"Nie ma zmiłuj": TWÓRCY FILMU
WALDEMAR KRZYSTEK (reżyser)
Jest absolwentem polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego i Wydziału Reżyserii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zrealizował m.in. filmy: "W zawieszeniu" (nagrody na festiwalach w Gdyni, Łagowie, Koszalinie i Dunkierce, także Nagroda Młodych im. Stanisława Wyspiańskiego, Nagroda Przewodniczącego Komitetu Kinematografii oraz Nagroda Niezależnego Komitetu Kultury im. Solidarności), "Ostatni prom" (Nagroda Przewodniczącego Komitetu Kinematografii, Nagroda Prezydenta Miasta na Festiwalu w Gdyni), "Zwolnieni z życia" (Nagroda Jury na Festiwalu w San Sebastian, Nagroda FIPRESCI, Srebrna Muszla dla Krystyny Jandy), "Polska śmierć" (najlepszy film na Festiwalu Rochester w Nowym Jorku). Ma w swoim dorobku także spektakle Teatru Telewizji: "Bal błaznów", "O człowieku, który redagował Gazetę Rolniczą", "Śledztwo", "Cesarski szaleniec". Nakręcił także serial "Życie jak poker".
ANDRZEJ J. JAROSZEWICZ (operator obrazu)
Jest autorem zdjęć do ponad dwudziestu polskich filmów fabularnych, a także do filmów francuskich i niemieckich, m.in.: "L'important c'est d'aimer" z Romy Schneider i Klausem Kinskim oraz "Possession" z Isabelle Adjani i Samem Neillem. Jeśli chodzi o polską kinematografię, ma na swoim koncie m.in.: "Dekalog VIII" Krzysztofa Kieślowskiego; cztery filmy Andrzeja Żuławskiego – "Na srebrnym globie", "Borysa Godunowa", "Błękitną nutę" i "Szamankę"; "Uprowadzenie Agaty" Marka Piwowskiego, obie części "Młodych wilków" Jarosława Żamojdy oraz "Fuks" Macieja Dutkiewicza.
TADEUSZ KOSAREWICZ (scenograf)
Ukończył w 1957 roku Politechnikę Wrocławską. W latach 1960-66 był kierownikiem Wydziału Budowy Dekoracji Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. Potem do roku 1990 pracował jako scenograf w Przedsiębiorstwie Realizacji Filmów "Zespoły Filmowe" w Warszawie, po reorganizacji Przedsiębiorstwa w Agencji Produkcji Filmowej do 1994 roku. Od 1967 roku jest członkiem Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Projektował i wykonał scenografię przy takich filmach i serialach, jak: "Tylko umarły odpowie", "Wielka miłość Balzaka", "Nie ma mocnych", "Ziemia obiecana" (nagrody na festiwalach w Gdańsku i Belgradzie), "Na srebrnym globie", "Kung fu", "Wielki bieg", "Wielki Szu", "Yesterday", "Pociąg do Hollywood", "Konsul", "Ostatni prom", "Seszele", "Zwolnieni z życia", "Obcy musi fruwać", "Jańcio Wodnik", "Polska śmierć", "Cudowne miejsce" (nagroda na Festiwalu w Gdyni), "Siedlisko". Współpracował jako II scenograf m.in. w filmach: "Lalka", "Rękopis znaleziony w Saragossie" i "Sami swoi".
PAWEŁ RAKOWSKI (producent)
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższe Studium Zawodowe Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. W latach 1990-93 wykładał w łódzkiej "Filmówce" organizację produkcji filmowej. W kinematografii pracuje od 1978 roku jako asystent kierownika produkcji, a następnie jako II kierownik produkcji przy filmów: "Klincz", "Epitafium dla Barbary Radziwiłłówny", "Nieciekawa historia", "To tylko rock", "Pismak", "Osobisty pamiętnik grzesznika... przez niego samego spisany", "ESD" oraz serialu "Królowa Bona". Samodzielnie kierował produkcją takich filmów, jak: "Łuk Erosa", "Tabu", "Niezwykłe przygody Baltazara Kobera", "Ostatni prom", "Diabły, diabły", "Zwolnieni z życia", "Czarne słońca", "Wrony". Od 1990 roku kieruje firmą Skorpion Art., w której zrealizowano m.in. filmy: "Pożegnanie z Marią", "Polska śmierć", "Dama kameliowa", "Horror w Wesołych Bagniskach", "Pestka", "Łagodna", "Dzień wielkiej ryby", "Nocne graffiti". Rakowski zrealizował około stu spektakli Teatru Telewizji, m.in. "Heddę Gabler", "Tristana i Izoldę" oraz "Fizjologię małżeństwa" w reżyserii Krystyny Jandy, "Kordiana", "Iwanowa" i "Dziady" w reżyserii Jana Englerta, "Ścieżki chwały" i "Cezara i Pompejusza" w reżyserii Jerzego Antczaka oraz "Cesarskiego szaleńca" w reżyserii Waldemara Krzystka.