"Między słowami": OPINIE PRASY
Drugi film Coppoli i kolejny niezwykle udany. Między słowami to inteligentna, błyskotliwa komedia - zabawna, a zarazem pełna głębi. To rzadkie połączenie.
HOLLYWOOD REPORTER
Wyśmienite studium oddalenia - zarówno w sensie geograficznym, jak emocjonalnym.
ENTERTAINMENT WEEKLY
Jeden z najlepszych filmów o tematyce japońskiej.
NEW YORK TIMES
Niezwykle zabawny. Traktat o tym, że warto żyć pełnią życia, mieć oczy szeroko otwarte.
NEW YORK TIMES
32-letnia Sofia Coppola to dojrzały talent charakteryzujący się wybitną wrażliwością i wielkim potencjałem, by ją przekazać.
LOS ANGELES TIMES
Na przemian słodki i smutny, a przy tym niezwykle zabawny.
LOS ANGELES TIMES
Delikatne, wspaniale zaobserwowane studium romansu, który nigdy się nie spełni.
SAN FRANCISCO CHRONICLE
"Między słowami" to najlepszy film roku - ekscytująca zapowiedź czegoś jeszcze większego ze strony niezaprzeczalnie utalentowanego, a przy tym niezwykle mądrego reżysera.
SAN FRANCISCO CHRONICLE
Dogłębna analiza delikatności związku pomiędzy kobietą, a mężczyzną, nigdy niewyznanych uczuć - a wszystko w oprawie pięknej, pełnej taktu atmosfery. Opowieść o samotności w tłumie i sile przyjaźni.
SEATTLE PI
Między słowami dotyka czegoś tak dogłębnie ludzkiego, tak ludzkiego, że czują to nawet… gwiazdy Hollywoodu.
WASHINGTON POST
Film cudownie zwięzły i treściwy. Opowiada o poszukiwaniu własnego ja, o dwóch zagubionych osobach, które odnajdują siebie.
BOSTON GLOBE
Murray w najlepszej formie w Oskarowym "Między słowami". Wyśmienita praca po obu stronach - aktora i reżysera. Oglądając "Między słowami" nie będziesz skręcać się ze śmiechu. Zaczniesz się jednak uśmiechać...
To wspaniały film, subtelny i czarujący, począwszy od delikatnego scenariusza Sofii Coppoli a skończywszy na wspaniałej, hipnotyzującej, choć nieco lakonicznej grze Billa Murray’a.
Coppoli, reżyserce dobrze przyjętych "Przekleństw niewinności" i córce twórcy "Ojca Chrzestnego" Francisa Forda Coppoli, udało się zrealizować wyśmienity wizualnie film, który wręcz wciąga widza.
Nasycony leciutko ironią, "Między słowami" to film o kruchych powiązaniach, które powstają pomiędzy ludźmi i o tęsknocie, nieważne gdzie jesteśmy, za drugim człowieka. Jest po równo historią miłosną i pocieszną komedią, a gdzieś pomiędzy, dla dodania proporcji, dobrą opowieścią podróżniczą.
Najlepszą częścią tej słodko-gorzkiej historii jest fakt, że na każdym kroku zaprzecza wszelkim konwencjom. Standardowy hollywoodzki scenariusz zastąpiony został autentyczną, poruszającą historią o dwóch osobach, które, pragnąc tego, najprawdopodobniej nigdy nie będą razem. Tło historii stanowi artystycznie sportretowane Tokio.
I chociaż Oskary nie są czymś nowym dla rodziny Coppolów (ojciec Sofii otrzymał Oskary za 2 pierwsze części "Ojca chrzestnego"), Oskar za "Między słowami" może otworzyć całkiem nowy rozdział w historii rodziny…
Jest jak najbardziej prawdopodobne, że film Coppoli dostanie Oskara, całkowicie na niego zasługuje za reżyserię i scenariusz, podczas gdy Murray zasługuje na nominację w kategorii Najlepszy Aktor. Film jest naprawdę świetny.
"Między słowami" nie jest na całe szczęście komedią romantyczną, przynajmniej jeśli chodzi o oczekiwania widza. Nie ma w nim żadnych przyjaciół gadających w kółko o wartościach, słodkich spotkań w deszczu pod kładkami Central Parku czy pościgów motocyklowych pomiędzy tysiącami takich samych taksówek.
Film jest, jednakże, cudownie zabawny. Sytuacje komediowe są tu często pokazane z pewną oszczędnością jak na przykład wtedy, gdy Murray góruje w windzie pełnej Japończyków lub kiedy gawędzi sobie z członkami japońskiej ekipy filmowej, choć większości jego żarcików Japończycy po prostu nie rozumieją.
ARIZONA REPUBLIC