Reklama

"Odgłosy robaków - zapiski mumii": TWÓRCY

Peter Liechti - ur. w 1951 roku w St. Gallen w Szwajcarii. Studiował historię sztuki na Uniwersytecie w Zurychu, gdzie uczęszczał również do College of Art and Design. Od 1986 roku pracował jako wolny strzelec, podejmując pracę jako grafik i nauczyciel rysunku. W latach 1981 - 1982 mieszkał na Krecie, gdzie oddawał się pasji malowania i pisania. Pierwszy eksperymentalny film nakręcił w 1983 roku. W 1985 roku został współzałożycielem K56 (KinoK), a w latach 1988 - 1995 należał do grupy Achziger Film. Od 1990 roku mieszka i pracuje w Zurychu. Jest scenarzystą, reżyserem, producentem i operatorem. Należy do grona najciekawszych szwajcarskich filmowców. Prowadzi warsztaty filmowe w Genewie, Zurychu, Monachium, Hamburgu, Capetown i Pekinie. Za swoją twórczość filmową otrzymał wiele prestiżowych nagród filmowych, a jego filmy pokazywane są na międzynarodowych festiwalach filmowych. Od 2003 roku odbyło się kilka retrospektyw jego twórczości w Zurychu, Lucernie, Nowym Jorku i Wiedniu.

Reklama

Filmografia:

1984 - SOMMERHUEGEL . Film eksperymentalny, 45 min.

1986 - AUSFLUG INS GEBIRG . Esej filmowy, 33 min.

1987- TAUWETTER .Film eksperymentalny, 8 min.

1989 - KICK THAT HABIT. Film muzyczny, 45 min.

1990 - GRIMSEL. Esej dokumentalny, 50 min.

1990 - ROMAN SIGNER, ZUENDSCHNUR. Video, 26 min.

1991 - A HOLE IN THE HAT. Video, 42 min.

1995 - SIGNER'S SUITCASE (SIGNERS KOFFER). Esej dokumentalny, 80 min.

1997 - MARTHA'S GARDEN (MARTHAS GARTEN). Film fabularny, 85 min.

2003 - LUCKY JACK (HANS IM GLUECK). Esej filmowy, 90 min.

2004 - NAMIBIA CROSSINGS. Film drogi/esej fillmowy, 92 min.

2006 - HARDCORE CHAMBERMUSIC. Film muzyczny, 72 min.

2008- ODGŁOSY ROBAKÓW-ZAPISKI MUMII (THE SOUND OF INSECTS -RECORD OF A MUMMY). Eksperymentalny esej dokumentalny, 87 min.

Balthazar Jucker - ur. w 1962 roku w Brnie. Uczęszczał do Swiss Jazz School, gdzie nauczył się gry na gitarze. W latach 1982 - 1992 występował jako muzyk, ale był również bardzo aktywny na polu interdyscyplinarnej sztuki. Zajmował się multimedialnymi instalacjami, sztuką performance'u oraz teatrem. Od 1992 r. pracuje jako inżynier dźwięku przy filmach dokumentalnych. Prowadzi badania naukowe z zakresu inżynierii dźwięku. Od 2005 roku jest członkiem berneńskiego Komitetu Kinematografii.

Filmografia:

2006 - Dutti der Kriese, Markus Raetz: Kunst

2005 - Hippie Masala, Das Cabaret lebt, Hardcore Chamber Music, Tracks and Traces, Brother Yousef , Prugiasco-25 Jahre später

2004 - Erinnern, Maria Bethânia

2003 - Bunte Träume, Que sera?, Im Leben und über das Leben hinaus

2002 - "Hallelujah, der Herr ist verrückt",Behind me, Am Blues vorus

2001 - Big Mac Small World

1997 - Schlagen und Abtun

1996 - Vaglietti zum Dritten

1995 - Abschied von der Gasse

1994 - Kräuter und Kräfte

1992 - Zwischentöne

Peter Mettler - ur. 7.08. 1958 r. Jeden z najciekawszych kanadyjskich filmowców, działający na płaszczyźnie interdyscyplinarnej. Jego eksperymenty dotyczą pogranicza filmu dokumentalnego i eseju. Współpracuje ze znanymi, międzynarodowymi artystami, a za swoją twórczość otrzymał wiele prestiżowych nagród.

Zainteresował się kinem, jako nastolatek, a swój pierwszy film nakręcił w wieku 18 lat. W latach 1977 - 1982 studiował na wydziale filmu Reyerson University, gdzie poznał wielu znanych filmowców. W czasie studiów nakręcił trzy krótkometrażowe obrazy: Lancalot Freely (1980), Gregory (1981) oraz Scissere (1982), za który otrzymał kilka nagród filmowych.

W swych filmach Mettler podejmuje tematy, które przewijają się przez całą jego twórczość. Bada zagadnienie granic ludzkiej percepcji, kwestię zagrożeń technologicznych, autentyzmu i iluzji kina, a także proces przemiany realnej rzeczywistości w abstrakcję.

Filmografia:

zdjęcia:

2006 - Sfabrykowany krajobraz (Manufactured Landscapes)

2002 - Hazard, Bogowie i LSD (Gambling, Gods and LSD)

1994- Obraz światła (Picture of Light)

1987 - Filmowanie rodziny (Family Viewing)

1984 - Najbliższy z rodziny (Next of Kin)

1982 - Open House

scenariusz i reżyseria:

2002 - Hazard, Bogowie i LSD (Gambling, Gods and LSD)

1994 - Obraz światła (Picture of Light)

Masahiko Shimada - ur. w 1961 w Tokio. W wieku pięciu lat wyjechał do Kawasaki. W 1983 roku opublikował nowelę Yasashii Sayoku No Tame No Kiyukyoku (A Divertimento for Leftists), za która otrzymał nominację do nagrody Akutagawa. W 1984 zdobył nagrodę Noma Bungei za nowelę Muyu Okoku No Tame No Ongaku (Music for the Kingdom of Somnambulism). Przez rok pracował w Nowym Jorku jako profesor Columbia University, a następnie powrócił do Japonii i w 1988 roku opublikował Yume Tsukai (Dream Messenger). Za wydaną w 1992 roku nowelę Higan Sensei (Master and Discipline) otrzymał nagrodę Izumi Kyoka Award. W 1993 roku wydano jego nowele science fiction pt. In Rokoko-cho (Rococo City). Inne nowele Shimady to: Yogensha No Namae (The Name of the Prophet, 1992), Uku Onna, Shizumu Otoko (Floating Woman, Drowning Man,1996). Shimada jest również związany z teatrem. Pisze dramaty, które sam reżyseruje (Yurariumu/Ulalium, 1990). W 1991 roku wydano jego autorskie tłumaczenie powieści Steve'a Erickson'a pt. Rubicon Beach (Hisayo Ogushi).

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy