"Osaczony": EKIPA
FLORENT SIRI - REŻYSERIA
Urodzony we Francji Siri nauczył się swojego fascynującego stylu filmowania
i montażu podczas studiów na Sorbonie, gdzie ćwiczył pod okiem Erica Rohmera, słynnego reżysera francuskiej Nowej Fali. W latach 90-tych reżyserował teledyski wielu francuskich wykonawców. W 1998 roku nakręcił swój fabularny debiut UNE MINUTE DE SILENCE, a dwa lata później wyreżyserował film OSTATNI SKOK, którym zdobył uznanie krytyków I widzów.
Siri dorastał oglądając nie tylko filmy amerykańskie, ale także francuskie, oraz pochodzące z innych krajów europejskich. Jego styl można więc umieścić gdzieś pomiędzy amerykańską i europejską szkołą robienia filmów.
Producent wykonawczy Hawk Koch uważa, że fascynacja Siriego czarnymi kryminałami z lat 40-tych i 50-tych ubiegłego wieku bardzo przydała się przy realizacji filmu HOSTAGE: „Florent świetnie połączył czarny kryminał z thrillerem z lat 70-tych i nadał całości oprawę graficzną ze współczesnych teledysków. W ten sposób powstał bardzo nowocześnie zrealizowany, a jednocześnie przerażający i trzymający w napięciu film.”
GIOVANNI COTELLACCI – zdjęcia
Autorem zdjęć jest Giovanni Coltellacci, z którym Siri pracował już na planie OSTATNIEGO SKOKU. „Giovanni wniósł do filmu swoją cudowną wrażliwość” - mówi producent wykonawczy David Wally – „Nie wiadomo, jak wyglądają tajemniczy przestępcy. Ukrywają się za maskami, w cieniu. Wszystko, co widzimy, to ich włosy oświetlone od tyłu światłem ekranu telewizyjnego. Wiemy, że są źli, ale podobnie jak Talley nigdy ich nie zobaczymy, i to jest wspaniałe.”
„Kiedy rozmawiam z moim włoskim operatorem zdjęć o świetle, to czuje się tak, jakbyśmy robili film ekspresjonistyczny” - wspomina Siri – „Pracujemy dużo
z cieniami i z tylnym oświetleniem. To tworzy bardzo tajemniczą i gęstą atmosferę,
z tajemniczymi bohaterami. Wszystko opiera się na świetle, cieniach i napięciu. Gdybym miał porównać HOSTAGE do innego filmu, to ogląda się go jak DOTYK ZŁA w kolorze.”