"Roman Barbarzyńca": OPISY POSTACI
ROMAN
W swoim plemieniu jest wyjątkiem potwierdzającym regułę, chuderlawym outsiderem w stadzie napakowanych jak Conan kulturystów. Typ nowoczesny - dwudziestoletni mięczak
i feminista, który, choć usilnie pracuje nad klatka piersiową
i bicepsami, nie ma złudzeń - w konfrontacji z potworem może liczyć tylko na to, że maszkara zdechnie ze śmiechu, kiedy Romek napnie "mięśnie". Tak jak u współplemieńców, płynie w nim markowa krew Krona, wyzwoliciela rodu ludzkiego spod tyranii złego demona. Gdy jednak rodzice małego Romka oddali życie w jednej z barbarzyńskich wypraw, chłopiec uznał, że wojowniczy styl życia jest dla niego zbyt śmiercionośny, a męstwo woli smakować w opasłych tomach Tolkiena. Zmuszony do wzięcia legendarnego miecza Krona we własne, chuderlawe ręce, w obronie uprowadzonych muskularnych ziomków, ku swemu zdumieniu odkryje, że rozmiar to nie wszystko,
a waleczne serce jest ważniejsze niż klata jak armata i muły jak szkatuły.
WRZASKIER
Bard, który uległ złudzeniu, że śpiewać każdy może. Gra na lutni, bo to przyciąga uwagę płci przeciwnej i zwiększa jego szanse na wieczór pełen wspólnych treli. I choć nadal pozostaje niewinny, nie traci nadziei na epickie zaloty. Towarzyszy Romanowi w jego misji, licząc na miłosną przygodę w krainie Missengardu, godną uwiecznienia w balladzie. Nie poraża bystrością intelektu, lecz umie cieszyć się życiem i niestraszne mu niebezpieczeństwa (głównie dlatego, że z reguły ich nie dostrzega). Jego umiejętności można określić jako awangardowy freestyle. Fakt, że Wrzaskier w zaskakującym przypływie pracowitości wykuł na pamięć opasłą "Wielką sagę o Kronie", uratuje skórę zarówno jemu samemu, jak i pozostałym członkom Drużyny Śmieszenia.
KSENIA
Ksenia wydaje się na pierwszy rzut gałki ocznej stereotypową bohaterką fantasy: ostra, nieustraszona i oszałamiająco piękna wojowniczka, konsekwentnie regulująca demograficzny przyrost męskiej populacji. Jednak w groźnej maszynie do zabijania kołacze romantyczne serce. Przyłącza się do Drużyny Śmieszenia, aby powstrzymać Zamordora, ale ma własną misję do wykonania, wynikającą z odwiecznej tradycji jej plemienia - poszukuje adoratora, który zdoła pokonać Ksenię w walce i tym samym stać się godnym tytułu jej pana i władcy. Problem w tym, że uroda Kseni przyciąga rzesze kandydatów, zaś dzięki ciągłemu napływowi sparingpartnerów, sztuki walki opanowała do perfekcji i wszyscy absztyfikanci padają z jej zręcznych rąk jak muchy. Wyprawa
z Drużyną Śmieszenia pomoże jej odkryć nieśmiertelną prawdę, że potęga kryje się w tym, co najmniejsze i że... nie klata zdobi człowieka.
KSIĄŻE ZAMORDOR
Okrutny władca, który marzy o dominacji nad światem. Unicestwi każdego, kto stanie mu na drodze w grze o tron Wszechściemia, a jeśli nikt się nie napatoczy, cierpią w zastępstwie jego wierni orkowie. Zły do szpiku kości i arogancki. Odznacza się imponującą posturą - zbudowany niczym Thor, silny jak Hulk, opancerzony niczym Iron Man - góruje nad każdym mężem we Wszechściemiu. Do tego magiczna zbroja sprawia, że jest praktycznie niepokonany. Zagrozić może mu tylko historyczny artefakt z arsenału Barbarzyńców - legendarny miecz Krona.
KRÓLOWA AMAZONEK WENERYS
Zmysłowa i bitna władczyni plemienia blondwłosych Amazonek, skrajnie nieufna wobec nieznanego jej bliżej męskiego gatunku. Nigdy nie miałą do czynienia z żadnym samcem, dopóki wojowniczki nie schwytały Romana i rozanielonego "laseczkami w bikini" barda Wrzaskiera, który z miejsca poprosił o azyl erotyczny. Za sprawą Romana Wenerys odkrywa, że płeć brzydka potrafi być na swój sposób piękna.
LAMERAS
Sepleniący elf, który pląsa przez życie tanecznym krokiem w stylu jazzowo-baletowym. Trudno
o gorszego przewodnika po Wszechściemiu, lecz na bezelfiu i Lameras elf... Jego mocno szemrany dar widzenia przyszłości wpakuje członków drużyny śmieszenia w niejedną paskudną kabałę. Mistrz prastarej elfickiej gry w dwie wieże, wciąż próbuje nauczyć jej tajników Romana. Ma ze swoimi współplemieńcami na pieńku od czasu, gdy nakryto go na przemycie Bombadila - wyjątkowo mocnej odmiany fajkowego ziela, na którego handel wyłączność od Rady Elfów dostał Gandalf.
CHWATKO
Zdrowy egzemplarz Barbarzyńcy w wersji supermacho. Największy mięśniak na wsi, którego życiowa dewiza brzmi "Nie pakujesz, nie figlujesz!". Z wyglądu i zachowania klon Arnolda
z czasów "Terminatora" - góra mieśni, powściągliwe słownictwo, twarz nie skażona głębszą myślą. Świetnie - ale głównie we własnym mniemaniu - radzi sobie z dziewkami, które jego zdaniem "lecą na chwałę i mięśniową skałę", zdecydowanie gorzej operuje szarymi komórkami. Chwatko nieustannie dokucza bezklaciastemu Romanowi, jednak złośliwy los
i jeszcze złośliwszy Zamordor sprawią, że to on będzie zdany na siłę mieśni i intelektu chuderlawego współziomka.
DUNDER
Chuck Norris Wszechściemia. Wuj Romana i charyzmatyczny przywódca Barbarzyńców. Nieustraszony i bezwględnie odważny, stracił nogi, próbując jednym kopniakiem obalić Dwie Wieże na raz. Dunder jest piewcą barbarzyńskich cnót, za sprawą których przed jego walecznym plemieniem drży całe Wszechściemię. Łatwo go wyprowadzić z równowagi, a jak już Dunder świśnie, jego gniew jest niczym ogień, w którym spłonął niejeden lekkomyślny śmiałek. Chodzący testosteron, który mimo wiecznych zmagań z kulturystycznym beztalenciem Romanem, gotów jest oddać życie za wyrodnego siostrzeńca.
GU'RA ZUL
Szkieletor zbudowany z przebrzmiałych mięśni opinających antyczne kości. Osobisty doradca lorda Zamordora. Nieskutecznie dogorywa od tysiąca lat, nikczemny zarówno z wyglądu, jak
i z charakteru.
MISTRZ FLORIAN
Nauczyciel Wrzaskra, nieskromny artysta sceniczny, który w niejeden instrument tchnął nowe życie i od kilku dekad wędruje po Wszechściemiu z recitalami, z misją umuzykalnienia troglodytów wszelkiej maści. Dumny ze swojego muzycznego wykształcenia oraz znajomości wszystkich serenad krainy Wszechściemia, których poznawanie zajęło mu zaledwie pięćdziesiąt lat. Niesforny i niezdolny Wrzaskier jest jego wiecznym utrapieniem, zatem Florian nie uroni morza łez, gdy jego podopieczny wyruszy z Romanem tam i - oby nie -
z powrotem.
GENERAŁ SZAURON
Wychowanek legendarnego mistrza klingi Lorda Zgładera. Szef orków, niezłomny jeździec, wojownik o tępym umyśle i mieczu ostrym jak brzytwa. Nadworny siepacz Zamordora. To jemu książę powierzył niedelikatną misję schwytania wszystkich barbarzyńców, co umożliwi mu zwycięstwo w grze o tron Wszechściemia i ościennych krain.