Reklama

"Rodzina Soprano Sezon 2: Pakiet 4 płyt": PRODUKCJA

"Rodzina Soprano", która na antenie HBO zadebiutowała w roku 1999, do dnia dzisiejszego zdobyła 60 nominacji do nagród Emmy (13 nominacji w roku 2003), 9 nagród Emmy, 5 Złotych Globów i 12 nominacji do Złotych Globów.

Tytułowa rodzina Soprano to rodzina szefa włoskiej mafii - Tony'ego Soprano. Jednak daleko jej do wizerunku znanego z "Ojca chrzestnego". Tony Soprano potrafi, co prawda, własnoręcznie wyeliminować przeciwników stojących na jego drodze, ale jednocześnie cierpi na depresję, godzinami przesiaduje u psychoterapeutki, nie może poradzić sobie ani z gderliwą żoną, ani z kochanką. "W rezultacie Tony upodabnia się do zahukanego biznesmena, z trudem radzącego sobie zarówno w pracy, jak i w życiu rodzinnym" - pisał w "Newsweeku" Wiesław Kot.

Reklama

"Rodzina Soprano" stała się jednym z największych przebojów w historii stacji HBO. Co tydzień miliony widzów zasiadają przed telewizorami, żeby śledzić dalsze losy mafijnej rodziny. I wszystko wskazuje na to, że popularność ta szybko się nie skończy. Kiedy w 1999 r. zaczynano emisję "Rodziny Soprano" nikt nie wiedział, jak serial zostanie przyjęty przez widzów. Szefowie HBO liczyli się nawet z możliwością zdjęcia serialu z anteny jeszcze przed zakończeniem jego emisji. Taka decyzja byłaby poważnym ciosem finansowym dla przechodzącej wówczas kryzys stacji. Realizacja jednego tylko odcinka "Rodziny Soprano" kosztowała 2 miliony dolarów, co czyniło serial jednym z najdroższych w historii telewizji.

Premiera cyklu wsparta została potężną kampanią reklamową. Hasło "rodzina, jakiej jeszcze nie było", promujące serial, pojawiało się wszędzie. Na oficjalnej stronie internetowej HBO umieszczono fikcyjne akta FBI dokumentujące przestępczą działalność rodziny. Na ulicach Nowego Jorku pojawiła się natomiast śmieciarka z napisem "Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania" - nazwą instytucji, w której rzekomo pracuje Tony.

Ciężka praca nie poszła na marne. Odcinki pierwszej i drugiej serii "Rodziny Soprano" oglądało co tydzień średnio 8 milionów widzów. Podczas emisji pierwszego odcinka trzeciej serii padł rekord - film oglądało ponad 11 milionów widzów.

Patrząc na Stany Zjednoczone można już mówić o swoistej "sopranomanii". Zaczęto budować domy, które przypominały rezydencję mafijnej rodziny. W Nowym Jorku można się wybrać na autobusową wycieczkę, w czasie której odwiedzimy ulubione miejsca Tony'ego Soprano. W księgarniach pokazała się książka kucharska "The Sopranos Famiły Cookbook: As Compiled By Artie Bucco", w której znalazły się przepisy południowej kuchni włoskiej - specjalności Bucco, fikcyjnego właściciela restauracji Nuovo Vesuvio. Firma Halifax Group rozpoczęła produkcję żywności firmowanej nazwiskiem Bucco. Smakosze mogą kupić m.in. sos marina, makaron, mrożoną pizzę i dodatki do sałatek.

Teraz na DVD zaprezentujemy drugi sezon tego niezwykle popularnego serialu.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy