"Samotne": TWÓRCY
BENITO ZAMBRANO
Urodzony w marcu 1965 roku w Lebirjii, w Hiszpanii. Skończył Międzynarodową Szkołę Filmową w Hawanie, na Kubie. Jego pierwszy krótkometrażowy film El encanto de la luna llena został nagrodzony na wielu festiwalach m.in. w Feiburg, Huesca, Sydney. Samotne to jego pełnometrażowy debiut.
FILMOGRAFIA:
El encanto de la luna llena (1994) - krótkometrażowy
Samotne / Solas (1999)
ANTONIO MELIVEO
Kompozytor. Samotne to pierwszy film, do którego napisał muzykę.
FILMOGRAFIA:
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Terca vida / Miserable Life (2000; reż. Fernando Huertas)
Plenilunio / Plenilune (2000; reż. Imanol Uribe)
Uciekinierki / Fugitivas (2000; reż. Miguel Hermoso)
TOTE TRENAS
Operator. Był operatorem kamery przy debiucie Pedro Almodóvara Pepi, Luci, Bom i inne dziewczyny z dzielnicy, gdzie także zagrał. Wyreżyserował również jeden film pt. Chillida (1978).
FILMOGRAFIA:
Arquitectura para después de una guerra (1978; reż. Lucio Blanco Mallada)
Kapax del Amazonas (1981)
La Buena estrella / Lucky Star (1997; reż. Ricardo Franco)
Le llamaban J.R. (1982; reż. Francisco Lara Polop)
En penumbra (1985; reż. José Luis Lozano)
Manuel y Clemente (1985; reż. Javier Palmero)
Alien Predator (1987; reż. Deran Sarafian)
El Extranger-oh! de la calle Cruz del Sur (1987; reż. Jorge Grau)
La Mujer de tu vida: La mujer perdida (1988; reż. Ricardo Franco)
No hagas planes con Marga (1988; reż. Rafael Alcázar)
Pasión de hombre (1988; reż. José Antonio de la Loma)
A la altura de los ojos (1988; reż. Miguel Ángel Sánchez)
Al filo del hacha / Edge of the Axe (1988; reż. José Ramón Larraz)
Las Huellas del lince (1989; reż. Antonio Gonzalo)
Deadly Manor (1990; reż. José Ramón Larraz)
El Laberinto griego (1991; reż. Rafael Alcázar)
La Leyenda de la doncella / The Hornet (1994; reż. Juan Pinzás)
El Aroma del Copal (1995; reż. Antonio Gonzalo)
Suspiros de España (1995; reż. José Luis García Sánchez)
Corazón loco (1997; reż. Antonio del Real)
Pleno al quince (1999; reż. Josecho San Mateo)
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Uciekinierki / Fugitivas (2000; reż. Miguel Hermoso)
Érase otra vez / Once Upon Another Time (2000; reż. Juan Pinzás)
Cuba (2000; reż. Pedro Carvajal)
Cuéntame (2001, serial TV; reż. Agustín Crespi, Ramón Fernández)
No te fallaré / I Won't Let You Down (2001; reż. Manuel Ríos San Martín)
Miel para Oshún / Honey for Oshun (2001; reż. Humberto Solás)
MARÍA GALIANA
Urodzona w 1935 w Sewilli. Od 1964 roku jest nauczycielką historii sztuki w liceum. Ponieważ pasja do kina i teatru towarzyszyła jej przez całe życie, w wieku 48 lat zaczęła grywać małe role w teatrze. Prawdziwy przełom nastąpił w 1990 roku, kiedy wzięła bezpłatny urlop, aby wyjechać do Madrytu i grać w sztukach Garcíi Lorci. Samotne to jej pierwsza ważna rola w kinie. Po otrzymaniu Goyi za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą, od ósmej rano następnego dnia wróciła do szkoły.
FILMOGRAFIA:
Madre in Japan (1985; reż. Francisco Perales)
Juncal (1987; reż. Jaime de Arminán)
Las Dos orillas (1987; reż. Juan Sebastián Bollaín)
Malaventura / Misadventure (1988; reż. Manuel Gutiérrez Aragón)
Pasodoble (1988; reż. José Luis García Sánchez)
La Seducción del caos (1990; reż. Basilio Martín Patino)
La Noche más larga (1991; reż. José Luis García Sánchez)
La Mujer de tu vida 2: La mujer cualquiera (1992; reż. José Luis García Sánchez)
Belle époque (1992; reż. Fernando Trueba)
Tirano Banderas (1993; reż. José Luis García Sánchez)
El Palomo cojo (1995; reż. Jaime de Arminán)
Belmonte (1995; reż. Juan Sebastián Bollaín)
Así en el cielo como en la tierra (1995; reż. José Luis Cuerda)
El Rey del río (1995; reż. Manuel Gutiérrez Aragón)
El Seductor / The Seductor (1995; reż. José Luis García Sánchez)
Suspiros de España (1995; reż. José Luis García Sánchez)
Libertarias / Freedomfighters (1996; reż. Vicente Aranda)
Andalucía, un siglo de fascinación (1996, serial TV; reż. Basilio Martín Patino) Tranvía a la Malvarrosa / Tramway to Malvarrosa (1996; reż. José Luis García Sánchez)
Más allá del jardín / Beyond the Garden (1997; reż. Pedro Olea)
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Yerma (1999; reż. Pilar Távora) Dir
Uciekinierki / Fugitivas (2000; reż. Miguel Hermoso)
Plenilunio (2000; reż. Imanol Uribe)
Cuéntame (2001, serial TV; reż. Agustín Crespi, Ramón Fernández)
Más pena que gloria (2001; reż. Víctor García León)
Viva Zapato (2002; reż. Luiz Carlos Lacerda)
ANA FERNÁNDEZ
Urodzona w Sewilli. Aktorka. Studiowała w Centre Andalu du Theatre, po czym kontynuowała naukę, studiując historię sztuki. Potem zapowiadała pogodę w telewizji regionalnej. Wszystko to robiła, jednocześnie pracując w radiu i przy dubbingowaniu filmów. Przygoda z Samotnymi rozpoczęła się, gdy zjawiła się na castingu do tego filmu po rolę sprzątaczki. Podczas prób Benito Zambrano zobaczył w niej swoją główną bohaterkę Marię. Ana Fernàndez, która nigdy wcześniej nie grała w filmie, podjęła wyzwanie. Wraz z wejściem filmu na ekrany, aktorka okazała się prawdziwym odkryciem, co potwierdziło się w wielu nagrodach aktorskich na całym świecie, a szczególnie w przyznaniu jej nagrody Goya dla najlepszej debiutującej aktorki.
FILMOGRAFIA:
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Yerma (1999; reż. Pilar Távora)
You're the One (una historia de entonces) (2000; reż. José Luis Garci)
Sé quién eres (2000; reż. Patricia Ferreira)
Policías, en el corazón de la calle (2000, serial TV)
CARLOS ÁLVAREZ-NOVOA
Urodzony w Sewilli. Nauczyciel, aktor i reżyser - to trzy jego główne zawody. Skończył prawo i iberystykę, wykładał socjologię na uniwersytecie w Oviedo, potem literaturę hiszpańską oraz historię teatru w Sewilli. Jako aktor zadebiutował w teatrze w 1957 roku. Także reżyseruje.
FILMOGRAFIA:
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Carmelo y yo (2000; reż. Richard Jordan)
JUAN FERNÁNDEZ
Urodzony w Santo Domingo w Dominikanie. Aktor. Zagrał w ponad 30 filmach, m.in. w Salvadorze w reżyserii Olivera Stone’a i Fear City Abla Ferrary.
FILMOGRAFIA:
The Amazing Transplant (1970; reż. Doris Wishman)
La Nueva Marilyn (1976; reż. José Antonio de la Loma)
Uncommon Valor (1983; reż. Ted Kotcheff)
Sparkling Cyanide (1983; reż. Robert Michael Lewis)
Fear City (1984; reż. Abel Ferrara)
Salvador (1986; reż. Oliver Stone)
Bulletproof (1988; reż. Steve Carver)
Wildfire (1988; reż. Zalman King)
Krokodyl Dundee II / Crocodile Dundee II (1988; reż. John Cornell)
Cat Chaser (1989; reż. Abel Ferrara)
L.A. Takedown (1989; reż. Michael Mann)
Kinjite: Forbidden Subjects (1989; reż. J. Lee Thompson)
Extralarge: Moving Target (1990; reż. Enzo G. Castellari)
A Show of Force (1990; reż. Bruno Barreto)
Liquid Dreams (1992; reż. Mark S. Manos)
Nails (1992; reż. John Flynn)
Aces: Iron Eagle III (1992; reż. John Glen)
Fugitive Nights: Danger in the Desert (1993; reż. Gary Nelson)
Amazonka w ogniu / Fire on the Amazon / Lost Paradise (1993; reż. Luis Llosa)
The Dangerous (1994; reż. Maria Dante, Rod Hewitt)
Necronomicon (1994; reż. Christophe Gans, Shusuke Kaneko, Brian Yuzna)
Silent Fury (1994; reż. Eric Louzil)
Saints and Sinners (1996; reż. Paul Mones)
Mad Dog Time (1996; reż. Larry Bishop)
Executive Decision (1996; reż. Stuart Baird)
Dead Tides (1997; reż. Serge Rodnunsky)
Samotne / Solas (1999; reż. Benito Zambrano)
Slice & Dice (2000; reż. Rod McCall)
Gitano / Gypsy (2000; reż. Manuel Palacios)
Entre los dioses del desprecio (2001; reż. Alfredo E. Rivas)
Fausto 5.0 (2001; reż. Álex Olle, Isidro Ortiz, Carlos Padrisa)