"Miss Agent 2: Uzbrojona i urocza": FILMOWCY
JOHN PASQUIN (reżyser)
Nieważne czy reżyseruje film fabularny, czy program telewizyjny czy też sztukę teatralną, zawsze znajduje się na elitarnej liście reżyserów rozrywkowych. W trakcie swojej kariery, Pasquin wyreżyserował jedne z najbardziej oglądanych seriali telewizyjnych oraz stworzył filmy, które bawią widzów na całym świecie.
Pasquin występował przez pierwsze pół roku sezonu 2003 w roli producenta oraz reżysera przy komedii dla ABC The George Lopez Show. Tam właśnie poznał Sandrę Bullock, która była koproducentem programu.
Niedawno, wyreżyserował Joe Somebody, gdzie w roli głównej pojawił się Tim Allen, Jim Belushi oraz Julie Bowen. W 1997 zajął się reżyserowaniem Jungle 2 Jungle gdzie wystąpili Tim Allen, JoBeth Williams i Martin Short. Film ten był pierwszym filmem fabularnym od czasu debiutu reżyserskiego, który okazał się hitem The Santa Claus, produkcji wytwórni Walt Disney Pictures dzięki któremu Pasquin okazał się być trzecim na liście reżyserów, których debiut odniósł ogromny sukces.
Pasquin posiada ogromny talent przekładania swoich myśli na taśmę filmową ale oprócz tego stał się integralną częścią kilku programów telewizyjnych odnoszących ogromne sukcesy. Jego praca jako reżysera oraz producenta oraz kreatywność przy Home dla ABC została doceniona w postaci dwóch nominacji do nagrody Emmy. Otrzymał on również kolejną nominację do Emmy oraz Directors Guild of America Award za reżyserię popularnego dramatu LA Law. Jest on także reżyserem inauguracyjnym serialu dramatycznego thirtysomething.
Pasquin wyreżyserował także inne seriale telewizyjne jak na przykład Roseanne oraz wiele odcinków Family Ties, Growing Pains, Newhart czy Alice. Jego współpraca ze scenarzystą/producentem Marc’iem Lawrence’m zaczęła się w czasach Family Ties, kiedy Pasquin reżyserował pierwszy odcinek tego cyklu. Ich ścieżki kariery skrzyżują się później ponownie kiedy zacznie on pracę nad filmem The Santa Claus a Lawrence pojawi się aby dokonać poprawek w scenariuszu.
Zanim Pasquin przybył do Hollywood, spędził dziesięć lat szlifując swój warsztat i uzyskując coraz przychylniejszą krytykę reżyserując sztuki Off-Broadway oraz małe regionalne produkcje teatralne na terenie Stanów Zjednoczonych. Został wyróżniony nagrodą Obie za reżyserię sztuki Moonchildren, a potem zaś zajął się reżyserowaniem licznych produkcji dla Joseph Papp Shakespeare Festival w Nowym Jorku.
SANDRA BULLOCK (producent)
Patrz Biografie Aktorów.
MARC LAWRENCE (scenarzysta/producent)
W swoim scenariuszu wysyła swoją bohaterkę Gracie Hart na nową wyprawę w filmie Miss Agent2: Uzbrojona i Urocza. Jest to już czwarty raz kiedy pracuje z Sandrą Bullock. Jako reżyser zadebiutował filmem Two Weeks Notice, po którym pojawiła się Miss Agent ,oraz jego pierwszy film z Bullock Forces of Nature.
Mieszkaniec Brooklyn’u, który został wyrzucony z NYC Law School, Lawrence rozpoczął swoją karierę jako scenarzysta pisząc dla telewizji. Otrzymał nominacje do Emmy oraz Humanitas za pracę w charakterze scenarzysty i producenta serialu NBC Family Ties. Napisał również i wyprodukował kolejny serial NBC Pride and Joy.
Co więcej, Lawrence napisał scenariusz do filmu fabularnego Life with Mikey, w którym wystąpił Michael J. Fox, oraz The Out-of-Towners, z Goldie Hawn i Steven’em Martinem.
MARY McLAGLEN (dyrektor produkcji)
Po raz piąty ma okazję współpracować z Sandrą Bullock, która kierowała produkcją następujących filmów Two Weeks Notice, Divine Secrets of the Ya-Ya Sisterhood, Practical Magic oraz Hope Floats. Kolejnym projektem McLaglen będzie Il Mare dla Warner Bros.Pictures, gdzie Bullock pojawia się u boku Keanu Reeves.
Innymi osiągnięciami McLaglen jako koproducenta to Dodgeball, Envy oraz Pay It Forward. A także One Fine Day, Sgt. Bilko, Moonlight and Valentino, The Client oraz Sommmersby.
Przemysł rozrywkowy nigdy nie był jej obcy gdyż urodziła się w utalentowanej rodzinie mającą do czynienia z showbiznesem. Jej dziadek to znany aktor Victor McLaglen; ojciec zaś Andrew V. McLaglen jest reżyserem; a brat, Josh McLaglen jest pierwszym asystentem reżysera.
JOHN KIRBY (kierownik produkcji)
Posiada certyfikat z ekonomii jak i również jest biegłym księgowym z ponad 30-letnią praktyką w tym zawodzie. Był zastępcą prezesa Village Road Show Limited w latach 1994 do 1998, oraz od maja 2002. W latach od 1990 do 1994, oraz od 1999 do 2002 piastował funkcję prezesa Village Road Show.
Kirby był założycielem oraz dyrektorem stacji radiowej 2DayFM. Obecnie jest dyrektorem, Austerio Group Limited, Sea World Management Limited oraz Prezesem Village Roadshow Corporation Limited.
BRUCE BERMAN (kierownik produkcji)
Wykształcony w Bannington College oraz Kalifornia Institute of the Arts Film School, ukończył wydział historii Magna Cum Laude na UCLA w 1975 roku. Następnie ukończył Georgetown Law School 1978, i został przyjęty do palestry stanu Kalifornia tego samego roku.
Berman rozpoczął przygodę z biznesem filmowym po namowie Jack’a Vanetti w MAPA w Waszyngtonie, kiedy to pracował jako asystent w szkole prawniczej. Po ukończeniu kształcenia, powrócił do Los Angeles gdzie rozpoczął pracę w charakterze asystenta Peter’a Gruber’a w Casablanca Filmworks we wrześniu 1978 roku. Następnie został asystentem Sean’a Daniel’a oraz Joel’a Silver w Universal Pictures w lipcu 1979, stając się wice prezesem do spraw produkcji Universal w 1982.
W 1984, Berman przybywa do Warner Bros. Pictures jako wice prezes do spraw produkcji gdzie awansuje na starszego wice prezesa do spraw produkcji w 1988. Został powołany na funkcję Prezesa Produkcji Filmowych we wrześniu 1989 oraz staje się Prezesem Worldwide Theatrical Production w 1991, gdzie pracował do maja 1996. Pod jego egidą, Warner Bros Pictures wyprodukowało oraz rozpowszechniło następujące filmy: Presumes Innocent, Goodfellas, Robin Hood, Driving Miss Daisy, Batman Forever, Under Siege, Malcom X, The Bodyguard, JFK, The Fugitive, Dave, Disclosure, The Pelican Brief, Outbreak, The Client, A Time to Kill oraz Twister.
W maju 1996 założył Plan B Entertainment, niezależną wytwórnię filmową przy Warner Bros.Pictures.
W lutym 1998 Berman został mianowany prezesem oraz CEO Village Road Show Pictures, które następnie do roku 2007wyprodukuje 60 filmów jako partner joint venture Warner Bros. Pierwsze filmy to Practicel Magic, z Sandrą Bullock oraz Nicole Kidman; Analyze This, gdzie pojawia się Robert de Niro i Billy Crystal; The Matrix, z Keanu Reeves i Laurence’m Fishburne; Deep Blue Sea, gdzie występuje Samuel L. Jackson; Three Kings z George’m Clooney; Space Cowboys z Clintem Eastwood’em oraz Tommy Lee Jones’em; Miss Congeniality, z Sandrą Bullock i Benjamin’em Bratt’em; oraz Cats & Dogs. Kolejne filmy, które opuściły studio to Training Day, w którym pojawiają się nagrodzony przez Akademię Denzel Washington oraz Etan Hawke; Ocean’s Eleven,gdzie występują George Clooney, Brad Pitt, oraz Julia Roberts; Analyze That, Two Weeks Notice, w którym Sandra Bullock gra u boku Hugh Grant’a; The Matrix Reloaded, the Matrix Revolutions, Mystic River, Ocean’s Twelve oraz Constantine. Wkrótce pojawią się Charlie and the Chocolate Factory, z Johnny Depp’em w reżyserii Tim’a Burton’a.
PETER MENZIES,JR., (reżyser zdjęć)
Ostatnio pracował nad filmami Cheer Up, The Great Raid oraz Kangaroo Jack.
Jego osiągnięcia w dziedzinie kinematografii to Tomb Raider, The Kid, Bless The Child, The General’s Daughter, The Thirteenth Warrior, Hard Rain, A Time to Kill, Die Hard with A Vengeance, The Getaway, Posse oraz White Sands. Menzies ma na swoim koncie pewne osiągnięcia również jako reżyser zdjęć wielu reklam.
MAHER AHMAD (producent wykonawczy)
Urodził się w północno wschodniej Pensylwanii i będąc uczniem szkoły średniej pracował w lokalnym teatrze pomagając ekipie przy scenie. Następnie ukończył studia z wyróżnieniem na Northwerstern University gdzie obronił również pracę magisterską na temat scenografii i oświetlenia. Po dwóch latach uczenia teatrologii w college’u, Ahmad’owi powierzono stanowisko kierownika planu i światła „pierwszej fali” renesansu teatru w Chicago kiedy to przez pięć sezonów pełnił funkcję kierownika planu i światła w North Light Theater. Pracował nad kreacją ponad 100 projektów dla teatrów w Chicago między innymi St. Nicholas, Organic, Victory Garden, Goodman i sześciokrotnie mianowano go do nagrody Chicago Joseph Jefferson.
Wczesne doświadczenia w pracy przy sztukach sprawiły, że Ahmad obecnie posiada wspaniały warsztat oraz umiejętności. Pewnego dnia, zupełnie przypadkowo zatrudniono go w roli reżysera do spraw artystycznych podczas kręcenia filmu w Chicago, od tamtej pory zajął się tylko i wyłącznie pracą w filmie.
Ahmad przeniósł się z Chicago do Nowego Jorku gdzie pracował nad wieloma filmami między innymi Goodfellas, oraz Married to the Mob. Jego inne osiągnięcia to Dodgeball, Mr. 3000, Holes, Paid In Full, Gun Shy, US Marshals, Chain Reaction, That Night, The Cemetery Club, Miami Blues, Above the Law, The Fugitive i Angel Heart.
Od czasu do czasu Ahmad wykłada w szkołach filmowych, poza tym jest, bibliofilem posiadającym kolekcję liczącą ponad 10.000 książek, na temat architektury, sztuki, kreacji, techniki oraz wielu innych dziedzin.
GARTH CRAVEN (montaż)
Niedawno ukończył pracę nad filmem Peter Pan oraz hitem komediowym Legally Blonde.
Rozpoczął swoją karierę jako reżyser dźwięku a następnie został montażystą filmu Pat Garrett and Billy the Kid w 1973 W jego dorobku znajdują się filmy jak I Never Promised You a Rose Garden, Convoy, Educating Rita, Tuner & Hootch, Soapdish, Restoration, One Fine Day, My Best Friend’s Wedding, A Midsummer Night’s Dream, The Outfitters, Return to Me oraz What’s the Worst That Could Happen?
JOHN HOULIHAN (muzyka)
Dopasował muzykę do ponad 27 filmów fabularnych oraz ułożył prawie tyle samo albumów ze ścieżką dźwiękową. Jego najważniejszymi osiągnięciami to nadzór nad muzyką do filmu Austin Powers oraz wydanym z nim albumem: Austin Powers: International Man of Mystery, Austin Powers: The Spy Who Shagged Me oraz Austin Powers In Goldmember.
Wcześniej, Houlihan zajmował się muzyką do Training Day, który przyniósł Denzel’owi Washington’owi statuetkę dla najlepszego aktora, oraz do Freddy Got Fingered. Dopasował też muzykę do Charlie’s Angels oraz Charlie’s Angels: Full Throttle, gdzie wystąpili Cameron Diaz, Drew Barrymore and Luci Lui. W przeszłości, Houlihan pracował przy komedii romantycznej 13 Going On 30, z Jennifer Garner and Mark’iem Ruffalo; New York Minute, z Mary-Kate oraz Ashley Olesen; oraz Assault on Precinct 13, gdzie pojawił się Ethan Hawke i Laurence Fishburne.
DEENA APPEL (projektantka kostiumów)
Przestudiowała wszelkie rodzaje mody panującej w różnych okresach historii oraz jej style a następnie zaczęła projektować zarówno dla potrzeb produkcji telewizyjnych jak i filmowych.
Appel jest adresatem wielu pochwał za jej oryginalne kreacje we wszystkich trzech filmach o Austinie Power czyli: Austin Powers: International Man of Mystery, The Spy Who Shagged Me oraz Austin Powers In Goldmember. Pracowała również z reżyserem tych filmów Jay’em Roach’em w Mystery, Alaska, gdzie wystąpił Russell Crowe.
Appel ukazała swój talent w komedii braci Farrelly Stuck on You, gdzie w roli bliźniaków syjamskich wystąpili Matt Damon oraz Greg Kinnear, oraz remake’u Bedazzled w reżyserii Herolda Ramis’a. W filmie opartym na powieści H.G. Wells’a The Time Machine, stworzyła kreacje historyczne charakterystyczne dla roku 1899. W filmie Now and Then, skupiła się na oddaniu atmosfery panującej w małej miejscowości w roku 1970. Wykonała również tło kolonii w filmie Holy Matrimony; plan rodeo w filmie John’a Avildsen’a 8 Seconds; oraz przedstawiła kreacje w stylu nowoczesnym, które były kluczowe w Mother’s Boys oraz He Said, She Said.
Jej osiągnięcia telewizyjne to produkcje HBO Weapons of Mass Distraction, A Mother’s Instinct, A Kiss to Die For oraz debiut reżyserski Diane Keaton, dramat z lat trzydziestych ubiegłego stulecia, Wildflower.