"Rozważni i romantyczni. Klub miłośników Jane Austen": TWÓRCY FILMU
ROBIN SWICORD - Reżyseria, Scenariusz
Nazwisko Robin Swicord kojarzone było do tej pory głównie z jej twórczością scenopisarską, szczególnie zaś z adaptacjami "Pamiętników gejszy" /Memoirs of a Geisha/, "Małych kobietek" /Little Women/ oraz "Matyldy/ (scenariusz napisany wspólnie z mężem Nicholasem Kazanem). Swicord jest także autorką scenariuszy do filmów "Rodzina Perezów" /The Perez Family/ i "Totalna magia" /Practical Magic/ oraz sztuk dramatycznych "Last Days at the Dixie Girl Café" i "Criminal Minds."
Przygotowując się do przejścia znad kartki papieru za ster reżyserski Swicord napisała scenariusz i wyreżyserowała krótkometrażowy film dla Touchstone Films - "The Red Coat". W 2006 roku wyreżyserowała film "The Mermaids Singing".
Swicord swoją przygodę z filmem zaczęła już na Florida State University, gdzie pisała scenariusze i reżyserowała filmy krótkometrażowe, równolegle prowadząc studia na wydziale literatury angielskiej i teatrologii. W charakterze fotografika pracowała dla lokalnych gazet, programów telewizyjnych oraz Florida Game and Fish Commission. Z czasem zajęła się pisaniem scenariuszy oraz produkcją filmów edukacyjnych.
JOHN CALLEY - Producent
Calley, który ostatnio zajmował się produkcją filmu "Kod Leonarda" "The Da Vinci Code" dla Columbia Pictures należy dziś do grona potentatów hollywoodzkich produkcji. Calley rozpoczynał swoją karierę w przemyśle rozrywkowym w 1951 roku, pracując dla NBC. W 1968 roku Calley dołączył do zespołu wytwórni Warner Bros., gdzie przez 13 lat pracy zajmował różne stanowiska, w tym między innymi wiceprezesa i prezesa World-Wide Production. Za jego kadencji Warner wprowadził na ekrany kin między innymi takie tytuły jak: "Brudny Harry" /Dirty Harry/, "Mechaniczna pomarańcza" /A Clockwork Orange/, "McCabe i pani Miller" /McCabe And Mrs. Miller/, "Deliverance", "Wejście smoka" /Enter The Dragon/, "Ulice nędzy" /Mean Streets/, "Egzorcysta" /The Exorcist/, "Płonące siodła" /Blazing Saddles/, "Płonący wieżowiec" /The Towering Inferno/, "Pieskie popołudnie" /Dog Day Afternoon/, "Superman" oraz "Rydwany ognia" /Chariots of Fire/. W 1981 roku Calley zdecydował się uniezależnić, podejmując samodzielnie współpracę producencką m.in z Mikem Nicholsem przy takich filmach jak: "Pocztówki znad krawędzi" /Postcards from the Edge/ i "Okruchy dnia" /The Remains of the Day/. Na prezesowski fotel powrócił jednak podpisując kontrakt z wytwórnią United Artists Pictures, pod szyldem której nadzorował produkcje "Klatki dla ptaków" /The Birdcage/, "Goldeneye", "Zostawić Las Vegas" /Leaving Las Vegas/ i "Rob Roy'a".
W 1996 roku zajmując stanowisko prezesa zarządu i dyrektora wykonawczego Calley znalazł się w szeregach Sony Pictures Entertainment. Stanowisko to zajmował przez kilka lat, po czym ponownie postanowił zająć się filmami jako niezależny producent. Jego wielkim sukcesem była niedawna produkcja Columbia Pictures "Closer" (nominacje do Oscara? dla Natalie Portman i Clive'a Owena).