"Krew jak czekolada": TWÓRCY
KATJA VON GARNIER (reżyseria)
Urodziła się w Wiesbaden w Niemczech. Jest absolwentką prestiżowej monachijskiej Akademii Filmu i Telewizji. W 1991 roku reżyserkę poproszono o zaprezentowanie krótkometrażowego filmu na First International Festival of Cinema Students w Tokio. Obraz "Lautlos" został zakupiony przez wytwórnie IA Entertainment i Columbia TriStar Germany, a także przez kilka kanałów telewizyjnych. Był także prezentowany na licznych festiwalach, w tym w Monachium i Edynburgu.
Nakręcony w 1993 roku "Abgeschminkt!" miał budżet jedynie 50 tysięcy dolarów, a jednak stał się hitem kinowym, pozostając w pierwszej dziesiątce niemieckiego box office'u przez 20 kolejnych tygodni. Zakupiono go też do dystrybucji w 27 krajach. Reżyserka otrzymała kilka nagród.
Następnym wielkim fabularnym sukcesem von Garnier były "Bandytki" prezentowane na festiwalach filmowych na całym świecie - między innymi w Toronto, San Francisco, San Sebastian i w Hong Kongu. Ścieżka dźwiękowa do filmu została ogłoszona najlepszym soundtrackiem w historii niemieckiego kina. Daily Variety nazwało von Garnier jedną z dziesięciu najlepszych niezależnych reżyserek 1998 roku.
Przed obrazem "Krew jak czekolada" Katja von Garnier wyreżyserowała doskonale przyjęty film "Niezłomne" z Hilary Swank, Frances O'Connor i Angelicą Huston.
BRENDAN GALVIN (zdjęcia)
Zaczął karierę od pracy operatora na planie teledysków i reklam. Pierwszy film fabularny Galvina to czarna komedia "Rat" Steve'a Barona. Przełomem w karierze operatora okazał się reżyserski debiut Johna Moora "Za linią wroga" z Genem Hackmanem i Owenem Wilsonem. Pracował także przy "Veronice Guerin" Joela Schumachera, "Thunderbirds" i "Locie Feniksa".
KEVIN PHIPPS (scenografia)
Rozpoczął pracę w branży filmowej jako rekwizytor przy "Powrocie Jedi". Szybko awansując w strukturze filmowców zajmujących się scenografią, był członkiem wielu zespołów odpowiadających za wizualną stronę wielkich produkcji kinowych. Pracował między innymi przy tworzeniu wielkich kinowych produkcji: "1492: Wyprawa do raju" Ridley'a Scotta, "Oczy szeroko zamknięte" Stanley'a Kubricka, "Piąty element" Luca Bessona, "Diuna" Davida Lyncha, "Troja" Wolfganga Petersena, "Aleksander" Olivera Stone'a czy "Underworld" Lena Wisemana.
Phipps przez wiele lat współpracował z Timem Burtonem, pomagając mu budować jego niesamowite plastycznie wizje w "Batmanie", "Jeźdźcu bez głowy", "Planecie małp" i ostatnio "Charliem i fabryce czekolady".
Scenograf otrzymał nominację do nagrody Emmy za serial "Kompania braci". Zdobył też nagrodę Association of Motion Pictures and Television Art Directors za scenografię do filmu "Jeździec bez głowy".