"Rozpustnik": TWÓRCY
LAURENCE DUNMORE (Reżyseria)
Przed debiutem fabularnym, jakim jest „ROZPUSTNIK”, Laurence Dunmore wsławił się w świecie reklamy kontrowersyjnymi spotami, zamówionymi przez Commission for Racial Equality, w których znakomitości ze świata sportu i show biznesu, poddane komputerowej zmianie koloru skóry, zadawały pytanie „Czy myślisz teraz o mnie inaczej?” . Wysokie noty za oryginalny styl i narrację zebrały też reklamy Peugota i Johnny Walkera, które przygotował Dunmore. Wcześniej pracował nad wizerunkiem szeregu gwiazd muzyki oraz reżyserował teledyski, co docenił magazyn Creative Review w 1998 roku.
LIANNE HALFON (Produkcja)
Doświadczenie producenckie zdobywała w studiach Tri Star i A&M Films oraz w teatrze zespołu Steppenwolf, w którym przygotowywała sztukę Johna Malkovicha „Libra”. Wyprodukowała film „Crumb”, uhonorowany wielką nagrodą jury w Sundance, „A Good Baby” dla stacji HBO, a w 2001 roku nominowaną do Oscara komedię „Ghost World” Terry’ego Zwigoffa. Jej kolejna produkcja - dokument „How to Draw a Bunny” - również zdobył laury w Sundance, a także nagrodę publiczności na renomowanym festiwalu Recontre w Paryżu. „How to Draw a Bunny” nominowano również w kategorii najlepszy dokument do Independent Spirit Award w 2003 roku.
JOHN MALKOVICH (Produkcja, rola Karola II)
Wybitny aktor, producent i reżyser, ceniony m.in. za odnowienie teatru amerykańskiego za sprawą założonego wraz z Garym Sinisem Steppenwolf Theatre Company. Wystąpił w szeregu sztuk, które rozsławiły ten zespół, m.in. „Śmierci komiwojażera” i „State of Shock” Sama Sheparda. Wyreżyserował inscenizacje „Dozorcy”, „Histierii” oraz „Libry” na podstawie powieści Toma DeLillo. Wyprodukowany przez niego „Ghost World”, a także jego debiut reżyserski „The Dancer Upstairs” z Javierem Bardemem zostały gorąco przyjęte przez krytykę. Do najsłynniejszych ról kinowych Malkovicha należy zaliczyć „Być jak John Malkovich” Spike’a Jonze’a, „Portret damy” Jane Campion, „Na linii ognia” Wolfganga Petersena, „Myszy i ludzie” Gary’ego Sinise’a, „Pod osłoną nieba” Bernardo Bertoluciego, „Niebezpieczne związki” Stephena Frearsa, „Imperium słońca” Stevena Spielberga, „Pola śmierci” Rolanda Joffe i „Miejsca w sercu” Roberta Bentona. Za filmy Petersena i Bentona otrzymał nominacje do Oscara za najlepsze role drugoplanowe. Nowojorscy krytycy uhonorowali go podobną nagrodą za występ w „Być jak John Malkovich”.
RUSSELL SMITH (Produkcja)
Karierę rozpoczął w The Steppenwolf Theatre w Chicago, gdzie wyprodukował 50 sztuk. W 1987 za sprawą „Witaj w domu” i „Queen’s Logic” zajął się produkcją kinową, której najznakomitszymi przykładami były „Motywy zbrodni” z Bruce’em Willisem i Demi Moore, „Długa droga do domu” z Whoopie Goldberg i Sissy Spacek, „Człowiek w żelaznej masce” z Leonardo DiCaprio, Johnem Malkovichem, Gerardem Depardieu, Gabrielem Byrne’em i Jeremym Ironsem. Współpracując z Lianne Halfon i Johnem Malkovichem przyczynił się do powstania „Crumb”, „Ghost World” i „How to Draw a Bunny”.
STEPHEN JEFFREYS (Scenariusz)
Urodzony w Londynie autor szeregu sztuk, m.in. wielokrotnie wystawianej adaptacji „Ciężkich czasów” (1982), „Carmen 1936”, „Returning Fire” (monolog na część komety Halleya), „Valued Friends” (nagrodzonej przez Evening Standard i Critics Circle). Wystawiona w The Royal Court Theatre w 1994 i 1995 roku inscenizacja „The Libertine” o rozpustnym Johnie Wilmocie Rochesterze zyskała uznanie zarówno krytyki jak i publiczności. W 2003 roku Jeffreys napisał historię miłosną z okresu Regencji - „Ten Point Bold” która zostanie wkrótce zekranizowana. Jego najnowsza sztuka „Lost Land”, napisana specjalnie dla Johna Malkovicha, jest od 2005 roku grana w Steppenwolf Theatre.
BEN VAN OS (Scenografia)
Urodzony w Holandii Ben Van Os był nominowany do Oscara, BAFTY i nagrody Gildii Scenografów Amerykańskich za „Dziewczynę z perłą“, a wcześniej podobnie wyróżnione przez Akademię Filmową za „Orlando”. Otrzymał Robert Award za obraz Thomasa Vinterberga „Wszystko dla miłości”. Pośród pozostałych dokonań Van Osa znajdujemy „Kucharza, złodzieja, jego żonę i jej kochanka”, „Wyliczankę”, „Zet i dwa zera”, „Księgi Prospera”, „Darwina” i „Dzieciątko z Macon” Petera Greenawaya, „Gracza” Karoly Makki oraz „Vincenta i Theo” Roberta Altmana.
ALEXANDER MELMAN (Zdjęcia)
Jako 19-latek miał niepowtarzalną okazję uwiecznić nagą Bo Derek przy okazji promocji „Bolera”. Fotografia zawsze była jego pasją, karierę rozpoczynał jako asystent słynnego fotografa Clive’a Arrowsmitha. Przez 3 lata pracował w redakcji popularnego amerykańskiego programu informacyjnego „60 Minutes”, a następnie kręcił teledyski dla takich artystów jak Radiohead, Blur, Tina Turner i Neneh Cherry. Z Johnem Malkovichem.
pracował już przygotowując reklamówkę „Eurostar”
MICHAEL NYMAN (Muzyka)
Studiował w Królewskiej Akademii Muzycznej, a następnie w King’s College w Londynie. Pracował jako krytyk muzyczny dla magazynu „The Spectator”, a w 1977 roku założył Campiello Band, później przemianowany na Michael Nyman Band. Przez 15 lat komponował głównie do filmów Petera Greenawaya, takich jak „Kontrakt rysownika”, „Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek”, „Wyliczanka, „Zet i dwa zera”, „Księgi Prospera”, i „Dzieciątko z Macon”. W 1992 roku jego kompozycje do „Fortepianu” Jane Campion i „Końca romansu” Neila Jordana zostały nominowane do Złotego Globu i BAFTY. Volker Schledorff wykorzystał jego muzykę przy produkcji „Króla olch”. Wyreżyserował film „Love, love, love” (1968), a w 2000 roku skomponował operę „Facing Goya”.
DIEN VAN STRAALEN (Kostiumy)
Stały współpracownik Petera Greenawaya, o czym świadczą „Kucharz, złodziej, jego żona
i jej kochanek „Wyliczanka, „Zet i dwa zera”, „Księgi Prospera”, i „Dzieciątko z Macon”. Pracował również nad kostiumami do „Orlando” Sally Potter, „Gracza” Karolly Makka
i nominowanej za kostiumy do Oscara i BAFTY „Dziewczyny z perłą”.
PETER OWEN (Charakteryzacja)
Zdobywca licznych nagród Amerykańskiej Akademii oraz BAFTY za pracę nad trylogią „Władcy pierścieni”, ostatnio ceniony także za swój wkład w film „Charlie i fabryka czekolady” Tima Burtona. Za „Jeźdźca bez głowy” tego samego reżysera otrzymał wyróżnienie za najlepszą charakteryzację od Hollywoodzkiej Gildii Charakteryzatorów.
Duże uznanie zyskały również jego dokonania przy „Portrecie damy” „Klatce dla ptaków”, „Niebezpiecznych związkach” czy „Kontrakcie dla rysownika”.
JILL BILCOCK (Montaż)
Ma na koncie współpracę z takimi znakomitościami jak Sam Mendes, Baz Luhrman i Fred Schepisi. Została odkryta przez Hollywood dzięki australijskim filmom: „Krzyk w ciemności”, „Roztańczony buntownik” i „Wesele Muriel”. Montowała m.in. „Romeo i Julię”, „Elizabeth” Shekhara Kapury i „Drogę do zatracenia”.