Reklama

"Oszukać przeznaczenie 3": EKIPA

Glen Morgan (Producent/Scenarzysta)James Wong (Reżyser/Producent /Scenarzysta)

Wspólna przygoda Glena Morgana i Jamesa Wonga rozpoczęła się, gdy obaj panowie poznali się na lekcjach angielskiego w liceum El Cajon Valley High School w San Diego. Wspólnie nakręcili takie filmy fabularne, jak Oszukać przeznaczenie, Tylko jeden oraz Willard. Dla telewizji napisali scenariusz i wyprodukowali 21 Jump Street, The Commish, Z Archiwum X oraz Na granicy światów. Stworzyli także serial Gwiezdna eskadra.

Craig Perry (Producent)

Reklama

W 1997 roku wspólnie z Warrenem Zide’em Perry założył spółkę Zide/Perry Entertainment. Ich pierwszą produkcją był udany film akcji Mocne uderzenie. Wśród innych produkcji znalazły się: seria American Pie dla wytwórni Universal, seria Oszukać przeznaczenie dla New Line Cinema, Psy i koty dla Warner Bros, Czarna książeczka dla Sony Pictures oraz RepliKate dla Helikon Media.

W 2004 roku Perry założył Practical Pictures z Sheilą Hanahan Taylor. Realizowanymi obecnie przez wytwórnię projektami są: dramat Henry’s List Of Wrongs oraz komedia All You Can Eat, oba obrazy realizowane dla New Line Cinema; jak również thriller akcji Suspension dla Paramount Pictures oraz LaFayette Terrace – pilot dla AMC Television.

Poprzednio Perry zajmował stanowisko wiceprezesa ds. rozwoju w Scott Rudin Productions oraz dyrektora ds. rozwoju w Silver Pictures. Był koproducentem Zmowy pierwszych żon; pracował również nad przygotowaniem takich filmów, jak: Regulamin zabijania, Jeździec bez głowy, Prosty Plan, Truman Show, Przodem do tyłu, Okup, Clueless, Półmrok, Zabójcza broń 3, Krytyczna decyzja, Richie Milioner oraz Człowiek demolka.

Warren Zide (Producent)

Warren Zide, który jest obecnie prezesem i dyrektorem generalnym Triple Lindy Pictures, Collider.com i ScoreRunner.com, zrobił karierę w przemyśle filmowym. To najlepsze potwierdzenie przedsiębiorczości Zide`a, uważanego za założyciela pierwszej spółki zajmującej się zarządzaniem literackim, której działalność skupiała się wyłącznie na reprezentowaniu scenarzystów i świadczeniu im usług zarządczych. Do dziś udało się Zide`owi stworzyć i rozwinąć kariery grubo ponad 100 scenarzystów. Jest on producentem takich hitów, jak seria American Pie dla Universal Pictures oraz seria Oszukać przeznaczenie dla New Line Cinema. Zide potrzebował raptem siedmiu filmów, by w sumie uzyskać wartość sprzedanych biletów kinowych równą 1 mln USD.

Robert McLachlan (Reżyser obrazu)

Urodzony w San Francisco, ale wychowany w kanadyjskim Vancouver, Robert McLachlan jest synem artysty i zagorzałej miłośniczki zdjęć filmowych. „Wyrosłem wśród obrazów” – wspomina McLachlan. „Chyba najlepszą radą, jakiej udzielił mi mój ojciec, było ta mówiąca o tym, że nieważne, co będę robił w życiu, jeśli tylko będzie to moje ukochane zajęcie. Uwielbiałem kręcenie filmów, ale nie byłem pewien, czy da się z niego wyżyć!”

Kiedy Robert studiował jeszcze na uniwersytecie w Vancouver, nakręcony przez niego krótki film dokumentalny stał się na tyle popularny, że zaczęły się do McLachlana zgłaszać przedsiębiorstwa z prośbą o nakręcenie ich materiałów filmowych. Wraz z kolegą ze szkoły filmowej McLachlan założył małą firmę, która zajęła się produkcją takich filmów „przemysłowych” oraz reklamówkami telewizyjnymi i materiałami dokumentalnymi.

Pod koniec lat 80. McLachlan zdał sobie sprawę z tego, że zbyt wiele czasu poświęca interesom, a stanowczo zbyt mało swojej pasji – operatorstwu. Pozostawił większość interesów swojemu wspólnikowi, a sam zajął się tworzeniem obrazów. Pierwszą szansę McLachlan dostał przy okazji zdjęć do serialu przygodowego Beach Combers, po czym wykorzystał zdobyte tam doświadczenie w filmie dla telewizji CBS Adrift. Następnie pracował przy serialu Stephena J. Cannella, kręconego dla telewizji ABC The Commish, a później przy serialu Dziwny traf produkowanego dla stacji FOX. Produkcja ta przyciągnęła uwagę twórcy Z Archiwum X – Chrisa Cartera.

Carter zaprosił McLachlana do ekipy serialu Milenium, przy okazji kręcenia którego operator poznał Glena Morgana i Jamesa Wonga, autorów scenariusza do serialu Z Archwium X. McLachlan nawiązał bliskie kontakty z tym scenopisarskim duetem, który wkrótce przyjął go do ekipy pracującej nad pierwszą częścią Oszukać przeznaczenie.

W 2001 roku McLachlan nakręcił Tylko Jeden z Jet Li w roli głównej, autorstwa Morgana i Wonga. Niedawno z Wesem Cravenem nakręcił Przeklętą – produkcję Dimension, opowiadającą historię o wilkołakach, a także – we współpracy z Johnem Woo – pilot w formacie 24P HD oraz musical Once Upon A Mattress, również w formacie 24P HD, dla Touchstone/ABC.

Mark Freeborn (Kierownik produkcji)

Mark Freeborn współpracował z Glenem Morganem i Jamesem Wongiem przy nakręconym w 2003 roku klasyku horroru – Willard, gdzie stworzył nastrojowy klimat dla historii popadania w szaleństwo Willarda Stilesa. Freeborn wniósł również swój wkład w produkcję utrzymanej w zupełnie innym tonie komedii familijnej Warner Bros. Agencie podaj łapę. Wśród innych jego dokonań znajdziemy: Ofiray losu dla Universal Pictures, Daleko od domu: Przygody żółtego psa dla Twentieth Century Fox; Bingo dla Tristar Pictures oraz Cousins dla Paramount Pictures. Pozostałe jego filmy to: Pole miłości dla wytwórni Orion oraz Rodzina zastępcza dla Columbii.

Dokonania telewizyjne Freeborna obejmują seriale: Milenium, Ryzykowna gra, Samotni strzelcy, Wolf Lake, The Marshall oraz pilot serialu Cień anioła dla stacji Fox. To on stworzył mroczny i niepokojący świat w miniserialu HBO/Hallmark Z zimną krwią, opartym na powieści Trumana Capote'a.

Ariel Velasco Shaw (Kierownik ds. efektów wizualnych)

Ariel Velasco Shaw należy do grona specjalistów od efektów cyfrowych od 1984 roku, kiedy to rozpoczął pracę w New York Institute of Technology, jednym z pierwszych studiów grafiki komputerowej na świecie. Jego ówczesne badania w dziedzinie obrazowania cyfrowego legły u podstaw dzisiejszego procesu produkcji obrazów cyfrowych.

W 1989 roku Shaw został poproszony przez Walt Disney Feature Animation o pomoc przy tworzeniu działu obrazowania cyfrowego, który byłby w stanie produkować filmy pełnometrażowe z wykorzystaniem komputera. Rezultatem jego pracy była pierwsza pełnometrażowa animacja, która została poddana cyfrowej obróbce postprodukcyjnej oraz wprowadzenie na rynek uznanego cyfrowego systemu atramentów i farb CAPS. Piastując stanowisko kierownika obrazowania cyfrowego w Walt Disney Feature Animation, Shaw pracował nad takimi klasykami, jak: Bernard i Bianka w krainie kangurów, Piękna i Bestia, Alladyn oraz Król lew. Kulminacją jego kariery w wytwórni Disneya była nominacja do Oscara za efekty wizualne w uznaniu za przełomowe dokonania w filmie Miasteczko Halloween.

Shaw przeszedł następnie do Boss Film Studios, gdzie pomagał przy transformacji tradycyjnego studia efektów wizualnych w studio efektów cyfrowych. W Boss Film Studios Shaw zajmował się takimi filmami, jak Prawdziwe kłamstwa, Skaut oraz Strefa zrzutu.

Następnie Shaw podjął współpracę z wytwórnią Warner Bros., w której na stanowisku dyrektora produkcji cyfrowej i kierownika ds. efektów cyfrowych zajmował się rozwijaniem technologii obrazowania – Warner Bros. Imaging Technology. Ponieważ technologia ta okazała się sukcesem, którego najlepszym przykładem jest kinowy hit z 1994 roku – Batman Forever, wytwórnia Warner Bros. postanowiła zamienić Warner Bros. Imaging Technology w znacznie większy projekt – Warner Digital Studios. Wśród innych produkcji Warner Digital z udziałem Shawa znajdziemy: Obywatele prezydenci, Wakacje w Vegas oraz Kontakt.

U potentata optycznego Pacific Title oraz Mirage Entertainment Sciences Shaw pracował nad połączeniem najnowszych technologii z tradycyjnymi technologiami optycznymi, co zaowocowało stworzeniem nowej spółki Pacific Title / Mirage Studio. W Spółce Shaw zajmował się takimi kasowymi hitami, jak Zabójcza broń 4, Armageddon, Galaktyczny wojownik, otrzymał także nominację do nagrody Emmy za serial w koprodukcji Toma Hanksa i telewizji HBO From the Earth to the Moon.

Wśród najnowszych osiągnięć Shawa jako kierownika ds. efektów specjalnych i producenta znajdują się: Oszukać przeznaczenie, Bones oraz Freddy kontra Jason – wszystkie New Line Cinema, a ponadto: Straszny film 2 oraz Carnivale (reżyser drugiej ekipy).

Gregory B. Mah (Projektant kostiumów)

Gregory B. Mah jest kolejnym uczniem Morgana i Wonga, który współpracował z nimi przy kręceniu filmu Willard dla New Line Cinema. Mah projektował także kostiumy do horroru/thrillera Freddy kontra Jason, również dla New Line. Projektował stroje dla Billa Pullmana i Leny Olin w Zapłonie, a także – w Wybuchowej rodzince – ubierał Stanleya Tucciego, Bridget Fondę, Giancarlo Gianniniego oraz Talię Shire. Ponadto, pracował przy filmie Mr. Rice’s Secret, w którym główną rolę zagrał Dawid Bowie.

Mah projektował do wielu produkcji telewizyjnych, w tym do: 14 Hours dla Paramount i TNT, Ground Zero dla stacji NBC, Biletu do piekła dla Lions Gate/CBS, Chłodnego powiewu oceanu z Sally Field i Judy Davis dla Paramount/Showtime oraz do Dwóch matek ze Stockard Channing i Laurą Dern w rolach głównych. Jego kostiumy pojawiły się w serialach Dotyk zła, Pasadena i The Commish.

Chris Willingham, A.C.E. (Montażysta)

Chris Willingham jest trzykrotnym laureatem nagrody Emmy za montaż chwalonego przez krytyków serialu 24 godziny dla telewizji FOX. W trakcie swojej kariery, trwającej od prawie trzydziestu lat, pracował nad takimi kultowymi serialami, jak m.in. Z Archiwum X, Milenium, Ryzykowna gra, Na granicy światów, Gwiezdna eskadra, 21 Jump Street oraz Drużyna „A”. Niedawno zakończył pracę nad sześciogodzinnym serialem dla telewizji ABC, zatytułowanym Empire, który nakręcono w całości w Rzymie, a obróbkę wykonano zarówno w Rzymie, jak i w Los Angeles.

Rory Cutler (Kierownik ds. efektów specjalnych)

Rory Cutler wniósł do świata kina, telewizji i reklamy własną markę i pomysłowość w tworzeniu efektów specjalnych.

Wśród filmów, nad którymi pracował, znalazły się Blade: Mroczna Trójca, Dorwać Cartera, Baby Geniuses II, Ognista burza, Psy i koty oraz Jumanji. Na mały ekran przygotowywał 12 Days Of Christmas Eve dla USA Network, Świąteczną gorączkę dla TBS Superstation/Sony Tri-Star oraz Bye Bye Birdie dla Hallmark Ent. Nadzorował efekty specjalne w serialach The Chris Isaak Show, Tajmenice Smallville (2 ekipa), The Days,

Sliders II oraz Nowe przygody Rodziny Addamsów.

Shirley Walker (Kompoyztor)

Shirley Walker przez lata swojej pracy odniosła sukces, pracując przy kilku serialach telewizyjnych i filmach. Jednym z jej znanych filmów telewizyjnych jest animowany Batman, za muzykę do którego otrzymała Daytime Emmy Award. Poprzednio pracowała z Jamesem Wongiem i Glenem Morganem przy filmie Gwiezdna eskadra, za który była nominowana do nagrody Primetime Emmy. Napisała muzykę do wielu filmów fabularnych, w tym do Oszukać przeznaczenie i Oszukać przeznaczenie 2.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Oszukać przeznaczenie 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy