"Miss Agent": TWÓRCY FILMU
DONALD PETRIE (Reżyseria) debiutował filmem Mystic Pizza z Julią Roberts i Lili Taylor. Wyreżyserował przebojową komedię Dwaj Zgryźliwi Tetrycy z Jackiem Lemmonem i Walterem Matthau; Mojego ulubionego Marsjanina z Jeffem Danielsem i Elizabeth Hurley; Partnera z Whoopi Goldberg; Richie Milioner z Macaulay’em Culkinem; Opportunity Knocks z Daną Carvey i Przysługę z Elizabeth McGovern, Billem Pullmanem i Bradem Pittem.
Petrie pracował jako reżyser na planie seriali telewizyjnych: The Players, MacGyver, The Equalizer, L. A. Law. Był nominowany do Emmy za jeden z odcinków Prawników z Miasta Aniołów, zatytułowany “The Venus Butterfly”.
MARC LAWRENCE (Scenariusz / Kierownictwo Produkcji) jest autorem scenariusza Podróży przedślubnej z Sandrą Bullock. W 1993 napisał i wyprodukował film Life With Mikey z Michaelem J. Foxem, w 1999 odbyła się premiera filmu Nowi miastowi ze Stevem Martinem i Goldie Hawn. Lawrence zaczynał jako scenarzysta telewizyjny. Ma na koncie nominacje do nagród Emmy i Humanitas za pracę nad serialem Family Ties. Był scenarzystą i jednym z producentów serialu Pride and Joy.
GINGER SLEDGE (Kierownictwo Produkcji) była producentem planu filmów Richarda Linklatera Suburbia, na podstawie scenariusza Erica Bogosiana, Waiting for Guffman Christophera Guesta oraz realizowanym przez Jazz Pictures Little Boy Blue z Nastassją Kinski. Sledge wyprodukowała pilot serialu Lloyd dla HBO wraz z Tomem Hanksem, reżyserem projektu był Harold Ramis, pracowała także nad filmami: Mickey Niebieskie Oko dla Castle Rock Entertainment / Warner Bros. Pictures, The Only Thrill dla Prestige Films z Diane Keaton i Samem Shepardem.
Wcześniej Sledge pracowała w Nowym Jorku jako menadżer planu przy produkcji filmów Roba Reinera North, Roberta De Niro - Prawo Bronksu (Bronx Tale), Irwina Winklera Night and the City oraz na planie The Super, Freejack, Sułtanów westernu, Malarii, Pocałunku przed śmiercią, Stanu łaski, Pogromców duchów 2, Dream Team, Crossing Delancey.
BRUCE BERMAN (Kierownictwo Produkcji) rozpoczynał karierę w przemyśle rozrywkowym (jednocześnie kończąc studia prawnicze w Georgetown) pracując jako asystent Jacka Valenti w MPAA w Waszyngtonie. Po przeprowadzce do Los Angeles, pracował w Casablanca Films, później dla Universalu, gdzie awansował na wiceprzewodniczącego ds. produkcji.
Berman trafił wreszcie do Warner Bros. Pictures jako wiceprzewodniczący produkcji. Awansował na stanowisko Przewodniczącego Produkcji Kinowej, a później światowej produkcji kinowej w Warner Bros. Pictures. W tym czasie w studio zrealizowano filmy: Uznany za niewinnego, Chłopcyw z ferajny, Robin Hood: Książę złodziei, Wożąc panią Daisy, Batman Forever, Malcolm X, The Bodyguard, JFK, Ścigany, Dave, Czas zabijania, Twister.
Berman został wybrany na Dyrektora Village Roadshow Pictures w lutym 1998 roku. Village Roadshow Pictures zrealizuje 20 filmów fabularnych w ramach porozumienia z Warner Bros. w ciągu kolejnych pięciu lat.
Pierwsze filmy wyprodukowane przez Village Roadshow Pictures to: Totalna magia z Sandrą Bullock i Nicole Kidman (premiera na jesieni 1998); Depresja gangstera z Robertem De Niro i Billym Crystalem w reżyserii Harolda Ramisa (marzec 1999); Matrix z Keanu Reevesem i Laurencem Fishburnem w reżyserii braci Wachowskich (wiosna 1999); Piekielna głębia z Samuelem L. Jacksonem, Thomasem Jane i Saffron Burrows w reżyserii Renny'ego Harlina (lato 1999); Złoto pustyni z Georgem Clooney’em, Markiem Wahlbergiem i Ice Cubem w reżyserii Davida Russella (jesień 1999); Kosmiczni kowboje z Clintem Eastwoodem, Tommym Lee Jonesem, Donaldem Sutherlandem i Jamesem Garnerem, w reżyserii Clinta Eastwooda.
KATIE FORD (Scenariusz / Kooprodukcja) jest autorką scenariuszy do: Big Country, Kris Kringle, Jr dla stacji Nickelodeon; The Waverly’s (wspólnie z Hillary Carlip), If I Loved You dla Walt Disney Pictures; Out In America (dla Cineville), Skirts (z Hillary Carlip) dla Columbia Pictures.
Ford jest również autorką adaptacji The Color of Water, autorką scenariusza Mary & Rhoda, To Live For (dla ABC); Journey of a Country Doctor (dla Disneya); była konsultantką na planie Pride and Joy (dla Disney’a / NBC); scenarzystką Girls of Summer dla wytwórni Dreamworks SKG/CBS; oraz scenarzystką i producentką Monty dla Twentieth Century Fox Television; kierownikiem produkcji Material World dla CBC. Pracowała również jako jeden ze scenarzystów na planie serialu Family Ties.
CARYN LUCAS (Scenariusz) pracowała nad serialem Pomoc domowa jako kierownik produkcji, oraz nad innymi, takimi jak: Shasta McNasty, Pride & Joy, jako producentka Double Rush, Monty, Out All Night. Była scenarzystką na planie Uncle Buck.
LASZLO KOVACS, A.S.C. (Zdjęcia) to znana postać w środowisku filmowym. Najnowsze produkcje, nad którymi pracował to: Return to Me z Minnie Driver i Davidem Duchovnym; Jack Frost z Michaelem Keatonem i Kelly Preston, Mój chłopak się żeni z Julią Roberts i Rupertem Everettem.
Współpracę z twórcami amerykańskimi rozpoczynał od filmów: Easy Rider, Five Easy Pieces, That Cold Day in the Park, The Last Movie.
Był operatorem na planie: No i co, doktorku?, The King of Marvin Gardens, Papierowy księżyc, For Pete’s Sake, Shampoo, Nickelodeon, New York, New York, Butch and Sundance: The Early Days, Frances, The Toy, Pogromcy duchów, Maska, Orły Temidy, Radio Flyer.
PETER LARKIN (Scenografia) ma na koncie wiele przebojowych filmów: Jaś Fasola, Zmowa pierwszych żon, Dorwać małego, Major Payne, Guarding Tess, House of Cards, Trzech mężczyzn i dziecko, Tootsie.
Larkin jest synem profesora historii, początkowo chciał zostać autorem komiksów i pracować jako komik w Nowym Jorku. Po pierwszych niepowodzeniach powrócił do szkoły na wydział sztuki w Yale University. Choć nadal był pod wrażeniem artystycznej atmosfery Nowego Jorku.
Pierwszym przedstawieniem, do którego zaprojektował dekoracje był wystawiany na Broadway’u The Wild Duck w 1951 roku. Wkrótce były następne: Dial M for Murder, The Teahouse of the August Moon, Peter Pan (pracował nad jego telewizyjną adaptacją), Inherit the Wind, The Crucible, Twigs, Doonesbury, The Rink.
Larkin współpracował z Bobem Fosse nad dwoma przedstawieniami Dancin’ i Big Deal. Larkin został wyróżniony trzema nagrodami Tony za pracę nad: No Time For Sergeants, The Teahouse of the August Moon i Ondine. W 1979 roku Larkin po raz pierwszy pracował na planie filmu fabularnego. Jego filmowym debiutem był Nighthawks.
Larkin pracował również z producentami telewizyjnym nad serialami: Maximum Bob, The Lost Honor of Katherine Beck, Murder, Inc.
BILLY WEBER (Montaż) w ostatnim czasie pracował nad filmem Cienka czerwona linia w reżyserii Terrence'a Malicka, z którym wcześniej zrealizował Badlands i Days of Heaven.
Inne filmy z jego filmografii to: Top Gun (nominacja do Oskara), Szybki jak błyskawica, Bulworth, Gliniarz z Beverly Hills, Gliniarz z Beverly Hills 2, Ucieczka przed północą, Extreme Prejudice, 48 godzin, Grumpier Old Men, Pee Wee’s Big Adventure, Iceman, Przesyłka, Pure Luck, Morderstwo w Białym Domu.
Weber urodził się i wychowywał w Los Angeles. Pracował na UCLA jako researcher, tam spotkał montażystę filmowego Sida Levina, który wprowadził go do zawodu.
Karierę filmową zaczynał od pracy w sklepie z odbitkami w MCA w 1966 roku. Wkrótce trafił do montażowni, gdzie realizowano serial Name of the Game. Udało mu się napisać dwa scenariusze zanim dostał pracę jako asystent przy montażu The Candidate. Znajomość z Bobem Estrinem umożliwiła Weberowi współpracę z Terrencem Malickiem nad Badlands.
Przełomem w karierze EDWARDA SHEARMURA (Muzyka) był film Miłość i śmierć w Wenecji (The Wings of the Dove) Iana Softley’a. Muzyka do tego filmu przyniosła Shearmurowi nominację do Oskara, warto wspomnieć, że powstała w czasie zaledwie dwóch tygodni i została uznana za jedną z najlepszych ścieżek dźwiękowych roku 1997.
W czasie ostatnich dwóch lat Shearmur pracował nad wieloma różnymi projektami, takimi jak: Aniołki Charliego, Things You Can Tell Just By Looking At Her z Glenn Close, Cameron Diaz i Holly Hunter; Whatever It Takes; Diamentowa afera z Martinem Lawrencem; Jakub Kłamca z Robinem Williamsem; uwspółcześnioną wersją Niebezpiecznych związków zatytułowaną Szkoła uwodzenia, filmem Guwernantka, The Very Thought of You; Girls’ Night; Nicka Harrana Remember Me?; The Leading Man Johna Duigana; Demon Knight, Heart of Darkness (dla HBO), Shot Through the Heart. Muzyka do filmu The Cement Garden zdobyła wyróżnienie Director’s Award na Festiwalu Filmowym w Cannes w 1991 roku. Był to debiut Shearmura w roli kompozytora filmowego.
W czasie siedmiu lat nauki u boku nagradzanego kompozytora Michaela Kamena, Shearmur uczestniczył w tworzeniu muzyki do filmów: Licencja na zabijanie, Szklana pułapka, Szklana pułapka II, Zabójcza broń, Zabójcza broń II i wielu innych.
W 1991 roku Shearmur pracował z Kamenem na muzyką do filmu Petera Medaka Let Him Have It. To umożliwiło Shearmurowi pracę nad kolejnym filmem Medaka, zrealizowanym dla telewizji The Hunchback, z Mandy Patinkinem i Salmą Hayek, oraz pracę nad pierwszą hollywoodzką produkcją Gatunek II.
Shearmur jest wykształconym muzykiem klasycznym, przez pięć lat uczył się na stypendium w Eton i Royal College of Music, pracował jako kierownik muzyczny podczas światowego tournee Unplugged byłych członków grupy Led Zeppelin, Jimmy'ego Page'a i Roberta Planta w 1995 i 1996 roku. Współpracował przy realizacji albumu No Quarter wydanego po zakończeniu trasy. Shearmur uczestniczył w nagraniach takich znanych wykonawców jak: Annie Lennox, Pink Floyd, Marianne Faithfull, Echo and The Bunnymen i Bryan Adams.
Shearmur wraz z Peterem Gabrielem i producentem Bobem Ezrinem zrealizowali temat przewodni do filmu Babe: świnka w mieście, którego autorem był Randy Newman. W sesjach uczestniczył również Paddy Moloney and the Chieftans, z którym później napisał muzykę do filmu Agnes Browne w reżyserii Anjelici Houston.
SUSIE DE SANTO (Kostiumy) pracowała wcześniej z Sandrą Bullock przy okazji filmu Ulotna nadzieja. De Santo pracowała nad najnowszym filmem Roberta Zemeckisa Co kryje prawda? z Harrisonem Fordem i Michelle Pfeiffer. Oraz na planie Szczęśliwego dnia i Głębi oceanu, w których główne role zagrała Michelle Pfeiffer.
De Santo pracowała również nad produkcją Lyndy Obst Wystrzałowe dziewczyny, oraz Jak wykończyć Panią T.?, The Baby-Sitters Club, A Dangerous Woman, Ruby.
STEVE SCHNUR (Kierownictwo muzyczne) jest wice-przewodniczącym oddziału A&R w wytwórni Capitol Records. Schnur odegrał istotną rolę w karierze takich artystów jak: Natalie Merchant, Metallica, The Cure, Simply Red, Björk, Anita Baker, Phish, Sinead O’Connor, The Waterboys, World Party, Sarah McLachlan, Crash Test Dummies. Był producentem utworów, jakie ukazały się na płytach Abry Moore, Roberta Earl Keena, Radneya Fostera i Dextera Freebisha.
Filmowe osiągnięcia Schnura to rola kierownika muzycznego na planie Charliego Cykora z Sandrą Bullock i Liamem Neesonem, konsultanta muzycznego filmu Szkoła uwodzenia z Reese Witherspoon i Ryanem Phillippe; pracował także nad filmami: Przypadkowa dziewczyna z Gwyneth Paltrow; Excess Baggage z Alicią Silverstone, Jak wykończyć Panią T.? z Helen Mirren i Katie Homes. Opracowywał także spoty reklamowe do seriali Jezioro marzeń, Felicity, Beverly Hills 90210, Melrose Place.
Schnur pracuje w Los Angeles i Nashville jako członek T.J. Martell Foundation na rzecz badań nad białaczką, rakiem i AIDS. Uczestniczy w pracach Board of Directors to the Lili Claire Foundation i jest członkiem NARAS.
SCOTT GROSSMAN (Choreografia) od lat opracowuje choreografię konkursów Miss Universe, Miss USA i Miss Teen USA. Jest producentem i konferansjerem. Grossman jest autorem choreografii zespołów N’Sync, 98 Degrees i Mandy Moore. Teraz pracuje na planie nowego filmu Disney’a w reżyserii Garry'ego Marshalla z Julie Andrews, pod tytułem The Princess Diaries.
Grossman był nominowany do nagrody American Choreography za konkurs Miss Universe z 1999 roku. Tańczy profesjonalnie od 15 lat. Pracuje dla filmu i telewizji. Jest jednym z najlepiej znanych choreografów naszych czasów.