"Looney Tunes: Znowu w akcji": REALIZATORZY
JOE DANTE (Reżyser) zadebiutował w roku 1976 filmem Hollywood Boulevard, a następnie Pirania obydwa dla Rogera Cormana. Dante wyreżyserował wysoko oceniany werewolf thriller Skowyt oraz It’s a Good Life który był częścią Strefy mroku. Ze Stevenem Spielbergiem w roli producenta wykonawczego, Dante współpracował nad wielkim przebojem Gremliny, który zarobił ponad 200 milionów dolarów w światowym box-officie. Nakręcił także takie tytuły jak: Interkosmose, Nn przedmieściach, Gremliny 2, oraz Matinee. Ostatnio Dante wyreżyserował film Mali żolnierze, akcję połączoną z fantasy, który miesza rzeczywistość, animatronics z obrazami wygenerowanymi komputerowo.
Dla telewizji Dante wyreżyserował w 1997 roku The Second Civil War (HBO), za który otrzymał nominację do nagrody CableACE dla Najlepszego Reżysera Miniserialu Filmowego.
Dante jest uznanym filmowym specjalistą z ogromną wiedzą na temat horrorów sci-fi lat 50-tych i 60-tych oraz kreskówek Warner Bros., często oddając hołd swoimi filmami tej klasyce.
PAULA WEINSTEIN (Producent) ma za sobą bogatą 20 letnią karierę w przemyśle rozrywkowym, podczas której współpracowała właściwie ze wszystkimi większymi studiami w przemyśle filmowym. Aktualnie Weinstein nadzoruje wszystkie etapy produkcyjne w swoim własnym studiu Spring Creek Productions.
Weinstein zaczęła współpracę z Warner Bros. w 1976 roku na stanowisku Zastępcy Prezesa Produkcji a później złączyła się z wytwórnią 20th Century Fox jako Starszy Zastępca Prezesa Produkcji Ogólnoświatowych, rozwijając i produkując takie tytuły jak: Od dziewiątej do piątej i Więzień Brubaker. W 1979 przeniosła się do Ladd Company, gdzie pracowała przy Body Heat, reżyserskim debiucie Lawrenca Kasdana.
Po dwóch latach współpracy w Ladd, przeniosła się do United Artists na stanowisko Prezesa Działu Kinowego, gdzie nadzorowała wszystkie produkcje. Dwa z wielu przebojów, które wprowadziła na ekrany w tym czasie to: Gry wojenne i Yentl.
Jako producent niezależny, wyprodukowała A Dry White Season, za rolę w którym Marlon Brando był nominowany do Oskara oraz The Fabulous Baker Boys, nominowany do czterech Oskarów, który stworzyła w kooprodukcji z Mirage Productions w 1989 roku.
W 1990 roku, Weinstein i Mark Rosenberg stworzyli Spring Creek Productions. Ich pierwszą produkcją był film Bez lęku, z Jeffem Bridgesem i Rosie Perez a reżyserowanym przez Petera Weir. Następnie powstał film Krew z krwi, kość z kości, napisany i wyreżyserowany przez Steva Kloves’a z udziałem Dennisa Quaid, Meg Ryan, Jamesa Caana i młodziutkiej Gwyneth Paltrow.
Weinstein objęła także funkcję producenta wykonawczego filmu Obywatel Cohn, wyprodukowanego dla HBO z udziałem Jamesa Woodsa, który zdobył cztery Nagrody Emmy, trzy Nagrody CableAce oraz był nominowany do dwóch Złotych Globów.
W 1995 roku, Weinstein wraz z Antheą Sylbert zajęły się produkcją filmu Something to Talk About dla Studia Warner Bros. Pictures, w którym wystąpili Julia Roberts i Dennis Quaid, wyreżyserowanego przez nominowanego do Oskara Lasse Hallstroma.
Weinstein pełniła funkcję producenta wykonawczego dla jeszcze jednej produkcji HBO: Truman, wyreżyserowanej przez Franka Piersona z udziałem Gary Sinise’a. Film zdobył Nagrodę Emmy dla Wyróżniającej się Telewizyjnej Produkcji Filmowej.
Weinstein była także producentką filmowej wersji noweli AS Bayatta, wyreżyserowanej przez Neila LaBute’a: Opętanie, w której wystąpili: Gwyneth Paltrow, Aaron Eckhart i Jennifer Ehle; Deliver Us from Eva dla Focus Features, wyreżyserowanego przez Gary Hardwick z udziałem LL Cool J i Gabrielle Union; przeboju kasowego Depresja gangstera, oraz sequelu, Nawrót depresji gangstera w którym zagrali Billy Crystal i Robert De Niro; filmu Barry Levinsona Smak wolności, popularnej, zwariowanej komedii Włamanie na śniadanie z udziałem Bruce’a Willisa, Billy Boba Thorntona i Cate Blanchett; oraz Gniew oceanu, wyreżyserowanego przez Wolfganga Petersena, w której wystąpili George Clooney i Mark Wahlberg.
Jej ostatnie filmy to wyprodukowany dla DreamWorks’ Envy, w reżyserii Barry Levinsona z udziałem Bena Stillera i Jack Blacka, oraz film HBO Iron Jawed Angels, w reżyserii Katji von Garnier, w którym wystąpili Hilary Swank i Anjelica Huston. Film przedstawia historię ruchu amerykańskich sufrażystek.
BERNIE GOLDMANN (Producent) był Prezesem Produkcji dla Village Roadshow Pictures Entertainment w latach 1998-2001. Filmy zrealizowane podczas jego kadencji to takie tytuły jak: Matrix, Dzień próby, Kod dostępu, Ocean’s Eleven: Ryzykowna gra, Showtime, Kosmiczni Kowboje, Totalna magia, Depresja gangstera, Miss Agent, Złoto pustyni, Piekielna głębia, Troje do tanga, Plotka, Czerwona Planeta, Walentynki, Twarda laska, See Spot Run, Mroczna dzielnica oraz Królowa potępionych.
Od 1993 do1998 roku, Goldmann pracował na stanowisku Starszego Zastępcy Prezesa Produkcji dla studia Walt Disney Pictures nadzorując i pracując przy rozwoju takich produkcji jak: Mój przyjaciel Marsjanin, Mystery Alaska, Milioner w spodenkach, Tom i Huck, Daleko od domu2: Zagubieni w San Francisko, Rocket Man, Przyjadę do domu na święta i Człowiek przyszłości.
Do roku 1993 pracował dla Steve Tisch Company, najpierw jako asystent producenta, ostatecznie opuszczając studio jako jego prezes. Nadzorował lub kooprodukował takie filmy jak: Corrina, Corrina, Zły wpływ, Związek przeszczepionych serc, Rasowy stypendysta i Ofiara miłości.
Goldmann zajmował się ostatnio produkcją Taking Lives, mającym się pojawić w kinach lutym 2004 roku z udziałem Angeliny Jolie, Ethana Howke’a i Kiefera Sutherlanda. Film jest kooprodukcją Warner Bros. Pictures i Village Roadshow Pictures.
LARRY DOYLE (scenarzysta i Producent Wykonawczy) jest byłym scenarzystą i producentem nadzorującym serię Simpsonowie, za którą otrzymał dwie Nagrody Emmy w kategorii Wyróżniającego się Programu Animowanego.
Ostatnio Doyle zrealizował swój debiutancki scenariusz filmowy Duplex, we współpracy z wytwórnią Miramax. Jest to komedia wyreżyserowana przez Danny DeVito z udziałem Bena Stillera i Drew Barrymore.
Przed serią Simpsonowie, Doyle pracował jako scenarzysta dla animowanej serii MTV Beavis i Butthead oraz Daria. Jest także autorem świetnie sprzedającej się książki Beavis & Butthead Huh Huh for Hollywood.
W drugiej połowie lat 80-tych, Doyle był autorem wskrzeszonego żartu komiksowego Pogo. Później Doyle został wydawcą i autorem w New York, National Lampoon i w magazynie Spy. Pisywał także dla wielu innych magazynów takich jak: Rolling Stone, The New Yorker, GQ, Esquire, Harper’s, The New York Times Magazine, Time i Allure.
Dodatkowo, Doyle jest producentem wykonawczym i głównym scenarzystą animowanego programu kreskówek Looney Tunes, które będą wyświetlane razem z wchodzącymi w 2004 roku premierami Warner Bros.Pictures.
Doyle ukończył Uniwersytet w Illinois, obecnie mieszka w Los Angeles.
CHRIS deFARIA (Producent Wykonawczy) jest obecnie Starszym Zastępcą Prezesa Produkcji Filmów Fabularnych dla Warner Bros. Pictures. Chris deFaria wyprodukował przebój lata 2001 Psy i koty, a przedtem był Wykonawcą odpowiedzialnym za Produkcję filmów: Miłość jak narkotyk, z udziałem Meg Ryan; Adwokat diabła z Al Pacino i Keanu Reevesem; Morderstwo doskonałe z Michaelem Douglasem i Gwyneth Paltrow; Jack Frost, z udziałem Michaela Keatona i Bardzo dziki Zachód z Willem Smithem.
Współpraca DeFaria z telewizją zaowocowała dużą ilością filmów dokumentalnych, programów, oraz filmów telewizyjnych m.in. Koncert Przeciwko AIDS z udziałem The Grateful Dead, And Then She Was Gone dla NBC i Amityville 5 & 6 dla Republic Pictures. Kooprodukował także teatr telewizji pod tytułem Live Nude Girls dla IRS oraz feature Tremors II dla Universal. Dodatkowo, deFaria zajmował się produkcją realcji z Konvencji Demokratów, Olimpiady w Seoulu oraz Superbowl z 1989 roku. Podróżował także do Beijingu w China z ESPN by zajmować się reżyserią i produkcją jednej z pierwszych relacji na żywo z eventu sportowego, emitowanego z komunistycznych Chin. DeFaria jest zdobywcą trzech Nagród Emmy i dwóch Nagród NAPTE.
DEAN CUNDEY, A.S.C. (Zdjęcia) jest jednym z najlepszych kinematografów przemysłu filmowego, mistrzem w swoim rzemiośle, które wykorzystywał przy najbardziej zaawansowanych technologicznie filmach. Zdobył nominację do Oskara za swoją pracę przy filmie Kto wrobił królika Rogera oraz nominację do Nagrody dla Wyróżniającego się Osiągnięcia od Amerykańskiego Zrzeszenia Kinematografów za film Hook i Apollo 13. Jego inne filmy to: Czego pragną kobiety, Park Jurajski, trylogia Powrót do przyszłości, Flinstonowie, Kacper oraz Death Becomes Her.
Cundey zdobył dyplom UCLA a swoją drogę do stanowiska Dyrektora zdjęć w przemyśle filmowym, zaczynał od realizacji niskobudżetowych horrorów. Przełomem w jego karierze stał się film Johna Carpentera Halloween, który zaprowadził go do pracy nad takimi filmami jak: Ucieczka z Nowego Jorku, Coś, Miłość, szmaragd i krokodyl czy Big Business.
Jego inne prace to: Odkrycie profesora Krippendorfa, Flubber, Nie wierzcie bliźniaczkom, Same kłopoty, Wykidajło, Project X, D.C. Cab oraz Wielka draka w chińskiej dzielnicy.
BILL BRZESKI (Scenografia) użyczył swojego talentu filmowi Stuart Malutki oraz jego sequelowi Stuart Malutki 2, a także komedii futurystycznej Pluto Nash, z Eddiem Murphy. Jego ostatnie prace to m.in. zdobywca Oskara Lepiej być nie może, Matylda oraz Diamentowa afera.
Z dorobkiem ponad 800 telewizyjnych epizodów, Brzeski jest wysoko ceniony za swój talent w mediach.
Brzeski studiował na Miami University w Ohio ale dyplom Master of Fine Arts w projektowaniu otrzymał na New York University’s Tisch School of the Arts. Początkowo zainteresowany projektowaniem dla balletu i opery, rozpoczął swoją karierę w teatrze.
Brzeski urodził się w Burbank, w Kalifornii a wychowywał się w Bostonie, w Massachusetts.
MARSHALL HARVEY (Montaż) kontynuuje swoją długoletnią współpracę z reżyserem Joe Dante, dla którego montował takie filmy jak: Mali żołnierze, Matinee, Na przedmieściach, Amazonki z księżyca zrealizowane dla HBO The Second Civil War oraz pilot dla CBS The Osiris Chronicles. Jego dalszy dorobek zawiera pracę przy takich tytułach jak: Dotknięcie ręki, Cicha woda, Lake Placid, Zgrywus, Tata i małolata, Zwariowany Fred, Date With an Angel i Sword and the Sorcerer. Dla telewizji wyedytował film: Love and Treason, miniserial dla CBS The Third Twin, a także pilot do serialu Dawson’s Creek dla dla studia Warner Bros. The Ratings Game dla Showtime, w reżyserii Danny DeVito.
RICK W. FINNEY (Montaż) montował przebój 2001 roku studia Warner Bros. Pictures’ Psy i koty (z Michaelem A. Stevensonem) a także dwa sequele klasycznych thrillerów The Amityville Horror: Amityville 1992: It’s About Time i Amityville: A New Generation.
Finney pracował także jako edytor dla różnorodnych filmowych kampanii marketingowyc dla: Masz wiadomość, Park Jurajski, Góra Dantego i 12 Małp.
Jako uczeń i asystent edytora, pracował przy wielu znanych filmach, wśród nich Amadeusz Milosa Formana, Mishima Paula Schradera oraz przy filmach Francisa Forda Coppoli Tucker oraz A Man and His Dream.
Zdobywca Oskara i nagrody Emmy JERRY GOLDSMITH jest jednym z bardziej uznanych kompozytorów filmowych i telewizyjnych. Oskara zdobył za ściężkę dźwiękową do filmu Omen otrzymując kolejne nominacje w kategorii dla Najlepszej Scieżki Dźwiękowej przy filmach: Nagi Instynkt, Mistrzowski rzut, Pod ostrzałem, Duch, Star Trek, Chłopcy z Brazylii, Wiatr i lew, Chinatown, Papillon, Patton, Planeta Małp, Ziarnka piasku, A Patch of Blue i Freud.
Goldsmith w trakcie swej bogatej kariery (swtorzył ścieżki dźwiękowe do ponad 150 filmów), otrzymał także wiele nominacji do Złotych Globów i Nagród Grammy. Jego ostatnie prace to min: Wydział pościgowy, Tajemnice Los Angeles, City Hall, Krytyczna decyzja, Two Days in the Valley, Zagadka Powdera, Rycerz króla Artura, Kongo, I.Q., Cień, Szósty stopień oddalenia, Rudy, Malice, Denis rozrabiaka, Dzika rzeka, Wydział Rosja, Tylko razem z córką, Sypiając z wrogiem, Uzdrowiciel z tropików, Basebalista, Reporter, Pole miłości, Wiecznie młody, Matinee, Zniknięcie, Star Trek V: Ostateczna granica oraz Gremliny 2.