Reklama

"Polowanie na druhny": FILMOWCY

David Dobkin (Reżyser)

Pierwszym filmem wyreżyserowanym przez Davida Dobkina jest Clay Pigeons dla Scotta Free – był to pierwszy film wyprodukowany w wytwórni Ridley and Tony Scott, którego nie wyreżyserowali oni sami. W tej czarnej komedii o serii morderstw popełnianych w prowincjonalnym miasteczku zagrał Vince Vaughn, Joaquin Phoenix oraz Janeane Garofalo. Film był dystrybuowany przez Gramercy Pictures. Nastepnym filmem Dobkina była przebojowa komedia Rycerze z Szanghaju w której wystąpili Owen Wilson oraz Jackie Chan.

Dobkin reżyserował również reklamy, jego klientami byli ESPN, Heineken (za którą otrzymał wyróżnienie przyznane przez magazyn SHOOT), Carl’s Jr., Coke, Honda, Coors Light oraz Sony Playstation (za tę reklamę otrzymał Brązowego Lwa w Cannes). Jego spot reklamowy dla Utah Symphony został uznany przez magazyn Adweek “Spotem Miesiąca”, a także najlepszym spotem reklamowym roku przez magazyn Communication Arts Magazine.

Reklama

Wyreżyserował również, między innymi, wideoklipy do przebojów takich artystów jak John Lee Hooker “One Bourbon, One Scotch, One Beer,” Elton John “You Can Make History” oraz Coolio’s “1, 2, 3, 4” (nagroda MTV za najlepszy klip do muzyki dance).

Urodzony i wychowany w Washington, D.C., Dobkin ukończył z wyróżnieniem, w 1991 r., Szkołę Sztuki Filmowej i Telewizyjnej im. Tisch Uniwersytetu Nowy Jork. Karierę rozpoczął sześć lat wcześniej jako asystent producenta przy filmie Johna Schlesingera “The Believers”. Kończył studia równocześnie pracując w dziale rozwoju wytwórni Warner Bros. Jego film dyplomowy na UNJ, “57th Street Serenade,” otrzymał kilka krajowych i międzynarodowych nagród, w tym w 1992 r. Orła C.I.N.E. oraz Złotą nagrodę na prestiżowym Festiwalu w Edynburgu. Po ukończeniu studiów przeprowadził się do Los Angeles, aby tam kontynuować karierę reżysera.

Szybko przyciągnął uwagę kilku wytwórni muzycznych i wkrótce Dobkin zadebiutował jako twórca dwóch wideoklipów dla rapera Tupaca Shakura, obydwa z nich stały się Platynowe. Zaraz potem wyreżyserował jeszcze piętnaście wideoklipów dla bardzo różnych zespołów muzycznych, miedzy innymi dla Extreme, Robina Zandera, Sonic Youth, Dada, Blues Traveler oraz innych.

Steve Faber (Scenarzysta)

Steve Faber przyszedł na świat w rodzinie magików, która emigrowała wiele lat wcześniej z Europy Wschodniej. Wnuk Harrego Fabera, znanego sztukmistrza, Steve Faber uczęszczał na Uniwersytet Kalifornijski w Los Angels gdzie zrobił dyplom z literatury i historii. Następnie Faber spróbował swoich sił na wydziale prawa. Była to ogromna pomyłka. Otrzymał jednak lekcję, którą będzie pamiętał przez całe życie, że w poezji nie ma pieniędzy, a w pieniądzach poezji. Lekcję tę otrzymał suto za nia płacąc zdrowiem psychicznym.

Po krótkim romansie z magią (który zakończył się w dniu, kiedy w tym samym momencie odpadł dół zarówno króliczka jak i kapelusza) oraz powieścią (którą ma zamiar ostatecznie wydać w 2006 roku) Faber odnowił kontakt ze swoim najlepszym przyjacielem ze szkoły średniej, Bobem Fisherem. Sześć seriali później, Faber zrozumiał, że komedia sytuacyjna nie uszczęśliwiała ani jego ani Fishera. Krótko mówiąc, w tej sytuacji nie było nic śmiesznego. Tę lekcję znowu otrzymał, płacąc za nią horrendalną cenę, kosztem swojego zdrowiem psychicznego. Krótko potem, pojawiały się scenariusze, potem klienci na nie, a następnie pieniądze ze sprzedaży. Niektóre filmy są już w realizacji, inne czekają aż ujrzą światło dzienne, a jeszcze inne nawiedzają Fabera w jego marzeniach lub koszmarach sennych.

Wśród hobby Fabera można wymienić insomię, bezcelowe przejażdżki kanionami Los Angeles, pracę w ogrodzie. Ostatnio, Faber zakupił harmonijkę ustną.

Bob Fisher (Scenarzysta)

Bob Fisher dorastał się w rozlicznych podmiejskich osiedlach regionu Środkowo-Atlantyckiego (w tym w jego ulubionych miejscach Middletown i New Jersey) zanim przeprowadził się do Kalifornii gdzie uczęszczał do szkoły średniej Chatsworth, dużo grał w baseball i poznał swojego partnera, z którym pisze scenariusze do filmów, Steve’a Fabera. Swoją karierę rozpoczęli od napisania cyklu kontrowersyjnych artykułów do licealnej gazetki.

Po ukończeniu liceum Fisher rozpoczął naukę na Kalifornijskim Uniwersytecie w Los Angeles (UCLA) gdzie najwięcej czasu poświecił na zajęcia związane z historią, polityką i literaturą. W tamtym czasie, przez kilka lat, oddawał się bardzo szlachetnej pracy w charakterze barmana zanim ostatecznie zajął się pisaniem scenariuszy do seriali komediowych. Ponownie zaczął pracować z Faberem i wspólnie tworzyli dla różnych programów telewizyjnych o lepszej i gorszej renomie, w tym dla “Married with Children” oraz “The Bonnie Hunt Show” zanim, kilka lat później, przerzucili się na scenariusze do filmów. Polowanie na Druhny jest ich pierwszym scenariuszem do wyprodukowanego pełnometrażowego filmu.

Po dwóch latach pracy nad filmem o tematyce weselnej, Fisher wreszcie postanowił, że w październiku tego roku weźmie sam ślub z pisarką Karine Rosenthal. Jego świadkiem będzie Faber. Naturalnie, co rozumie się samo przez się, nieproszeni goście są mile widziani.

Peter Abrams (Producent)

Peter Abrams jest założycielem i partnerem wytwórni Tapestry Films. Od momentu rozpoczęcia działalności Tapestry Films, co miało miejsce czternaście lat temu, jako firmy zajmującej się finansowaniem i produkcją filmów, Abrams wyprodukował wiele przebojów kinowych pod szyldem Tapestry Films, pośród których znajdują się takie tytuły jak Serendipity, z Johnem Cusackiem i Kate Beckinsale; Pay It Forward z Kevinem Spacey, Helen Hunt oraz Haley Joel Osment; Powiedz tak, z Jennifer Lopez oraz Matthew McConaughey; Van Wilder, z Ryanem Reynoldsem; She’s All That z Freddiem Prinzem Jr. oraz Rachael Leigh Cook; A Kid in King Arthur’s Court Disney’a; oraz Na fali w reżyserii Kathryn Bigelow z Keanu Reeves oraz Patrickem Swayze’y.

Następnym filmem Tapestry będzie The Underclassman, z Nickiem Cannonem, dystrybuowany przez Miramax Films,. Film w kinach pojawi się w sierpniu.

Zanim rozpoczął tak kreatywną współpracę z Robertem L. Levym, Abrams wyprodukował A Talent for Murder z Sir Laurencem Olivierem i Angelą Lansbury dla “Broadway on Showtime” Showtime.

Przed rozpoczęciem swojej kariery w biznesie filmowym, Abrams przez dwa lata pracował dla Goldman Sachs & Co. w Nowym Jorku. Studia magisterskie ukończył na Uniwersytecie Harwardzkim, a tytuł doktora zdobył w Szkole Prawa Uniwersytetu George’a Washingtona.

Robert L. Levy (Producent)

Robert L. Levy pisze i/lub produkuje filmy już od ponad 20 lat i głównie współpracuje z Peterem Abramsem i J.P. Guerinem w ramach Tapestry Films. Ponadto, Levy wyreżyserował i wyprodukował film A Kid in Aladdin's Court, kolejną część produkcji Tapestry A Kid in King Arthur's Court.

Ostanio Levy wyprodukował takie przeboje kinowe jak Serendipity z Johnem Cusackiem i Kate Beckinsale, Powiedz tak z Jennifer Lopez i Matthew McConaughey’em, Van Wilder z Ryanem Reynoldsem oraz She's All That z Freddiem Prinzem Jr. i Rachael Leigh Cook.

Ponadto, w jego dorobku artystycznym znajdują się takie tytuły jak Pay It Forward, Point Break, Jane Austin’s Mafia!, The Last Time I Committed Suicide, Enemy of My Enemy, Denial, Full Eclipse, Warlock – The Armageddon, A Killing Time oraz The Underclassmen z Nickiem Cannonym, który wkrótce ma wejść do kin.

Levy był także producentem wykonawczym takich filmów jak Swing, Black & White, Payback, The Chain, The Granny and Dark Tide. Był również producentem wykonawczym i autorem scenariusza klasyki filmu Burta Reynoldsa Smokey and the Bandit.

Levy ukończył Uniwersytet Kalifornijski w Los Angeles i jest członkiem Instytutu Filmu Amerykańskiego.

Andrew Panay (Producent)

Andrew Panay jest jednym z trzech wspólników Tapestry Films, firmy z siedzibą w Beverly Hills, zajmującą się finansowanie i produkcją filmów. Zajmował się produkcją She’s All That dla Miramax i był współtwórcą przy produkcji Serendipity z Johnem Cusackiem Kate Beckinsale.

Był producentem wykonawczym przy filmie On the Line, z Lancem Bassem i Joey’em Fatonem dla N’Sync. Ponadto, wymyślił i wyprodukował dla Artisan National Lampoon’s Van Wilder z Ryanem Reynoldsem i Tarą Reid. Zajmował się również produkcją Pay It Forward, z Kevinem Spacey, Helen Hunt, oraz Haley Joel Osment dla Warner Brothers.

Ostanio Panay wyprodukował thriller o nastolatkach The Underclassman, z Nickiem Cannonem, który w kinach ma sie pojawić w sierpniu.

Guy Riedel (Producent wykonawczy)

Guy Riedel zdobywał swoje pierwsze doświadczenie w zakresie tworzenia filmów dzięki uprzejmości swojego ojca – kierownika zdjęć - pomagając mu we wszelkich pracach w czasie kręcenia reklam, filmów, programów telewizyjnych oraz filmów przemysłowych.

Po otrzymaniu dyplomu z ekonomi i tytułu magistra w biznesie na Uniwersytecie Rutgersa Riedel przeprowadził się do Los Angeles gdzie znalazł sobie posadę jako asystent producenta Aarona Russo, z którym pracował nad produkcją Teachers z Nickiem Noltem i Wise Guys, w reżyserii Briana De Palma.

W 1986r., Riedel otworzył w Los Angeles biuro producenckie dla New Line Cinema, gdzie pracował nad wieloma różnymi filmami, w tym, kolejnymi odcinkami Koszmaru z ulicy Wiązów oraz The Hidden, Hairspray and Heart Condition.

Po odejściu z biura Riedel dostał się pod skrzydła producentki Gale Anne Hurd z Pacific Western Productions. W czasie gdy był tam zatrudniony wytwórnia stworzyła takie filmy jak Tremors, Downtown, Terminator 2: Ostateczna rozgrywka oraz film Cast a Deadly Spell dla HBO.

Dorobek Riedela jako niezależnego producenta zawiera między innymi następujące produkcje The Girl Next Door, The Hot Chick Max Keeble's Big Move, Highway, Crazy Beautiful, Body Shots, Office Space, The Maddening, Under The Hula Moon, Separate Lives, The Inkwell oraz The Waterdance.

Natomiast pośród jego telewizyjnego dorobku należy wymienić “Path to War,” "Breast Men,” "The Second Civil War” oraz doskonale przyjęty film wyprodukowany dla stacji HBO "Norma Jean and Marilyn."

Julio Macat, ASC (Kierownik zdjęć)

Pierwszym filmem Julio Macata był przebój kasowy Kevin sam w domu. Macat robił również zdjęcia do Kevin sam w Nowym Jorku, Ace Ventura - psi detektyw, Zwariowany profesor, Powiedz tak, Cats & Dogs oraz Bringing Down the House. Wszystkie te produkcje zaraz po wejściu do kin stawały się przebojami kasowymi.

Pośród jego bogatego dorobku znajdują się również takie produkcje jak Catch That Kid, Ballistic: Ecks vs. Sever, A Walk to Remember, Crazy in Alabama, Kevin sam w domu 3, So I Married an Axe Murderer, My Fellow Americans (remake filmu Miracle on 34th Street), Moonlight and Valentino, Only the Lonely oraz The Borrower.

Macat, Argentyńczyk o włoskim pochodzeniu, rozpoczął swoją karierę w wieku 19 lat i praktykował u znamienitych kinematografów takich jak Mario Tosi, ASC, John Alcott, BSC, oraz Chris Menges, BSC. Po ukończeniu studiów filmowych na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, znalazł zatrudnienie jako operator filmowy w Los Angeles i współpracował z rosyjskim reżyserem Andreiem Konchalovsky’m przy czterech filmach, w tym przy Runaway Train oraz Shy People. Jako kinematograf, Macat również, na początku swojej kariery, pracował przy tworzenie wielu wideoklipów i reklam zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i za granicą.

Macat mówi znakomicie po hiszpańsku i w włosku. Mieszka w Los Angeles ze swoja żoną, aktorką Elizabeth Perkins i ich czwórką dzieci.

Barry Robison (Kierownik produkcji)

Barry Robison, w swoim dorobku zawodowym może pochwalić się bardzo wieloma różnymi filmami, między innymi The Rookie, October Sky, Highway, Bubble Boy, Home Fries, Loved, The Man Who Wouldn't Die, My Family, Sensation oraz Candyman: Farwell to Flesh.

Pracował również dla telewizji między innymi przy “Deadly Relations,” “Treacherous Crossing,” oraz “Deadly Game.”. Zanim zaczął pracować jako kierownik produkcji Robison zajmował się scenografią w Merry Christmas, George Bailey oraz kostiumami w “The Marvelous Land of Oz” Franka Bauma

Denise Wingate (Kostiumy)

Denise Wingate ostatnio zajmowała się kostiumami do produkcji Kopciuszek z Hilary Duff, Paparazzi, Radio, Ostrożnie z dziewczynami z Cameron Diaz, Soul Survivors oraz do przebojów kinowych Cruel Intentions oraz She's All That. Pracowała również przy Blue Streak, Judas Kiss, z Emmą Thompson oraz Alanem Rickmanem, The Alarmist z Davidem Arquettem, Touch Me, oraz The Last Time I Committed Suicide z Keanu Reeves.

Wingate przez cztery lata zajmowała się garderobą dla potrzeb serialu “Melrose Place”. Dla telewizji pracowała również przy serialach "Models, Inc.," "Almost Perfect," "Middle Ages," "Shannon's Deal" oraz filmach telewizyjnych "Out of Season" oraz "Perfect Prey," z Kelly McGillis. Na początkach swojej kariery Wingate zajmowała się kostiumami dla Bangles.

Mark Livolsi (Montażysta)

Mark Livolsi był montażystą wielu filmów, w tym, Vanilla Sky, Elizabethtown, Almost Famous, Pieces of April, The Girl Next Door, Max and Grace oraz Spin the Bottle. Jako asystent montażysty Livolsi pracował przy Crimes & Misdemeanors, Afera Thomasa Crowna, At First Sight, Heaven & Earth, Joe Black, Przejrzeć Harry'ego, Pokój Marvina, Touch, Shadows and Fog, Alice, Francuski pocałunek oraz The River Wild.

Ponadto, pracował przy takich produkcjach jak Night and the City, Commandments, Heartburn, Dead of Winter, New York Stories, Funny Farm oraz Wall Street.

Rolfe Kent (Muzyka)

Urodzony w Europie, nigdy formalinie nie szkolił się w kierunku muzycznym, ale zawsze kochał dźwięk i muzykę. W wieku 12 lat zdecydował, że chciałby zostać uznanym kompozytorem. Graniem w różnych, zazwyczaj bardzo kiepskich kapelach (często do ich miernego poziomu w znacznym stopniu sam się przyczyniał) zdecydowanie nie pomagał sobie w karierze uznanego muzyka filmowego, więc szybko zaprzestał grać. Przerzucił się na pisanie muzyki teatralnej, a następnie muzyki dla studentów filmu.

Od kilku lat jest uznanym twórcą muzyki filmowej zarówno w Hollywood jak i Europie. Z ponad trzydziestoma filmami na swoim kącie, Kent współpracował z wieloma reżyserami, w tym z Alexanderem Payne (Election, Schmidt, Sideways), Markiem Watersem (The House Of Yes, Wredne dziewczyny, Just Like Heaven), Richardem Shepardem (Mercy, Oxygen, Matador) oraz Jeffem Nathansonem (The Last Shot).

Kent otzymał nominację do Złotego Globu za Sideways, a także nagrodę BMI Film Music Awards za Legalna blondynkę, Legalna blondynkę 2, Freaky Friday, Wredne dziewczyny oraz Sideways.

Pomiędzy wieloma innymi filmami do których Kent stworzył muzykę należy wymienić następujące tytuły 40 Days and 40 Nights, Kate i Leopold, Nurse Betty, z Renee Zellweger, oraz Mercy. Obecnie pracuje nad muzyka to sztuki teatralnej, do której pisze również teksty.

Kent wciąż pozostaje wielkim pasjonatem muzyki i jest zafascynowany instrumentami i ich właściwościami dźwiękowymi. W niektórych z jego kompozycji filmowych to zamiłowanie jest bardzo wyraźne np. w Schmidt możemy usłyszeć chińskie erhu, Freaky Friday zdominowane jest przez japońskie bębny Taiko, w Wrednych dziewczynach często słyszymy afrykańskie chórki, a w The Jury mamy do czynienie z zapadającymi w pamięci dźwiękami ormiańskiego duduka. Każdy z filmów jest okazją do sprawdzenia nowego instrumentu, do stworzenia, nowej, przesyconej emocjami, przenoszącej nas w inny świat i melodyjnej muzyki. Muzyka ma odkryć prawdziwą duszę filmu.

Kent mieszka w Los Angeles i jest zapalonym podróżnikiem, czasami pomieszkuje w Black Rock City.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Polowanie na druhny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy