Reklama

"Naga prawda o miłości": REALIZATORZY

John Hay – Reżyser

John Hay studiował na wydziale filmowym Uniwersytu w Reading i uzyskał tytuł Bachelor of Arts z wyróżnieniem, wyróżnienie otrzymał także jego film dyplomowy. Po ukończeniu Uniwersytetu reżyser współpracował z brytyjską telewizją przy kilku projektach. Wśród nich były między innymi krótkometrażowe ekranizacje dwóch poematów epickich Heathcote’a Williamsa, które powstały na początku lat dziewięćdziesiątych. Falling for a Dolphin, ze ścieżką dziwiękową Enyi, zaostało wyprodukowane specjalnie na Boże Narodzenie przez ITV, natomiast Autogeddon, z udziałem Jeremy’ego Ironsa, w roku, kiedy otrzymał on Oskara, przez BBC. Autogeddon zdobył pięć nagród międzynarodowych w tym nagrodę Jury w Szanghaju. The Independent napisał o tym filmie “Genialne, jak na produkcję telewizyjną.”

Reklama

Sukces Autogeddon zaowocował współpracą przy dwóch projektach z Alem Pacino. Pierwszy z nich to Every Time I Cross the Tamar I Get Into Trouble, - krótkometrażowa produkcja opowiadająca o samodzielnie sfinansowanym przez Pacino filmie fabularnym The Local Stigmatic. Film został pokazany przez telewizyjny kanał Channel 4 a także trafił do dystrybucji w sieci kin studyjnych w Stanach Zjednoczonych. Następnie Pacino zaprosił Johna do pracy przy realizacji produkcji brytyjskiego oddziału Twentieth Century Fox – Sposób na Ryszarda z udziałem Kevina Spacey, Aleca Baldwina i oczywiście Ala Pacino.

Równolegle John pracował także nad filmem Podchody, dla amerykańskiej stacji kablowej HBO z udziałem Alfreda Moliny, Helen Slater i Stephena Fry. Wyprodukowany przez Gary’ego Kurtza film, został wybrany do kinowej dystrybucji w Wielkiej Brytanii przez Warner Bros.

Współpracę Johna z telewizją ukoronowały dwa bardzo dobrze przyjęte przez krytykę i publiczność projekty dla stacji BBC. Cause of Death, pełnometrażowy film fabularny, dramat, dziejący się w szpitalu, został wyprodukowany przez Lorraine Heggessey dla BBC 1 i zdobył nagrodę Golden Gate Spire w San Francisco. Natomiast wyreżyserowana przez Johna adaptacja klasyki literatury dziecięcej Stig of the Dump z udziałem Geoffrey’a Palmera i Phyllidy Law, niedawno otrzymał nagrodę EMMY oraz BAFTA.

Fabularnym debiutem Johna był wyprodukowany przez wytwórnię Pathé Wyjątkowy Jimmy Grimble z Robertem Carlyle, Ray’em Winstone oraz Giną McKee. Daily Express opisał go jako “najlepszy od wieków film brytyjski”. Obraz zdobył Złotego Niedźwiedzia za Najlepszy Film Familijny na Festiwalu Filmowym w Berlinie w 2001 roku. Była to nagroda, która rozpoczęła całą serię wyróżnień dla Wyjątkowego Jimmy’ego Grimble. Film zdobył dziesięć nagród międzynarodowych: Najlepszy Film Fabularny na Festiwalu Filmowym w Giffoni; Najlepszy Film Fabularny na Europejskim Festiwalu Filmowym w Antwerpii; Najlepszy Film Fabularny na Festiwalu BUFF w Malmo; Najlepszy Film Fabularny na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Młodego Widza Ale Kino w Poznaniu; Najlepszy Film Fabularny na Festiwalu KinderFilm w Wiedniu; Najlepszy Film Fabularny na Festival du Film Pour Enfants w Lans en Vercors; Najlepszy Film Fabularny w Kyoto w Japonii oraz Najlepsza reżyseria w Isfahan w Iranie. Wyjątkowy Jimmy Grimble był także filmem otwarcia festiwalu The Best of British Film Festival w Nowej Zelandii, trafił do dystrybucji kinowej w dwudziestu krajach.

Tracey Adam – Producent

W latach 1988-1993 Tracey pracowała dla telewizji Gatehouse jako członek ekipy produkcyjnej przy powstaniu przeszło pięćdziesięciu filmów dokumentalnych i korporacyjnych. W międzyczasie współpracowała także z BDTV przy koprodukcji dokumentów oraz reklamówek telewizyjnych. W 1993 Tracey założyła swoją własną firmę - Playtime Pictures, zajmującą się produkcją filmów dokumentalnych, teledysków i telewizyjnych filmów reklamowych. Jej klientami były między innymi takie firmy jak: First Choice Holidays, Electronic Arts, Labatts, Coca-Cola, Stella Artois, Motorola, Colgate oraz DiverseyLever. Jednocześnie wyprodukowała dwie komedie i komediodramaty.

W 1997 roku utworzyła wytwórnię Lex Filmed Entertainment, która w chwili obecnej zajmuje się siedmioma zróżnicowanymi projektami od komedii i przygodowego filmu familijnego po thriller i dramat sensacyjny. W 2000 roku oprócz pracy na filmem fabularnym, Tracey wyprodukowała trzynastoodcinkowy serial Get A Life Harry, pierwszy interaktywny komediodramat Interactive Motion Picture Corporation. W ciągu następnych dwóch lat Tracey była także niezależnym konsultantem nowego programu Basil Brush Show telewizji BBC, który znalazł się na antenie w październiku 2002 roku.

W 2004, po sześcioletniej pracy nas scenariuszem fabularnego filmu Prawda o miłości, dzięki uporowi Tracey, udało jej się nie tylko zdobyć fundusze na jego wyprodukowanie, ale także pozyskać fantastyczną obsadę i uhonorowaną licznymi nagrodami ekipę. Naga prawda o miłości z udziałem Jennifer Love Hewitt, Jimi’ego Mistry i Dougraya Scotta miała swoją premierę w 2005 roku. Jest to pierwszy film fabularny Tracey i z pewnością jest to projekt, z którego jest jak do tej pory najbardziej dumna.

Simon Waters – Scenografia

Filmografia Simona: Chaos And Cadavers, The Squeeze, Arthur’s Hallowed Ground, Memoirs Of A Pit Orchestra.

Filmografia telewizyjna: Randall And Hopkirk Deceased II, P’tang Yang Kipper Bang, Secrets, Forever Young, Experience Preferred But Not Essential. Simon pracował także na planie licznych filmów reklamowych.

Graham Frake – Zdjęcia

Prawda o miłości jest pierwszym filmem fabularnym Grahama Frake.

Filmografia telewizyjna: Pow (6x 1 godzina), Inspector Lynley Mysteries II (odcinek 3), Waking The Dead II (4 X 2 godziny), Stig Of The Dump, Midsomer Murders I, III, IV & V (8 odcinków), Two Thousand Acres Of Sky, Second Sight, Dalziel And Pascoe (3 odcinki), Big Bad World (2 odcinki), My Summer With Des, Blue Funnel, B-Monkey, Have Your Cake, The Writing On The Wall, Killing Me Softly, Hearts And Minds, Seaforth, Resort To Murder, Seconds Out, A Woman’s Guide To Adultery, Femme Fatale, Resnick, Out Of The Blue, Ballykissangel & Between The Lines. Graham współtworzył także liczne reklamówki.

David Martin – Montaż

Filmografia nominowanego do nagrody BAFTA Davida Martina: Bailey, School For Seduction, Arranged Marriage (Zabawa w męża i żonę), The Red, White And Blues, The Magnificent Ambersons (Wspaniałość Ambersonów), Ted & Alice, Honest, A Christmas Carol (Opowieść wigilijna), Mad About Mambo (Mambomania), The Passion Of Ayn Rand (Pasja Ayn Rand, aka Życie i pasje Ayn Rand), The Harpist, Island On Bird Street(Wyspa przy ulicy Ptasiej), The Final Passage, The Englishman Who Went Up A Hill But Came Down A Mountain (O Angliku, który wszedł na wzgórze, ale zszedł z góry), A Kind Of Hush (Byle zapomnieć), Peacock Spring, The Steal (Podchody), Grushko, Camomile Lawn, The Josephine Baker Story (Historia Josephine Baker), Greek Myths, Nuns On The Run (uciekające zakonnice), Rachel Papers, Stormy Monady (Burzliwy poniedziałek), Straight To Hell (Z piekła rodem), Sid And Nancy - Love Kills (Sid i Lancy), Tree Of Hands, Laughter House, Loose Connections, The Ploughman’s Lunch (Posiłek oracza).

Współpraca z telewizją BBC: Stronger Than The Sun, Billion Dollar Bubble, Where Adam Stood, The Evacuees, Diane, On The High Road, Clay, Girls In Summer Dresses, Soft Targets, Country, All The Superlatives, Right Royal Company, Pasmore, Silence Of The Sea, Imitation Game, The Wild Geese (Dzikie Gęsi), Deasey Desperate, Blue Remembered Hills, Sporting Club Dinner, Nina, Pennies From Heaven (Miedziaki z nieba).

Mary Jane Reyner – Kostiumy

Mary-Jane pracowała także nas kostiumami do dwudziestu pięciu przedstawień operowych. Jej filmografia kinowa i telewizyjna obejmuje takie filmy, jak: She’s Gone, Jonathan Creek, Carla, The Debt, Outside The Rules, Mccready And Daughter, My Kingdom, Gabriel & Me, Wyjątkowy Jimmy Grimble, Honest, Big Bad World, The War Zone, Neville’s Island (Wyspa Nevilla’a), Playing The Field, My Son The Fanatic (Mój syn fanatyk), No Child Of Mine (Dziecko niczyje), Fever Pitch (Miłość kibica), Merchant Of Venice (Kupiec wenecki), Paradise Hotel, She's Out, Blood On The Dole, Smokescreen, Romeo And Juliet (Romeo i Julia), Requiem Apache, A Question Of Guilt, The Man Who Cred (Człowiek, który płakał), Anglo Saxon Attitudes, Stanley And The Women, Selling Hitler, The Big Man (Wielki człowiek), Wild Flowers (Dzikie kwiaty), Housekeeping (Mieć własny kąt), The Girl In The Picture, Restless Natives (Niesforni tubylcy), Comfort And Joy, Andrina, The Privilege & Happy The Man.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Naga prawda o miłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy