Reklama

"Młody Adam": OBSADA

EWAN McGREGOR

Po przeczytaniu scenariusza aktor stwierdził, że „Po prostu nie mogłem go odrzucić. To jeden z tych tekstów, - a nie ma ich wiele – który zwala cię z nóg. Jest oryginalny. Najwyższy czas, by taki film pojawił się w Wielkiej Brytanii, był nam niezwykle potrzebny. To opowieść o uzależnieniu. Trocchi był typowym heroinistą, szukającym bodźca, który go poruszy. Joe żyje podobnie – nigdy nie znajduje tego, czego szuka. Jest stale niespełniony, permanentnie sfrustrowany, a to się równie interesująco gra, co ogląda.”

Reklama

„Ludzie pytają mnie Czy mamy lubić Joego?. Zupełnie nie w tym rzecz. Czy lubiliśmy Marlona Brando w Ostatnim tangu w Paryżu? Nie mamy lubić Joego czy go nie lubić. To człowiek, który rozpaczliwie poszukuje uczucia i nie znajduje go. Porażające jest to, że nigdy nie czuje się odpowiedzialny za swoje czyny. Jest prawdziwym egzystencjalistą, żyje chwilą.”

Aktor jest pewien, że sceny erotyczne wzbudzą spore poruszenie. „Prasa dostanie kota. - śmieje się - Ale te sceny będą niezwykle erotyczne. Ludzie będą zaskoczeni, jak wiele z siebie odkryją w nich w porównaniu z hollywoodzkimi scenami. Seks tu jest prawdziwy, nie filmowy, i dlatego tak poruszający. Ale nie nakręciliśmy ich, by kogoś zszokować, są integralną częścią historii."

„Brytyjczykom potrzebne są takie filmy – ryzykowne, kanciaste. Słodkie jak ulepek romantyczne opowiastki zakończone ślubem już się nudzą.”

„Film przeciwstawia się gównianej sztucznej moralności. To bardzo współczesny temat, cała prasa opiera się na moralności, która nikogo już nie dotyczy. Kiedyś rolę moralisty pełnił Kościół, dziś szmatławce. Chcą wykreować bladą, bezbarwną egzystencję, ale gdybyśmy wszyscy zachowywali się w taki sposób, świat byłby porażająco nudny i gazety nie miałyby o czym pisać.”

„Zbyt wiele filmów jest fałszywie upraszczanych, i traktuje widzów jak kretynów. Doskonale, że znalazł się jeden tak nie przegadany scenariusz. Ten film zmusza widzów do własnych wyborów.”

Filmografia:

Płytki grób, 1994

The Pillow Book, 1996

Orkiestra, 1996

Życie mniej zwyczajne, 1998

Nocna straż, 1998

Idol, 1998

O mały głos, 1998

Oko obserwatora, 1999

Gwiezdne wojny – Mroczne widmo, 1999

Moulin Rouge, 2001

Helikopter w ogniu, 2002

Gwiezdne wojny – Atak klonów, 2002

Duża ryba, 2003

Do diabła z miłością, 2003

TILDA SWINTON

Tilda Swinton gra w filmie Elle, zamężną kobietę, która nawiązuje burzliwy, nacechowany seksualną zachłannością związek z Joe’em. Doskonałą aktorkę przekonała do tej roli cudowna złożoność charakteru kobiety uwikłanej w namiętność. „W tym filmie jest prawdziwa uczciwość, opowiada on historię Elli niezwykle przekonywująco. W jej postaci kluczowym elementem jest fakt, że postanawia ona porzucić samą siebie i wkroczyć na nieznany obszar seksualnej przygody i niepewności. To dla niej nowe i przerażające miejsce.” Aktorka, mieszkająca w szkockich górach, czuła, że idealnie wpasuje się w swoją bohaterkę. „Rozumiem jej zasadę funkcjonowania. Poza tym zachwyca mnie to, że scenariusz jest tak oszczędny. Nie ma wykładania kawy na ławę, jest tylko to, co widzimy w danej chwili. Chcieliśmy, by ludzie dostrzegli na ekranie swoje własne przemyślenia. Przesadna dosłowność w filmach niczemu nie służy. Widzowi potrzebna jest tylko ludzka twarz aktora. Nikt w tym filmie wiele nie mówi, a to wielka zaleta.”

„Tematyka alienacji i poszukiwania sensu jest dzisiaj bardziej istotna niż kiedykolwiek. Dlatego wydaje mi się, że ten film odbije się szerokim echem.”

Filmografia:

Caravaggio, 1986

Edward II, 1992 (nagroda dla najlepszej aktorki na Festiwalu Weneckim za role Królowej Izabeli)

Orlando, 1993

The War Zone, 1998

Niebiańska plaża, 2000

Na samym dnie, 2001

Vanilla Sky, 2001

Adaptacja, 2002

PETER MULLAN

Zdobył międzynarodową sławę rolą w filmie „Jestem Joe” w reżyserii Kena Loacha, za którą otrzymał w Cannes nagrodę dla Najlepszego Aktora. Ten sam tytuł zdobył na Festiwalu w Valladolid. Mullan jest także bardzo zdolnym i nagradzanym reżyserem.

Filmografia:

Plytki grób, 1994

Trainspotting, 1996

Jestem Joe, 1998

Orphans, 1998 (REŻYSERIA)

Namiętnośc panny Julity, 1999

Przyzwoity przestępca, 2000

Królowie życia, 2001

Siostry Magdalenki, 2002 (REŻYSERIA)

EMILY MORTIMER

Filmografia:

Ostatnie takie lato, 1996

Duch i mrok, 1996

Święty, 1997

Elizabeth, 1999

Dzieciak, 2000

Stracone zachody miłości, 2000

Krzyk 3, 2000

Formuła, 2001

Słownik snów , 2002

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Młody Adam
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy