"Nawrót depresji gangstera": TWÓRCY
Znany ze swojego ogromnego talentu do pisania, reżyserii i produkcji, HAROLD RAMIS (Reżyser i współautor scenariusza) pokazał swoje mistrzostwo w wielu znakomitych komediach, jakie udało się zrobić w historii kina.
Ramis urodził się w Chicago. Ukończył waszyngtoński uniwersytet w St. Louis, a w 1993 roku otrzymał tam honorowy Doctorate of Arts. Zasłynął pisząc teksty, dla słynnej w mieście grupy teatralnej „Second City”, podczas swojej współpracy ze słynnym magazynem „Playboy”. W 1974 roku, przeprowadził się do Nowego Yorku, by napisać i wystawić, wspólnie ze swoimi kolegami z „Second City”, aktorami: Billem Murrayem, Johnem Belushi i Gildą Radner, spektakl National Lampoon Show, by potem w 1976 roku, dać początek popularnej serii komediowej W krzywym zwierciadle, nadawanej na SCTV, co przyniosło mu duży sukces.
Ramis współtworzył superhit W krzywym zwierciadle: Menażeria, i był współscenarzystą filmów producenta i reżysera Ivana Reitmana: Pulpety, Szarże, Pogromcy duchów, Pogromcy duchów - 2. W Szarżach i w cieszącym się dużą popularnością Pogromcach duchów, wystąpił również w roli aktora, pojawiając się w takich filmach jak: Baby Boom, Stealing Home, Dzień świstaka, Airheads, Love Affair, As Good As It Gets, a w 2002 roku w komediach: Orange County i I’m With Lucy.
Jako reżyser, Ramis debiutował komedią Caddyshack, której również był współautorem tekstu. Wśród jego reżyserskich osiągnięć są Vacation, Club Paradise, Dzień świstaka, (za którego Ramis otrzymał British Comedy Award i był współzdobywcą BAFTA Award, za najlepiej napisany scenariusz), Mężowie i żona, Stuart Saves His Family, międzynarodowy hit Depresja gangstera, a ostatnio w komedii Zakręcony, której również był producentem i współautorem tekstu.
PAULA WEINSTEIN (Producent), która razem ze swoim partnerem Barry’m Levinsonem, zarządza Baltimore Spring Creek Pictures, podczas swojej 25 letniej kariery w biznesie filmowym, właściwie pracowała z każdą liczącą się wytwórnią filmową. Jej ostatni tegoroczny film to romans Opętanie, z Gwyneth Paltrow, wyreżyserowany przez Neila LaBute’a. Aktualnie Weinstein zajmuje się produkcją przygodowej komedii Looney Tunes: Back in Action dla Warner Bros. Pictures, której premiera zaplanowana jest na rok 2003, a także pracuje nad projektem Iron Jawed Angels, dla HBO.
Swoją karierę rozpoczynała jako agent, a w roku 1976, dołączyła do Warner Bros. zostając wice - dyrektorem do spraw produkcji, następnie przeniosła się do 20th Century Fox, a później do Ladd Company. W 1984 roku, Weinstein zainaugurowała swoje studio produkcyjne WW Productions, a w 1987 zaczęła pracować na stanowisku specjalnego konsultanta, w wytwórni MGM, co umożliwiło jej kontynuowanie pracy nad niezależnymi projektami, Sucha biała pora oraz Wspaniali Baker Boys, który otrzymał cztery nominacje do Academy Award.
Wśród filmów, które wyprodukowała są: Włamanie na śniadanie, Gniew oceanu, Depresja gangstera, An Everlasting Peace, Liberty Heights, Bez lęku, Krew z krwi, kość z kości, Something To Talk About i Żółtodzioby.
Weinstein pracowała dla HBO jako producent wykonawczy przy filmach: Obywatel Cohn, Truman, The Cherokee Kid i First Time Felon.
Jako producent wykonawczy telewizyjnego filmu Truman z 1995 roku, Weinstein była współlaureatką nagrody Emmy, następnie została nominowana po raz drugi do tej nagrody, za film Obywatel Cohn.
Weinstein jako członkini i założycielka Politycznego Komitetu Kobiet Hollywoodu, w 1989 roku razem z Markiem Rosenbergiem otrzymała, Bill of Rights Award, od Southern California Chapter of the American Civil Liberties.
W 2000 roku,Weinstein otrzymała Variety’s Showbiz Expo Hall of Fame Award, a w 1999 Women In Film’s Crystal Award.
JANE ROSENTHAL (Producent) jest współzałożycielką firmy Tribeca Productions i Tribeca Film Center, którą stworzyła w roku 1988, wraz z Robertem De Niro. Nadzoruje w niej wszystkie sprawy związane z projektami bieżącymi i wraz z De Niro jest producentem filmów realizowanych przez firmę.
Firma Tribeca produkowała filmy, takie jak: Na rozkaz serca, Przylądek strachu, Obsesja, Mroki miasta, The Night We Never Met, Panther, Prawo Bronxu, a także nagrodzoną, filmową adaptację sztuki Scotta McPhersona, Pokój Marvina, w której wystąpiły Meryl Streep i Diane Keaton.
Do jej ostatnich dzieł należy, zrealizowany we współpracy z Warner Bros. Pictures, przebój kinowy Depresja gangstera, a także równie udana komedia Poznaj mojego tatę. Wytwórnia zrealizowała ostatnio film Showtime dla Warner Bros., w którym wystąpili Robert De Niro i Eddie Murphy. Wyprodukowała również Był sobie chłopiec, w którym zagrali Hugh Grant i Rachel Weisz, a którego premiera odbyła się na Tribeca Film Festival.
W maju 2002, Rosenthal i De Niro stworzyli pierwszy, coroczny Tribeca Film Festival, by uczcić istnienie miasta Nowy York jako głównej stolicy tworzenia filmów i by pomóc w długotrwałym uzdrawianiu dolnego Manhattanu. Na festiwalu wyświetlono ponad 155 filmów, włączając w to nowe produkcje studia takie jak Był sobie chłopiec, Insomnia i Gwiezdne wojny: Epizod II Atak Klonów, które współzawodniczyły z niezależnymi, krótkometrażowymi filmami, filmami dokumentalnymi, a także z innymi kasowymi filmami pełnometrażowymi. Festiwal ożywił dolny Manhattan i przyciągnął ponad 150 tysięcy gości, skupiając ich przed ekranami, na licznych dyskusjach, całodniowym, rodzinnym festiwalu, a także na darmowym koncercie, na świeżym powietrzu.
Dla wytwórni Tribeca, ten rok oznacza także pierwszą teatralną produkcję, związaną z musicalem We Will Rock You, opartym na muzyce zespołu Queen. Rosenthal i De Niro są współproducentami musicalu, który został napisany przez Bena Eltona, a wyreżyserowany przez Chrisa Renshawa. W maju 2002 roku musical otworzył sezon na londyńskim West End.
Zanim powstała Tribeca, Rosenthal pracowała w telewizyjnym oddziale Warner Bros. jako wice-przewodnicząca d/s produkcji filmów i mini seriali. Wcześniej spędziła dwa lata w firmie Walta Disneya, również na stanowisku wice-przewodniczącej, tym razem d/s kina i telewizji. Była wówczas zaangażowana w produkcję Koloru pieniędzy, Nocy w mieście oraz The Good Mother.
Zdobywca Academy Award, reżyser, scenarzysta i producent, BARRY LEVINSON (Producent wykonawczy) swoimi umiejętnościami zdobył godną pozazdroszczenia reputację w branży filmowej, jako twórca filmowy, który potrafi zmienić inteligentne wizje w filmy. W 1988 roku, za film Rain man, zdobył Oskara za najlepszą reżyserię. Bugsy, jego film z 1991 roku, został nominowany do dziesięciu Oskarów, w tym za najlepsze zdjęcia i reżyserię.
Levinson urodził się i dorastał w Baltimore, w którym później czterokrotnie umieścił akcję, swoich szeroko cenionych filmów: Diner, na wpół - biograficzny komediodramat, który był jego reżyserskim debiutem, Tin Men, w którym wystąpili Danny De Vito i Richard Dreyfuss; Avalon, gdzie jego rodzinne miasto ukazane jest poprzez wspomnienia rodziny imigrantów; Liberty Heights, humorystyczny i wzruszający dramat, który oddaje ducha przemian klasowych, rasowych i religijnych w Baltimore około roku 1954.
Levinson studiował na uniwersytecie w Waszyngtonie, zanim przeprowadził się do Los Angeles, gdzie rozpoczął aktorstwo, tak samo jak pisanie i wystawianie komedii. Napisał kilka przedstawień telewizyjnych, a wśród nich The Marty Feldman Comedy Machine i The Carol Burnett Show.
Wśród filmów wyreżyserowanych przez Levinsona są: The Natural, Young Sherlock Holmes, Zabaweczki, Good Morning Vietnam, Jimmy Hollywood, Disclosure, Uśpieni, Sphere, Fakty i akty, An Everlasting Peace i Bandits.
Był również ich producentem, oprócz dwóch pierwszych wymienionych tytułów. Dodatkowo, firma Levinsona, Baltimore Spring Creek Pictures, wyprodukowała Donnie Brasco, Quiz Show oraz wielki przebój filmowy, Gniew oceanu.
Jako autor scenariuszy, Levinson był trzykrotnie nominowany do Academy Award, za:...I sprawiedliwość dla wszystkich, Diner i Avalon.
Levinson powrócił do Baltimore, by nakręcić telewizyjną serię Homicide: Life on the Street, za którą zdobył nagrodę Emmy dla Best Individual Director of a Drama Series. Seria również otrzymała trzy Peabody Awards, dwie Writers Guild Awards i Excellence in Quality Television Founders Awards za rok 1994 i 1995.
Obecnie reżyseruje komedię z Benem Stillerem, Envy, która ma się ukazać w 2003 roku.
CHRIS BRIGHAM (Producent wykonawczy) był producentem wykonawczym w Depresji gangstera. Jako producent wykonawczy pracował również przy dramatycznym thrillerze z 2002 roku, Hrabia Monte Cristo, reżyserowanym przez Kevina Reynoldsa; jako współproducent przy reżyserowanym przez Roberta Redforda filmie Nazywał się Bagger Vance, przy thrillerze Michaela Apteda Krytyczna decyzja, oraz przy obu dramatach Barbeta Schoedera, Pocałunek śmierci i Wczoraj i dziś.
Brigham pracował również jako menadżer planu przy okazji realizacji takich filmów jak: Wywiad z wampirem, Szósty stopień oddalenia, Olej Lorenza, For Love or Money, Walker i Lieberstraum.
Brigham nadzorował również produkcję filmu, Olivera Stone’a Urodzony 4 - tego lipca - sekcji, którą kręcono na Filipinach.
LEN AMATO (Producent wykonawczy) jest jednym z szefów Baltimore Spring Creek Pictures. Ostatnio był producentem komedii, tworzonej przez Focus Features we współpracy z Baltimore Spring Creek, Deliver US From Eva, która ukaże się w 2003. Jest producentem wykonawczym filmu Iron Jawed Angels, wyprodukowanego przez Spring Creek dla HBO, którego emisja planowana jest także na rok 2003.
Amato jest producentem wykonawczym filmu Possession, wyreżyserowanym przez Neila La Bute’a, a wyprodukowanym we współpracy Warner Bros. Pictures i Focus Features i Baltimore Spring Creek, a także współproducentem komedii Depresji gangstera, tak jak filmu zrealizowanego przez Spring Creek dla HBO First Time Felon, w którym występują Omar Epps i Delroy Lindo.
Swoją karierę rozpoczął jako edytor scenariuszy dla niezależnego producenta w Nowym Yorku. Potem został dyrektorem rozwoju dla Tribeca Productions. Następnie rozpoczął współpracę z Paulą Weinstein i Markiem Rosenbergiem, obejmując stanowisko wice-przewodniczącego Spring Creek Produtions, firmy Pauli Weinstein i Marka Rosenberga, powstałej przy współpracy z Warner Bros. Przez pięć lat prowadził nowojorskie biuro firmy.
W 1998 roku, Amato przeniósł się do Los Angeles, kiedy Weinstein oraz producent i reżyser Barry Levinson, zostali wspólnikami, tworząc Baltimore Spring Creek Productions.
Urodzony w Chicago, Amato studiował na Columbia College.
BRUCE BERMAN (Producent wykonawczy) dołączył do działu produkcyjnego Warner Bros. Pictures, by awansować w końcu na stanowisko przewodniczącego d/s światowej dystrybucji kinowej. Pod jego kierownictwem wyprodukowano i dystrybuowano tytuły, takie jak: oskarowy Wożąc panią Daisy, a także Chłopcy z ferajny, Uznany za niewinnego, Robin Hood: książe złodziei, Batman Forever, Malcolm X, The Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, Czas zabijania i Twister.
W roku 1996, Berman założył firmę Plan B Entertainment, niezależne studio, ściśle związane z Warner Bros. Pictures. Firma ta została następnie wykupiona przez Village Roadshow Pictures. Ta ostatnia firma, w której Berman jest obecnie prezesem i dyrektorem wykonawczym, pracuje w tej chwili nad 20 tytułami, które realizowane są w koprodukcji z Warner Bros. Pictures. Ostatnio Berman był producentem wykonawczym tak znaczących filmów jak: Showtime, Eight Legged Freaks, Dzień próby, Psy i koty, Złoto pustyni, Matrix, Depresja gangstera, Piekielna głębia, Totalna magia, Kosmiczni kowboje i Ocean’s 11: Ryzykowna gra Stevena Soderbergha, wyprodukowany przez Village Roadshow, we współpracy z Warner Bros.
Filmy, tak jak przebojową komedię Miss Agent, wyprodukowano we współpracy z Warner Bros. Pictures i Castle Rock Entertainment. Ostatnio Berman był także producentem wykonawczym thrillera Ghost Ship, wyprodukowanego przez Joela Silvera, a który aktualnie wchodzi na emisję.
Wkrótce będą wyświetlane jego dwa filmy, a są to: Two Weeks Notice, w którym występuje Sandra Bullock i Hugh Grant; oraz Dreamcatcher, w którym gra Morgan Freeman, a film oparty jest na bestsellerze Stephena Kinga i wyreżyserowany został przez Lawrence’a Kasdana. Berman jest producentem wykonawczym dwóch sequeli niezwykle popularnego filmu Matrix: The Matrix Reloaded i The Matrix Revolutions, których emisje zaplanowano na 2003 rok
Współproducent SUZANNE HERRINGTON aktualnie jest wiceprezesem d/s rozwoju i produkcji w firmie Harolda Ramisa, Ocean Pictures.
Urodziła się w Pinehurst, w Północnej Karolinie, a dorastała w Myrtle Beach, w Południowej Karolinie. Studiowała na Uniwersytecie Hofstra, a swoją karierę rozpoczęła w przemyśle książkowym i reklamie wydawniczej w Nowym Yorku.
Od czasu, kiedy przyłączyła się do Ocean Pictures, Herrington pracowała z Ramisem przy filmie Dzień świstaka, współpracowała przy produkcji Stuart Saves His Family i współdziałała przy producji Mężowie i żona. Współpracowała również przy produkcji Depresja gangstera i była współproducentem ostatniego filmu Ramisa Zakręcony.
PETER STEINFELD (Współautor scenariusza) dorastał w New Jersey. Jego pierwszym dziełem była sztuka zatytułowana C’est La Vie. Sztuka otworzyła nowojorski Lincoln Center Performing Arts Festival w 1995 roku. Przed rokiem 1998, Steinfeld przeprowadził się do Los Angeles i zdobył uznanie scenariuszem do filmu Danny’ego De Vito i Bette Midler, Drowning Mona, otwierającym sezon w 2000 roku.
Również w 2000 roku, Steinfeld napisał scenariusz dla producenta i reżysera Betty Thomas, do filmu Snatching Sinatra. W 2001 roku, napisał dla Columbia Pictures, scenariusz do filmu Seana Connery, The Best Liew.
W 2002 roku, Steinfeld napisał, jak i był producentem wykonawczym, razem ze swoją żoną i partnerem biznesowym, DeShawn Schneider, telewizyjny odcinek pilotażowy, dla Jersey Television i Fox Network. Napisał i wyprodukował również wraz ze Schneider, film Shock Therapy dla firmy Betty Thomas, Tall Trees.
Również w 2002 roku, Steinfeld pracował nad filmem Alles Bob z produkcją Ridley’a Scotta i reżyserią Sharon Maguire (Pamiętnik Bridget Jones) Aktualnie Steinfeld pracuje dla Jersey Films, nad drugą częścią filmu wytwórni MGM, Get Shorty, zatytułowaną Be Cool.
PETER TOLAN (Współautor scenariusza) Spośród ostatnio napisanych przez niego scenariuszy, są komedie takie jak: Stealing Harvard, Ulubieńcy Ameryki, (której był również producentem wykonawczym), Z księżyca spadłeś?, My Fellow Americans i Zakręcony, którego reżyserem i producentem był Harold Ramis. Tolan i Ramis ostatnio współpracowali przy superkomedii Analyze This, gdzie Tolan jest twórcą zarówno opowieści jak i scenariusza.
Dla telewizji, Tolan napisał i był producentem wykonawczym The Larry Sanders Show, i zdobył nagrodę Emmy (razem z Garrym Shandlingiem), za napisanie końcowego epizodu. Otrzymał nagrodę Emmy również za swoją pracę nad filmem Murphy Brown. Ostatnio napisał i był producentem wykonawczym filmu The Job, w którym zagrał Denis Leary.
ELLEN KURAS (Kierownik zdjęć) jest bezprecedensową, trzykrotną
zdobywczynią Best Dramatic Cinematography Award na Festiwalu Filmowym Sundance. Pierwszą nagrodę otrzymała za czarno – białe zdjęcia do chwalonego przez krytyków obrazu Toma Kalina Swoon, filmu na temat sprawy morderstwa Loepolda i Loeb. Film ten przyniósł jej także nominację do nagrody Independent Spirit Award. Ona i Kalin zrobili później wspólnie 30, półgodzinny film, który został zlecony przez Geoffreya Beene.
Jej następne filmy to Postcards from America, w reżyserii Steve’a McCleana i przedstawienie dla jednego aktora Ray Cohn / Jack Smith, które pokazywano po raz pierwszy na nowojorskim festiwalu filmowym, w 1994 roku. Zdjęcia Ellen Kuras do filmu Angela, w reżyserii Rebecki Miller, przyniosły jej drugą nagrodę za najlepsze zdjęcia na Festiwalu Filmowych Sundance w 1995 roku. W tym samym roku Ellen Kuras została nominowana do nagrody Emmy, za zdjęcia do Century of Women.
Kuras zaczęła swoją karierę w 1987 roku, kręcąc zdjęcia do Samsary Ellena Bruno, który zdobył 25 międzynarodowych nagród, w tym nagrodę jury na Festiwalu Sundance w 1990 roku i Eastman Kodak Cinematography Focus Award. Do innych filmów ze zdjęciami Ellen Kuras należą: Unzipped, I shot Andy Warhol, w reżyserii Mary Harron; film Spike’a Lee Niggericans; odcinek serialu HBO The Subway Stories, oraz film HBO If These Walls Could Talk, Part 1, w reżyserii Nancy Savoca, a w którym zagrała Demi Moore, a także film Richarda Wenk’a Z miłości do... .
Współpracując ze Spikem Lee, Kuras nakręciła nominowany do Oscara dokument Four Little Girls, za który otrzymała także nominację do nagrody Emmy.
Po nakręceniu Mod Squad- ekipa wyrzutków dla Scotta Silvera, Ellen Kuras ponownie połączyła swoje siły ze Spikem Lee przy dramacie Mordercze lato w 1998 roku, następnie w 1999 przy Bamboozled, jednym z pierwszych wypuszczonych przez studio filmów nakręconych za pomocą kamery mini-digital, a następnie przekształcony w film dużego formatu.
Kuras zrobiła również zdjęcia do filmu Teda Demme’a Blow z Johhny Deppem i do kolejnego filmu Spike’a Lee, Jim Brown All American, zanim ponownie połączyła siły z Rebeccą Miller, przy Personal Velocity, za co otrzymała w 2002 roku, nagrodę Sundance za Best Dramatic Cinematography Award, a także Grand Jury Award.
WYNN THOMAS (Scenografia), który pracował w tym samym charakterze nad Depresją gangstera, jak również nad scenografią w filmie Piękny umysł, który zdobył Academy Award.
Spośród jego licznych zasług, wymienić należy jego najnowszy film telewizyjny The Huey P. Newton Story, a także The Original Kings of Comedy, Zakazany owoc, Witness to the Mob, film Tima Burton’a Marsjanie atakują, Barry’ego Levinsona Fakty i akty, Ślicznotki, Prawo Bronxu, oraz The Five Heartbeats.
Zaczynając w 1986 roku filmem She’s Gotta Have It, Thomas rozpoczął stabilną, twórczą współpracę z reżyserem Spikiem Lee, która zaowocowała filmami, wśród których są: He Got Game, Crooklyn, nominowany do Oskara i chwalony przez krytykę Malcolm X, Malaria, Mo’ Better Blues, Rób, co należy oraz School Daze. Dodatkowo, w 1987 roku, był scenografem musicalu Eddie Murphy Raw.
ANDREW MONDSHEIN (Montaż) ostatnio zajmował się montażem filmu Kroniki portowe, wyreżyserowanego przez Lasse’a Hallstroma. Wcześniej współpracował z Hallstromem nad nominowanym do Oskara filmem Czekolada, a także Co gryzie Gilbert Grape’a? i Once Around.
Mondshein był nominowany do Academy Award, do BAFTA, oraz w 1999 roku, do American Cinema Editors Award (Eddie), za montaż thrillera M. Nighta Shyamalan’a, Szósty zmysł.
Wśród innych filmów, których zajmował się montażem są: film Joego Rubena Powrót do raju, Beebana Kidrona Ślicznotki i film Susan Seidelman Desperacko poszukuję Susan.
Mondshein współpracował również ze znanym reżyserem Sidney’em Lumetem, nad pięcioma filmami, wśród których są: Family Business, Running on Empty i Garbo Talks.
DAVID HOLMES (Kompozytor) skomponował muzykę do doskonałego hitu z zeszłego roku Ocean’s 11: Ryzykowna gra, wyreżyserowanego przez Stevena Soderbergha. Wcześniej współpracowali już razem przy okazji filmu Co z oczu, to z serca.
Holmes, urodzony i wychowany w Północnej Irlandii, rozpoczął karierę muzyczną od posady didżeja w klubie w Belfaście. Miał wtedy 15 lat. Od wczesnych lat interesował się rozmaitymi nurtami muzycznymi, od punka, poprzez mod-izm, aż do acid house.
W roku 1995 Holmes wydał swój pierwszy album, który został ciepło przyjęty na wyspach brytyjskich. Nosił on tytuł This Film’s Crap, Let’s Slash the Seats, ukazał się nakładem Go Beat!/UK. Piosenka z tej płyty, No Man’s Land, stała się tytułowym motywem hitowego serialu telewizji brytyjskiej Prime Suspect.
Dwa lata później Holmes przyleciał do Nowego Jorku, by zaczerpnąć z bogatego kotła mieszanki kulturowej, jaką jest to miasto. Jego amerykański debiut płytowy, Let’s Get Killed, znalazł się w pierwszej 20. pisma College Music Journal (CMJ), dotarł też do pierwszego miejsca listy przebojów muzyki elektronicznej tego samego periodyku.
Let’s Get Killed było rozwinięciem koncepcji zawartych w albumie This Film’s Crap, Let’s Slash the Seats, kolejne przedsięwzięcie Holmesa miało być jednak wyprawą w prawdziwe nieznane. Trzecia płyta artysty, wydana nakładem 1500 Records/Go! Beat Records, Bow Down to the Exit Sign potwierdziła opinię o jej twórcy, jako o osobie poszukującej nowych horyzontów muzycznych. Płyta powstała wraz ze scenariuszem filmu Living Room, tworząc razem unikatową mieszankę muzyki, obrazów i fabuły.
Holmes zajął się w tym czasie kilkoma innymi projektami, w tym albumem Essential Mix, nagrywanym dla London Records, współpracował także jako producent i remikser z U2, Manic Street Preachers i Jon Spencer Blues Explosion.
Chcąc spróbować nowych wyzwań, Holmes zajął się pisaniem muzyki filmowej, początkowo ilustrującej serial telewizyjny. Jego dzieło spodobało się filmowcowi Markowi Evansowi,, który poprosił kompozytora o skomponowanie ścieżki dźwiękowej do filmu Resurrection Man, opowieści luźno opartej na wyjątkowo mrocznym okresie dziejów Belfastu. Jego twórczość zyskała uznanie krytyków, nadeszły też kolejne propozycje z Hollywood. Następnym dziełem Holmesa była muzyka do filmu Soderbergha Co z oczu, to z serca. Kompozytor nawiązał także szerszą współpracę z telewizją, komponując muzykę nie tylko do serialu Supply and Demand, lecz także do filmu telewizyjnego Buffalo Soldiers.
Holmes otrzymał wyróżnienie za jeden ze swoich mixów podczas show radiowego Pete’a Tonga w BBC Radio One show, a także Irish Rock Award 1997 za album Let’s Get Killed w kategorii najlepszego albumu irlandzkiego.
AUDE BRONSON - HOWARD (Projektantka kostiumów), ponownie przyłączyła się do Harolda Ramisa, głównej obsady i całego zespołu pracującego nad filmem, po tym jak w 1999 roku, zaprojektowała kostiumy do Depresji gangstera. Ostatnio projektowała kostiumy do kryminalnego dramatu Rozgrywka, wyreżyserowanego przez Roberta De Niro i Franka Oz’a.
Projektowała kostiumy do niezliczonych, bardzo różnorodnych gatunkowo filmów, a wśród nich są: Meet Joe Black, Donnie Brasco, film Al Pacino Sposób na Ryszarda, Więźniowie nieba, Rodeo w Nowym Yorku, Brian De Palmy Życie Carlita, Krwawy Romeo, nominowany do Oskara Zapach kobiety, Diagnoza zbrodni, Mississipi w ogniu, a także Harry Angel.