"Oszukać przeznaczenie 2": FILMOWCY
David R. Ellis (reżyser)
David R. Ellis zadebiutował jako reżyser podczas realizacji filmu Homeward Bound II: Lost in San Francisco. Drugi film, którego jest reżyserem to Oszukać przeznaczenie 2. Ellis ma ponad trzydziestoletnie doświadczenie w pracy na planie, zajmował się kaskaderstwem, koordynowaniem kaskaderów, był także drugim reżyserem. Ellis to jeden z najbardziej poszukiwanych reżyserów scen akcji w Hollywood, brał udział w realizacji wielu największych hitów, takich jak Harry Potter i kamień filozoficzny, Gniew oceanu i wchodzące wkrótce na ekrany filmy Matrix Reaktywacja i Matrix Rewolucje.
Eric Bress i J. Mackye Gruber (scenarzyści)
Obaj scenarzyści są nowojorczykami, Jonathan Mackye Gruber i Eric Bress spotkali się w roku 1984, w Los Angeles. Pierwszym filmem fabularnym, nad którym wspólnie pracowali, był Blunt, napisany przez Erica w 1987 roku, a wyreżyserowany w tym samym roku przez Jonathana.
Kontrowersyjny, niezależny film wyświetlany był na licznych festiwalach, zdobył liczne nagrody, w tym tytuł „Najlepszej Komedii” na nowojorskim Festiwalu Kina Niezależnego w 1998 roku, a później prestiżową nagrodę Lumieres w roku 1998, przyznaną mu przez jury nowoorleańskiego festiwalu filmowego.
Rok później spółka autorska sprzedała swój pierwszy pilot serialu stacji telewizyjnej Disney/ABC. Później sprzedali scenariusz filmu fabularnego Frozen, który kupiła od nich firma Phoenix Pictures.
Bress i Gruber niedawno wspólnie napisali i wyreżyserowali film The Butterfly Effect, w którym w rolach głównych wystąpili Ashton Kutcher i Amy Smart. Film będzie dystrybuowany przez New Line Cinema w roku 2003.
Jeffrey Reddick (producent wykonawczy/pomysłodawca)
Jeffrey Reddick rozpoczął swoją przygodę z przemysłem filmowym od pracy w charakterze asystenta Roberta Friedmana w firmie New Line Cinema, wówczas prezesa do spraw marketingu światowego. Jak się okazało, współpraca była owocna - Reddick sprzedał swój pomysł na Oszukać przeznaczenie. Jego nazwisko pojawiło się na ekranie razem z nazwiskami scenarzystów, Glena Morgana i Jamesa Wonga.
W roku 2001 New Line kupiło opowiadanie Reddicka, zatytułowane Oszukać przeznaczenie 2, tym razem autor otrzymał także posadę producenta wykonawczego filmu. Po sfinalizowaniu transakcji Reddick zdecydował się po jedenastu latach pracy porzucić New Line. Od lata 2001 roku zajmuje się zarobkowym pisaniem scenariuszy i aktorstwem. Pierwszym filmem, jaki Reddick wyprodukował, był telewizyjny Return to Cabin by the Lake, wyświetlany niedawno w amerykańskich stacjach kablowych. Obecnie Reddick pracuje nad kilkoma filmami fabularnymi i telewizyjnymi, nawiązał współpracę ze scenarzystą i reżyserem Davidem Spornem. Wspólnie założyli firmę Short End Productions. Pierwszym filmem, jaki wyprodukuje ich firma, będzie horror napisany przez Reddicka.
Warren Zide (producent)
Warren Zide nawiązał współpracę z Craigem Perrym w roku 1997, wspólnie założyli firmę Zide/Perry Entertainment. Pierwszym wyprodukowanym przez nich filmem było Mocne uderzenie, z udziałem Marka Wahlberga i Christiny Applegate. W roku 1999, Zide/Perry byli producentami przebojowej komedii wytwórni Universal American Pie. Rok później wyprodukowali przebój New Line Ciemna Oszukać przeznaczenie. W roku 2001 dwójka producentów pracowała przy realizacji filmów Koty i psy; American Pie 2 dla Universalu i romantycznej komedii RepliKate dla firmy Helkon Media AG. W najbliższym czasie firma Zide/Perry zajmie się realizacją filmu American Wedding, trzeciego z serii filmów American Pie; Crash and Burn dla Fox Searchlight; a także Westward dla New Line Cinema. Firma podpisała niedawno umowę producencką z wytwórnią MGM.
Zide jest także jednym z czołowych agentów, reprezentuje interesy wielu młodych scenarzystów.
Craig Perry (producent)
Craig Perry nawiązał współpracę z Warrenem Zidem w roku 1997, wspólnie założyli firmę Zide/Perry Entertainment. Pierwszym wyprodukowanym przez nich filmem było Mocne uderzenie, z udziałem Marka Wahlberga i Christiny Applegate. W roku 1999, Zide/Perry byli producentami przebojowej komedii wytwórni Universal American Pie. Rok później wyprodukowali przebój New Line Ciemna Oszukać przeznaczenie. W roku 2001 dwójka producentów pracowała przy realizacji filmów Koty i psy; American Pie 2 dla Universalu i romantycznej komedii RepliKate dla firmy Helkon Media AG. W najbliższym czasie firma Zide/Perry zajmie się realizacją filmu American Wedding, trzeciego z serii filmów American Pie; Crash and Burn dla Fox Searchlight; a także Westward dla New Line Cinema. Firma podpisała niedawno umowę producencką z wytwórnią MGM.
Justis Greene (współproducent)
Justis Greene zajmował się produkcja zarówno telewizyjną, jak i filmową. Ostatnio wyprodukował, między innymi, Misję na Marsa, I’ll Be Home For Christmas i Mr. Magoo. Jego ostatnie produkcje telewizyjne to seriale Breaking News i The Outer Limits.
Greene był także współproducentem filmów studia Walt Disney Pictures Homeward Bound II: Lost in San Francisco i White Fang II: Myth of the White Wolf. Greene był pomocnikiem producenta filmu Another Stakeout wytwórni Touchstone Pictures, wyprodukował ostatnie dwa sezony serialu Neon Rider. Wcześniej wyprodukował filmy i seriale Alive, Ernest Saves Christmas, Earth Star Voyager, Return of the Shaggy Dog, Davy Crockett, Skrzydła, Agnes of God i The Clan of the Cave Bear.
Gary Capo (zdjęcia)
Gary Capo poznał reżysera Davida R. Ellisa w trakcie kręcenia zdjęć do pierwszego sezonu serialu Słoneczny patrol. Od tego czasu obaj pracowali w ramach drugiej ekipy – jako operator i drugi reżyser. Wspólnie brali udział w realizacji filmów The Kid, Gniew oceanu, Piekielna głębia, Soldier, Negocjator, Kula, W akcie desperacji, The Devil’s Own i Wodny świat. Capo był także reżyserem i operatorem drugiej ekipy podczas produkcji filmów K-19, Cienka czerwona linia, List w butelce, Fly Away Home i Biały Kieł, był także operatorem w trakcie realizacji filmów Mission Impossible i Bez twarzy.
Capo pracował również przy okazji realizacji licznych przedsięwzięć telewizyjnych, był, między innymi, reżyserem serialu Baywatch Hawaii: The Boiling Point i drugim reżyserem seriali Nash Bridges i Thunder in Paradise.
Michael Bolton (kierownik produkcji)
Michael Bolton pracował ostatnio przy produkcji filmów Afera poniżej zera, Twarda laska, Ści/ą/gany i Romeo musi umrzeć. Pracował także przy kilku filmach studia Disney’a, w tym Homeward Bound II: Lost in San Francisco i Biały Kieł. Inne filmy, przy których realizacji pracował, to Mucha II, Short Time, The Vagrant, Weekend at Bernie’s II, The Crush, I kto to mówi?, Hideaway i Golddiggers.
Eric Sears (montażysta)
Po ukończeniu w 1975 roku wydziału filmowego uniwersytetu stanu Południowa Kalifornia, Eric Sears zaczął pracować jako pomocnik montażysty przy realizacji filmów Martina Scorsese New York, New York i The Last Waltz. W ciągu minionych dwudziestu sześciu lat pracował przy powstawaniu zarówno filmów fabularnych, jak i przy realizacji produkcji telewizyjnych. Brał udział w pracach nad Dad, Encino Man, Hot Shots i – ostatnio - Original Sin. Pracował nad filmami i serialami telewizyjnymi, takimi jak The Positively True Adventures of the Alleged Texas Cheerleader Murdering Mom, The Rat Pack, Cheaters i Gia.
Sears jest obecnie prezesem rady montażystów amerykańskich, członkiem grupy montażystów Television Academy of Arts and Sciences, a także członkiem Academy of Motion Picture Arts and Sciences.
W 1998 został laureatem nagród Emmy i Eddie za montaż filmu Gia.
Jori Woodman (projektantka kostiumów)
Jori Woodman pracowała przy realizacji licznych filmów fabularnych, w tym Mystery Date, The Guilty, Stay Tuned, Lake Placid i Mr. Magoo. Woodman zaprojektowała kostiumy dla serialu Titanic, w którym występowała Catherine’a Zeta Jones. Inne produkcje telewizyjne, przy których pracowała, to seriale Season of Fear, The Laurie Samuels Story, The Substitute i Lake of the Woods.
Shirley Walker (kompozytorka)
Shirley Walker skomponowała niepokojący motyw muzyczny, będący znakiem rozpoznawczym pierwszego filmu Oszukać przeznaczenie. Już niedługo kinomani będą mogli usłyszeć jej kolejne dzieło w trakcie pokazów remake’u klasycznego filmu Willard, który wejdzie na ekrany amerykańskich kin w roku 2003.
Telewidzowie pamiętają być może motyw muzyczny z serialu The Others, również będący jej dziełem. Również jej autorstwa jest monumentalny temat filmu Superbohaterowie z 1999 roku.
Walker po raz pierwszy pracowała dla potrzeb filmu przy realizacji obrazu Ucieczka z Los Angeles, z 1995 roku. Wraz z reżyserem filmu, Johnem Carpenterem, napisała muzykę do filmu. Udało się jej uchwycić mroczny, futurystyczny nastrój i industrialny klimat, którym przesycony jest film. Kompozytorka umocniła potem swoją pozycję, tworząc muzykę do thrillera Turbulence. Najbardziej znana jest chyba jednak ze wspaniałej muzyki napisanej dla animowanego filmu Batman: Mask of the Phantasm, która w opinii wielu fanów jest najlepszą jak dotychczas ilustracją dźwiękową filmów z udziałem tego superbohatera.
Walter jest powszechnie uznawana za jedną z pierwszych kobiet zajmujących się pisaniem muzyki do filmów. Do dziś dnia znajduje się w ścisłej czołówce swojej profesji, jest autorka muzyki do tak znanych seriali animowanych, jak Batman i Superman, zdobywców licznych nominacji i jednej nagrody Daytime Emmy. W 1999 roku Walter napisała muzykę do serialu Batman Beyond, za którą otrzymała kolejną nagrodę Daytime Emmy. Soundtrack ten jest obecnie dostępny nakładem wytwórni Kid Rhino.
Inne przedsięwzięcia telewizyjne, przy których pracowała, to film Disappearance, z udziałem Harry’ego Hamlina i Susan Dey; a także popularny serial telewizji HBO Spawn.
Walker rozpoczęła karierę profesjonalnego muzyka jako pianista w orkiestrze symfonicznej miasta San Francisco. W tym czasie wciąż jeszcze uczyła się w szkole średniej. Brała udział w nagraniu muzyki do filmu Czas Apokalipsy Francisa Forda Coppoli w 1979 roku. W tym samym roku wymieniono ją jako współautorkę muzyki do filmu Black Stallion tego samego reżysera. Otrzymała nominacje do nagrody CableACE (za film Blair Brown Majority Rule), do nagrody Prime Time Emmy za serial Space: Above and Beyond, a także dwie nominacje do nagrody Annie; pierwszą za animowany serial Superman, drugą, niedawno, za muzykę do serialu Spawn.
Joe Bauer (kierownik ekipy do spraw realizacji efektów wizualnych)
Joe Bauer zaczął zajmować się efektami wizualnymi podczas pracy nad serialem Star Trek: The Next Generation realizowanym na zamówienie Paramount Pictures Television. Następnie pracował nad powstaniem serialu Star Trek Voyager. Za prace nad odcinkiem pilotażowym tego serialu otrzymał nagrodę Primetime Emmy.
Pierwszym filmem fabularnym, przy którego realizacji brał udział, był film akcji Ryzykanci, wyreżyserowany przez znanego reżysera z Hong Kontu, Tsui Harka. Następnie pracował przy realizacji filmu studia Walt Disney Pictures Simon Birch, w reżyserii Marka Stevena Johnsona. Kolejnym filmem był thriller sci-fi 13 piętro, wyprodukowany przez Rolanda Emmericha. Jeszcze później Bauer ponownie pracował z Tsui Harkiem i bardzo znanym choreografem scen walk, Yeun Wo Ping (Przyczajony tygrys, ukryty smok, seria Matrix), tym razem na planie filmu wytwórni Miramax The Legend of Zu. Ostatnio odpowiadał za realizację efektów wizualnych podczas kręcenia filmu Ręka Boga, będącego reżyserskim debiutem Billa Paxtona.
Joe Conmy (koordynator efektów specjalnych)
Joe Conmy rozpoczął swoją karierę pracując w firmie Northern Lights Entertainment należącej do Ivana Reitmana. Efektami wizualnymi zajął się podczas realizacji seriali Hercules, The Legendary Journeys i Xena, wojownicza księżniczka. Miał wówczas okazję współpracować z legendarnym Mattem Painterem i kierownikiem ekipy do spraw realizacji efektów wizualnych Harrisonem Ellenshawem. Następnie pracował wraz z Joe Bauerem przy realizacji filmu The Legend of Zu, w reżyserii Tsui Harka. Reżyserią scen walk i ich choreografią zajmował się w tym filmie Wo Ping. Conmy był jednym z czterech Amerykanów, którzy pracowali przy powstawaniu filmu, kręconego w całości w Hong Kongu i Pekinie. Ostatnio Conmy pracował przy realizacji filmu Straszny film 2, gdzie ekipą realizującą efekty wizualne kierował jeden z pionierów wykorzystania do tego celu techniki cyfrowej, Ariel Velasco Shaw.