Reklama

"Kod dostępu": REALIZATORZY

DOMINIC SENA (Reżyser)

Jest założycielem Propaganda Films, gdzie powstała niezliczona ilość nagrodzonych teledysków i reklamówek. Swoją karierę Sena rozpoczął jako operator kamery we wczesnych latach osiemdziesiątych. Pracował przy produkcji ponad stu teledysków, został uhonorowany wieloma nagrodami za swoje nowatorskie zdjęcia.

W 1985 roku Sena włączył do swojego repertuaru reżyserię, tworząc teledyski dla Davida Bowie, Tiny Turner, Bryana Adamsa, Steve’a Winwooda, Fleetwood Mac, Janet Jackson i wielu innych. Otrzymał Grammy za Best Long Form Video (Najlepszą Długą Formę Video) za teledysk do „Rythm Nation 1814” Janet Jackson. Jego reklamówki telewizyjne, kręcone dla takich klientów, jak Nike, Saturn, Apple Computer, Acura i IBM także otrzymywały nagrody. Dwa z jego spotów dla Nike, „Bouncing TV” i „Dueling TVs”, oraz dla Apple, „Coal Train” przyczyniły się do nagrodzenia Propaganda Films Złotą Palmą na Międzynarodowym Festiwalu Filmu Reklamowego w Cannes.

Reklama

W 1991 roku (Nike, „Heritage”), w 1995 (Saturn, „Erin Walling”) i jeszcze raz w 1996 (Nike, „Marshall Falk”) reklamówki Seny zdobyły w Nowym Yorku prestiżowe nagrody AICP i na zawsze stały się częścią Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Sena zadebiutował na wielkim ekranie filmem „Kalifornia”, z Bradem Pittem, Juliette Lewis, Davidem Duchovnym i Michelle Forbes w rolach głównych. W 1993 roku film otrzymał International Film Critics Jury Prize (międzynarodową nagrodę krytyków filmowych) na festiwalu w Motrealu, był także wyróżniony za zdjęcia.

JOEL SILVER (Producent)

Jest jednym z odnoszących największe sukcesy producentów we współczesnym przemyśle filmowym. Jego filmy zarobiły na całym świecie prawie trzy i pół miliarda dolarów, co średnio daje sto milionów dolarów na film. „Matrix”, jego produkcja z 1999 r., zarobił na świecie ponad 456 milionów, więcej, niż jakikolwiek inny film z Warner Bros. Pictures w historii tej wytwórni. Bardzo doceniony za porywającą historię i efekty wizualne, „Matrix” wygrał też cztery Nagrody Akademii, w tym za najlepsze efekty wizualne.

Silver rozpoczął swoją karierę w Lawrence Gordon Productions, wkrótce został kierownikiem filmów fabularnych. Współprodukował „The Warriors i, towarzysząc Gordonowi, „48 Godzin”, „Ulice w ogniu” i „Brewster’s Millions”. Pierwszą niezależną produkcją Silvera pod flagą jego Silver Pictures, był „Commando”, następnie „Jumpin’ Jack Flash” oraz „Predator”. Następnie Silver wyprodukował „Zabójczą Broń” „Zabójczą Broń 2”, „Zabójczą Broń 3” i „Zabójczą Broń 4”, a także „Szklaną Pułapkę”, „Szklaną Pułapkę 2”, „Ostatniego Skauta”, „Człowieka Demolkę”, „Richiego Milionera” i „Teoria Spisku”. Silver kierował przez osiem sezonów, wraz z Richardem Donnerem, Robertem Zemeckisem, Davidem Gillerem i Walterem Hillem, produkcją nagrodzonego serialu HBO „Opowieści z Krypty”, oraz dwóch filmów fabularnych z serii „Opowieści z Krypty”.

Ostatnio na ekrany weszły dwa filmy w produkcji Silvera - „Romeo Musi Umrzeć”, w którym zagrali Jet Li i Aaliyah oraz „Mroczna Dzielnica” ze Stevenem Seagalem. Silver ostatnio rozpoczął działalność Dark Castle Entertainment, nowej jednostki produkcyjnej, którą stworzył z Robertem Zemeckisem. Ich pierwszą produkcją był bijący rekordy popularności „House on Haunted Hill”, który wszedł na ekrany w Halloween 1999 roku. Silver i Zemeckis stworzyli Dark Castle wzorując się na Williamie Castle, który w latach 50tych i 60tych był prekursorem nowego podejścia do produkcji i rozprowadzania horrorów. Obecnie Silver kończy produkcję swojego kolejnego filmu dla Dark Castle, remake’u klasycznego dreszczowca Williama Castle, „13 Ghosts”, w którym zagrają F. Murray Abraham, Shannon Elizabeth, Tony Shalhoub, Embeth Davitz oraz Matthew Lillard. Obecnie przygotowuje nowe części „Matrixa”, do których zdjęcia rozpoczęto w marcu 2001.

W 1967 roku, w czasie nauki w Columbia High School w Maplewood, New Jersey, Silver wraz z kilkoma przyjaciółmi wymyślił grę zwaną Ultimate Frisbee. Od tej pory ten pełen ruchu sport drużynowy stał się światowym fenomenem. Zawody Ultimate Frisbee rozgrywa się w 42 krajach. Będzie on sportem medalowym na turnieju World Games 2001 w Japonii.

JONATHAN D. KRANE (Producent)

W jego dorobku znajduje się ponad czterdzieści filmów, a w tym najbardziej kasowa komedia wszechczasów, „I Kto To Mówi”, a także sporo innych hitów, jak „Bez Twarzy” z Johnem Travoltą i Nicolasem Cage; dwie kolejne części „I Kto To Mówi”; „Randka w Ciemno” w reżyserii Blake’a Edwardsa, w której debiut ował Bruce Willis; „Sprawa Honoru” z Burtem Reynoldsem i debiutującą Kim Basinger; „Fenomen”, w którym zagrali John Travolta i Robert Duvall (aktor trzech filmów Crane’a); „Micki and Maude” z Dudleyem Moore; „Michael” z Johnem Travoltą i Williamem Hurtem; „Adwokat” z Travoltą, Robertem Duvallem i Jamesem Gandolfini; „Barwy Kampanii” z Travoltą, Emmą Thompson i Billym Bobem Thorntonem; „The Trail of the Pink Panther” z Peterem Sellersem; „The Curse of the Pink Panther” nakręconym w tym samym czasie i z tą samą obsadą; następnie „Lucky Numbers” z Travoltą i Lisą Kudrow, w reżyserii Nory Ephron.

Krane dobrze jest też znany dzięki stworzeniu w latach osiemdziesiątych innowacyjnych, niskobudżetowych, wysokojakościowych technik produkcyjnych. Dziś są one powszechnie wykorzystywane i pozwoliły mu sfinansować produkcję kilku chwalonych przez krytykę i odnoszących sukces komercyjny tak klasycznych filmów, jak „That’s Life” w reżyserii Blake’a Edwardsa z Jackiem Lemmonem, Julie Andrews, Robertem Loggia i żoną Krane’a, Sally Kellerman, wyprodukowanym jedynie za milion dolarów; „The Chocolate War”, rozpoczynający reżyserską karierę Keitha Gordona (za około 600 000 dolarów); „Without You I’m Nothing” Sandry Bernhard, który Krane sfinansował i wyprodukował jako sztukę Off-Broadway, a następnie jako film (wszystko za mniej niż milion dolarów); „Getting It Right” wyreżyserowany przez Randalla Kleisera (który w ten sposób uwolnił się od etykietki reżysera filmów dla dzieci), z głównymi rolami Sir Johna Gielguda, Heleny Bonham Carter i Lynn Redgrave (za mniej niż trzy miliony); „Convicts” na podstawie scenariusza Hortona Foote i reżyserii Petera Mastersona, w którym zagrali Robert Duvall, James Earl Jones i Lukas Haas (znów za mniej niż trzy miliony); oraz „The Point of Betrayal” na podstawie scenariusza Krane’a (za mniej niż milion), który dostał Złotą Palmę na festiwalu w Palm Beach, oraz wiele innych.

Krane był pierwszym producentem - managerem, i przez lata prowadził interesy ponad 150 aktorów, scenarzystów i reżyserów, odkrywając, wynajdując i prowadząc wielu z dzisiejszych najważniejszych talentów. Wśród nich znajdują się John Travolta, Kim Basinger, Drew Barrymore, Robin Wright, Ellen DeGeneres, Kirstie Alley, Theresa Russell, Mariska Hargitay, Howie Mandel, Luis Mandoki, Teri Garr, Vincent d’Onforio, Lily Taylor, Sara Bernhard, Peter Medak, Randal Kleiser, Jason Bateman, Billy Zane, Neal Israel, Keth Gordon i Stephen Sommers, oraz wielu innych.

DAN CRACCHIOLO (Koproducent)

Rozpoczął karierę w przemyśle rozrywkowym ucząc się w ICM, kierowany przez Eda Limato. W 1991 roku dołączył do Joela Silvera i jego Silver Pictures, gdzie jego pierwszym projektem była „Zabójcza Broń 3”. Od tej pory był ko-producentem filmów „Zabójcza Broń 4”, „Zabójcy” i „Teoria Spisku”, był również współtwórcą ogromnego sukcesu „Matrixa”. Kierował też produkcją „House On Haunted Hill” i „Romeo Musi Umrzeć”. Dodatkowo, Cracchiolo wraz z Silverem i Richardem Donnerem przez trzy sezony produkował telewizyjny serial HBO „Opowieści z Krypty”, oraz dwa filmy fabularne „Opowieści z Krypty”: „Demon Knight” i „Bordello of Blood”. Kierował produkcją telewizyjnych filmów HBO „Made Men” i „Double Tap”.

SKIP WOODS (scenarzysta, Ko-producent)

Urodzony w Teksasie ostatnio pisał scenariusz i reżyserował swój pierwszy film, dramat kryminalny „Thursday”, w którym zagrali Thomas Jane i Aaron Eckhart. Wkrótce, na podstawie własnego scenariusza, wyreżyseruje dla Warner Bros. Pictures bardzo wyczekiwaną nową wersję filmu science-fiction z lat siedemdziesiątych - „Logan’s Run”.

PAUL CAMERON (Kierownik Zdjęć)

Ponownie współpracuje z reżyserem Seną po debiucie na wielkim ekranie „60 sekund”. Pracował jako operator w niezależnym filmie „Advice from a Caterpillar" i uczestniczącym w festiwalu w Sundance w 1996 roku „Kolacja z Arszenikiem”. Cameron pracował dla telewizji, kierując jednostką operatorów kamer w pilotach seriali „Michael Hayes” dla CBS i „Relavity” dla ABC. Był też kierownikiem zdjęć filmach Showtime „Parallel Lives" oraz "Chantilly Lace". Od swoich pierwszych dni w szkole filmowej SUNY w Purchase, stanie Nowy York, Cameron nie tylko brał udział w niezależnych filmach, ale i wyrabiał sobie nazwisko pracując przy produkcji teledysków i reklamówek telewizyjnych. Zdobył Emmy za Najlepsze Zdjęcia, za pracę przy amerykańskiej kampanii sportowej dla Olympics; dostał nagrodę Silver Clio w Cannes za pracę przy serii spotów promujących zdrowie. Stworzył pamiętne wideoklipy takich artystów, jak David Bowie, Billy Joel, Janet Jackson i Puff Daddy.

JEFF MANN (Scenograf)

Zadebiutował na wielkim ekranie z Seną w „60 sekund”. Poprzednio pracował jako dyrektor artystyczny w „Kalifornii”, także w reżyserii Seny. Kiedy Mann był bardzo młody, jego rodzina i przyjaciele zachęcali go rozwijania talentu artystycznego. Kontakty, jakie Mann nawiązał w artystycznym i muzycznym środowisku spowodowały, że zaczął pracować przy produkcji videoklipów, co szybko połączyło się z pracą w reklamówkach telewizyjnych. Jego wrodzone zdolności i nabyte umiejętności, pomogły mu łatwo przejść wszystkie stopnie kariery. Mann szybko awansował na asystenta dyrektora artystycznego i do 1995 roku był już jednym z najważniejszych scenografów. Jego resumé zawiera wiele nagrodzonych filmów reklamowych, pracował dla tak znanych reżyserów, jak David Kellogg, Michael Bay, Herb Ritts, Antoine Fuqua, Dominic Sena i wielu innych. Klienci Manna to między innymi Kodak, American Express, Nike, Chevrolet, Coca-Cola.

CHRISTOPHER YOUNG (Kompozytor)

Stworzył imponującą ilość ścieżek dźwiękowych do filmów różnych gatunków. Jego dorobek to, między innymi: „Słodki Listopad”, „Cudowni Chłopcy”, „Gatunek”, „Morderstwo w Białym Domu”, „Psychopata”, „Set It Off” i „Huragan”. Urodził się w Red Bank, w New Jersey, skończył Massachusetts Hampshire College i studiował z kompozytorem filmowym Davidem Raskinem („Laura”) uczęszczając do U.C.L.A.. Poza komponowaniem muzyki filmowej, Young uczy swojego fachu na U.S.C. i działa w komisji The Film Music Society.

DJ PAUL OAKENFOLD (Kompozytor)

Był jednym z założycieli sceny acid house, która zawładnęła Londynem w późnych latach osiemdziesiątych i przetarła drogę muzyce elektronicznej w latach dziewięćdziesiątych. Dziś Oakenfold pozostał jednym z najbardziej szanowanych i inspirujących DJ-ów. Oakenfold pracował też jako konsultant A&R dla takich wytwórni płytowych, jak Profile i Def Jam. W tym czasie był odpowiedzialny za kariery gigantów hip-hopu, jak Salt’n Pepa czy Will Smith. Poza pracą jako DJ, Oakenfold spędził wiele godzin w studio, tworząc remiksy piosenek U2, the Rolling Stones, Snoop Doggy Dogg’a, Smashing Punpkins i Bjork. Założył własną, odnoszącą sukcesy wytwórnię, Perfecto Records, dla której nagrywali między innymi Grace i Man With No Name. W 1998 roku, po dziesięciu latach nieprzerwanych sukcesów w Wielkiej Brytanii, Oakenfold wydał swoją pierwszą płytę w Stanach Zjednoczonych - „Tranceport”, zawierającą kolekcję jedenastu jego najlepszych remiksów. Płyta trafiła do amerykańskich sklepów w listopadzie 1998. Tego samego roku Oakenfold został uznany za „najlepszego DJ na świecie” przez pismo ”DJ”.

STEPHEN RIVKIN A.C.E. (Montaż)

Ostatnio zajmował się filmem Normana Jewisona „Huragan” z Denzelem Washingtonem. Poprzednio współpracował z Jewisonem przy filmach „Bogus” i „Tylko Ty”. Inne filmy w jego dorobku to „Idle Hands”, „Excess Baggage”, „Robin Hood: Faceci w Rajtuzach”, „Bat-21” i „Hot Dog”, a także „Youngblood” i „The Personals”, w którym Rivkin był także współproducentem. Inny filmy, które montował, to „Dziewięć Miesięcy”, „Epidemia”, „Mój Kuzyn Vinny” i „Fire in the Sky” oraz wiele innych. Jego telewizyjny dorobek zawiera nominowany do nagrody CableAce, „Nightbreaker” TNT; wyprodukowane przez HBO „The Comrades of Summer” i „El Diablo”; oraz dwa filmy w reżyserii Diane Keaton: „Wildflower” Lifetime i „The Girl With the Crazy Brother”.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Kod dostępu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy