Reklama

Reklama

"Pokojówka na Manhattanie": AKTORZY

JENNIFER LOPEZ (Marisa Ventura) zdobyła szerokie uznanie swoją pracą w tytułowej roli w filmie Selena. Wkrótce potem została obsypana pochwałami za rolę u boku George'a Clooneya w filmie Stevena Soderbergha Co z oczu, to z serca (Out of Sight).

Kolejnym jej filmem był psychologiczny thriller Cela (The Cell), w którym zagrała obdarzoną niecodziennymi zdolnościami psychoterapeutkę, która, aby ocalić ofiarę, musi odbyć podróż w głąb umysłu pozostającego w śpiączce seryjnego mordercę. Film miał premierę w sierpniu 2000 roku i w pierwszy weekend wyświetlania znalazł się na pierwszym miejscu zarabiając 17.5 mln USD - ostatecznie jego wpływy wyniosły 60 mln USD. W ubiegłym roku Lopez zaznaczyła swoją obecność w historii przemysłu rozrywkowego jako pierwsza kobieta, która w tym samym tygodniu wprowadziła na pierwsze miejsce list przebojów swój film oraz album muzyczny. Romantyczna komedia Powiedz tak (The Wedding Planner), w której u boku Lopez wystąpił Matthew McConaughey, została wprowadzona do kin przez Columbia Pictures, i była jednym z najlepiej zarabiających filmów amerykańskich w sezonie. Jej płyta “J.Lo” zadebiutowała na szczycie listy przebojów Billboard Top 200. Tego samego roku Lopez wystąpiła w Angel Eyes z Jimem Caviezelem - reżyseria Luis Mandoki. Zagrała policjantkę, która pracując nad sprawą molestowania seksualnego zaprzyjaźnia się z mężczyzną cierpiącym po stracie żony i syna.

Reklama

Lopez została uhonorowana tytułem "Aktorki Roku" na ShoWest oraz wyróżniona przez National Council of La Raza, najwększą organizację latynoamerykańską w USA.

Lopez zadebiutowała w świetnie przyjętym filmie My Family/MiFamilia, zdobywając nominację do nagrody Independent Spirit za rolę młodej matki Marii Sanchez. Inne filmy w jej dorobku to UTurn Olivera Stone'a, Pociąg z forsą (Money Train) z Woody Harrelsonem i Wesleyem Snipesem, Jack Francisa Forda Coppoli z Robinem Williamsem, Krew i wino (Blood and Wine) z Jackiem Nicholsonem, thriller Michaela Apteda Enough, i Anaconda z Jonem Voightem, Erikiem Stoltzem i Ice Cube. Aktorka użyczyła także swojego głosu postaci Azteca w filmie animowanym Mrówka Z (Antz), w którym głosy podkładali także Woody Allen i Sylvester Stallone.

Ostatnio Lopez ukończyła zdjęcia do produkcji Revolution Studios Gigli z Benem Affleckiem w reżyserii Martina Bresta - premiera lato 2003 (Columbia Pictures). Wspólnie z Affleckiem zagra także w nowym filmie Kevina Smitha Jersey Girl.

Jako piosenkarka Lopez zadebiutowała w 1999 roku albumem, "On the 6", który sprzedano w ponad ośmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Album został uhonorowany dwiema nominacjami do nagrody Grammy. Przebój "If You Had My Love," przez pięć tygodni zajmował pierwsze miejsce na liście przebojów Billboard, a zrealizowany do niego teledysk zdobył cztery nominacje do nagród muzycznych MTV. W 2000 roku Lopez zdobyła nagrodę MTV - najlepszy utwór R&B.

“J.Lo,” jej drugi album był także przez nią wyprodukowany. “J.Lo” zadebiutował na pierwszym miejscu listy Billboard i także rozszedł się w ponad ośmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

Trzy pierwsze single “Love Don’t Cost A Thing,” “Play,” i “I’m Real” dostały się na pierwsze miejsca list przebojów. W 2001 roku Lopez została nominowana do Amerykańskiej Nagrody Muzycznej jako Najlepsza Piosenkarka. Album Jennifer "J To Tha L-O! THE REMIXES" jest pierwszym albumem z remixami, który znalazł się na pierwszym miejscu listy przebojów Billboard Top 200 i zawierał dwa przebojowe (także #1 single). Utwór "Alive," napisany przez Lopez, został wykorzystany w filmie Enough (w którym aktorka zagrała).

Ostatnio Lopez wprowadziła na rynek trzeci album "This is Me...Then,” który zawiera przebój “Jenny From the Block.”

W listopadzie 2001, Jennifer poszerzyła swoją działalność o projektowanie mody. Stworzyła kolekcję dla kobiet “J.Lo by Jennifer Lopez”. Także tamtej jesieni wprowadziła na rynek własny zapach. W przyszłości jej firma Sweetface Fashions - joint venture z grupą inwestycyjną Andy Hilfiger i Larry'ego Stemmermana - planuje ekspansję marki “J.Lo by Jennifer Lopez” w innych kategoriach mody, takich jak dodatki, okulary i kostiumy kąpielowe.

RALPH FIENNES (Christopher Marshall) dzięki rolom w takich filmach jak nagrodzone Oscarami Angielski pacjent (The English Patient) i Lista Schindlera (Schindler’s List) oraz Quiz Show, Sunshine, Koniec romansu (The End of the Affair), Oscar and Lucinda i Onegin, został uznany za jednego z najlepszych aktorów swojego pokolenia. Fiennes zdobył także olbrzymie uznanie krytyków swoimi rolami teatralnymi zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i Wielkiej Brytanii. Były to tytułowe role w takich klasykach jak “Hamlet,” “Ivanov,” “Ryszard II,” i "Coriolanus.” W zeszłym roku można było oglądać aktora w dwóch thrillerach - Czerwony smok (Red Dragon) i Spider Davida Cronenberga.

Urodzony w Suffolk, Fiennes dorastał w Anglii i Irlandii i w 1985 roku ukończył Królewską Akademię Sztuk Dramatycznych (Royal Academy of Dramatic Arts). Profesjonalną karierę aktorską rozpoczynał w teatrach w Regents Park, Theatre Clwyd i Oldman Coliseum. W 1987 - dwa lata po ukończeniu studiów - roku został członkiem zespołu Michaela Rudmana w National Theatre. W 1988 roku aktor dołączył do Royal Shakespeare Company, gdzie pracował przez dwa sezony - “Henryk VI,” “Król Lear” i "Stracone zachody miłości.”

W 1991 roku Fiennes zagrał niewielką, ale ważną rolę w nagrodzonej serii telewizyjnej Prime Suspect. Wkrótce potem został obsadzony przez Davida Puttnama w roli T.E. Lawrence w filmie telewizyjnym opowiadającym o legendarnym bohaterze A Dangerous Man: Lawrence After Arabia. Tego samego roku zadebiutował na dużym ekranie w filmowej adaptacji powieści Emily Bronte Wichrowe wzgórza (Wuthering Heights) z Juliette Binoche.

Fiennes zagrał następnie w filmie BBC The Cormorant.

To właśnie interpretacja postaci Heatcliffa w Wichrowych wzgórzach (Wuthering Heights) sprawiła, że Fiennes został zaangażowany przez Stevena Spielberga do roli komendanta SS Amona Goetha w Liście Schindlera (Schindler’s List) - zagrał wraz Liamem Neesonem. Film zdobył w 1993 roku Oskara® jako Najlepszy Film. Błyskotliwie zagrana rola przyniosła aktorowi uznanie krytyków na całym świecie. Otrzymał nominację do nagrody Akademii® jako Najlepszy Aktor w Roli Drugoplanowej, a także nagrody BAFTA, New York Film Critics, National Society of Film Critics, Boston and Chicago Film Critics, nominację do Złotego Globu i nagrodę London Film Critics dla Najlepszego Brytyjskiego Aktora 1994 roku.

Kolejną rolą była postać Charlesa van Dorena w filmie Roberta Redforda Quiz Show. W 1995 roku Fiennes wystąpił w futurystycznym thrillerze Katherine Bigelow Dziwne dni (Strange Days), po ukończeniu którego wrócił na scenę, aby zagrać w produkcji “Hamleta,” w reżyserii Jonathana Kenta dla londyńskiego Almeida

Theatre. Występy na Broadwayu przyniosły mu nagrodę Tony (1995) dla Najlepszego Aktora. W 1996 roku Fiennes zagrał rannego pilota w błyskotliwej adaptacji powieści Michaela Ondaatje Angielski pacjent (The English Patient) w reżyserii Anthony'ego Minghella. Film zdobył uznanie na całym świecie. Został nagrodzony Oskarem® dla Najlepszego Filmu, a Fiennes otrzymał swoją drugą nominację do nagrody Akademii® dla Najlepszego Aktora.

Powróciwszy na deski teatralne w londyńskim Almeida Theatre, zagrał tytułową rolę we wczesnej sztuce Czechowa “Ivanov.” Dzięki świetnemu współczesnemu przekładowi Davida Hare, i niezwykle korzystnym recenzjom, realizatorzy i cała obsada zostali zaproszeni do Moskwy, gdzie zagrali specjalne przedstawienie.

W 1997, Fiennes wystąpił u boku Cate Blanchett w Oscar and Lucinda, ekscentrycznej historii miłosnej zrealizowanej na podstawie powieści Petera Carey’a w reżyserii Gillian Anderson. Kolejnym filmem Fiennesa była filmowa wersja klasycznego utworu Puszkina Eugene Onegin. Wyreżyserowana przez siostrę aktora Marthę Fiennes, z Liv Tyler w jednej z głównych ról, ta przepiękna wizualnie produkcja była kręcona w Rosji. W 1999 roku, Fiennes zagrał w filmie Neila Jordana będącym adaptacją powieści Grahama Greene Koniec romansu (The End of the Affair) u boku Julianne Moore i Stephana Rea, oraz w filmie Istvana Szabo Sunshine - historia trzech pokoleń Węgrów rozgrywająca się na przestrzeni czasu od imperium Habsburgów do Rewolucji Węgierskiej w 1965 roku. Fiennes wcielił się w postać głównego bohatera, każdej z trzech łączących się ze sobą historii.

Latem 2000 roku, Fiennes zagrał tytułowe role w sztukach “Ryszard II” i “Coriolanus” dla Almeida Theatre Company w Londynie. Obie sztuki Szekspira zostały zrealizowane przez Jonathana Kenta. Aktór wystawił w/w sztuki w Brooklyn Academy of Music w Nowym Jorku.

Kolejnym filmem Fiennesa będzie dramat Neila Jordana The Good Thief. Aktor także powróci na scenę w londyńskiej produkcji "The Talking Cure" autorstwa Christophera Hamptona wyreżyserowanej przez Howarda Daviesa.

Pierwszy film NATASHY RICHARDSON (Caroline Lane) Gothic w reżyserii Kena Russella, w którym zagrała Mary Shelley, zwrócił na nią uwagę Paula Schradera, który obsadził ją w tytułowej roli w Patty Hearst. Od tego czasu aktorka odnosiła sukcesy w takich filmach jak Miesiąc na wsi (A Month in the Country) w reżyserii Pata O’Connora, Fat Man and Little Boy Rolanda Joffe z Paulem Newmanem i Johnem Cusackiem, The Favour, the Watch and the Very Big Fish z Bobem Hoskinsem i Jeffem Goldblumem, Opowieść podręcznej (The Handmaid’s Tale) Volkera Schlondorfa z Robertem Duvallem, Aidanem Quinnem i Faye Dunaway, The Comfort of Strangers Schradera z Rupertem Everettem, Helen Mirren i Christopherem Walkenem - film ten przyniósł jej nagrodę London Evening Standard dla Najlepszej Aktorki, Wdowy (Widow’s Peak) z Mią Farrow i Joan Plowright (nagroda dla Najlepszej Aktorki na festiwalu filmowym w Karlovych Varach w 1994 roku), Nell z Jodie Foster i Liamem Neesonem, The Parent Trap, Blow Dry, Waking Up in Reno i Chelsea Walls w reżyserii Ethana Hawke.

Richardson uczęszczała do londyńskiej Central School of Speech and Drama. Zdobywała doświadczenie aktorski w klasycznym repertuarze teatralnym - rola Heleny w “Śnie nocy letniej", Ofelia w “Hamlecie” w Young Vic, Nina w “Mewie”, w której zagrała z matką Vanessą Redgrave i Jonathanem Pryce, (London Drama Critics: Najbardziej Obiecująca Debiutantka), Tracey Lord w musicalu Richarda Eyre “High Society”, tytułowa rola w “Anna Christie” - najpierw w Londynie, a następnie na Broadwayu - z przyszłym mężem Liamem Neesonem (nominacja do nagrody Tony dla Najlepszej Aktorki, nagroda Theatre World za Debiut, nominacja do nagrody Drama Desk dla Najlepszej Aktorki). W 1998 roku wystąpiła na Broadwayu jako Sally Bowles w produkcji Sama Mendesa “Cabaret” (nagrody Tony, Drama Desk, Drama League oraz Outer Critics dla Najlepszej Aktorki w Musicalu). Rok później wcieliła się w rolę Anny w Broadwayowskiej produkcji nominowanego do nagrody Tony dramatu Patricka Marbera “Closer.”

W dorobku telewizyjnym Richardson znajdują się następujące pozycje - Ghosts z Judi Dench, Michaelem Gambonem i Kennethem Branaghem, Hostages dla HBO, Suddenly Last Summer Tennessee Williamsa dla BBC z Maggie Smith i Robem Lowe, Zelda - rola Zeldy Fitzgerald (TNT) z Timothy Huttonem w reżyserii Pata O’Connora (nominacja Cable Ace dla Najlepszej Aktorki), miniseria CBS Haven - rola Ruth Gruber - zrealizowana na podstawie autobiografii Gruber.

STANLEY TUCCI (Jerry Siegel) zachwyca obecnie publiczność na Broadwayu rolą w sztuce “Frankie and Johnny in the Claire de Lune”, w której występuje wraz z Edie Falco. Ostatnio zagrał w filmie Sama Mendesa Droga do zatracenia (The Road to Perdition) z Tomem Hanksem i Paulem Newmanem, komedii Big Trouble oraz Sidewalks of New York Edwarda Burnsa. W zeszłym roku aktor zagrał w produkcji Revolution Studios Ulubieńcy Ameryki (America’s Sweethearts) z Julią Roberts i Johnem Cusackiem (Columbia Pictures).

Tucci zdobył zarówno nagrodę Emmy jak i Złoty Glob dla Najlepszego Aktora w Roli Drugoplanowej za rolę w dramacie HBO Conspiracy, z Kennethem Branaghem i Colinem Firth.

Wcześniej otrzymał w/w nagrody za wcielenie się w postać Waltera Winchella w filmie HBO Winchell.

Tucci jest nie tylko wszechstronnie utalentowanym aktorem, ale także scenarzystą, reżyserem i producentem. Ostatnio wyreżyserował film Joe Gould’s Secret z Ianem Holmem w roli pisarza Joe Goulda. Sam wystąpił w roli Josepha Mitchella, sławnego pisarza współpracującego z pismem The New Yorker. Big Night, pierwsza próba Tucciego jako reżysera, scenarzysty i aktora przyniosła mu liczne dowody uznania łącznie z nagrodą Waldo Salt Screenwriting przyznaną na Festiwalu Filmowym w Sundance w 1996 roku, nagrodą Independent Spirit, nagrodą krytyków na Festiwalu Filmowym w Deauville w 1996 roku i wyróżnieniami od New York Film Critics i Boston Society of Film Critics.

Kolejnym projektem Tucci’ego był film The Imposters, do którego napisał scenariusz, wyreżyserował i którego był współproducentem. Film został pokazany w konkursie Festiwalu Filmowego w Cannes w 1998 roku.

Dorobek aktora obejmuje ponadto następujące pozycje - Deconstructing Harry Woody'ego Allena, Sen nocy letniej (William Shakespeare’s A Midsummer’s Night’s Dream), The Alarmist, A Life Less Ordinary, The Daytrippers, Pocałunek śmierci (Kiss of Death), Mrs. Parker and the Vicious Circle, Milion dolarów napiwku (It Could Happen to You), Raport Pelikana (The Pelican Brief), Prelude to a Kiss, Billy Bathgate, In the Soup, oraz Slaves of New York.

W telewizyjnym dorobku Tucci’ego znajdują się Bull TNT, Equal Justice, Wiseguy, The Equalizer, Thirtysomething, The Street, Murder One Stevena Bochco - rola Richarda Crossa (nominacja do nagrody Emmy).

Na deskach Broadwayu, Tucci wystąpił w “Execution of Hope,” “The Iceman Cometh,” “Brighton Beach Memoirs,” i “The Misanthrope”, a na off-Broadwayu sztukach Yale Repertory Theater i SUNY Purchase, gdzie uczył się aktorstwa na początku swojej kariery.

Tucci ukończył ostatnio pracę nad filmem Jądro ziemii (The Core) z Aaronem Eckhartem, Hilary Swank i Delroyem Lindo,

BOB HOSKINS (Lionel) jest znanym na całym świecie aktorem, któremu sukces przyniosły role w świetnie przyjętych przez krytyków oraz popularnych wśród widzów filmach. Rola w filmie Mona Lisa przyniosła mu nominację do nagrody Akademii oraz nagrody Złotego Globu i BAFTA dla Najlepszego Aktora. Hoskins otrzymał też nagrodę na Festiwalu Filmowym w Cannes oraz nagrody od New York Film Critics Circle, The Los Angeles Film Critics Association i National Society of Film Critics.

Na wcześniejszym etapie swojej kariery, Hoskins zagrał w dwóch wysoko ocenionych filmach w reżyserii Johna Mackenzie, The Long Good Friday (1980) z Helen Mirren - nominacja do nagrody BAFTA dla Najlepszego Aktora i Beyond the Limit (1983) z Michaelem Caine - kolejna nominacja do nagrody BAFTA, tym razem dla Najlepszego Aktora w Roli Drugoplanowej.

Inne tytuły w filmografii aktora to The Cotton Club Francisa Forda Coppoli, Brazil Terry'ego Gilliama, Pink Floyd The Wall Alana Parkera, Sweet Liberty z Alanem Alda i Michaelem Caine, Kto wrobił Królika Rogera (Who Framed Roger Rabbit) - nominacja do Złotego Globu, Syreny (Mermaids) Richarda Benjamina, Shattered Wolfganga Petersona, Hook Stevena Spielberga, Michael Nory Ephron oraz Podróż Felicji (Felicia’s Journey) Atoma Egoyana. Hoskins otrzymał także nominację do nagrody BAFTA za pracę w mini-serii telewizyjnej Pennies From Heaven w 1978 roku.

W ciągu swojej kariery Hoskins zagrał wiele historycznych postaci - w telewizji - Benito Mussolini w Mussolini: The Decline and Fall of IL Duce, Winston Churchill w World War II: When Lions Roared, Manuel Noriega w Noriega: God’s Favorite, na dużym ekranie - J. Edgar Hoover w filmie Olivera Stone’a Nixon, Nikita Chruszczow w Wróg u bram (Enemy at the Gates) Jean-Jacquesa Annaud.

Zagrawszy w filmie brytyjskiego reżysera Shane Meadows w A Room For Romeo Brass, Hoskins pomógł mu w realizacji bardzo wysoko ocenianego przez krytyków Twentyfourseven - Europejska Nagroda Filmowa dla Najlepszego Aktora.

Aktor wystąpił ostatnio jako Sancho Panza w Don Quixote na kanale Hallmark oraz w filmie Freda Schepisi Last Orders z Michaelem Caine, Tomem Courtenayem, Rayem Winstone, i Davidem Hemmingsem. Wkrótce natomiast będzie go można oglądać w Sleeping Dictionary Guya Jenkinsa i Den of Lions.

Dziesięcioletni TYLER GARCIA POSEY (Ty Ventura) urodził się w Santa Monica, Kalifornia, i już w wieku pięciu lat rozpoczął występy na scenie, w filmie, telewizji, reklamach oraz teledyskach. Tyler gra obecnie Raula w przeboju telewizyjnym Doc nadawanym przez sieć PAX z Billy'm Ray Cyrusem. Tyler pojawił się już w Men of Honor z Robertem DeNiro, i Collateral Damage z Arnoldem Schwarzeneggerem.

Tyler mieszka z rodzicami, Johnem i Cyndi, oraz dwoma braćmi Derekiem i Jessie. Uwielbia punk rocka, śpiewanie, komponowanie muzyki, pisanie tekstów piosenek, jazdę na desce, na wrotkach oraz oglądanie filmów.

FRANCES CONROY (Paula Burns) gra szefową Marisy w hotelu Beresford. Na deskach teatralnych, Conroy wcieliła się między innymi w postaci z nowych dramatów Arthura Millera ("The Last Yankee," "Ride Down Mount Morgan," "Broken Glass"), Edwarda Albee ("The Lady from Dubuque"), Davida Hare ("The Secret Rapture") i Neila Simona ("The Dinner Party"). Pojawiła się także w sztuce Albee “Three Tall Women.”

Aktorka uczęszczała do Julliard School, po ukończeniu której wyruszyła na tournee z The Acting Company założonej przez Johna Housemana. Wkrótce potem rozpoczęła zawodową karierę aktorki teatralnej na Broadwayu (także off-Broadwayu) występując z takimi zespołami jak Lincoln Center i Joseph Papp’s Public Theatre. Conroy miała zaszczyt dzielić scenę z Irene Worth i innymi gwiazdami amerykańskiego teatru. Występując na scenie otrzymała nominację do nagrody Tony za rolę w "The Ride Down Mount Morgan" oraz nominacje do Drama Desk za “In The Summer House,” “Othello” i “The Rehearsal.” Nagrodę Drama Desk przyniósł jej występ w "The Secret Rapture", a nagrodę Obie zdobyła za kreację w sztuce Millera "The Last Yankee".

Filmografia Conroy obejmuje - Czarownice z Salem (The Crucible), Zapach Kobiety (Scent of a Woman), Bezsenność w seattle (Sleepless in Seattle), Dirty Rotten Scoundrels, Rocket Gibraltar (z Burtem Lancasterem - ostatnia rola aktora), Manhattan Woody Allena, Crimes & Misdemeanors, Another Woman, Neon Bible Terence Daviesa, The Joy That Kills Tiny Rathborne, Murder In a Small Town Gene Wildera, Eugene O'Neill Perry'ego Miller-Adato, Carl Sandburg, Die Mommy, Die Charlesa Buscha, Angela Rebeki Miller i Developing Marya Cohen.

Ostatnio aktorka otrzymała nominację do nagrody Emmy dla Najlepszej Aktorki za rolę Ruth Fisher w nagrodzonej serii HBO Sześć stóp pod ziemią (Six Feet Under).

CHRIS EIGEMAN (John Bextrum) gra rolę kierownika hotelu. Eigeman zadebiutował w filmie scenarzysty/reżysera Whita Stillmana Metropolitan, a nstępnie zagrał w dwóch kolejnych filmach tego reżysera - Barcelona i The Last Days of Disco.

Ostatnio Eigeman wystąpił w filmie HBO Path to War w reżyserii Johna Frankenheimera. Zagrał ponadto w romantycznej komedii The Perfect You z Jenny McCarthy, który miał premierę na Festiwalu Filmowym w Los Angeles latem zeszłego roku. Aktor otrzymał bardzo dobre recenzję za rolę w filmie The Next Big Thing w reżyserii P.J. Posner. Ostatnio ukończył zdjęcia do Clipping Adam z Louise Fletcher.

Eigemen zagrał także wraz z Erikiem Stoltzem i Parkerem Posey w komedii Noaha Baumbacha Kicking and Screaming oraz w Mr. Jealousy i Highball - oba w reżyserii Baumbacha.

W teatrze Eigeman zagrał w produkcji Off-Broadwayu, komedii Johna Kolvenbacha “The Gravity of Means”, a także w “Henryku IV” i “The House of Yes” Wendy McCleod.

AMY SEDARIS (Rachel Hoffberg) gra przyjaciółkę Caroline i wroga Marisy. Sedaris po raz pierwszy złapała bakcyla sceny, kiedy wyjechała z rodzinnej Północnej Karoliny, aby dołączyć do brata Davida w Chicago. To właśnie tam uczyła się aktorstwa Wkrótce potem przeniosła się do Nowego Jorku, gdzie wspólnie ze Stephanie Colbert i Paulem Dinello zrealizowała serię komediową Exit 57 dla HBO Downtown Productions. Seria, która była nadawana przez dwa sezony na kanale Comedy Central, zdobyła pięć nominacji do nagrody Cable ACE za Najlepszy Scenariusz, Najlepszą Rolę oraz Najlepszą Serię Komediową Sedaris ponownie rozpoczęła współpracę z Dinello i Colbert, aby zrealizować pierwszą serię komediową dla kanału Comedy Central pt. Strangers with Candy.

Ulubiony gość Conana O’Briena, Sedaris wystąpiła w When I Grow Up w reżyserii Glenna Gordon Carona twórcy Moonlighting, a ostatnio można ją było oglądać w przebojowej komedii NBC Ja się zastrzelę (Just Shoot Me), oraz w trzech odcinkach przeboju HBO Seks w wielkim mieście (Sex and the City).

Oprócz tego co aktorka i jej brat napisali i wyprodukowali - łącznie z nagrodzoną Obie (1996) serią One-Woman Shoe, Sedaris może dodać do swojej filmografii takie pozycje jak The Most Fabulous Story Ever Told Paula Rudnicka i Country Club Douglasa Cartera Beane. Sedaris i jej brat wystawili w 1997 roku w Seattle sztukę “The Little Frieda Mysteries”, a w 2001 roku - “The Book of Liz”. Jesienią ubiegłego roku Sedaris zagrała z Sarah Jessicą Parker w “The Wonders of the World,” w the Manhattan Theater Club.

MARISSA MATRONE (Stephanie Kehoe) zadebiutowała na dużym ekranie rolą koleżanki z pracy Marisy, która przez cały film ją wspiera. Absolwentka New York University Graduate Acting Program, Matrone występowała wcześniej na małym ekranie w Rodzinie Soprano (The Sopranos) - HBO, Wonderland - ABC, Law & Order, Third Watch i As the World Turns - NBC. Aktorka zadebiutowała także na Broadwayu w produkcji Roundabout Theater “Side Man,” w reżyserii Michaela Mayera.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Pokojówka na Manhattanie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL