Reklama

"Pitch Black": INFORMACJE O PRODUKCJI

Zdjęcia do „PITCH BLACK” wyreżyserowanego przez Davida Twohy rozpoczęły się w lipcu 1998 roku w Coober Pedy w Południowej Australii, aby wkrótce potem przenieść się do studia Warner Bros w Queensland, również w Australii.

W thrillerze science fiction wyprodukowanym przez Intrepid Pictures Pty Ltd dla Interscope Communications grają Radha Mitchell, Vin Diesel i Cole Hauser. Funkcję producenta pełni Tom Engelman, a producentami wykonawczymi są Ted Field, Scott Kroopf i Anthony Winley. „PITCH BLACK” jest dystrybuowany na świecie przez Universal Pictures International.

Reklama


Akcja filmu „PITCH BLACK” rozpoczyna się kiedy uszkodzony statek kosmiczny, na którego pokładzie leci niebezpieczny skazaniec, traci kontrolę i musi lądować na nieznanej planecie. Załoga zostaje zmuszona do odpierania ataków szaleńca oraz walki o życie w pobawionym śladów życia oraz słońca świecie. Kiedy blaknące słońce pozostawia planetę w całkowitych ciemnościach rozpoczyna się prawdziwa walka.


Radha Mitchell występowała uprzednio obok Ally Sheedy w uznanym przez krytyków filmie “High Art” oraz w “Love and Other Catastrophes”.


Vina Diesela mogliśmy natomiast oglądać w jednej z głównych ról w przeboju Stevena Spielberga “Szeregowiec Ryan” („Saving Private Ryan”). Pierwszy film Diesela, krótkometrażowy obraz “Multi-Facial”, którego był scenarzystą, reżyserem i producentem został zaklasyfikowany do konkursu na festiwalu filmowym w Cannes w 1995 roku. “Strays” - jego kolejny film, tym razem pełnometrażowy, został zgłoszony do konkursu festiwalu w Sundance w 1997 roku. MTV zainteresowało się zrealizowaniem na podstawie tego filmu serialu TV.


Cole Hauser ostatnio wystąpił z Woody Harrelsonem, Billy’m Curdupem i Patricią Arquette w filmie Stephena Frearsa “Hi-Lo Country” oraz w nagrodzonym Oskarem “Buntownik z wyboru” (Good Will Hunting).


David Twohy wyreżyserował swój własny scenariusz pod tytułem “The Arrival” z Charlie Sheenem i Ronem Silverem w rolach głównych oraz “Disaster in Time” z Jeffem Danielsem. Austorstwa Twohy’ego są ponadto scenariusze do tak znanych filmów jak “GI Jane”, “Wodny świat” („Waterworld”), “Obcy III” („Alien III”) oraz “Ścigany” („The Fugitive”) z nagrodzonym Oskarem Tommy Lee Jonesem i Harrisonem Fordem. David Twohy był także producentem filmu “Strefa zrzutu” („Terminal Velocity”) z Charlie Sheenem i Nastassją Kinski.


Mówi reżyser David Twohy: “PITCH BLACK” został mi przedstawiony przez firmę Interscope Communications jako scenariusz w początkowym stadium. Pomyślałem wtedy, że pomysł planety, która na pewien czas zostaje zupełnie pogrążona w ciemności może okazać się interesujący. Naprawdę podobała mi się koncepcja wrogiej planety, która ożywa w ciemnościach.”

Według Toma Engelmana, producenta: “Projekt był niedoskonały do momentu, kiedy David został zaangażowany w pracę nad nim. Przygotował świetny scenariusz, w który wniósł swoją wizję z punktu widzenia reżysera. Ta wizja była tak przejrzysta, że byliśmy pewni, że to właśnie David powinien reżyserować ten film”. Kontunuuje: “Zawsze ekscytował mnie pomysł „PITCH BLACK”. Wedługg mnie to film, który eksploruje nasze najgorsze dziecięce lęki, jakie przeżywaliśmy w ciemnych pokojach. Dokładnie pamiętam takie przeżycie kiedy miałem 5 lat. Obudziłem się w nocy, w dziwnym ciemnym pokoju. Wybiegłem z pokoju krzycząc, a wszystko co widziałem w domu przybierało postać potworów i demonów. Kiedy przeczytałem ten scenariusz po raz pierwszy wiedziałem, że opowiada on o tym, z czego nie wszyscy tak naprawdę do końca wyrośliśmy – dziecięcy strach przed ciemnością.”

Pierwszym zadaniem producentów było jak najszybsze znalezienie kogoś, kto potrafiłby stworzyć życie na pogrążonej w mroku planecie. To powinno być coś doskonałego a zarazem niepowtarzalnego.

Mówi Engelman: “Mieliśmy szczęście, że dotarliśmy do Patricka Tatopoulosa, który właśnie skończył pracę nad filmem “Godzilla”. Natychmiast zabrał się do pracy i przygotował koncepcję zupełnie niezwykłych i całkowicie oryginalnych stworów”.

Wkrótce potem producenci zaangażowali Australijczyka Johna Coxa, który został uhonorowany nagrodą Akademii za pracę nad filmem “Babe – świnka z klasą” („Babe”). Jego zadaniem było wprowadzenie w życie koncepcji Tatopolusa.

Kiedy przyszła kolej na kompletowanie obsady, producenci znaleźli się w tym szczęśliwym położeniu, że mogli spotkać się najlepszymi młodymi aktorami z Hollywood.

Radha Mitchell została obsadzona w głównej roli Carolyn Fry, młodszego pilota statku kosmicznego. Tak ten wybór komentuje David Twohy: “Kiedy po raz pierwszy spotkałem Radhę byłem pewien, że jest amerykańską aktorką (Radha jest w rzeczywistości Australijką). Jestem zaskoczony jak bardzo jej akcent jest niewyczuwalny. Postać grana przez Radhę wymaga zarówno wrażliwości jak i sporej siły. Radha świetnie poradziła sobie z tymi cechami”.

Mówi Mitchell: “Caroline jest przywódczynią grupy, gdyż jest najwyższym stopniem oficerem, który przeżył katastrofę. Trochę ją ta pozycja przytłacza. Muszę pokazać widzom tę bardzo cienką linię w emocjach Caroline. To była rola, która naprawdę mi się spodobała”.

Vin Diesel, który wystąpił wcześniej w “Szeregowcu Ryanie” („Saving Private Ryan”) został wybrany do roli zatwardziałego kryminalisty Riddicka. “Riddick okazuje się nie być do końca tą osobą, której się spodziewamy. Poznajemy go jako kryminalistę, a okazuje się być najbardziej bohaterski wśród wszystkich postaci. Kiedy czytałem scenariusz postać Riddicka prawie wyskoczyła na mnie z jego stron. To najlepiej napisana postać na jaką natknąłem się od dłuższego czasu. Według mnie ta historia opowiada o ludzkiej naturze i o tym jak ludzie radzą sobie z takimi problemami jak strach i chęć przetrwania za wszelką cenę” - mówi Diesel.

Cole Hauser występuje w filmie jako policjant Johns. Tak mówi o swojej roli: “Po jakimś czasie odkrywamy, że Johns jest łowcą nagród wyspecjalizowanym w ściganiu niebezpiecznych przestępców i transportowaniem ich na inne planety. Jest kimś w rodzaju współczesnego “łowcy androidów”. Twohy dodaje: “Cole jest błyskotliwym aktorem. Jest taka scena, w której jego bohater musi wstrzyknąć sobie morfinę w gałkę oczną. Cole chciał znaleźć jakiś sposób, żeby to zrobić. Oczywiście nie pozwoliliśmy mu na to. Świadczy to jednak o tym, jak intensywnie traktuje swoją grę”.

Już prawie na samym początku podjęto decyzję, aby realizować zdjęcia do filmu w Australii. Tak mówi o tym Tom Engelman: “Potrzebowaliśmy jakiegoś niezwykłego krajobrazu, który wyglądałby nawet bardziej niebezpiecznie niż Mars. Znaleźliśmy takie miejsce w samym centrum Australii w odległym mieście Coober Pedy, gdzie kręcono “Mad Maxa”. Vin Diesel dodaje: “Coober Pedy to miejsce w samym środku pustyni. Nie ma tam śladu drzewa ani żadnej innej rzeczy w zasięgu wzroku. Tylko kurz. Jest tam kilka domów i około 2000 mieszkańców. Jestem z Nowego Jorku i dorastałem w budynku, w którym mieszkało właśnie około 2000 ludzi, dlatego miasta, które liczą tyle mieszkańców są dla mnie czymś niezwykłym”.

Ziemia w Coober Pedy jest w posiadaniu Aborygenów i jest święta. Cały obszar pokryty jest czymś w rodzaju gipsu, co wygląda na diamenty. Lśnią one w słońcu i sprawiają niesamowite wrażenie. Niestety podczas realizacji filmu była bardzo brzydka pogoda. Twohy mówi: “Potrzebowaliśmy trzech słonecznych tygodni bez chmurki na niebie, a zastaliśmy ulewę. Na szczęście nasz operator David Burr jest geniuszem. Jego zdjęcia zupełnie maskują złe warunki atmosferyczne”.

Po trzech tygodniach w terenie ekipa przeniosła się do studia Warner Roadshow w Queensland.

Aktorzy doceniają Davida Towhy’ego za to, że w jakiś sposób pomógł im przejść przez trudny okres zdjęć, który jeszcze spotęgowały złe warunki atmosferyczne. Mówi Diesel: “David to bardzo pracowity człowiek. Był bardzo zaangażowany w pracę i dzięki temu poczuwaliśmy się do stania za nim murem. Zawsze był pierwszy na planie i ostatni z niego schodził. Ważne było też to, że słuchał pomysłów innych i często brał je pod uwagę. Był w tym podobny do Stevena Spielberga. Miałem szczęście, że mogłem najpierw pracować ze Stevenem a potem z Davidem”.

Engelman komentuje: “Uważam, że Davidowi przede wszystkim udało się stworzyć świetną historię. A dobra historia jest zawsze potrzebna. Same efekty specjalne ni przyciągną uwagi publiczności. Jeśli przestraszycie się jak nigdy dotąd to znaczy, że udało nam się opowiedzieć wspaniałą historię!”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Pitch Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy