Reklama

"Obcy. Kosmiczna Inwazja - 3D": O FILMOWCACH

BEN STASSEN - Reżyser/scenarzysta

Absolwent USC School of Cinema and Television. Ben Stassen rozpoczął swoją karierę w filmie produkując “My Uncle’s Legacy”, film, za który dostał nominację do Złotego Globe’a za najlepszy film obcojęzyczny w 1990 roku.

W trakcie realizacji swojego drugiego filmu fabularnego Belg został przedstawiony firmie z Brukseli, Little Big One. Ambitna graficzna firma komputerowa, Little Big One, przyjęła utalentowanego filmowca Stassena, by pomógł im wprowadzić ich twórczość do międzynarodowej społeczności filmowej. Stassen przyjął wyzwanie i zasugerował, by firma skorzystała z technologii CGI (Computer Generated Imagery) by wyprodukować filmową symulację jazdy kolejką i pokazać ją na ambitnych imprezach na całym świecie. Spotkał się z Showscan i zainteresował ich podjęciem wyzwania i wyprodukowaniem “Devil’s Mine Ride”, jednego z pierwszych filmów wielkoformatowych opartego na grafice komputerowej o wysokiej rozdzielczości. “Devil’s Mine Ride” osiągnął olbrzymi sukces i stał się prekursorem dla wielu innych filmów będących symulacją jazdy.

Reklama

Stassen poszedł dalej i został współzałożycielem nWave Picture razem z D&D Media Group, największą telewizyjną firmą producencką w Belgi. D&D Media Group z chęcią przystała na pomysł utworzenia nWave Picture, nie tylko jako firmy usługowej wykonującej produkcję dla zleceniodawców, ale jako w pełni zintegrowanego cyfrowego studia opracowującego, finansującego, produkującego i dystrybuującego produkty dla rynków rozrywkowych. W ciągu niecałych czterech lat Stassen wyprodukował 17 filmów symulacji jazdy i stworzył największą niezależną bibliotekę symulacji filmowych dostępnych we wszystkich formatach.

W 1996 roku, nWave miała zaszczyt wyprodukowania trzech sekwencji CGI dla “Special Effects: Anything Can Happen” wielkoformatowej produkcji WGBH/Nova, reżyserowanej przez Bena Burtta. Pod kierownictwem Stassena, następnym logicznym krokiem nWave było rozpoczęcie własnej wielkoformatowej produkcji filmowej. Pierwszy fabularny film wielkoformatowy to “Sensacyjna podróż: Teoria rozrywki”, współfinansowana i dystrybuowana przez Sony Picture Classics. Stassen reżyserował także drugi film wielkoformatowy firmy, który był pierwszą próbą wejścia do trójwymiaru. “3D Mania: Encounter In the Third Dimension”, który jest obecnie dystrybuowany przez nWave Pictures Distribution.

CHARLOTTE HUGGINS - Producent

Charllotte Huggins zajmowała się wieloma dziedzinami przemysłu rozrywkowego zanim urzeczywistniła swoją pasję do wyjątkowych projektów filmowych. Jako debiutująca scenarzystka/producentka zrobiła “Interview 15”. Był to fabularyzowany dokument zrobiony na jednej rolce filmu. “Interview 15” został uhonorowany na kilku festiwalach filmowych, między innymi w Nowym Jorku i Berlinie, jako Najlepszy Film Edukacyjny Roku. Huggins udoskonaliła swoje umiejętności marketingowe, by zebrać fundusze na trzy kolejne fabularyzowane dokumenty, zanim przyjęła posadę szefa PR-u w Stephen J. Cannell Productions.

W firmie Cannell, Huggins dostała pracę przy wymyślaniu fabuły dla legendy telewizji Roya Hugginsa, który później został jej teściem. Napisała scenariusz do popularnego programu “Hunter”. W krótkim czasie zaproponowano jej posadę w Boss Film Studio. Tam wyprodukowała kilka kampanii telewizyjnych Clio Award-winning Magnavox. Sukces właściwie zawsze towarzyszył Huggins, ale tak naprawdę zrobiła karierę, kiedy Boss wygrał kontrakt na World Expo ‘93 w Korei “Journey to Technopia”. Film spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyków filmowych i okazał się być przełomem w filmowej technologii symulacji jazdy kolejek.

Huggins następnie pracowała przy kilku wielkoformatowych filmach, które osiągnęły sukces. Była producentem efektów wizyjnych dla Disneyowskiego “Kochanie zmniejszyłem Kino” i dla klasycznego filmu Sony Picture “Wings of Courage” z Valem Kilerem. Była też producentem filmu “Ahead of Time” LG Group i producentem wykonawczym sekwencji King Konga do filmu “Special Effects: Anything Can Happen” WGBH/Nova. Huggins jest prezesem nWave Pictures i dyrektorem biura w Los Angeles, a także producentem wszystkich produkcji nWave.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy