Reklama

"Polowanie na króliki": O TWÓRCACH FILMU

PHILLIP NOYCE (Reżyser i producent)

Wśród najbardziej znanych filmów w reżyserii Phillipa Noyce`a znajdziemy: “Stan zagrożenia”, “Czas patriotów”, „Martwą ciszę”, „Sliver” czy „Kolekcjonera kości”.

Noyce urodził się i wychował w Australii. Już jako nastolatek obracał się zarówno w świecie undergroundowych niskobudżetowych filmów, jak i amerykańskich superprodukcji. Swój pierwszy, 15-minutowy film nakręcił mając 17 lat. Podczas studiów na Australian National Film School wyreżyserował „Castora i Polluksa”, mianowanego australijskim krótkometrażowym filmem roku. Kręcił też filmy dokumentalne, przygotowując swą pierwszą dużą produkcję: „Backroads” (1973). Producent David Elfick wybrał go na współautora i reżysera filmu „Newsfont”, australijskiego filmu roku i przeboju wielu festiwali. Następne dzieło Noyce`a, „Fala przemocy”, był już pokazywany w Cannes w 1982 roku.

Reklama

Noyce reżyseruje także wiele filmów telewizyjnych i miniseriali. Aktualnie przygotowuje się do sfilmowania powieści Grahama Greene`a „Spokojny Amerykanin”

CHRISTINE OLSEN ( Scenariusz/Produkcja)

Christine, z pochodzenia Nowozelandka, od dziecka mieszka w Australii. Specjalizuje się w filmach dokumentalnych, zwłaszcza poświęconych kwestiom egzotycznych krajów jak Indonezja czy Hong Kong. Wśród najgłośniejszych znajdziemy „Riding the Devil”, „Atom”, „Invitation To A Wedding” czy „High Noon In Jakarta”. Jej filmu doczekały się wielu nagród.

Christine często pisuje także scenariusze filmów krótkometrażowych, na przykład „The Crossing” czy „My One Legged Dream Lover”.

Napisała także kilka scenariuszy do filmów pełnometrażowych, w tym „Gillies”,” The White Monkey” czy „The Queen Goes West”.

DAVID ELFICK ( Produkcja)

Elfick od lat uznawany jest za jednego z najlepszych producentów telewizyjnych i kinowych. Już jeden z pierwszych jego filmów „Newsfront”, z 1978 roku, otrzymał 18 międzynarodowych nagród, w tym nagrodę Australian Film Institute.

Inne obsypywane nagrodami filmy w jego produkcji to „No Worries”, „Blackrock” i „Love In Limbo”. Filmy, które cieszyły się największa popularnością wśród widzów, to „Reakcja łańcuchowa”, „Starstruck”, „Tajne zadanie” i „W 80 dni dookoła świata”.

Elfick produkuje także filmy i miniseriale telewizyjne oraz filmy dokumentalne.

JEREMY THOMAS ( Produkcja)

Uhonorowany Oscarem producent od ponad dwudziestu lat współpracuje z najsławniejszymi reżyserami świata.

Jego ojciec i wuj pracowali jako reżyserzy, Jeremy wcześnie rozpoczął więc swoją przygodę z filmem, pnąc się pod górę od najmniej znaczących stanowisk. Początkowo zajmował się montażem , potem produkcją filmów dokumentalnych i telewizyjnych. Jego drugie dzieło kinowe, „Krzyk” Jerzego Skolimowskiego, zostało nagrodzone na festiwalu w Cannes.

W 1986 Thomas wyprodukował epos Bernardo Bertolucciego „Ostatni cesarz”, który zdobył 9 Oscarów, w tym za Najlepszy Film. Jego długoletnia współpraca z Bertoluccim zaowocowała także filmami „Pod osłoną nieba” i „ Ukryte marzenia”.

Z twórcami japońskimi połączyła go praca nad „Pucharem Himalajów” Khysente Norbu, „Taboo” Nagisy Oshimy i wspaniałym obrazem Takeshi Kitano „Brother”.

Thomas wiele lat pracował z Davidem Cronenbergiem, czego rezultatem są „Nagi lunch”, „Crash”, „Bad Timing”, „Eureka” i „Insignificance”. Wyprodukował także filmy Stephena Frearsa ( „The Hit”), Karela Reisza („Everybody Wins”), Volkera Schlondorffa ( „Król Olch” i Boba Rafelsona ( „Blood and Wine”) oraz Jonathana Glazera („Sexy Beast”)

Thomas wyreżyserował też w 1998 film „Wszystkie małe zwierzątka” z Christianem Bale, Johnem Hurtem i Danielem Benzali.

CHRISTOPHER DOYLE (Zdjęcia)

Urodzony w Australii Christopher Doyle prowadził bardzo barwny tryb życia. Był norweskim marynarzem, znachorem tajskiej medycyny, pastuchem w izraelskim kibucu, kopaczem studni na hinduskiej pustyni i wszystkim innym, co przychodzi do głowy. Doyle, płynnie władający mandaryńskim, przyjął w Hong Kongu nową religię i odrodził się jako Du Ke Feng, czyli „Jak Wiatr”.

Doyle pracował jako zdjęciowiec z najwybitniejszymi azjatyckimi reżyserami, Edwardem Yangiem, Chenem Kei Ge, Stanleyem Kwanem i co najważniejsze z Wongiem Kar-Wai przy filmach „Chunking Express”, „Upadłe anioły”, „Days of Being Wild” i „Happy Together”.

Doyle zawsze uważał się za azjatyckiego filmowca i pracował głównie z azjatyckimi aktorami, z Gong Li, Leslie Cheung, Maggie Cheung czy Joan Chen. Do Hollywood przyjechał po raz pierwszy na zaproszenie Gusa Van Santa do współpracy przy „Psycho” Potem nakręcił też „Liberty Heights” Barry Levinsona i swój debiut reżyserski „Dive Bar Blues”.

Doyle organizuje wystawy swoich fotografii w Hong Kongu, Rotterdamie, Wiedniu Tokio i Kioto. Opublikował już w różnych językach ponad 10 książek o fotografii filmowej i stacjonarnej.

„Polowanie na króliki” to jego pierwszy australijski film, ale pracuje już nad nowym, pod tytułem „Spokojny Amerykanin”.

ROGER FORD ( Scenografia i kostiumy)

Ford zaczynał karierę w BBC, najpierw jako asystent, później jako scenograf popularnych programów. W 1978 roku przeniósł się do Australii. Opuścił telewizję w 1985 roku, by spróbować szczęścia w przemyśle filmowym i został w nim na zawsze. Jego pierwszy film to „Nasi drodzy nieobecni”, a następne „The Year My Voice Broke”( nagrodzony przez Australian Film Institute), światowy przebój „Babe - świnka z klasą” (nominowana do Oscara za scenografię), „Children of The Revolution” (nagrodzony przez AFI). Potem posypały się nagrody także za „Syreny”, „Historię Liliany” i „Babe – świnkę w mieście”.

Ford współpracuje także z Phillipem Noyce`em nad filmem „Spokojny Amerykanin”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Polowanie na króliki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy