Reklama

"Ostatni bastion": REALIZATORZY

ROD LURIE (reżyser)

Jest autorem politycznego thrillera „Ukryta prawda” /”The Contender”/ z Joan Allen, której nominacja na stanowisko wiceprezydenta jest zagrożona przez pewne wydarzenia z przeszłości. Zarówno Allen jak i Jeff Bridges, odtwarzający rolę prezydenta, otrzymali nominacje do nagrody Akademii® i Złotego Globu za pracę właśnie nad tym filmem. Film został także uhonorowany przez krytyków filmowych nagrodą Alana J. Pakuli. Następnym filmem Lurie’go będzie thriller “Scenes of the Crime” z Jeffem Bridgesem i Noah’em Wyle. Zanim poświęcił się reżyserii filmowej, Lurie zajmował się krytyką filmową i reportażem. Jego debiutem jako scenarzysty i reżysera był krótkometrażowy “4 Second Delay” nagrodzony Prix du Jury na 1998 Festival of American Cinema w Deauville we Francji, nagrodą dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego na Atlanta Film Festival oraz na Crested Butte Reel Fest. Wkrótce potem Lurie nakręcił swój pierwszy pełny metraż “Deterrence”, dramat opowiadający o Ameryce w przededniu wojny nuklearnej z Kevinem Pollakiem i Timothy Huttonem w rolach głównych. Lurie ukończył Amerykańską Akademię Wojskową w West Point w 1984 roku i przez cztery lata służył w wojsku. Już jako cywil zajął się dziennikarstwem i podjął pracę w New York Daily News. Był także krytykiem filmowym w telewizyjnym Channel 12 w Fairfield County, Connecticut oraz współpracownikiem takich pism jak Premiere, Movieline i Entertainment Weekly. Po przeprowadzce do Los Angeles, Lurie pracował jako krytyk filmowy i reporter dla Los Angeles Magazine (1990 – 1995). Przez następne cztery lata prowadził bardzo popularne audycje filmowe w KABC Radio w Los Angeles. Jego gośćmi byli na antenie Tom Hanks, Mel Gibson, John Travolta, Dustin Hoffman, James Cameron, Francis Ford Coppola, Billy Bob Thornton, James Woods i Martin Landau. W 1995 roku, Lurie wydał książkę pt. Once Upon a Time in Hollywood.

Reklama

ROBERT LAWRENCE (producent)

Jest doświadczonym producentem, który pracował nad kilkoma z najbardziej kasowych filmów ostatnich dwudziestu lat. Ostatnio wyprodukował komedię “Rock Star” z Markiem Wahlbergiem i Jennifer Aniston w rolach głównych. Film ten jest pierwszym projektem Maysville Pictures, firmy, którą Lawrence założył wspólnie z George Clooneyem. Wcześniej Lawrence wyprodukował przebojową komedię Amy Heckerling “Clueless” z Alicią Silverstone i był producentem wykonawczym jednej z części „Szklanej pułapki” (Die Hard With a Vengeance) z Bruce’m Willisem i Samuelem L. Jacksonem. Inne filmy w jego dorobku to “Down Periscope”, “Rapid Fire” z Brandonem Lee, “Pocałunek przed śmiercią” (A Kiss Before Dying), Showtime “Gang in Blue” z Mario Van Peebles. Zanim został niezależnym producentem, Lawrence pełnił funkcję szefa produkcji w United Artists, gdzie nadzorował powstanie nagrodzonego Oscarem® “Rain Man” z Dustinem Hoffmanem i Tomem Cruise; “Uznany za niewinnego” (Presumed Innocent) z Harrisonem Fordem; “Książę przypływów” (The Prince of Tides) z reżyserii Barbary Streisand; “Pani Doubtfire” (Mrs. Doubtfire) z Robinem Williamsem. Pracując dla Columbia Pictures, Lawrence brał udział w realizacji “Ghostbusters”, “The Karate Kid”, “Tootsie”, “Jagged Edge” i “Pożegnanie z Afryką” (Out of Africa), które zostało nagrodzone siedmioma Oscarami®.

Lawrence ukończył z wyróżnieniem University of California w Berkeley. Następnie uczęszczał na zajęcia ze scenopisarstwa i reżyserii na UCLA. Swoją karierę w przemyśle filmowym rozpoczął w wytwórni Paramount w dziale scenariuszy. Rok później dołączył jako scenarzysta do Roberta Evansa.

DAVID SCARPA (scenarzysta)

Urodził się w Fort Campbell w Kentucky, a dorastał w Tennessee i Connecticut. Studiował na wydziale realizacji filmowych na New York University. Także w Nowym Jorku reżyserował teledyski zanim na stałe przeniósł się do Los Angeles i rozpoczął karierę pisarza. Scenariusz do filmu „Ostatni bastion” jest pierwszą pracą Scarpy, która została wyprodukowana. Obecnie pracuje nad adaptacją klasycznej powieści Jamesa Saltera „The Hunters”.

DON ZEPFEL (producent wykonawczy)

Pracował ostatnio jako producent wykonawczy i kierownik produkcji podczas realizacji przeboju „Mumia powraca”/“The Mummy Returns”/. Wcześniej brał udział w powstawaniu takich filmów jak “Dragnet”, “Weird Science”, “Psycho III”, “The Sting 2”, “Jaws 2”, “MacArthur”, “Love at First Bite” i “Heartbeeps.” Zepfel spędził sporą część swojej kariery w Universal Pictures, zaczynając od stanowiska kierownika produkcji. W czasie 15 lat pracy w studiu był kilkakrotnie awansowany, aby zostać szefem produkcji – nadzorował realizację takich hitów jak “Apollo 13” i “Jurassic Park.” Zepfel ukończył Stanford University na wydziale komunikacji, a wkrótce potem wstąpił do wojska gdzie był operatorem kamery na Pacyfiku i Dalekim Wschodzie. Po skończeniu służby wojskowej rozpoczął studia na UCLA biorąc udział w programie szkoleniowym dotyczącym filmu etnograficznego. Później przystąpił do programu Gildii Reżyserów.

Obecnie zasiada w zarządzie Kalifornijskiej Komisji Filmowej.

SHELLY JOHNSON (zdjęcia)

Jest autorem zdjęć przeboju lata “Jurassic Park III”. Był trzykrotnie nominowany do nagrody ASC za pracę w filmach TV “Everybody’s Baby: The Rescue of Jessica McClure”, “Louisa May Alcott’s The Inheritance” oraz serii science fiction “The Others.” W jego dorobku telewizyjnym znajdują się między innymi - “Stephen King’s The Shining”, Hallmark “Durango”, “Saint Maybe”, “A Season for Miracles”, “Nowhere to Hide” i “Turks”. Johnson zaczynał karierę jako pomocnik operatora po ukończeniu Art Center College of Design w Pasadena. Pracował podczas realizacji wielu reklam TV zanim został zaangażowany do swojego pierwszego filmu. Był to thriller science fiction “Nightflyers”. jego filmografia obejmuje ponadto “Amanda,” “Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze,” “Judgment,” “Jack’s Back” i “Maid to Order.”

KIRK M. PETRUCCELLI (scenografia)

Zna on Roda Lurie od czasu jego pracy jako krytyka filmowego w KABC w Los Angeles, chociaż „Ostatni bastion” to ich pierwsza wspólna praca. Petruccelli spędził ostatni rok podróżując między Anglią, Islandią i Kambodżą przygotowując scenografię do przeboju kina akcji “Lara Croft: Tomb Raider.” To on zaprojektował też scenografię do filmu Rolanda Emmericha „Patriota” (The Patriot) z Melem Gibsonem w roli głównej. Inne jego projekty to “Mystery Men,” “The Thirteenth Floor,” “Blade,” “Anaconda,” “Morderstwo pierwszego stopnia” (Murder in the First), “Where the Day Takes You” i “3 Ninjas.”

KEVINA STITTA (montaż)

Filmografia obejmuje takie filmy jak “Obłędny rycerz” (A Knight’s Tale), “X-Men”, “Payback”, “Zabójcza broń 4” (Lethal Weapon 4), “Teoria konspiracji” (Conspiracy Theory) – wszystkie trzy z Melem Gibsonem, “Breakdown”, “Robinson Crusoe”, “Nick Of Time” i “Deep Blue Sea”.

HA NGUYEN (kostiumy)

Zaprojektowała ostatnio kostiumy do filmu “Swordfish” z Johnem Travoltą i Halle Berry oraz “Pluto Nash” z Eddie’m Murphy. Nguyen już wcześniej pracowała z Murphy’m przy okazji realizacji filmów “Gruby i chudszy” (The Nutty Professor), “Metro” i “Vampire in Brooklyn”. Jej dziełem są także kostiumy do trzech filmów z Melem Gibsonem - “Payback”, “Zabójcza broń 4” (Lethal Weapon 4), “Teoria konspiracji” (Conspiracy Theory). Urodzona w Wietnamie, wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych w 1975, dwa dni przed upadkiem Sajgonu. Ukończywszy studia na wydziale projektowania ubiorów, pracowała dla kilku domów mody zanim zaczęła karierę w przemyśle filmowym. Po raz pierwszy pojechała w swoje rodzinne strony, kiedy Oliver Stone zatrudnił ją do pracy nad filmem “Heaven & Earth.” Inne filmy w jej dorobku to „Maska” (The Mask), “Mortal Kombat”, “Stephen King’s Thinner”, “Robocop 3”, “Kosmita z przedmieścia” (Suburban Commando), “House on Haunted Hill”, “The Grand Tour”, “Moon 44” oraz filmy HBO “Norma Jean & Marilyn” i “The Jack Bull.”

JERRY GOLDSMITH (kompozytor)

Jest jednym z najbardziej uhonorowanych i płodnych kompozytorów tworzących dla przemysłu filmowego. Jego kariera trwa już ponad cztery dekady, a dorobek obejmuje ponad 180 filmów kinowych i telewizyjnych. Goldsmith zdobył nagrodę Akademii® za Najlepszą Muzykę do filmu “The Omen” oraz nominacje do Oscara® za kompozycje do następujących tytułów “Duch” (Poltergeist), “Mulan”, “Tajemnice Los Angeles” (L.A. Confidential), “Nagi instynkt” (Basic Instinct), “Hoosiers”, “Under Fire”, “Star Trek: The Motion Picture”, “The Boys From Brazil”, “The Wind and the Lion”, “Chinatown”, “Papillon”, “Patton”, “Planeta małp” (Planet of the Apes), “The Sand Pebbles”, “A Patch of Blue” i “Freud”. Poza tym został uhonorowany pięcioma nagrodami Emmy za projekty telewizyjne “QB VII”, “The Red Pony”, “Masada” i “Babe” oraz motyw przewodni do serii “Star Trek: Voyager”. Jeszcze w tym roku, Goldsmith będzie nagrywał muzykę do “The Sum of All Fears” na podstawie powieści Toma Clancy. Inne filmy w jego dorobku to “W sieci pająka” (Along Came a Spider), “Hollow Man”, “Mumia” (The Mummy), “The Haunting”, “Mali żołnierze”/“Small Soldiers”/, “Air Force One”, “The Edge”, “Star Trek: First Contact”, “Executive Decision,” “Duch i mrok” (The Ghost and the Darkness), “Rycerz króla Artura” (First Knight), “Congo”, “Dzika rzeka” (The River Wild), “The ‘burbs”, “Szósty stopień oddalenia” (Six Degrees of Separation), “Rudy”, “Sypiając z wrogiem” (Sleeping With the Enemy), “Wydział Rosja” (The Russia House), “Gremlins”, “Criminal Law”, “First Blood”, “Rambo: First Blood Part II”, “Twilight Zone-The Movie,” “Total Recall,” “Raggedy Man,” “Obcy” (Alien), “MacArthur”, “Coma,” “Islands in the Stream,” “Magic,” “Logan’s Run,” “Tora! Tora! Tora!,” “Seven Days in May,” “Lilies of the Field” i wiele innych.

MIC RODGERS (drugi reżyser/koordynator kaskaderów)

Jest jednym z najbardziej szanowanych ludzi w swoim zawodzie. Ostatnio pełnił funkcję drugiego reżysera i koordynatora ujęć kaskaderskich w przeboju “Szybcy i wściekli” (The Fast And The Furious). Rodgers pracował długo z Melem Gibsonem, będąc jego dublerem, a także przygotowując sceny z udziałem kaskaderów w wielu jego filmach. Pracował podczas realizacji nagrodzonego Oscarem® filmu “Braveheart – waleczne serce”, “Zabójcza broń 4” (Lethal Weapon 4), “Payback”, “Maverick”, “Ptaszek na uwięzi” (Bird on a Wire), “Patriota” (The Patriot), „Teoria konspiracji” (Conspiracy Theory), „Okup” (Ransom), “Tequila Sunrise”

W jego filmografii znajdują się także “Volcano,” “Fled”, “Virtuosity”, “Twister,” “Intersection”, “Point of No Return”, “Scrooged”, “Godzilla”, “Titanic”, “Batman & Robin”, “Twierdza” (The Rock), “Road House” i “Gliniarz z Beverly Hills 2” (Beverly Hills Cop 2).

BURT DALTON (efekty specjalne)

Nadzorował przygotowanie efektów specjalnych w “Evolution”, “Podaj dalej” (Pay It Forward), “Ostra jazda” (Road Trip), “The Legend of Bagger Vance”, “Practical Magic”, “Doctor Dolittle”, “Mercury Rising”, “Kłamca, kłamca” (Liar Liar), “Tin Cup”, “Gruby i chudszy” (The Nutty Professor), “The Bodyguard” i “At Close Range”. Otrzymał nominację do nagrody Emmy za pracę nad mini-serią HBO “From the Earth to the Moon”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Ostatni bastion
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy