Reklama

"Korporacja": STRESZCZENIE

Zgodnie z prawem Korporacja ma osobowość prawną. Jaką jest więc osobowością?

Tak samo jak ludzie, korporacje mają różne „osobowości”. Cztery studia na temat

Osobowości korporacji prowadzą do wniosku, iż korporacja przejawia cechy osobowości psychopatycznej. Pojawia się pytanie: Kto jest odpowiedzialny za ten stan? Instytucje czy ludzie w niej pracujący?

Rzeczy które uważano za cenne, godne ochrony czy święte lub ważne dla interesu społecznego posiadały ochronę społeczeństwa lub państwa. Około roku 1600 ten stan rzeczy zaczął się zmieniać, gdy rozpoczęto ograniczać wspólnotowe pastwiska dla prywatnych celów. Morza i przestrzeń kosmiczna to następne etapy tego procesu.

Reklama

Dziś każda molekuła na naszej planecie może do kogoś należeć: Korporacje posiadają miasta, patenty na rośliny i zwierzęta, ludzkie DNA nawet piosenkę„Happy Birthday”.

Gdy już wszystko zostanie sprywatyzowane, kto będzie dbało dobro publiczne. Korporacje wydają miliardy na kształtowanie opinii publicznej.

Nowy cel to dzieci od 3 roku życia. Film pokazuje badania technik reklamowych skierowanych do tej grupy docelowej.

Klęski I tragedie mogą być świetną okazją do ekstra zarobków. Atak z 11 września

Spowodował podwojenie zakupów złota. Pierwsza wojna w Zatoce Perskiej w 1991 roku to nagłe podwyżki cen ropy i niebotyczne zyski brokerów.

Zestawienie wydatków i przychodów z funkcjonowania Korporacji znajdziemy w ostaniej części filmu. Demokracja jest wartością, którą korporacja ignoruje. Próbuje ją omijać lub wręcz znosić jeśli działa przeciw powiększaniu zysku. W 1934 roku z tego powodu o mało nie doszło do zamachu stanu w USA. Współpraca IBM z faszystowskimi Niemcami to inny przykład wykorzystywania braku demokracji.

Korporacje poddane są coraz większym wyzwaniom. Społeczeństwa na całym świecie są bardziej świadome, że Korporacja jest instytucją , która winna działać też dla dobra publicznego. Z pewną dozą optymizmu możemy patrzeć w prszyszłość.

Liderzy światowego biznesu i teoretycy ekonomii wzywają do zmiany stosunków zewnętrznych i wewnętrznych tej dominującej instytucji naszych czasów- Korporacji.

materiały dystrybutora
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy