Yale w 1994.

MARCUS VISCIDI (producent wykonawczy)

Wyprodukował ostatnio Duchy moich byłych, z Matthew McConaughey'em i Jennifer Garner, thriller polityczny Transfer, z Reese Witherspoon, Jake'em Gyllenhaalem i Meryl Streep oraz W cieniu chwały, z Edwardem Nortonem, Colinem Farrellem i Jonem Voightem.

Wcześniej wyprodukował Przyjaciół, z Zachem Braffem, Troje do pary, adaptację powieści Steve'a Martina, z samym Martinem i Claire Danes w rolach głównych oraz Apartament, z Joshem Hartnettem. Był producentem wykonawczym na planie filmu Williama Friedkina Nożownik, z Tommym Lee Jonesem i Beniciem Del Toro, oraz na planie Drużyny specjalnej troski Richarda Linklatera, z Billym Bobem Thorntonem.

Viscidi był nominowany w 1996 do Independent Spirit Award za produkcję nagradzanego filmu niezależnego w reżyserii Toma DiCillo Filmowy zawrót głowy, ze Stevem Buscemim, po czym współpracował z DiCillo przy jego filmach Blondynka, Drugie wcielenie i Box of Moonlight, z Johnem Turturro i Samem Rockwellem. Może się też pochwalić udziałem w produkcji filmów Układ prawie idealny Johna Schlesingera, z Madonną i Rupertem Everettem; Szalona miłość, z Drew Barrymore i Chrisem O'Donnellem; Courtship Hortona Foote'a, Pogrzeb wikinga Daniela Petriego z Burtem Lancasterem, Signs of Life, z Vincentem D'Onofrio i Lemon Sky, adaptacji sztuki Lanforda Wilsona, który zdobył nagrodę specjalną jury na Festiwalu Filmowym w Sundance.

Dla telewizji Viscidi wyprodukował m. in. film American Playhouse w reżyserii Katherine Anne Porter, Noon Wine i The Wide Net w reżyserii Eudory Welty, oraz adaptację off-broadwayowskiej sztuki Keitha Reddina Big Time. W 1998 produkował nominowany do nagrody Tony spektakl broadwayowski Honour, z Jane Alexander i Laurą Linney.

JOHN THOMAS (zdjęcia)

Był autorem zdjęć do przeboju Seks w wielkim mieście, nakręconego na podstawie nagradzanego serialu HBO, przy którego pięciu seriach pracował. Jest też autorem zdjęć do takich filmów fabularnych jak A Good Old Fashioned Orgy w reżyserii Petera Huycka i Aleksa Gregory'ego, mającego się ukazać w tym roku, Spinning Into Butter, który wyprodukowała i w którym zagrała Sarah Jessica Parker; Hi-Life, Rytm nocy, Trup w akademiku, Jakoś leci, Spotkanie, którego nie było i Barcelona, za którą otrzymał nagrodę Independent Spirit Award za najlepsze zdjęcia.

Kilka filmów z jego zdjęciami było pokazywanych na Festiwalu Filmowym Sundance, m. in. Metropolitan, który był nominowany do głównej nagrody jury w 1990 oraz zdobył Independent Spirit Award za najlepszy film fabularny; Spojrzenie mordercy, z Reese Witherspoon i Kieferem Sutherlandem, nominowany do głównej nagrody jury; Palookaville, laureat Kodak International Prize za najlepszy debiut fabularny na Festiwalu Filmowym w Wenecji w tym samym roku oraz Kicked in the Head, z Jamesem Woodsem, który to film miał premierę na Festiwalu w Cannes.

Dzięki pracy na małym ekranie Thomas był nominowany do nagrody Emmy za najlepsze zdjęcia dla serialu HBO Norma Jean & Marilyn, z Ashley Judd i Mirą Sorvino. Jego pozostałe dzieła to m. in. serial Plotkara, Sześć stopni oddalenia, Wyrok, Prawo i bezprawie, Prawo i porządek oraz Zlecenie, jak również kilkanaście filmów telewizyjnych, w tym Górnicy z Pennsylwanii, The Ranch i Hunley, z Donaldem Sutherlandem w roli głównej.

JEREMY CONWAY (scenograf)

Tworzył scenografię do przeboju Seks w wielkim mieście, nakręconego na podstawie serialu HBO. Conway był też scenografem przy wszystkich 94 odcinkach serialu i był za swoją pracę trzykrotnie nominowany do nagrody Emmy. Jego nazwisko pojawia się też przy filmach Szkoła Rocka w reżyserii Richarda Linklatera, Miłość na zamówienie, wyprodukowany przez Scotta Rudina i Namiętności w reżyserii Johna Avneta.

Przed podjęciem pracy w charakterze scenografa filmowego Conway był dyrektorem artystycznym przy kilku filmach, w tym przy Sabrinie Sydneya Pollacka, Drabinie jakubowej Adriana Lyne'a i Wojnie Avneta. Swoją przygodę z filmem rozpoczął jako młodszy dyrektor artystyczny przy filmie Harry Angel Alana Parkera.

Jego inne projekty scenograficzne to m. in. charakterystyczne studia MTV na Times Square i studia NBC "Today" w Rockefeller Center.

Poza tym pracował w Atlancie, Sydney, Salt Lake City i Atenach jako scenograf studia igrzysk olimpijskich dla NBC, za co otrzymał cztery nagrody Emmy.

MICHAEL BERENBAUM (montażysta)

Był montażystą Seksu w wielkim mieście, przeboju nakręconego na podstawie serialu HBO, przy którym też zresztą pracował. Ostatnio zajmował się montażem przy m. in. Wojennym biznesie, z Johnem Cusackiem, Marisą Tomei i Hilary Duff, i Hollywoodland z Adrienem Brodym i Diane Lane. Pracował z takimi reżyserami jak Joel i Ethan Coenowie, John Turturro, Al Pacino, Julian Schnabel czy Martin Scorsese.

W czasie 6-letniej pracy nad Seksem w wielkim mieście, Berenbaum był dwukrotnie nominowany do nagrody Emmy i otrzymał dwie nagrody American Cinema Editors (ACE). Poza tym, otrzymał nagrodę Emmy za pracę nad pilotowym odcinkiem Gotowych na wszystko.

Inne telewizyjne dzieła Berenbauma to m. in. seriale Siostra Jackie, Dzika Afryka, Wielki powrót, Prawo ulicy i Ed, jak również kilkanaście filmów.

PATRICIA FIELD (projektantka kostiumów)

Zdobywa nagrody filmowe i telewizyjne od 25 lat, a od połowy lat 60-tych XX w. prowadzi w Nowym Jorku butik o międzynarodowej sławie dla awangardzistów mody.

Ostatnio Field projektowała kostiumy do przeboju P. J. Hogana Wyznania zakupoholiczki. Wcześniej zadbała o wygląd gwiazd przeboju Michaela Patricka Kinga Seks w wielkim mieście, pogromcy box office'u, nakręconego na podstawie nagrodzonego wieloma nagrodami serialu HBO, do którego również projektowała stroje. Dzięki temu filmowi była nominowana do nagrody Gildii Projektantów Kostiumów (CDG) w kategorii wzorowość w projektowaniu kostiumów do filmu, jak również do Satellite Award za najlepsze kostiumy. Jej kostiumy do filmu Davida Frankela Diabeł ubiera się u Prady, z Meryl Streep w roli głównej, zapewniły jej nominacje do nagród Oscar?, BAFTA i CDG oraz nagrodę Satellite Award. Field zapisała się również przy produkcji chińskiego Du Lala sheng zhi ji, Blues wielkiego miasta, Belfer, Rapsodia Miami, Tylko dla najlepszych i Nie igraj z kobietą.

Dzięki kostiumom do serialu Seks w wielkim mieście była nominowana do nagrody Emmy pięć lat z rzędu (zdobyła ją w 2002), a do nagrody CDG sześć lat z rzędu (zdobyła cztery).

Ostatnio Field pracowała przy telewizyjnych produkcjach, w tym serialu ABC Brzydula Betty, który w 2009 był dziewięciokrotnie nominowany do nagród Emmy i zdobył nagrodę CDG, a w 2010 był do niej nominowany. Projektowała kostiumy do kilku innych seriali ABC, w tym Kaszmirowa Mafia, Sześć stopni oddalenia, Hope i Faith, Spin City i do pilotowego odcinka serialu Seks, kasa i kłopoty.

Field projektowała też kostiumy do serialu FOX-a Ulica i serialu NBC produkowanego przez Michaela Manna, Crime Story. Wróciła do współpracy z Mannem przy produkcji filmu telewizyjnego Wydarzyło się w Los Angeles. Projektowała też kostiumy do filmu telewizyjnego Warner Bros. Miasto zła. W 1990, Field otrzymała nagrodę Emmy za stroje do filmu Disneya Mother Goose Rock 'n' Rhyme.

Oprócz kostiumów do filmów kinowych i telewizyjnych, Field projektowała też stroje na ceremonię rozdania nagród greckiego przemysłu muzycznego w Atenach, dla czołowej greckiej wokalistki Anny Vissi i nadzorowała projektowanie kostiumów do musicalu Barbarella w Wiedniu.

Inne nagrody w jej dorobku to m. in. nagroda Council of Fashion Designers of America Stylist of the Year, stworzona specjalnie, by uhonorować pracę Patricii, nagroda Alberta Einsteina za innowację i nagroda Fashion Council's Accessories za stworzenie znaczących i wysoce pożądanych dodatków w świecie mody.

Field , właścicielka własnej marki odzieżowej, projektowała kolekcje dla Candies Shoes, Rocawear, Pro-Keds oraz, we współpracy z twórcami japońskiej marki Ash & Diamonds, linię zegarków dla Seiko Japan. Dodatkowo, stworzyła limitowaną kolekcję linii odzieżowej Mattela - Payless Shoe Source i Barbie Luxe. Stworzyła też internetowy butik Patricia Field dla Coffers Japan i światową kolekcję mody wyprodukowaną przez Marks & Spencer.

Field była też, w latach 2004-2005, dyrektorem kreatywnym dla japońskiej marki SmackyGlam, tworząc ich kampanię we współpracy z fotograf mody Ellen Von Unwerth.

AARON ZIGMAN (autor muzyki)

Znów dołącza do Michaela Patricka Kinga. To autor ścieżki dźwiękowej do pierwszego filmu, który zarobił ponad 415 mld USD na całym świecie. Ostatnie filmy, do których napisał muzykę, to m. in. Ostatnia piosenka, na podstawie powieści Nicolasa Sparksa z Miley Cyrus w roli głównej; ciesząca się olbrzymim powodzeniem romantyczna komedia Narzeczony mimo woli, z Sandrą Bullock i Ryanem Reynoldsem oraz Brzydka prawda, z Katherine Heigl i Gerardem Butlerem.

Zigman współpracował również z reżyserem Tylerem Perrym przy komediach I Can Do Bad All By Myself, Madea Goes to Jail, Małżeństwa i ich przekleństwa, The Family That Preys i Meet the Browns.

Połączył też siły z reżyserem Nickiem Cassavetesem przy produkcji Bez mojej zgody, z Abigail Breslin i Cameron Diaz w rolach głównych. Wcześniej pracował z nim przy filmach Alpha Dog, Pamiętnik i John Q.

Zigman ma też w swym dorobku ścieżki dźwiękowe do filmów Historia Wendella Bakera, Szansa na sukces, W wirze, Wrotkowisko, Wytańczyć marzenia, Akeelah i jej nauczyciel, Step Up - Taniec zmysłów, Step Up 2, Flicka, Most do Terabithii, Za cenę życia, Facet pełen uroku, Rozważni i romantyczni - Klub miłośników Jane Austen, Pana Magorium cudowne emporium, Lake City, The Virgin of Juarez i Przebłysk geniuszu.

Jako pianista, Zigman stał się cenionym kompozytorem utworów koncertowych i symfonicznych. Rozpoczął muzyczną karierę jako producent i aranżer popularnych gwiazd muzyki, w tym Arethy Franklin, Natalie Cole, Oletz Adams, Phila Collinsa, Tiny Turner, Patti Labelle, Chicago, Nony Gaye, Carly Simon, The Pointer Sisters, Hueya Lewisa, Christiny Aguilery i Seala.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy