"Oczy szeroko otwarte": GŁOSY PRASY
"Tak bardzo kontrowersyjny temat, jakim jest homoseksualizm w ortodoksyjny żydowskim świecie, znajduje w końcu filmowe odzwierciedlenie w tej namiętnej miłosnej opowieści, która zmienia się w poruszający portret jednego z najbardziej poważnych moralnych i religijnych dylematów, przed jakim staje człowiek. Wszystko wydaje się być w tym filmie tak bardzo nierealne - nawet zakończenie, z którym widz musi zmierzyć się na swój własny sposób".
Dan Fainaru Screendaily
"Tabakman dokonuje w tym filmie rzeczy niemożliwych - tworzy na ekranie doskonały, wnikliwy i wymowny dramat, pozbawiony przesady i taniego blichtru. Bardziej dookreślony i dopowiedziany portret niemożliwej do realizacji namiętności dwóch mężczyzn byłby z pewnością niestrawny, ale w tym wypadku mamy do czynienia z czystym i przekonywującym autentyzmem. A przecież jest to czysta fikcja, choć osadzona w interesującej, egzotycznej scenerii".
Michael Koreksy indieWIRE
"W Oczach szeroko otwartych najciekawsza jest nie tyle opowieść o zakazanej miłości dwóch mężczyzn, ale sposób, w jaki ci dwaj bohaterowie w nią wchodzą, przyjmują ją, uczą się jej, a następnie wzrastają w niej w tak trudnym i specyficznym dla nich obu socjologiczno-psychologicznym środowisku. Można patrzeć na ich historię jak na ludzki upadek lub wręcz przeciwnie - odrodzenie i właśnie w takiej perspektywie film oddziałuje na nas najmocniej. Dodatkowo pomaga nam szczególny styl filmowy Tabakmana, w którym liczy się sensualizm, zamiłowanie do estetyki i tak ważna w tym przypadku drobiazgowość obrazu".
Françoise Duru Dissidenz.com