Reklama

"Rio": TWÓRCY

CARLOS SALDANHA (reżyseria) - od 1993 związany z Blue Skye Studios. Pochodzi z Rio de Janeiro, które opuścił w 1991 roku, aby zająć się animacją. Interesował się informatyką i sztuką, uczęszczał do New York's School of Visual Arts. Podczas studiów zrealizował dwie kreskówki - "The Adventures of Korky, the Corkscrew" (1992) and "Time For Love" (1993). Razem z Chrisem Wedge'em założył Blue Sky Studios. Jednym z pierwszych zadań firmy było stworzenie tańczących karaluchów do filmu "Karaluchy pod poduchy". Carlom odpowiada też za komputerowo powołane do życia postaci z filmów "Podziemny krąg" i "Proste życzenie".

Reklama

Ma na koncie reklamy telewizyjne, za które nagradzano go między innymi Clio Awards - jest laureatem brązowej, ale i złotej nagrody.

"Epoka lodowcowa" i "Roboty" to pierwsze animacje zrealizowane przez Blue Sky Studios. W 2002 roku Saldanha wyreżyserował "Gone Nutty", za które nominowano go w 2004 roku do Oscara.

BRUCE ANDERSON (produkcja) zaczynał karierę od pracy przy serialach dziecięco-młodzieżowych produkowanych w latach 90 XX wieku, między innymi "The New Mickey Mouse Club". Współpracował z Disney Channel i Nickelodeon, a w 1996 roku zatrudniono go w Walt Disney Feature Animation gdzie produkował między innymi filmy "Mulan", "Tarzan" czy "Mój brat niedźwiedź".

W 2004 roku dołączył do ekipy Blue Sky Studios i został jednym z producentów "Epoki lodowcowej 2".

JOHN C. DONKIN (produkcja) ma na koncie nominację do Oscara za "Gone Nutty" z 2003 roku.

Współpracuje z Blue Sky Studios od 1998 roku. Pracował przy nagrodzonym Oscarem krótkometrażowym "Bunny". Jako producent "Epoki lodowcowej" nadzorował pracę ekipy liczącej sto sześćdziesiąt osób.

Pracował przy takich filmach, jak "Roboty" Chrisa Wedge'a, "Aunt Fanny;s Tour of Booty" i "Surviving Sid" - wszystkie zrealizowane przez Blue Sky Studios.

W 1983 roku dołączył do CGRG (Computer Graphics Research Group) na Uniwersytecie stanowym w Ohio. Niedługo potem zaczął pracować w Cranston/Csuri Productions.

Wyreżyserował animowaną "Antarktykę" dla IMAXu.

Studiował operatorstwo i animację komputerową na Uniwersytecie stanowym w Ohio.

CHRIS WEDGE (kierownictwo produkcji) to nagrodzony Oscarem reżyser, producent i współ-założyciel Blue Sky Studios.

Zaczynał karierę w przemyśle filmowym od współpracy z MAGI/SynthaVision. Był jednym z głównych animatorów disnejowskiego "Tronu". Wyreżyserował animowane sekwencje filmów "Karaluchy pod poduchy" i dziesiątki reklam telewizyjnych.

Napisał scenariusz i wyreżyserował krótkometrażowe "Bunny", które w 1998 roku nagrodzono Oscarem. Jest reżyserem "Epoki lodowcowej" i "Robotów"; był producentem wykonawczej drugiej części "Epoki lodowcowej" i "Horton słyszy Ktosia".

Studiował grafikę komputerową w Advanced Computing Center i na Uniwersytecie stanowym w Ohio.

DON RHYMER (scenariusz) napisał scenariusze do takich filmów jak "Agent XXL" i "Agent XXL 2", a także "Śnięty Mikołaj 2", "Alvin i wiewiórki" i "Na fali".

Współpracuje ze stacjami telewizyjnymi, między innymi przy programach reality shows ("The Hogan Family," "Świat pana trenera", "Bagdad Café," "Evening Shade," "Hearts Afire," "Karolina w mieście," "Chicago Sons," and "Fired Up").

Jest współtwórcą filmów telewizyjnych " Banner Times," "Past the Bleachers," and "Under Wraps".

JOSHUA STERNIN & JEFFREY VENTIMILIA (scenariusz) są autorami scenariuszy do takich filmów jak "Dobra wróżka", "Miś Yogi" i "Przetrwać święta". Byli producentami wykonawczymi serialu "Różowe lata 70te", pracowali przy takich serialach jak "Simpsonowie" i "Trzecia planeta od Słońca". Obecnie pracują nad dwoma produkcjami stacji Nickelodeon : "Robot and Monster" oraz nową wersją "Wojowniczych żółwi ninja".

SAM HARPER (scenariusz) pracuje obecnie nad scenariuszem do filmu "This Means War", w którym zagrają Reese Whiterspoon, Chris Pine i Tom Hardy. Jest nie tylko scenarzystą, ale i reżyserem. Nakręcił m.in. "Nowożeńców", "Wolną chatę" i "Fałszywą dwunastkę". Zanim zajął się pisaniem i reżyserowaniem pracował w dużej wytwórni filmowej, był też redaktorem w piśmie "Advertising Age".

EARL RICHEY JONES i TODD JONES (pomysł) są braćmi i scenopisarskim duetem. Pracowali przy serialach "The Hughleys" i "C-Bear&Jama". Napisali też scenariusze do pilotowego odcinku "Seven Year Itch", a ich "Beach House" i "Troll Trouble" są w fazie produkcji.

THOMAS CARDONE (kierownictwo artystyczne) zaczynał karierę w przemyśle filmowym od pracy w Walt Disney Feature Animation. Nadzorował prace nad filmem "Herkules", "Nowe szaty króla", pracował też przy klasycznych animacjach Disneya - m.in. "Bernard i Bianka w krainie kangurów", "Piękna i bestia", "Alladyn" czy "Pocahontas".

W 2002 roku dołączył do ekipy Blue Sky Studios i zaczął od pracy przy filmie "Roboty". Jest autorem scenografii do filmów "Horton słyszy Ktosia" i "Epoka lodowcowa 2: Odwilż".

Jego pasją jest malarstwo plenerowe. Mieszka na Long Island gdzie oddaje się swojemu hobby.

HARRY HITNER (montaż) pracuje w przemyśle filmowym od dwudziestu pięciu lat. Pochodzi z RPA, mieszkał w Los Angeles i Nowym Jorku. Odpowiada za montaż takich filmów, jak "Epoka lodowcowa 2: Odwilż"("Ice Age 2: The Meltdown"), "Śnieżne jaja" ("Winter Break"), "Wielki pożar"("Superfire"), "They Nest", "Tarzan i Zaginione Miasto" ("Tarzan and the Lost City"), czy "I kto to mówi 3" ("Look Who's Talking Now").

JOHN POWELL (muzyka) pochodzi z Anglii, kształcił się w Trinity College of Music w Londynie. Jest synem muzyka grającego w londyńskiej in Sir Thomas Beecham's Royal Philharmonic Orchestra. Zaczynał karierę od komponowania podkładów dźwiękowych do filmów reklamowych i programów telewizyjnych (London Air-Edel Music). W tym czasie współpracował również z Patrickiem Doyle'em i Hansem Zimmerem . Wytwórnię Air-Edel zdecydował się opuścić w 1995 roku, wtedy też wraz z Gavinem Greenawayem (kolega z Trinity) postanowili założyć swoje własne studio - Independently Thinking Music (ITM). W tym czasie nagrali ponad 100 tematów muzycznych do filmów reklamowych, niezależnych produkcji fabularnych oraz opery "An Englishman, Irishman and Frenchman".

W 1997 roku przyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie rozpoczął współpracę z Dream Works, komponując muzykę do seriali telewizyjnych "High Incident" oraz "For the People". Zajmował się również aranżacją tematów muzycznych skomponowanych przez Stephena Schwartza do animowanego filmu "Książę Egiptu" ("Prince of Egipt").

Debiutował jako kompozytor muzyki do filmów fabularnych przy "Bez twarzy" z Johnem Travoltą i Nicolasem Cage'em. Jego dziełem jest również ścieżka dźwiękowa do obrazu "Endurance", opowiadającym o olimpijskim championie Haile Gebrselassie. John Powell współpracował ostatnio ze znakomitym kompozytorem Hansem Zimmerem przy tworzeniu tematów muzycznych do najnowszego projektu studia Dream Works - filmu "Droga do Eldorado" ("The Road to El Dorado"). Jest również kompozytorem muzyki do romantycznej komedii "Siły natury" ("Forces of nature") z Sandrą Bullock i Benem Affleckiem. Razem z Harrym Gregson-Williamsem stworzyli wcześniej kompozycje do cieszącej się ogromną popularnością komputerowej animacji "MrówkaZ"("Antz").

Ma na swoim koncie kompozycje do takich filmów, jak "P.S. Kocham Cię" ("P.S. I Love You"), "Ultimatum Bourne'a" ("The Bourne Ultimatum"), "X-Men: Ostatni bastion"("X-Men: The Last Stand"), "Happy Feet: Tupot małych stóp" ("Happy Feet"), "Lot 93" ("United 93"), "Epoka lodowcowa 2: Odwilż"("Ice Age 2: The Meltdown"), "Roboty"("Robots"), "Alfie", "Krucjata Bourne'a"("The Bourne Supremacy"), "Pan 3000"("Mr. 3000"), "Zapłata" ("Paycheck"), "Teściowie" ("The In-Laws"), "Tożsamość Bourne'a"("The Bourne Identity"), "Dobosz"("Drumline"), czy "Dwa tygodnie na miłość"("Two Weeks Notice").

SERGIO MEDNES (kierownictwo muzyczne) jest muzyczną legendą i światową gwiazdą muzyki brazylijskiej. Nagrał ponad 35 płyt, które okryły się złotem i platyną, zdobył trzy nagrody Grammy. W latach 60 i 70 XX wieku nagrał utwory, które do dziś są przebojami - m.in. "The Look of Love", "Mas Que Nada" i "Brasie 66". Miesza bossa novę, sambę i pop, jego utwory są zmysłowe i porywają do tańca ludzi na całym świecie.

Współpracował z takimi artystami jak Frank Sinatra (pojechali razem w dwie trasy koncertowe), Fred Astaire, a w ostatnich latach z Justinem Timberlakiem i will.i.amem. Dwukrotnie dał koncert w Białym Domu - 1971 i 1982 roku.

W 1992 roku otrzymał pierwszą nagrodę Grammy - za płytę "Brasileiro". Jest też zdobywcą Latin Grammy za "Timeless" i "Bom Tempo". W 2010 roku wydał swoją 39tą płytę - "Celebration : A Musical Journey", która podsumowuje jego półwieczną karierę.

Jest producentem, kompozytorem, pianistą. Od lat inspiruje muzyków na całym świecie.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Rio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy