"Oliver Twist": TIMOTHY BURRILL – WSPÓŁPRODUCKJA
Jeden z najbardziej doświadczonych producentów w Wielkiej Brytanii. W ciągu ostatnich 3 dekad wyprodukował: „Olivera Twista” (2005), „Basen” (2003), „Pianistę” (2002), „Gorzkie gody” (1992), „Kochanka” (1992), „Czwarty protokół” (1987) i „”Tess” (1979)
„Jedna z najważniejszych decyzji, jakie poprzedzają realizację projektów Polańskiego, dotyczy obsadzenia tytułowej roli. Tak było w przypadku „Tess”. Pamiętam, jak rozzłościliśmy stowarzyszenia aktorów brytyjskich, gdy wybraliśmy niemiecką aktorkę. Dopiero po pokazie skończonego filmu, szef tamtejszych związków zawodowych przyznał, że słusznie postawiliśmy na Nastassię Kinsky. Adrien Brody okazał się oczywiście idealnym odtwórcą głównej roli w „Pianiście”, o czym świadczy przyznany mu Oscar. W przypadku Barneya (Clarka), uderzała nas wyjątkowa siła i pewność siebie tego chłopca, które wcale nie przerodziły się w zarozumialstwo. Mieliśmy dużo szczęścia, mogąc z nim pracować. Jego rola zrobi na widzach wielkie wrażenie. To zresztą wyróżnia filmy Romana: gdy wspominamy jego poprzednie dzieła, nawet postaci drugoplanowe pozostają w pamięci pomimo upływu czasu. Wynika to z uwagi, jaką poświęca wyborowi każdego aktora.
Inną cechą godną najwyższej pochwały u Romana jest jego przygotowanie techniczne. Zna się lepiej na doborze soczewek niż niejeden operator, dlatego potrafi błyskawicznie dobierać sprzęt potrzebny do osiągnięcia pożądanego efektu na ekranie. Większość autorów zdjęć przyzna, że Roman umie pięknie komponować kadry, a w trakcie zdjęć potrafi przesuwać książki albo dzbany z kwiatami, tak aby każde ujęcie było perfekcyjne. Podobna pieczołowitość dotyczy kontaktu Romana z aktorami. Skrupulatnie nadzoruje przygotowanie charakteryzacji, fryzur i kostiumów i, jeśli zachodzi taka potrzeba, dokonuje w nich zmian. Zawsze wie, co chce osiągnąć i potrafi tym zniecierpliwić ekipę. Jest bardzo wymagający, ale efekt końcowy jego pracy jest zawsze wyjątkowy.