"Okrucieństwo nie do przyjęcia": TWÓRCY
JOEL COEN (reżyseria/scenariusz)
Joel Coen uhonorowany został w 2001 roku nagrodą dla Najlepszego Reżysera na Festiwalu Filmowym w Cannes za obraz "Człowiek, którego nie było" /The Man Who Wasn’t There/, a w 1991 roku w tej samej kategorii za "Bartona Finka". W 1996 roku krytycy nowojorscy przyznali mu nagrodę dla najlepszego reżysera za film "Fargo". Obraz ten został doceniony również przez inne opiniotwórcze gremia, czego wyrazem były nagrody National Board of Review oraz BAFTA. Amerykańska Akademia Filmowa uhonorowała z kolei statuetką Oscara scenariusz do tego filmu, który Joel napisał wspólnie z bratem Ethanem. Scenariusz do filmu "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother, Where Art Thou?/ również stworzony wspólnie z bratem nominowany był do nagrody BAFTA oraz do Oscara. Pozostałe filmy, które Joel wyreżyserował i których był współautorem scenariusza to "Big Lebowski", "The Hudsucker Proxy", "Ścieżka strachu" /Miller’s Crossing/, "Arizona Junior" /Raising Arizona/ oraz "Śmiertelnie proste" /Blood Simple/.
ETHAN COEN (producent/scenariusz)
Ethan Coen był producentem i współautorem scenariusza takich uznanych przez krytykę obrazów jak "Ścieżka strachu" /Miller’s Crossing/, "Barton Fink" (Złota Palma dla filmu, nagroda dla najlepszego reżysera i najlepszego aktora na Festiwalu w Cannes w 1991 roku) oraz "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother, Where Art Thou?/ (nominowany do Oscara w dwóch kategoriach, w czterech do nagrody BAFTA i dwóch Złotych Globów). W 1996 roku jeden z najbardziej utytułowanych filmów roku "Fargo", którego Ethan był producentem i współautorem scenariusza, otrzymał cztery nominacje Amerykańskiej Akademii Filmowej, z czego przypadły mu dwie statuetki, w tym za najlepszy scenariusz oryginalny. Wśród innych tytułów, które Ethan współtworzył i wyprodukował są: "Śmiertelnie proste" /Blood Simple/, "Arizona Junior" /Raising Arizona/, "Hudsucker Proxy", "Big Lebowski" oraz "Człowiek, którego nie było" /The Man Who Wasn’t There/.
ROBERT RAMSEY & MATTHEW STONE (scenariusz/pomysł senariusza)
Obaj panowie poznali się podczas studiów na Northwestern University. "Okrucieństwo nie do przyjęcia" /Intolerable Cruelty/ to ich czwarty film fabularny. Wcześniej wspólnie napisali "Wielkie kłopoty /Big Trouble/, nakręcone później z udziałem Tima Allena i Rene Russo, w reżyserii Barry’ego Sonnenfelda, "Życie" /Life/ z Eddiem Murphym i Martinem Lawrencem w reżyserii Teda Demme, a także "Destiny Turns on the Radio" opracowany w Sundance Institute, z udziałem Dylana McDermotta i Quentina Tarantino, w reżyserii Jacka Barana.
Ramsey i Stone mieli także swój wkład w produkcję serialu telewizyjnego stacji CBS "Johnny Bago", wyprodukowanego przez Roberta Zemeckisa, z udziałem Petera Dobsona. 6 października 2003 roku rozpoczną się zdjęcia do najnowszego projektu tandemu autorskiego Ramsey&Stone - "Cheer Up", komedii w reżyserii Stevena Hereka z Tommym Lee Jonesem w roli głównej.
JOHN ROMANO (pomysł scenariusza)
John Romano ma na swoim koncie długą listę osiągnięć jako producent i scenarzysta telewizyjny. W charakterze scenarzysty pracował przy filmie stacji HBO "Cloudsplitter" oraz "John Walker Lindh: The American Taliban". Zaangażowany był również przy pilotowym odcinku serialu "24 godziny" /24/.
Romano obecnie piastuje stanowisko producenta-konsultanta przy uznanym serialu telewizji NBC "American Dreams". Wcześniej był konsultantem wykonawczym serialu NBC "Providence". Jako producent wykonawczy zaangażowany był przy niezliczonej liczbie projektów, w tym: "Brygada ratunkowa" /Third Watch/; "Ich pięcioro" /Party of Five/; "Michael Hayes" (serial stworzony na podstawie pomysłu Romano); "Dark Angel" (pomysł Romano); "Sweet Justice" (pomysł Romano); oraz "Class of ‘96". Przy produkcji serialu "Zdarzyło się jutro" /Early Edition/ pełnił rolę producenta-konsultanta; przy "Knots Landing" zatrudniony był jako reżyser i współproducent wykonawczy, zaś jako producent nadzorujący zaangażowany był przy "Cop Rock".
Jako niezależny twórca i autor scenariusza Romano był pomysłodawcą kilku odcinków serialu "Prawnicy z Miasta Aniołów" /L.A. Law/.
BRIAN GRAZER (producent)
Uhonorowany za swoje osiągnięcia jako producent Oscarem, Brian Grazer związany jest z filmem i telewizją od ponad dwudziestu lat, pracując w charakterze autora i producenta wielu programów i filmów. Osobiście trzykrotnie nominowany był do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej, z czego raz, w 2002 roku wyprodukowany przez Grazera film "Piękny umysł" /A Beautiful Mind/ wyróżniono Oscarem w kategorii Najlepszy Film Roku. Sam obraz otrzymał jeszcze trzy inne Oscary oraz cztery nagrody Złotego Globu. Za pracę przy filmie Grazer uhonorowany został pierwszą doroczną Nagrodą Świadomości (Awareness Award) przyznawaną przez Krajową Kampanię na Rzecz Zdrowia Psychicznego (National Mental Health Awarness Campaign).
Przez lata pracy w show biznesie Grazer otrzymał w sumie 39 nominacji do Nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej i 27 nominacji do nagrody Emmy. Jego filmy przyniosły w tym czasie ponad 10,5 miliarda dolarów na całym świecie (sprzedaż biletów, płyt i kaset video). W uznaniu zasług oraz umiejętności łączenia biznesowych i artystycznych osiągnięć, Gildia Amerykańskich Producentów Filmowych uhonorowała go w 2001 roku prestiżową Nagrodą im. Davida O. Selznicka (David O. Selznick Lifetime Achievement Award). Jego osiągnięcia docenione zostały również przez Hollywoodzką Izbę Handlową, która w 1998 roku uznała, że nazwisko Grazera powinno się znaleźć wśród innych sław hollywoodzkich na promenadzie gwiazd - Walk of Fame.
Oprócz "Pięknego umysłu" Grazer ma na swoim koncie inne, równie cenione filmy, jak np. "Apollo 13", za który w 1995 roku został wyróżniony nagrodą Gildii Producentów - Daryl F. Zanuck Motion Picture Producer of the Year, jak również otrzymał nominację do Oscara. Innym wysoko ocenionym obrazem był "Plusk" /Splash/, także nominowany do Oscara w kategorii Najlepszy Oryginalny Scenariusz (1986). Grazer był współautorem scenariusza tego obrazu.
Nazwisko Grazera firmuje wiele filmowych przebojów ostatnich lat, jak np.: "Blue Crush", "Grinch - Świąt nie będzie" /"The Grinch"/; "Gruby i chudszy" /The Nutty Professor/; "Kłamca, kłamca" /"Liar, Liar"/; "Spokojnie tatuśku" /"Parenthood"/, "Okup" /"Ransom"/, "Clean and Sober", "Szpiedzy tacy jak my" /Spies Like Us/, czy też "Ognisty podmuch" /Backdraft/.
Jednym z ostatnich filmów producenta był absolutny przebój box office’u "8 Mila" z udziałem Eminema. W planach jest przygotowanie takich projektów jak "Dr. Seuss’ The Cat in the Hat" z udziałem Mike’a Myersa oraz "The Missing" w reżyserii Rona Howarda z udziałęm Tommy’ego Lee Jonesa i Cate Blanchett.
Telewizyjna filmografia producenta to między innymi programy i filmy: "Fox 24" (10 nominacji do nagrody Emmy w tym roku), "Felicity" dla WB, "Sports Nights" dla ABS, jak również serial "From the Earth to the Moon" dla HBO, który otrzymał nagrodę Emmy dla najlepszego mini-serialu. Grazer jako producent wykonawczy zaangażowany jest przy trzech serialach, które mają pojawić się na jesieni tego roku - "Arrested Development" dla Foxa, "Miss Match" stacji NBC oraz "The Big House" Dla ABC.
Grazer rozpoczął swoją karierę jako producent, pracując wraz z Edgarem J. Sherickiem i Danielem Blattem przy projektach telewizyjnych. W 1980 roku podpisał umowę producencką z wytwórnią Paramount Pictures. To posunięcie wprowadziło go w świat produkcji wielkoekranowej. W tym czasie Grazer poznał Rona Howarda, swojego wieloletniego przyjaciela i partnera w biznesie. Współpraca zaczęła się w roku 1985 od przebojowych komedi "Night Shift" i "Plusku" /Splash/, a w 1986 roku obaj panowie powołali do życia Imagine Entertainment, którą prowadzą razem jako prezesi do dziś dnia.
JAMES JACKS (producent wykonawczy)
James Jacks występował w charakterze kierownika produkcji przy filmie "Arizona Junior" /Raising Arizona/ braci Coen. Objął następnie stanowisko wiceprezesa działu nowych projektów wytwórni Universal Pictures. Podczas swojej pięcioletniej kadencji (później również w charakterze wiceprezesa produkcji) był zaangażowany między innymi w takie przedsięwzięcia jak: "Field of Dreams", "Do The Right Thing", "Darkman", "Wstrząsy" /Tremors/, "Malaria" /Jungle Fever/, "American Me" oraz "People Under the Stairs".
W 1992 roku Jacks zakończył współpracę z wytwórnią Universal i razem z Seanem Danielem założył firmę producencką Alphaville Productions. Wśród projektów zrealizowanych przez tandem Jacks-Daniel są między innymi filmy: "Dazed and Confused" w reżyserii Richarda Linklatera, "Nieuchwytny cel" /Hard Target/ z Jean-Claudem Van Dammem, w reżyserii Johna Woo, "Serce i dusze" /Heart and Souls/ w reżyserii Rona Underwooda, "Tombstone" z gwiazdorską obsadą - Kurt Russell, Val Kilmer, w reżyserii George’a Cosmatosa, "Mallrats" Kevina Smitha, "The Gulf" na podstawie scenariusza Billy Bob Thorntona i Toma Eppersona, "Michael" Nory Ephron z udziałem Johna Travolty, "Szakal" /Jackal/ z Richardem Gere i Brucem Willisem, "Prosty plan" /A Simple Plan/ z Billy Bob Thorntonem, Billem Paxtonem i Bridget Fondą, w reżyserii Sama Raimi, "The Gift" z Cate Blanchett, w reżyserii Sama Raimi, "Numbers" Nory Ephron z udziałem Johna Travolty, "Wyścig szczurów" /Rat Race/ Jerry’ego Zuckera, "Heaven Sent" braci Weitz, dwie części "Mumii" z Brendanem Fraserem w roli głównej, w reżyserii Stephena Sommersa oraz "Król Skorpion" z udziałem The Rocka; "Policja" /Dark Blue/ w reżyserii Rona Sheltona z Kurtem Russellem; "Nożownik" /The Hunted/ Williama Friedkina z Tommym Lee Jonesem i Benicio Del Toro. Na liście opracowywanych właśnie, najnowszych projektów są: "Red Cell" autorstwa Jacksa, na podstawie pomysłu Kema Nunna i Marka Stefanicha oraz "John Carter of Mars" na podstawie książek science-fiction autorstwa Edgara Rice’a Burroughsa.
SEAN DANIEL (producent wykonawczy)
Sean Daniel jest biznesowym partnerem Jima Jacksa, razem prowadzą firmę producencką Alphaville Productions. Wśród filmów, które firma wyprodukowała dla wytwórni Paramount są takie tytuły jak: "The Hunted" w reżyserii Williama Friedkina z Tommy Lee Jonesem i Benicio Del Toro, "Policja" /Dark Blue/ w reżyserii Rona Sheltona z Kurtem Russelem i Vingiem Rhamesem w rolach głównych, "Wyścig szczurów" /Rat Race/, "Down to Earth", "Dotyk przeznaczenia" /The Gift/ oraz "Prosty plan" /A Simple Plan/.
Daniel jest producentem takich hitów jak "Mumia powraca" /The Mummy Returns/ "Mumia" /The Mummy/ oraz "Król Skorpion" /The Scorpion King/, "Michael" w reżyserii Nory Ephorn z Johnem Travoltą, "Tombstone" Richarda Linklatera z Kurtem Russellem i Valem Kilmerem oraz bardzo dobrze przyjętego przez krytykę filmu "Dazed and Confused" tego samego reżysera. Inne projekty filmowe Daniela to: "Hard Target" z Jean-Claudem Van Dammem, pierwszy amerykański film reżysera Johna Woo; komedia Chrisa Rocka "CB4", "American Me" Edwarda Jamesa Olmosa, "Freedom Song" Phila Robinsona z Dannym Gloverem oraz amerykański, czterogodzinny miniserial "Atilla".
Daniel studiował na wydziale sztuk pięknych California Institute of Arts. Swoją karierę zaczynał jako pracownik wytwórni Universal. W 1976 roku otrzymał angaż w charakterze asystenta. Dwa lata później awansował już na stanowisko wiceprezesa ds. produkcji. W latach 1984-1988 Daniel piastował stanowisko prezesa ds. produkcji wytwórni. W tym czasie nadzorował prace między innymi nad takimi przedsięwzięciami filmowymi jak: "W krzywym zwierciadle - Menażeria" /National Lampoon’s Animal House/, "Córka górnika" /Coal Miner’s Daughter/, "Zaginiony" /Missing/, "Fast Times at Ridgemont High", "Goryle we mgle" /Gorillas in the Mist/, "Klub winowajców" /The Breakfast Club/, "Brazil", "Bezmiar miłości" /Sea of Love/, "Pole marzeń" /Field of Dreams/, "Rób, co należy" /Do The Right Thing/.
Daniel, jako doświadczony specjalista w branży filmowej, uczestniczył w debacie na temat przyszłości mediów i kultury, prowadzonej na łamach "The New York Timesa", jak również w dyskusjach panelowych - "Which Way LA" i "Post Terror America: Hollywood Reacts". Jest członkiem hollywoodzkiego komitetu 9/11.
ROGER DEAKINS, A.S.C., B.S.C. (zdjęcia)
"Okrucieństwo nie do przyjęcia" /Intolerable Cruelty/ to dla wielokrotnie nominowanego do Oscara Deakinsa już siódmy z kolei projekt filmowy zrealizowany wspólnie z braćmi Coen. Wcześniej pracowali razem przy "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother Where Art Thou?/ "Człowieku, którego nie było" /The Man Who Wasn’t There/, "Fargo" (nominacja do Oscara), "Bartonie Finku", "Big Lebowskim" i "Hudsucker Proxy".
Współpraca z Coenami przyniosła Deakinsowai uznanie w środowisku zawodowym po obu stronach Oceanu, jak również wiele prestiżowych nagród i wyróżnień. Za zdjęcia do filmu "Bracie gdzie jesteś" /O Brother Where Art Thou?/ nominowany był do Oscara, BAFTY i nagrody American Society of Cinematographers. Z kolei "Fargo" docenione zostało nominacjami do Oscara i nagrody American Society of Cinematographers. "Barton Fink" otrzymał nagrodę przyznawaną przez krytyków nowojorskich oraz nagrodę krytyków Los Angeles i Stowarzyszenia Amerykańskich Krytyków.
Jego zdjęcia do dwóch filmów: "Skazani na Shawshank" /The Shawshank Redemption/ i "Kundun" Martina Scorsese otrzymały nominację do Oscara. Ostatni tytuł został uhonorowany nominacjami do nagrody krytyków nowojorskich, krytyków z Bostonu, Narodowego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych oraz American Society of Cinematographers.
Deakins rozpoczął pracę jako twórca fotosów zanim nie zdecydował się podjąć w 1972 roku nauki w brytyjskiej National Film School. Współpraca z kolegą ze studiów reżyserem Michaelem Radfordem doprowadziła do powstania takich obrazów fabularnych jak: "White Mischief" "1984" i "Another Time, Another Place".
Na liście osiągnięć Deakinsa są takie tytuły jak: "Huragan" /Hurricane/ w reżyserii Normana Jewisona; "Księżycowe góry" /Mountains of the Moon/ Roba Rafelsona, "Homicide" Davida Mameta, "Stan oblężenia" /The Siege/ i "Szalona odwaga" /Courage Under Fire/ Edwarda Zwicka; "Przed egzekucją" /"Dead Man Walking/ w reżyserii Tima Robbinsa; "Tajemniczy ogród" /Secret Garden/ Agnieszki Holland; "Passion Fish"; "Na rozkaz serca" /Thunderheart/, "Sid and Nancy" Alexa Coxa oraz "Piękny umysł" /A Beautiful Mind/ Rona Howarda.
Jest autorem filmów dokumentalnych: "When the World Changed"; "Eritrea: Behind the Lines"; "Around the World with Rideway" oraz muzycznych filmów dokumentalnych "Blue Suede Shoes" i "Van Morrison in Ireland". Deakins nakręcił kilka wideoklipów m.in. do utworów Erica Claptona, Marvina Gaye, Herbie Hancocka i Madness.
LESLIE McDONALD (scenografia)
Leslie McDonald po raz pierwszy miała okazję współpracować z braćmi Coen w charakterze art directora przy filmie "Ścieżka strachu" /Miller’s Crossing/. Rolę tę pełniła także pracując przy "Bartonie Finku" i "Hudsucker Proxy". Jej projekty wykorzystane zostały przy filmach: "Dzień bałwana" /Snow Day/, "Out in the Cold", "Świąteczna gorączka" /Jingle All the Way/ oraz "Indianin w kredensie" /The Indian in the Cupboard/.
Filmografia McDonald’s jako art directora to: "Raport mniejszości" /Minority Report/, "Forrest Gump", "Przypadkowy bohater" /Accidental Hero/, "Bugsy", "Czarna lista Hollywood" /Guilty by Suspicion/, "Pole marzeń" /Field of Dreams/ i "Kanciarze" /The Grifters/.
"RODERICK JAYNES" (montaż)
Urodzony w Wielkiej Brytanii Jaynes rozpoczynał swoją karierę jeszcze w latach 1930 rozwożąc herbatę na planie filmowym Shepperton Studios. Z czasem przeniósł się do działu sprzętu montażowego, gdzie pracował w latach 1950-tych i 60-tych.
Od czasu zejścia z ekranów współtworzonego przez niego serialu "Carry On" Jaynes przeszedł na emeryturę, pojawiając się wyjątkowo w świecie filmowym przy okazji współpracy z Joelem i Ethanem Coenami. Pierwszym takim projektem był film "Śmiertelnie proste" /Blood Simple/. Od tego czasu zmontował prawie wszystkie nakręcone przez Coenów filmy.
Jaynes mieszka w Hove, w Sussex ze swoim psem Otto. W świecie filmowym podziwiany jest nie tylko za osiągnięcia zawodowe, ale również nienaganny styl angielskiego gentlemana. Jest najsłynniejszym na świecie kolekcjonerem aktów Margaret Thatcher.
(P.S. Roderick Jaynes rzecz jasna nie istnieje, wymyślili go bracia Coen)
JOHN CAMERON (współproducent)
Po raz pierwszy miał okazję pracować z braćmi Coen jako pierwszy asystent reżysera przy filmie "Hudsucker Proxy". Następnie już jako wspólproducent zaangażowany był przy "Fargo", "Big Lebowskim", "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother, Where Art Thou?/ oraz "Człowieku, którego nie było" /The Man Who Wasn’t There/.
Od wielu lat związany jest z braćmi Coen. Po raz pierwszy poznali się pracując jeszcze z reżyserem Samem Raimi. Cameron rozpoczął pracę z Raimi oraz aktorem/producentem Brucem Campbellem w 1973 roku, kiedy jeszcze wszyscy trzej byli na studiach. Po ukończeniu nowojorskiej szkoły filmowej Cameron dołączył do dwójki kolegów (wraz z producentem Robem Tapertem) i wspólnie nakręcili debiut reżyserski Raimiego "Martwe zło" /The Evil Dead/.
Cameron często pracował później jako pierwszy asystent reżysera przy dalszych projektach Raimiego, w tym: "Crimewave", "Darkman", "Armia ciemności" /Army of Darkness/ i "Szybcy i martwi" /The Quick and the Dead/. Pracował jako asystent reżysera przy filmie Richarda Linklatera "Dazed and Confused" oraz wyreżyserowanych przez Barry’ego Sonnenfelda "Facetach w czerni" /Men in Black/.
W swojej karierze Cameron ma również epizod reżyserski - w takim charakterze wystąpił bowiem kręcąc kilka odcinków popularnych seriali telewizyjnych "Herkules" oraz "Xena: Wojownicza księżniczka" / Xena: Warrior Princess/.
JAMES WHITAKER (współproducent)
James Whitaker piastuje obecnie stanowisko wiceprezesa wykonawczego działu produkcji firmy Imagine Entertainment. Ostatnio był producentem wykonawczym filmu "8 Mila" z udziałem Eminema. Jako współproducent pracował także przy filmach "Gruby i chudszy II" /Nutty Professor II: The Klumps/ oraz "Życie" /Life/ z udziałem Eddiego Murphy’ego i Martina Lawrence’a. Jako producent stowarzyszony zaangażowany był przy przy obrazie Gusa Van Santa "Psychol" /Psycho/. Whitaker, który uczęszczał na Georgetown University, rozpoczynał swoją karierę w show biznesie od kręcenia filmów dokumentalnych. Dziewięć lat temu jako stażysta dołączył do zespołu Imagine jeszcze przez zakończeniem nauki w Programie USC Petera Starka. Whitaker ma tytuł licencjata ekonomii Uniwersytetu Georgetown.
MARY ZOPHRES (kostiumy)
Mary Zophres jako kostiumolog pracowała przy sześciu kolejnych filmach braci Coen - "Człowiek, którego nie było" /The Man Who Wasn’t There/, "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother, Where Art Thou?/, "Big Lebowski" oraz "Fargo". Jako asystentka kostiumologa zatrudniona była przy "Hudsucker Proxy".
Jej filmografia to także takie tytuły jak: "Szkoła stewardes" /A View From the Top/ Bruno Barreto, "Ghost World" w reżyserii Terry’ego Zwigoffa, "Męska gra" /Any Given Sunday/ Olivera Stone’a, wyreżyserowany przez Scotta Sandersa "Thick as Thieves", "Where’s Marlowe?" Daniela Pyne’a, "God Said, HA!" w reżyserii Julii Sweeney, "Digging to China" Timothy’ego Huttona, "Playing God" Andy’ego Wilsona oraz trzy filmy fabularne Petera i Bobby’ego Farrelly: "Sposób na blondynkę" /There’s Something About Mary…/, "Kręglogłowi" /Kingpin/ oraz "Głupi i głupszy" /Dumb and Dumber/.
Jako asystentka kostiumologa Zophres pracowała przy: "Urodzonych mordercach" /Natural Born Killers/, "Chłopięcym świecie" /This Boy’s Life/, "Jennifer Eight", "Man Trouble", "Sułtanach westernu" /City Slickers/ i "Młodych strzelbach II" /Young Guns II/.
Zophres ukończyła naukę na wydziale historii sztuki i sztuki studyjnej w Vassar College. Swoją karierę zawodową rozpoczynała projektując stroje dla Normy Kamali i firmy Espirit. Z filmem związała się od czasu nadzorowania garderoby statystów w filmie Olivera Stone’a "Urodzony 4 lipca" /Born on the Fourth of July/.
CARTER BURWELL (muzyka)
Weteran nowojorskiej artystycznej sceny muzycznej Carter Burwell po raz pierwszy miał okazję komponować podkład do filmu przy obrazie braci Coen z 1984 roku "Śmiertelnie proste" /Blood Simple/. Od tego czasu szybko zyskał sobie miano jednego z najciekawszych, awangardowych kompozytorów sceny indie-alt, pracując między innymi przy filmach "Kalifornia" z udziałem Brada Pitta, Juliette Lewis i Davida Duchovny’ego, wyreżyserowanej przez Stephena Gyllenhaala "Krainie wód" /Waterland/ oraz obrazów firmowanych nazwiskiem braci Coen - "Arizona Junior" /Raising Arizona/, "Ścieżka strachu" /Miller’s Crossing/, "Barton Fink" i "Hudsucker Proxy".
Nie zajęło wiele czasu studiom filmowym dostrzeżenie i docenienie jego talentu. Carter już wkrótce komponował muzykę do dużych produkcji fabularnych: "Rob Roy" Michaela Caton-Jonesa, "Komora" /The Chamber/, "Teoria spisku" /Conspiracy Theory/ Richarda Donnera, "Picture Perfect" z Jennifer Aniston oraz "Szakal" /The Jackal/ w reżyserii Michaela Caton-Jonesa. Carter nadal utrzymywał silne związki ze sceną indie, której wpływ pobrzmiewał w filmach "Fargo", "Big Lebowski", "Hiszpański więzień" /The Spanish Prisoner/ Davida Mameta, "Idol" /Velvet Goldmine/ w reżyserii Todda Haynesa oraz "Bogowie i potwory" /Gods and Monsters/ Billa Condona.
Filmografia Burwella to także: "Mystery, Alaska"; "The Corruptor"; "Córka generała" /The General’s Daughter/; "Być jak John Malkovich" /Being John Malkovich/ Spike’a Jonze’a; "Złoto pustyni" /Three Kings/ i "Z księżyca spadłeś?" /What Planet Are You From?/. Burwell skomponował tematy muzyczne do filmu Coenów "Bracie, gdzie jesteś?" /O Brother, Where Art Thou?/; "The Rookie"; oraz "Adaptacji" /Adaptation/ w reżyserii Spike’a Jonze’a, a także "Simone" /S1m0ne/ Andrew Niccola.
Carter kończy właśnie tworzenie kompozycji do filmu "The Alamo", z Dennisem Quaidem i Billym Bobem Thortonem.
Teatralne osiągnięcia Cartera Burwella związane są z komponowaniem muzyki do takich produkcji jak: "Mother" Mabou Mines (LaMama ETC), "The 14th Ward" Henry’ego Millera (LaMama ETC) oraz opery kameralnej "The Celestial Alphabet Event" (Under the Roff, 1991) i sztuki Ariela Dormana "Widows" (Williamstown Theatre Festival). Współpracował ostatnio przy "Cara Lucia" z Mabou Mines oraz przy "Lot’s Wife and Other Tales of Turning Back", tanecznym przedstawieniu przygotowanym przez Sara Pearson and Patrik Widrig Dance Co., które ma mieć swoją premierę w tym roku.