Reklama

"Rozgrywka": REALIZATORZY

Frank Oz - reżyser

Wyreżyserował dotychczas: “Little Shop of Horrors”, “Dirty Rotten Scoundrels”, “What About Bob ?”, “In & Out”, “The Indian in the Cupboard” i “Bowfinger.” Kario Salem -scenarzysta filmu, zdobył nagrody Emmy i Peabody za scenariusz do filmu HBO z 1998 r. „Don King: Only in America”, film ten ponadto został nagrodzony nagrodą Emmy dla Najlepszego Filmu Telewizyjnego Roku. W 1999 r. Salem był nominowany do nagród Emmy i PEN za scenariusz „The Rat Pack”, film ten otrzymał dziesięć innych nominacji do Emmy i otrzymał trzy nagrody. Ostatnio napisał scenariusz i był producentem wykonawczym telewizyjnego dramatu dla ABC „The Beast”. Premiera „The Beast” miała miejsce w czerwcu 2001 r. Salem pracuje obecnie nad adaptacją thrillera „The Grid” dla Universal Pictures i Working Title.

Reklama

Lem Dobbs - scenarzysta

Syn zasłużonego artysty amerykańskiego R.B.Kitaja, jest autorem różnorodnych skryptów do filmów: „The Limey” i „Kafka”, wyreżyserowanych przez Stevena Soderbergha, „The Hard Way” Johna Badhama czy znakomitego thrillera science-fiction „Dark City”, który znany krytyk Roger Ebert nazwał najlepszym filmem 1998 r. Film ten otrzymał Saturn Award (w kategorii Najlepszy Film) o Horror Writers Association of America’s Bram Stoker Award (w kategorii Najlepszy Scenariusz Roku.)

Scott Marshall Smith - scenarzysta

Urodził się w Carmel w Kalifornii, dorastał na Środkowym Zachodzie. Zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, Smith uczęszczał do NYU Film School, gdzie jednym z jego nauczycieli był wybitny dziennikarz piszący dla magazynów, Jesse Kornbluth. To Kornbuth zachęcał Smitha by zajął się pisaniem. Pierwszym filmem zrealizowanym na podstawie jego scenariusza był „Men of Honor”/Siła i honor z udziałem Roberta DeNiro i Cubą Goodingiem, Jr. Po pracy nad „Rozgrywka”/Score/, Smith rozpoczął współpracę z Miramax Films. Drugim po „Men of Honor” filmem wyprodukowanym przez Smitha będzie „The Expendables” w reżyserii Franka Marshalla.

Daniel E. Taylor - autor historii stanowiącej kanwę scenariusza

Sprzedał „Rozgrywka”/Score/,swój oryginalny skrypt Mandalay Pictures. Po ukończeniu studiów na wydziale produkcji filmowej w University of Southern California, Daniel Taylor pracował nad tekstami dla Warner Bros., New Line Cinema, Universal Pictures i HBO. Drugim filmem powstającym na podstawie oryginalnego scenariusza Taylora jest „Tracks”, produkowany obecnie w Australii, mający mieć premierę kinową wiosną 2002 r.

Gary Foster - producent

Wyprodukował nominowany do Oscara ® i Golden Globe „Sleepless in Seattle”/Bezsenność w Seattle, filmu który przyniósł ponad 300,000,000 dolarów przychodu. Absolwent University of Southern California, pracował jako asystent agenta w William Morris Agency w Nowym Jorku, a nstepnie zaczął karierę producencką jako wspólnik w Turman-Foster Comapny. Uczestniczył w powstaniu „Running Scared”, „The Mean Season” i dramatu telewizyjnego “News at Eleven”. Inne filmy, przy których pracował, to “Short Circuit” i „Short Circuit 2.” Po założeniu Gary Foster Productions, Foster wyprodukował “Loverboy” i „Side Out” dla Tri-Star Pictures oraz „Tin Cup” dla Warner Bros. Jako prezes Lee Rich Productions wyprodukował “The Amazing Panda Adventure” i “Big Bully”, był współproducentem “Just Cause”. Dwa lata póżniej, z Lee Richem, wyprodukował “Glorię”, w rezyserii Sidneya Lumeta. W 1997 r. Foster wraz z pisarzem Markiem Stevenem Johnsonem („autor scenariuszy „Grumpy Old Men” i „Simon Birch”) utworzył Horseshoe Bay Productions, firmę powołaną dla rozwijania projektów filmowych, pisania scenariuszy, produkowania i rezyserowania filmów fabularnych. Tej jesieni, Foster rozpoczyna produkcję „Daredevil” w oparciu o serię Marvel Comics. Film ten wyrezyseruje dla Twentieth Century Fox/New Regency wspólnik Fostera, Mark Steven Johnson. Gary Foster reprezentuje drugą generację Fosterów w Hollywood, jego ojcem jest uznany producent David Foster.

Lee Rich - producent

Był współzałożycielem firmy Lorimar, specjalizującej się w produkcji telewizyjnej, w której wyprodukowano ceniony film „Being There” i remake „The Postman Always Rings Twice”/Listonosz zawsze dzwoni dwa razy. Inne filmy wyprodukowane przez Lee Richa, to „Gloria”, „Desperate Measures”, „Just Cause”, „Passenger 57”, „Hard to Kill.” Rich pracował też jako prezes zarządu MGM/UA. Za jego kadencji studio wyprodukowało „Rain Man”, „A Fish Called Wanda”/Rybka zwana Wandą, „Moonstruck”/Światło księżyca i film z serii bondowskiej “The Living Daylights”. Poza tym dział telewizyjny MGM/UA wyprodukował w tym czasie „thirtysomething” i „In the Heat of the Night.” W czasie ponad trzydziestoletniej kariery w Lorimar, Lee Rich wyprodukował lub był Producentem wykonawczym wielu produkcji telewizyjnych, m.in. „The Waltons”, „The Blue Knight” (nagrodzony Emmy) , „Eight Is Enough”, “Dallas”, “Sybil”, “Falcon Crest”, “Knotts Landing”, “Helter Skelter.” Lee Rich był wielokrotnie nagradzany, otrzymał m.in. nagrody Peabody i People’s Choice.

Bernie Williams - producent wykonawczy

Pracował już wcześniej z Frankiem Oz jako producent wykonawczy „Bowfnger”/Wielka heca Bowfingera, „The Indian in the Cupboard”, i “Housesitter.” Williams był koproducentem “What About Bob ?” i producentem “Dirty Rotten Scoundrels.” Williams był producentem wykonawczym filmu Boba Rafelsona “Blood and Wine” i producentem „Nave Seals”, „War Party”, „Who’s That Girl”, „Wisdom” i „The Bounty.” Inne filmy wyprodukowane przez Williamsa jako producenta wykonawczego, to „Star Trek: Generations”, „So I Married an Axe Murderer”, „Manhunter”, „Ragtime”, „Amityville II: The Possession” i „Flash Gordon”. Williams pracował ponadto przy produkcji dwu filmów Stanleya Kubricka: „A Clockwork Orange”/Mechaniczna pomarańcza i „Barry Lyndon”.

Adam Platnick - producent wykonawczy

Był uprzednio prezesem działu filmowego Mandalay. Mandlay jest organizacją zajmującą się finansowaniem i produkcją filmów, filmy którymi Mandalay może się szczycić, to m.in. „Enemy at the Gates”/Wróg u bram, „Sleepy Hollow”/Jeżdziec bez głowy (trzy nominacje do Oscara ®, Oskar ® za Najlepszą Scenografię), “Donnie Brasco”, „I Know What You Did Last Summer”, „Wild Things.” Platnick przez pięć lat był prezesem New Regency Productions, w tym czasie był odpowiedzialny za produkcję, finansowanie i dystrybucję takich filmów, jak „The Client”/Klient, „JFK”, „Made in America”, „Sommersby”, „Under Siege” i serii “Free Willy”/ Uwolnić orkę.

Rob Hahn - operator

Przed zostaniem dyrektorem zdjęć filmu Franka Oz “In & Out”, był operatorem kamery na planie takich filmów, jak: „The First Wives Club”/Zmowa pierwszych żon, „Marvin’s Room”/Pokój Marvina, „Midnight Run”, “The Addams Family”/Rodzina Addamsów, “I Love You to Death”, “Grand Canyon”, “French Kiss”/Francuski pocałunek,“Batman Returns”, “Havana”, “Searching for Bobby Fischer”, “Sabrina.” Hahn współpracował z operatorem Owenem Roizmanem (“The French Conection”/Francuski łącznik, „The Exorcist”/Egzorcysta, „Tootsie”) przez ponad dwadzieścia lat . Urodzony w Paryżu, Hahn przyjechał ze swoją rodziną do Stanów Zjednoczonych w wieku trzech miesięcy i dorastał w Nowym Jorku. Uczęszczał do NYU Film School, a następnie w American Film School w Los Angeles (w tym czasie był stażystą na planie filmu Conrada Halla „Marathon Man”/Maratończyk. Obecnie mieszka w Weston, w stanie Connecticut, z żoną i dwiema córkami.

Jackson de Govia - scenograf

Ostatnio pracował nad filmem „Bowfinger”/Wielka heca Bowfingera. W 1995 r. po raz kolejny połączył siły z reżyserem Johnem Mc Tiernanem i gwiazdorem Bruce’m Willisem na planie niezwykle kasowego filmu „Die Hard: With a Vengeance”/Szklana pułapka 3, z którymi pracował uprzednio przy okazji pierwszego „Die Hard.” W 1994 r. pracował nad thrillerem akcji „Speed”. Inne filmy, nad którymi pracował Jackson de Govia, to: „My Giant”, „Volcano”, „Multiplicity”, „Sister Act”, „Hudson Hawk”, “Dad”, “In Country”, “Punchline”, “Roxanne.”

Richard Pearson - montażysta

Jest odpowiedzialny za montaż filmów: „Bowfinger”, „Bait” (dla Castle Rock), komedii „Drowning Mona” (z Danny’m DeVito i Bette Midler), „Muppets from Space”. Jego współpraca z reżyserami Jonathanem Mostowem, Jonem Turtletaubem, Lili Zanuck i Davidem Frankelem nad czterema produkcjami dla HBO tworzącymi serię „From the Earth to the Moon” przyniosły mu nominacje do nagród Emmy i American Cinema Editors. Po ukończeniu London International Film School i krótkiej pracy w dziedzinie promocji, Pearson przeniósł się do Los Angeles, gdzie pracował jako wolny strzelec dla wiodących firm reklamowych i produkujących klipy muzyczne: Propaganda i Satellite Films. Pracując z czołowymi reżyserami, Michaelem Bayem, Antoine’m Fuquą i Spike’m Jonze’m, Pearson był odpowiedzialny za montaż muzycznych video takich artystów, jak Michael Jackson, Melissa Etheridge, Paul simon czy Madonna. W czerwcu tego roku, Richard Pearson rozpoczął pracę przy produkcji “Men in Black 2”/Faceci w czerni 2 z udziałem Tommy’ego Lee Jonesa i Willem Smithem.

Aude Bronson-Howard - kostiumy

Ma za sobą długą karierę jako projektantką mody i obecnie jest właścicielką własnej firmy projektowej, ABH Design, która specjalizuje się w sprzedaży luksusowej odzieży i akcesoriów w Nowym Jorku. Aude Bronson-Howard projektowała uprzednio kostiumy do filmów: „Analyze This”/Depresja gangstera, „Meet Joe Black”/Joe Black, „Donnie Brasco”, „Lokking for Richard”, „Heaven’s Prisoners”, “Romeo Is Bleeding”, “Carlito’s Way”, “Scent of a Woman”/Zapach kobiety”, “State of Grace”, “Missisipi Burning” i “Angel Heart.”

Budd Carr - producent wykonawczy muzyki

Jest uznawany za czołowego specjalistę w dziedzinie nadzorowania procesu tworzenia oprawy muzycznej filmów. Najbardziej znany z powodu swojej współpracy z laureatem Oscara ® Oliverem Stone’m, Carr pracował przy filmach Stone’a: „Salvador”, „JFK”, „Platoon”/Pluton. „The Doors”, „Natural Born Killers”/Urodzeni mordercy, „Any Given Sunday.” Pracował też z Jamesem Cameronem, Michaelem Mannem i Normanem Jewisonem. Inne filmy, za których muzykę był odpowiedzialny Budd Carr, to: „Seven Years in Tibet”/Siedem lat w Tybecie, „I Know What You Did Last Summer”, “Donnie Brasco”, “Dance with Me”. Ostatnio, był muzycznym konsultantem epickim dramacie Jeana-Jacquesa Annauda „Enemy at the Gates”/Wróg u bram z udziałem Jude’a Lawa, Josepha Fiennesa i Eda Harrisa. Obecnie pracuje nad nowym filmem Stephena Hereka „Rockstar” z udziałem Marka Wahlberga i Jennifer Aniston.

Howard Shore - kompozytor

Jest odpowiedzialny za muzykę do filmów: „The Cell”/Cela, „The Yards”, „High Fidelity”/Przeboje i podboje, „Dogma”, „Analyze This”/Depresja gangstera, „eXistenZ”, „Gloria”, „Cop Land”, „That Thing You Do !”, “Looking for Richard”, “The Truth About Cats & Dogs”, “Mrs. Doubtfire”, “Single White Female”, “Mr. Butterfly”, “The Silence of the Lambs”/Milczenie owiec, “Dead Ringers” (nagroda canda’s Genie.)

Margery Simkin - casting

Pracowała przy kompletowaniu Obsady do szesciu filmów Franka Oz, m.in. do „Little Shop of Horrors”, „In & Out”i “Bowfinger.” Inne filmy, przy których pracowała to: „Evolution”/Ewolucja, „Erin Brockovich”, „Living Out Loud”, „Fear and Loathing in Las Vegas”/Las Vegas parano, „Twelve Monkeys”/Dwanaście małp, “Field of Dreams”, “Top Gun”, “Beverly Hills Cop”/Gliniarz z Beverly Hills.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Rozgrywka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy