Reklama

"Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie": FILMOWCY

CHARLES ROVEN (producent)

Od ponad 20 lat zajmuje się realizacją filmów. Jest założycielem firmy Atlas Entertianment i współpracujących z nią firm Atlas/Third Rail Management i Third Rail Records, które wspólnie tworzą część grupy Mosaic Media Group, zajmującej się produkowaniem filmów, programów telewizyjnych i multimediów. Filmy, wyprodukowane przez Rovena, przyniosły łączny dochód przekraczający miliard dolarów.

Jednym z jego najnowszych dzieł jest film Scooby-Doo, który przyniósł dochód przekraczający 275 milionów dolarów – aktorska wersja klasycznej kreskówki, w której zagrali Freddie Prinze, Jr., Sarah Michelle Gellar, Matthew Lillard i Linda Cardellini – Roven kieruje obecnie postprodukcją filmu Terry’ego Williama Brothers Grimm, w którym w rolach głównych występują Matt Damon i Heath Ledger, produkuje także Will Ferrell Soccer Comedy, pod jego kierownictwem trwają zdjęcia do filmu Batman Begins, w reżyserii Christophera Nolana. Producentami tego ostatniego dzieła z ramienia Warner Bros. Picture są Emma Thomas i Larry Franco.

Reklama

 Roven zajął się kierowaniem Atlas Entertainment i innych firm grupy po okresie ośmioletniej współpracy z menedżerem muzycznym Robertem Cavallo, który odszedł z firmy, by zostać prezesem Buena Vista Music Group i Hollywood Records. Sukcesy firmy są również dziełem zmarłej niedawno żony Rovena, Dawn Steel, która przeszła do niej, rezygnując ze stanowiska prezesa wytwórni Columbia Picture. Roven brał udział w realizacji wielu projektów, obejmujących większość gatunków filmowych. Był producentem, między innymi, filmów: Final Analysis, Kochanie, powiększyłem dzieciaki, Cool Runnings, Man’s Best Friend, Zakonnica w przebraniu 2, Angus, Dwanaście małp, W sieci zła, Miasto aniołów, Złoto pustyni i Kuloodporny. Rożen zajmował się wcześniej produkcją filmów niezależnych, pod jego egidą powstały: Sprzedawca cadillaców, Johnny Handsome, The Blood of Heroes, Made in the USA i jego pierwszy film - Heart Like A Wheel. Roven początkowo zajmował się kierowaniem agencją talentów, następnie zajął się produkcją filmową.

 Kierując produkcją filmów, Roven nie zaniedbuje także interesów firmy związanych ze sprawami muzycznymi. Zaangażowany był w produkcję soundtracku do filmu Scooby-Doo, na którym znalazł się utwór jednego z najbardziej znanych zespołów, należących do wytwórni, grupy Outkast. Jest słynny z umiejętności godzenia interesów działów filmowych i muzycznych. W roku 1998 płyta ze ścieżką dźwiękową filmu Miasto aniołów otrzymała trzy nagrody Grammy, tytuł najlepiej sprzedającego się soundtracku rocku, a pochodzące z niej piosenki Alanis Morissette i The Goo Goo Dolls były najlepiej sprzedającymi się singlami wytwórni.

RICHARD SUCKLE (producent)

Ukończył uniwersytety w Chicago i w Nowym Jorku. Jeszcze będąc na studiach zaczął pracować na Broadway’u jako manager w firmie Gatchell & Neufeld. Zajmował się, między innymi, realizacją filmów Aspects of Love Andrew Lloyd Webbera i nagrodzonymi nagrodami Tony Lettice & Lovage i Miasto aniołów. Suckle zajął się potem pracą w przemyśle muzycznym, rozpoczął pracę w firmie public relations Shore Fire Media, gdzie do grona jego podopiecznych należeli wyróżnieni nagrodami Grammy Wynton Marsalis i Hall & Oates.

Po ukończeniu studiów w 1991 roku, przeprowadził się do Los Angeles, gdzie zaczął pracować w firmie Roven/Cavallo Entertainment, która rok później przekształciła się w Atlas Entertainment, Firma należy do grupy Mosaic Media Group, zajmującej się produkowaniem filmów, programów telewizyjnych i multimediów.

W trakcie jedenastoletniej pracy w Atlas Entertainment, Suckle uczestniczył w rozwoju bądź produkcji wielu projektów. Znajdują się wśród nich filmy: Dwanaście małp Terry’ego Gilliama, z udziałem Bruce’a Willisa i Brada Pitta i W sieci zła, w którym wystąpił zdobywca Oskara Denzel Washington. Reżyserem filmu jest Gregory Hoblit.

Richard Suckle jest wiceprezesem działu Atlas Entertainment zajmującego się produkcją filmową, jest też menedżerem Danny’ego Leinera, reżysera komedii Stary, gdzie moja bryka?

W roku 2002 Suckle wyprodukował, wraz z Charlesem Rovenem, jeden z przebojów roku, film Scooby-Doo. Rok później Suckle założył nową firmę z reżyserem wspomnianego filmu, Raja Gosnellem – nowa firma producentka nosi nazwę R&R Entertainment.

RAJA GOSNELL (reżyser)

- Jako dziecko oglądałem mnóstwo kreskówek - mówi montażysta i reżyser wyjaśniając swe skłonności do uczestniczenia w realizacji filmów, które okazywały się prawdziwymi hitami ostatniego dziesięciolecia, jak chociażby Kevin sam w domu, Pani Doubtfire, Agent XXL, czy jego ostatni przebój, pierwsza część cyklu Scooby-Doo.

Zdolności Gosnella do tworzenia komedii stały się jasne, odkąd w 1997 roku zadebiutował w roli reżysera filmem Alex – sam w domu. Wcześniej przez 15 lat zajmował się montażem filmów. Po sukcesie pierwszego filmu nadszedł sukces Ten pierwszy raz, romantycznej komedii z udziałem Drew Barrymore i Davida Arquette’a, a także Agent XXL, w którym udział wziął Martin Lawrence. Film ten był jednym z przebojów roku 2000, w samych Stanach zarobił ponad 115 milionów USD.

Gosnell urodził się i wychował w Los Angeles, fachu pod okiem Roberta Altmana uczył się pod koniec lat siedemdziesiątych w wytwórni Lions Gate Films. Był asystentem montażysty przy realizacji filmu Quintet Altmana. To samo stanowisko zajmował pracując przy A Perfect Couple i H.E.A.L.T.H.. Pracując przy produkcji muzycznej komedii Popeye był już montażystą. Gosnell współpracował potem ze zdobywcą Oskara, montażystą Williamem Reynoldsem. Wkrótce później Gosnell został nominowany do Oskara, za zmontowanie filmu krótkometrażowego The Silence.

Jako montażysta Gosnell współpracował z tak znanymi reżyserami, jak Barry Levinson, John Hughes i Garry Marshall. Brał udział w powstaniu filmów Good Morning Vietnam, Miracle on 34th Street i Pretty Woman. Do grona najlepszych montażystów Gosnell dostał się jednak dzięki znajomości z reżyserem Chrisem Columbusem. Wspólnie z nim pracował w 1988 roku nad filmem Heartbreak Hotel. Obaj panowie wspólnie stworzyli jedne z najbardziej lubianych i udanych komedii lat dziewięćdziesiątych, w tym Kevin sam w domu, Only the Lonely, Kevin sam w Nowym Jorku, Pani Doubtfire i Dziewięć miesięcy.

JAMES GUNN (scenariusz i opowiadanie)

Od najmłodszych lat interesował się filmami. Mając dwanaście lat nakręcił swoje pierwsze dzieło amatorskie, w którym wystąpił jego brat – filmowa ofiara zombich. Jeszcze studiując na uniwersytecie Columbia zaczął pracować w biurze wytwórni Troma Entertainment. Miał zajmować się robotą papierkową, skończył jednak jako autor scenariusza do filmu Tromeo & Juliet. Zapłacono mu za to 150 dolarów, był też producentem filmu. Tromeo był hitem roku 1997, wyświetlano go na całym świecie, w samym Los Angeles grano go ponad rok na nocnych seansach. Gunn pracował w Troma przez dwa lata, zajmował stanowisko prezesa do spraw produkcji. W tym samym czasie pisał scenariusze odcinków seriali telewizyjnych i reżyserował je dla stacji BBC i HBO/Cinemax, przez jakiś czas był także kierownikiem własnej stacji telewizyjnej Troma’s Edge TV, nadającej w Amsterdamie. Gunn wystąpił także w wyprodukowanych przez stację filmach Citizen Toxie: The Toxic Avenger 4 i Tales from the Crapper.

Gunn odszedł ze stacji by napisać scenariusz, a następnie wystąpić (wraz z Robem Lowem, Jamiem Kennedym i własnym bratem, Seanem) w filmie The Specials, opowiadającym o tym, co robią superbohaterowie w czasie wolnym.

Gunn napisał następnie powieść The Toy Collector, wydaną przez Bloomsbury Press w roku 2000. Wspólnie z Lloydem Kaufmanem napisał także poradnik All I Need To Know About Filmmaking I Learned From The Toxic Avenger.

W roku 2002 na ekrany kin wszedł pierwszy film cykly Scooby-Doo. Gunn napisał do niego scenariusz, był to jednocześnie pierwszy film, nad którego realizacją pracował, jaki pozwolił obejrzeć swojej matce. Scooby-Doo przyniósł na całym świecie dochód przekraczający 275 milonów dolarów.

Gunn jest także autorem scenariusza do filmu Spy vs. Spy w reżyserii Jay’a Roacha. Pisał także scenariusze odcinków pilotowych seriali telewizyjnych, obecnie pisze scenariusz do romantycznej komedii The Newlyweds. Jego ostatnim dziełem jest scenariusz do wchodzącego wkrótce na ekrany remake’u klasycznego horroru z 1979 roku, Dawn Of The Dead.

BRENT O’ CONNOR (producent wykonawczy)

W swojej karierze zajmował stanowiska producenta i producenta wykonawczego.

Do jego ostatnich dzieł należa filmy Kuloodporny, K-19: The Widowmaker i thriller Grzeczny świat.

O’Connor był także menagerem produkcji kilku filmów, w tym Wyścigu szczurów, Szóstego dnia z udziałem Arnolda Schwarzeneggera, Śmiertelnego rejsu, wyróżnionego licznymi nagrodami Buntownika z wyboru, Siedmiu lat w Tybecie z udziałem Brada Pitta i Jumanji, w którym wystąpił Robin Williams.

KELLEY SMITH-WAIT (producentka wykonawcza)

Ma siedemnastoletnie doświadczenie w roli producentki filmowej, zgromadziła je podczas pracy w firmie Mosaic Media. Smith-Wait niedawno zatrudniła się w wytwórni Warner Bros. Pictures, gdzie zajmuje stanowisko jednego z zastępców prezesa do spraw produkcji.

Smith-Wait zajmowała ostatnio stanowisko producentki wykonawczej podczas prac nad filmem Kuloodporny, w którym w rolach głównych wystąpili Chow Yun-Fat i Seann William Scott, to samo stanowisko zajmowała podczas realizacji komedii Scooby-Doo, która na całym świecie przyniosła łączny dochód przekraczający 275 milionów dolarów. W filmie wystąpili Sarah Michelle Gellar, Freddie Prinze Jr., Matthew Lillard i Linda Cardellini, jego reżyserem był Raja Gosnell.

Smith-Wait była producentem wykonawczym filmu Złoto pustyni, napisanego i wyreżyserowanego przez Davida O. Russella. Była także współproducentką Miasta aniołów, remake’u Wings of Desire w reżyserii Brada Silberlinga i thrillera W sieci zła z udziałem Denzela Washingtona. Pani Smith-Wait brała także udział w pracach nad filmami Dwanaście małp, Angus i Final Analysis.

JOSEPH BARBERA (producent wykonawczy)

Legenda światowej animacji, jest autorem licznych bohaterów kreskówek, znanych widzom na całym świecie. Wraz z niedawno zmarłym partnerem, Williamem Hanną, Barbera stworzył jedne z najbardziej znanych seriali animowanych, takie jak Tom i Jerry, Pies Huckleberry, Między nami jaskiniowcami, Jetsonowie, Scooby Doo, Miś Yogi, czy Jonny Quest.

Żaden z tej dwójki nie zaczynał od animacji. Hanna był inżynierem, Barbera natomiast pracował w banku. Hanna zajął się animacją w czasie Wielkiego Kryzysu, w roku 1937 był już na tyle znany, że wynajęła go firma MGM. Kilka tygodni później pracę w tej firmie rozpoczął Joe Barbera. Pierwszy był reżyserem i scenarzystą, drugi animatorem i scenarzystą.

Owocem ich współpracy był film Puss Gets The Boot, w którym pojawiły się postacie Toma i Jerry’ego. W latach czterdziestych ich filmy animowane były powszechnie znane i lubiane. W następnym dziesięcioleciu MGM, zagrożone przez telewizję, zlikwidował dział animacji. Hanna i Barbera znaleźli się na bruku, założyli jednak firmę, która miała produkować kreskówki bezpośrednio dla telewizji. W roku 1957 powstała firma Hanna-Barbera Productions, jedna z pierwszych niezależnych firm, zajmujących się produkcją filmów animowanych dla potrzeb telewizji.

Pierwszym dziełem nowego studia był film Ruff and Reddy, po którym pojawił się Pies Huckleberry. Serial stał się natychmiastowym przebojem i przyniósł jego twórcom pierwszą nagrodę Emmy. Kolejny serial, Quick Draw McGraw, miał premierę w 1959. Pojawił się w nim Miś Yogi i jego mały przyjaciel, Boo Boo. Występowały w nim też złośliwe myszki, Pixie i Dixie.

Kolejnym wielkim przebojem studia Hanna-Barbera był serial o przygodach niezgułowatego doga o imieniu Scooby Doo. Scooby Doo, Where Are You? miało premierę w 1969, jest najdłużej ukazującym się serialem animowanym w historii telewizji.

W roku 1981 firma Hanna-Barbera wyprodukowała jeden z najlepszych seriali animowanych, Smurfy, który w 1982 zdobyły nagrodę Daytime Emmy Awards .

Przez lata działalności studio zrealizowało wiele innych seriali, wśród nich: The Greatest Adventure: Stories from the Bible, The Flintstone Kids, Dreamer of Oz, The Last Halloween, Rodzina Addamsów i The Halloween Tree.

KENT BEYDA (montaż)

Pracował nad licznymi filmami fabularnymi, w tym Agent XXL i Scooby-Doo w reżyserii Raja Gosnella; The Flintstones: Niech żyje Rock Vegas; Nowi miastowi; Świąteczna gorączka; Zapomnij o Paryżu; Flintstonowie; Mr. Saturday Night; True Identity; Gremliny 2; Fear; Alien Nation; Interkosmos; Out Of Bounds; Fright Night; This Is Spinal Tap; Get Crazy; Saturday The 14th i The Unheard Music.

Beyda był także reżyserem teledysków Jingle Bells / Brian Setzer Orchestra; Meet The Flintstones / B52; Emotion, Left The Dark / Barbary Streisand; Infatuation, Some Guys Have All The Luck / Roda Stewarta; You’re Not The Only Flame / Elvisa Costello i Beast Of Burden / Bette Midler i Micka Jaggera.

BILL BOES (kierownik produkcji)

Stworzył ostatnio plany do filmu Return to the Batcave: The Misadventures of Adam and Burt, nadawanego przez sieć CBS. Jego dziełem są także plany do filmu Małpiszon, z udziałem Brendana Frasera.

Boes pracuje także jako asystent kierownika artystycznego. W tej roli znajdował się na planie kilku filmów, wśród nich Jeźdźca bez głowy i The Nightmare Before Christmas Tima Burtona; Obcy 4: przebudzenie i James and the Giant Peach.

Scooby-Doo 2: Potwory na gigancie to drugi film, podczas realizacji którego Boes współpracuje z reżyserem Rają Gosnellem, owocem ich poprzedniej współpracy jest pierwszy film z tego cyklu, Scooby-Doo.

OLIVER WOOD (zdjęcia)

Jest operatorem filmowym od ponad 20 lat. Ostatnio pracował na planie filmów Zakręcony piątek, z udziałem Jamie Lee Curtis i Parasol bezpieczeństwa, w którym wystąpił Martin Lawrence.

Inne filmy, przy których powstawaniu brał udział, to: I Spy, Pluto Nash, Tożsamość Bourne’a, Bez twarzy, 2 Days in the Valley, Mr. Holland’s Opus, For Love or Money, Bill & Ted’s Bogus Journey i Szklana Pułapka 2, by wymienić jedynie te najbardziej znane. Wood był także jednym z głównych operatorów popularnego serialu kryminalnego z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku, Miami Vice.

W tej chwili Wood pracuje na planie filmu The Bourne Supremacy, sequela Tożsamości Bourne’a, główną rolę w filmie gra Matt Damon.

DAVID NEWMAN (kompozytor)

Jest autorem muzyki do ponad 70 filmów. Nominowano go do Oskara za ścieżkę dźwiękową do pełnometrażowego filmu animowanego Anastasia.

Newman pracował ostatnio przy realizacji filmów Kot z Mikem Myersem, Duplex, Małolaty u taty i Jak stracić chłopaka w 10 dni. W swojej karierze pracował także nad filmami Epoka lodowcowa, Death to Smoochy, The Affair of the Necklace, trzema częsciami cyklu Gruby i chudszy, z udziałem Eddiego Murphy’ego, Never Been Kissed, Tommy Boy, Między nami jaskiniowcami, The Mighty Ducks, Bill & Ted’s Bogus Journey, The Sandlot, Throw Momma From the Train i Heathers.

Newman zajmuje się obecnie opracowaniem muzyki do filmu I Married A Witch, reżyserowanego przez Danny’ego DeVito.

LEESA EVANS (projektantka kostiumów)

Przez ostatnią dekadę pracowała zarówno dla filmu, jak i dla telewizji.

Evans pracowała przy realizacji poprzedniej części cyklu o przygodach Scooby’ego i jego przyjaciół, na planie filmów Trzeci do pary, Josie i kociaki, Wszystkie chwyty dozwolone, Let the Devil Wear Black, Stir of Echoes, American Pie, A Soldier’s Sweetheart, Down on the Waterfront i Trauma.

Evans była także asystentką podczas realizacji doskonałego dramatu Zostawić Las Vegas, i cieszącego się uznaniem widzów filmu Clueless and Powder.

Evans pracowała przy realizacji kilku odcinków serialu Beverly Hills Bordello, a także telewizyjnych filmów Quake i Obsessed, w którym wystąpiła Shannen Doherty.

Evans zajmuje się obecnie przygotowaniem kostiumów dla potrzeb filmu akcji Into the Blue, w którym zagrają Paul Walker i Jessica Alba.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy