"Podaj dalej": TWÓRCY FILMU
MIMI LEDER (reżyser)
Jej ostatni film „Dzień Zagłady” zarobił ponad 350 milonów dolarów na całym świecie, co czyni z niego jeden z najbardziej kasowych filmów 1998 roku. Z kolei jej pierwszy film, „Peacemaker” z George’m Clooneyem i Nicole Kidman był produkcją DreamWorks. Leder pojawiła się w świecie filmowym po tym, jak zdobyła duże uznanie jako reżyser telewizyjny. W 1995 dostała nagrodę Emmy za wyreżyserowanie docenionego przez krytykę, „Love Labor Lost”, epizodu „Ostrego dyżuru”. Pracując nad „Ostrym dyżurem” – jako reżyser i współproducent – zdobyła kolejną nagrodę Emmy i trzy Directors Guilds of America. Reżyserowanie filmów rozpoczęła od „Prawników z Miasta Aniołów”. Zanim została producentką, była doradcą przez 6 lat przy filmach telewizyjnych i serialach „Hill Street Blues”.
PETER ABRAMS i ROBERT LEVY (producenci)
Ostatnio byli producentami hitu dla młodej publiczności „Cała Ona” z Freddiem Prinzem Jr. i Rachel Leigh Cook, i są producentami wkrótce wchodzącej na ekrany romantycznej komedii „The Wedding Planner” z Jennifer Lopez i Mathew MacConaughey, oraz „Serendipity” z Johnem Cusackiem i Kate Beckinsale.
Abrams i Levy z partnerem z Tapesrtry Films, J.P. Guerin, byli także producentami filmu Walta Disneya, „Chłopiec na dworze Króla Artura”, „A kid in Aalladin’s Court”, oba dla kanału Disneya. Poza tym, byli producentami takich filmów, jak „Całkowite Zaćmienie”, „Warlock-Armageddon”, „Czas Zabijania” i „Kid”. Byli kierownikami produkcji w “Tangled”, “The Last Time I Commited Suicide”, “Denial”, “Swing”, “Black And White”, “Dark tide” oraz “Godzina Zemsty”.
Jako część serii “Brodway on Showtime”, Abrams produkował “A Talent For Murder” z Sir Lawrence’m Oliver i Angelą Lansbury. Levy był kierownikiem produkcji ogromnie popularnego „Smokey and the Bandit” opartego na jego własnym scenariuszu.
STEVEN REUTHER (producent)
Jest przewodniczącym i chief of executive officer w Bel-Air Entartainment. Ostatnio był kierownikiem produkcji „The Replacements” z Keanu Reevesem i Gene’m Hackmanem. Jest producentem wchodzącego na ekrany filmu z Keanu Reevesem i Charlize Theron „Sweet November” w reżyserii Pata O’Connor. Pracował też przy produkcji filmu „Dowód Życia”, z Meg Ryan i Russell'em Crowe, oraz przy trillerze akcji w reżyserii Andrew Davisa „Collateral Damage” z Arnoldem Schwarzeneggerem.
Reuther od wielu lat jest związany z Warner Bros. Pictures i przewodniczy New Regency Production. W 1989, jako szef firmy, wyprodukował „Pretty Woman”. Był także producentem takich filmów jak „Mambo Kings”, „Sommersby” i „Chłopaki Na Bok”. Dla New Regency, Ruther pracował także przy produkcjach, które były chwalone i odniosły ogromny sukces – „Upadek” z Michaelem Douglasem i przy filmach Olivera Stone’a „Urodzeni Mordercy” oraz J.F.K.. Jako szef CEO Douglas/Reuther Productions między 1994 i 1997 rokiem wyprodukował „The Rainmaker” i, jako kierownik produkcji, „Bez Twarzy” oraz „Duch” i „Mrok”.
Reuther zaczął karierę w przemyśle filmowym w 1974 jako pracownik agencji William Morris, repezentując wielu znakomitych aktorów i reżyserów. W 1982 roku przyłączył się do Galactic Films jako vice-kierownik produkcji hitu Adriana Lyne’a „9 i pół Tygodnia”, następnie był kierownikiem produkcji przy „Wirującym Seksie” i wielu innych filmach.
Reuther zajął kierownicze stanowisko Bel-Air Entartainment w styczniu 1998, obecnie pracuje nad kilkoma nowymi produkcjami.
LESLIE DIXON (scenariusz)
Pochodzi z San Francisco. W pogoni za karierą pisarską zostawiła rodzinne miasto i wyjechała do Los Angeles. Film „Outrageous Fortune” na podstawie jej drugiego scenariusza stał się hitem. Wystąpiła w nim Bette Midler i Shelley Long. Następne tytuły, to „Overboard”, „Pani Dubtfire”, „Afera Thomasa Crowna” (1999).
MARY McLAGLEN (kierownik produkcji)
Była współproducentką „Klienta”, „Sommersby”, „Tej nocy” dla New Regency Films. Była także, wraz z Sandrą Bullock, współproducentką „Ulotnych Nadziei” i „Totalnej Magii”.
JONATHAN TRIESMAN (producent)
Założył w 1996 roku Flatiron Films, firmę mającą na celu zdobywanie praw do nowel, scenariuszy, artykułów etc., aby tworzyć z nich filmy.
Zanim stał się twórcą filmowym, Triesman ukończył w 1992 roku University of Colorado, w Boulder. Spędził cztery lata pracując dla Walt Disney Pictures. Pracował w tym czasie nad takimi filmami jak „101 Dalmatyńczyków” i „George Prosto z Drzewa”.
Kiedy opuścił studio Walta Disneya, był producentem przy dwóch super–produkcjach, obsypanych nagrodami – „The Last Mistress” i „Pupies For Sale”, ze zdobywcą nagród Akademii Jackiem Lemmonem w roli głównej.
Zanim zajął się niepublikowaną jeszcze powieścią Catherine Ryan Hyde – „Podaj dalej”, Triesman był producentem dwóch innych filmów opartych na jej nie publikowanych pracach – „Walter’s Purple Heart” i „Electric God”. Obie te powieści zostały potem wydane przez Simon&Schuster. Triesman jest także jednym z członków Fundacji Catherine Ryan Hyde Pay It Forward. Ostatnio otrzymał, nadawany przez Variety, tytuł jednego z „50 Creatives to Watch”.
Dodatkowe projekty Triesmana, to między innymi produkcja Stevena Dietz’a, która zdobyła Kennedy Center Award – „Still Life With Iris”. Był to animowany film dla dzieci, wyprodukowany przez Sony Pictures Family Entertainment. Poza tym: “The Devil’s Music”, “Johnny On The Spot” oraz “Squirrelly Girly”.
THOMAS NEWMAN (kompozytor)
Kontynuując w Hollywood rodzinną tradycję skomponował muzykę do takich filmów jak: „Skazani na Shawshank”, „Zaklinacz Koni”, „Erin Brockovitch”, „The Player”, "Małe Kobietki”. Newman za swoją pracę otrzymał cztery nominacje do Oscara. W 1994 roku był jedynym dwukrotnie nominowanym – za „Małe Kobietki” i „Skazanych na Shawshank”, a w następnym roku za muzykę do komedii Diane Keaton – „Unstrunk Heroes”.
W 1999 roku Newman skomponował muzykę do dwóch wspaniałych filmów – „Zielona Mila”, w reżyserii Franka Darabont, i oklaskiwanego przez krytykę „American Beauty”, z Kevinem Spacey i Anette Bening w rolach głównych, za co otrzymał swoją czwartą nominację do Oscara.
Od powstania filmu dźwiękowego, nazwisko Newman tworzy nierozerwalną część historii muzyki filmowej. Thomas Newman jest najmłodszym synem legendarnego Alfreda Newmana, dziewięciokrotnego zdobywcy Oscara, 45-krotnie nominowanego, który, jako dyrektor muzyczny 20th Century Fox od połowy lat 30-tych do wczesnych 60-tych, był odpowiedzialny za dobieranie lub komponowanie całej muzyki stworzonej do ponad 200 filmów Fox. Brat Alfreda, Lionel, zastąpił go jako dyrektora muzycznego Fox, zdobywając Oscara za „Hello, Dolly!” i nadzorując muzykę filmową aż do at 80-tych. Kuzyn Thomasa Newmana, Randy Newman, stał się sławny dzięki muzyce pop, jak i muzyce filmowej („The Natural”), natomiast brat David także jest rozchwytywanym kompozytorem filmowym („Wojna Państwa Rose”).
Newman studiował kompozyturę i orkiestrę u profesorów Fredericka Lesemanna i kompozytora filmowego Davida Raksina, uczył się też prywatnie u kompozytora George’a Tremblay; studia ukończył w Yale, z Jacobem Druckmanem, Bruce’m MacCombiem i Robertem Moore.
Opinia o Newmanie, jako o kompozytorze oryginalnym i umiejącym tworzyć nastrój, wzrosła szybko po takich filmach, jak komedia Rona Howarda „Gung Ho”; „Rozpaczliwie Poszukując Susan”; „Straceni Chłopcy”; nominowany do Oscara za Najlepszy Film „Zapach Kobiety”; „The Rapture”; gorąco przyjęty film telewizyjny „Citizen Cohn”, oraz ponad 20 innych ważnych tytułów.
Ostatnie prace Newmana to muzyka do „Erin Brockovitch”, „Joe Black”, „Up Close And Personal”, „Fenomen”, „American Buffalo” (filmowa wersja obsypanej nagrodami sztuki Davida Mameta), „Skandalista Larry Flynt” oraz „Oscar & Lucinda”.
OLIVER STAPLETON (kierownik zdjęć)
Pracował niedawno nad filmem Davida Mameta „State and Main”. Był głównym operatorem wielu chwalonych przez krytykę filmów, jak „Wbrew regułom”, jego pierwszy film zrobiony z reżyserem Lassem Hallstrom. Towarzyszył Stephenowi Fearsowi osiem razy, zaczynając od filmu „My Beautiful Launderette”, następnie „Prick Up Your Ears”, „Sammy and Rosie Get Laid”,” The Grifters”, „Przypadkowy Bohater”, „The Snapper”, „The Van” oraz „Kraina Hi-Lo”. Stapleton pracował także z reżyserem Michaelem Hoffmanem w czterech filmach: „Sen Nocy Letniej”; romantycznej komedii „Szczęśliwy Dzień”; Oscarowym „Restoration” i „Restless Natives”. Poza tym pracował przy “The Object Of My Affection”, “The Designated Mourner”, “Kansas City”, “Let Him Have It”, “She-Devil” oraz nominowanym do nagrody CableAce “Danny – the Champion Of The World”.
Pracował z Julianem Temple w musicalu z lat 50-tych „Absolute Beginners” i w komedii science-fiction „Ziemskie Dziewczyny są Łatwe”, otrzymując za niego nominację do Independent Spirit Award. Zajmował się też zdjęciami do filmu „The Secret Policeman’s Other Ball”, który Temple reżyserował razem z Rogerem Graefem.
Stapleton rozpoczął karierę od zdjęć do muzycznych videoclipów i wygrał nagrodę MTV Video za Najlepsze Zdjęcia za fantastyczne video do „Take Me On” zespołu A-HA.
LESLIE DILLEY (scenograf)
Ostatnio pracował przy mającym niedługo wejść na ekrany „Men of Honor”, z Robertem De Niro i Cuba Gooding, Jr. Obecnie pracuje nad filmem Martina Lawrence’a „Black Knight”. Inne filmy, przy których pracował, to: “Inspektor Gadget”, “Dzień Załady”, “The Peacemaker”, “Diabolique”, “How To Make An American Guilt”, “Casper”, “Monkey Trouble”, “Kochanie”, “Powiększyłem Dzieciaki”,” The Distinguish Gentleman”, “Guilty By Suspicion”, “What About Bob?”, “The Abyss”, “Legenda”, “Bad Medicine”, “Never Say Never Again” i “Obcy”.
Sukcesami Dilleya jako dyrektora artystycznego są „An American Werewolf in London”, „Poszukiwacze Zaginionej Arki”, „Imperium Kontratakuje”, „Superman” i „Gwiezdne Wojny”. Dilley zdobył pięć nominacji do Oscara. Zdobył dwa Oscary za Najlepsze Kierownictwo Artystyczne – jednego za „Poszukiwaczy Zaginionej Arki” i jednego za „Gwiezdne Wojny”.
DAVID ROSENBLOOM, A.C.E. (montaż)
Poprzednio pracował przy wielkich hitach Mimi Leder „Dzień Zagłady” i „The Peacemaker”. Rosenbloom pracował przy trzech filmach z reżyserem Gregorym Hoblit, ostatnio „Częstotliwość”; także przy produkcji Amblin Entertainment „Class of ’61” i wielkim hicie „Lęk Pierwotny”. Cztery filmy tworzył z reżyserem Davidem Aspaugh – „Moonlight and Valentino”, „Rudy”, „Fresh Horses” oraz film telewizyjny „In the Company of Darkness”; Pracował przy filmie Michaela Manna „Informator”; „A Pyromaniac’s Love Story” Joshuy Brand, „Blue Chips” Williama Friedkina (we współpracy z Augie Hess i Robertem K. Lambert), oraz „Best Seller” Johna Flynna.
Poza „Class of ’61”, Rosenblooma tworzył dla telewizji pilotowe odcinki do seriali, jak „I’ll Fly Away”, „Equal Justice” oraz „Policjanci z Miami”, poza tym film telewizyjny „Do You Remember Love?” oraz epizody „Nowojorskich Gliniarzy”, „Melrose Place” i „Hill Street Blues”.