Reklama

"Kocha, lubi, szanuje": TWÓRCY

Informacje o twórcach filmu.

Informacje o twórcach filmu.

GLENN FICARRAJOHN REQUA (reżyserzy) poznali się w szkole artystycznej Pratt Institute, w której obaj studiowali sztukę filmową. Od tamtej pory pracują razem jako scenarzyści i reżyserzy.

DAN FOGELMAN (scenarzysta) był stałym pracownikiem Pixar Animation Studios i Walt Disney Animation Studios. Jego pierwszy film fabularny to hit Auta, w reżyserii współzałożyciela Pixar - Johna Lassetera, później napisał scenariusze do obrazów Piorun i Zaplątani. Filmy Fogelmana z udziałem prawdziwych aktorów to Fred Claus - Brat Świętego Mikołaja z 2007 roku z Vince'em Vaughnem, mający się wkrótce ukazać obraz My Mother's Curse, w którym Barbra Streisand i Seth Rogen zagrali matkę i syna, a także Last Vegas, którego reżyserem będzie Peter Chelsom. W 2003 roku Fogelman był scenarzystą i producentem wykonawczym półgodzinnego serialu Warner Bros. Like Family. Od tamtej pory pracował dla telewizji, pisząc scenariusze do serialu stacji NBC Lipshitz Saves the World z Lesliem Nielsenem i serialu stacji Fox The 12th Man. Fogelman pochodzi z New Jersey i zdobył stopień naukowy na kierunku anglistyka na Uniwersytecie Pensylwanii, jego studia obejmowały roczną naukę na Oksfordzie.

Reklama

DENISE DI NOVI (producentka) zadebiutowała jako producentka kultowej komedii Śmiertelne zauroczenie, za którą otrzymała nagrodę Independent Spirit Award dla najlepszego debiutanckiego filmu fabularnego. Później rozpoczęła długą współpracę z wyśmienitym reżyserem Timem Burtonem, podczas której wyprodukowała tak różnorodne hity, jak Edward Nożycoręki, Powrót Batmana, Miasteczko Halloween, Ed Wood i Jakubek i brzoskwinia olbrzymka. Jej wcześniejsze dokonania to zrealizowana w 1994 roku przeróbka filmu Małe kobietki i obraz List w butelce, filmowa adaptacja powieści Nicholasa Sparksa, bilety na obydwa filmy były najlepiej sprzedającymi się biletami podczas premierowych weekendów. Di Novi w sumie cztery razy współpracowała ze Sparksem, razem stworzyli mający się wkrótce ukazać obraz The Lucky One z Zakiem Efronem i Taylor Schilling, w reżyserii Scotta Hicksa, a także filmy Szkoła uczuć i Noce w Rodanthe, wszystkie te produkcje powstały na podstawie powieści Sparksa. Obecnie po raz piąty podejmuje współpracę ze Sparksem, nabyła już prawa do jego nowej książki "The Best of Me", która zostanie zekranizowana jako film fabularny. Inne filmy Di Novi to Grzeszna miłość, Czego pragnie dziewczyna, Mary-Kate i Ashley: Nowy Jork, nowa miłość, Kobieta-Kot, Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów, Lucky You - Pokerowy blues Curtisa Hansona, Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów 2, Ramona i Beezus, Och, życie, a także najnowsza komedia przygodowa Monte Carlo z Seleną Gomes, Leighton Meester, Katie Cassidy i Corym Monteithem. Di Novi pracowała także nad produkcjami telewizyjnymi. Była producentką wykonawczą projektów Gwiazdka Eloizy, Eloise z hotelu Plaza, The 70's oraz docenionego przez krytyków serialu Bez pardonu. Di Novi rozpoczynała karierę w branży dziennikarskiej i awansowała ze stanowiska edytorki w tygodniku Dowa Jonesa National Observer do autorki artykułów w Canada AM w Toronto. Później przeniosła się do przemysłu filmowego i pracowała jako rzeczniczka prasowa produkcji. W 1980 roku została dyrektorką w filmie producenckiej z Montrealu — Film Plan, tam pracowała na różnych stanowiskach nad produkcją dziewięciu dużych filmów studia, między innymi filmów Skanerzy i Wideodrom. W 1983 roku firma Film Plan przeniosła się do Los Angeles i połączyła z firmą Arnolda Kopelsona Film Packages. Później dołączyła do New World Pictures jako wiceprezes wykonawcza produkcji, a następnie podpisała umowę na wyłączność jako niezależna producentka. Od 1989 do 1992 roku kierowała firmą Tim Burton Productions, tam wyprodukowała kilka najbardziej popularnych filmów tego reżysera. W 1993 roku założyła własną firmę producencką, Di Novi Pictures, w ramach Columbia Pictures. Obecnie Di Novi ma podpisaną umowę producencką z Warner Bros. Pictures. Teraz pracuje nad kilkoma projektami, w tym nad filmem The Illustrated Man w reżyserii Zacka Snydera, na podstawie zbioru opowiadań Raya Bradbury'ego, romansem The Last Summer of You and Me na podstawie książki Ann Brashares, filmem The Jetsons oraz obrazem Larklight na podstawie powieści Philipa Reeve'a.

DAVID A. SIEGEL (producent wykonawczy) pracował jako współproducent filmu Todda Phillipsa Kac Vegas, nagrodzonego Złotym Globem dla najlepszego filmu, musicalu lub komedii i najbardziej dochodowego filmu dla dorosłych wszech czasów, oraz drugiej części filmu — Kac Vegas w Bangkoku, która ukazała się tego lata. Wcześniej współpracował z tym reżyserem jako asystent producenta w filmie Starsky i Hitch, z Owenem Wilsonem i Benem Stillerem. Współpracował też z Robem Reinerem jako kierownik produkcji komediodramatu Choć goni nas czas z Jackiem Nicholsonem i Morganem Freemanem, oraz jako producent wykonawczy i kierownik produkcji opowiadającego o dorastaniu filmu familijnego Reinera Dziewczyna i chłopak — wszystko na opak. Siegel dorastał w Maryland i rozpoczynał karierę pracując nad niewielkim filmem niezależnym. Siegel rozpoczynał jako pracownik działów lokalizacji wielu filmów realizowanych w Washington D.C. i wkrótce został koordynatorem ds. transportu w takich filmach jak Wyatt Earp, Bodyguard i Byki z Durham (wszystkie z Kevinem Costnerem), nagrodzonego siedmioma Oscarami filmu z Costnerem Tańczący z wilkami, filmów Biali nie potrafią skakać, Rodzina Addamsów, Władca much i obrazu Jamesa L. Brooksa Telepasja. Jako kierownik produkcji Siegel pracował nad takimi filmami, jak: Tin Cup i List w butelce, obydwa z Costnerem, Air Force One z Harrisonem Fordem, Borat: Podpatrzone w Ameryce, aby Kazachstan rósł w siłę, a ludzie żyli dostatniej, Kumpel do bicia, Kto pod kim dołki kopie i W pogoni za szczęściem z Willem Smithem.

VANVE DE GENERES (producent wykonawczy) urodził się i dorastał w New Orleans i rozpoczynał karierę w przemyśle rozrywkowym jako spiker radiowy i członek zespołu rockowego w szkole średniej. Przeniósł się do Los Angeles w 1985 roku i wraz z Giną Schock z Go-Gos założył zespół House of Schock, który wydał płytę pod szyldem Capital Records. DeGeneres płynnie przeniósł się do branży telewizyjnej, w 1991 roku został scenarzystą serialu Eerie Indiana, czyli Dziwne Miasteczko. Od tamtej pory był scenarzystą i producentem wielu programów, w tym scenarzystą telewizyjnych transmisji gali wręczenia Oscarów, Emmy i nagród Grammy. Był korespondentem w The Daily Show with Jon Stewart przez dwa i pół roku, a później rozpoczął karierę jako producent. W 2008 roku Steve Carell zatrudnił go jako kierownika ds. rozwoju filmów fabularnych w Carousel Productions. CHARLIE HARTSOCK (producent wykonawczy) pochodzi z Chagrin Falls w Ohio i ukończył Denison University. Tam poznał Steve'a Carella. Krótko po szkole przeniósł się do Chicago, aby robić karierę jako aktor i przez sześć lat pracował jako aktor i reżyser w słynnej grupie komediowej The Second City. W 2008 roku Hartsock podjął współpracę z Carellem i wspólnie założyli firmę Carousel Productions. Kocha, lubi, szanuje to ich pierwsza produkcja kinowa.

ANDREW DUNN (reżyser obrazu) otrzymał trzy nagrody BAFTA - pierwszą w 1985 roku za film Threads, drugą w 1986 roku za miniserial Martina Campbella Na krawędzi mroku i trzecią w roku 1989 za film Tumbledown. Poza tym dostał jeszcze dwie nominacje do nagrody BAFTA, w 1987 roku za film The Monocled Mutineer i w 1996 roku za film Szaleństwo Króla Jerzego. Za pracę nad tym filmem wyróżniono go prestiżową nagrodą London Evening Standard Award za osiągnięcia techniczne i nagrodą od British Society of Cinematographers za najlepsze zdjęcia. Dunn urodził się w Londynie i rozpoczynał karierę w przemyśle rozrywkowym jako montażysta w BBC, równocześnie opracowywał i nagrywał własne projekty. Jako reżyser zdjęć zaprezentował szeroki wachlarz stylów podczas współpracy z wieloma cenionymi reżyserami, wśród nich znaleźli się Stephen Frears, Richard Eyre, Martin Campbell, Nicholas Hytner, Robert Altman, Mick Jackson, Andy Tennant, Bill Forsyth i Dennis Potter. Dunn nagrał nominowany do Oscara dramat Hej, skarbie oraz filmy Środki nadzwyczajne i Och, życie. Inne ważne filmy z jego udziałem to Historia z Los Angeles, Bodyguard, Czarownice z salem, Totalna magia, Ever After, Gosford Park, Hrabia Monte Christo, Hitch: Najlepszy doradca przeciętnego faceta, Królowa sceny, Dziewczyna z Alabamy, Miss Potter i Good.

WILLIAM ARNOLD (scenograf) ostatnio pracował jako scenograf w komediodramacie Take Me Home Tonight i współpracował z reżyserem Paulem Weitzem nad filmami Poznaj naszą rodzinkę i Asystent Wampira. Wcześniej współpracował z Weitzem w filmach Jak zostać gwiazdą i W doborowym towarzystwie. Arnold zadebiutował jako scenograf filmem Więcej Szmalu. Inne produkcje fabularne z jego udziałem to Magnolia i Lewy sercowy, oba w reżyserii Paula Thomasa Andersona, oraz filmy Przekręt doskonały, Troje do pary, Ostatnie wakacje i Wyobraź sobie. Obecnie zajmuje się scenografią do mającego się wkrótce ukazać filmu Jona Hurwitza i Haydena Schlossberga American Reunion, piątej części popularnej serii komedii, która rozpoczęła się filmem American Pie. Uczył się o teatrze i scenografii w rodzinnym stanie Rhode Island a później przeniósł do Chicago, aby robić karierę w teatrze. W Chicago Arnold rozpoczął pracę w przemyśle filmowym i został dyrektorem artystycznym takich produkcji jak Music Box Costa-Gravasa, Dwie matki Stephena Gyllenhaala, Co się wydarzyło w Madison Country Clinta Eastwooda, Lęk pierwotny Gregory'ego Hoblita oraz Cedry pod śniegiem Scotta Hicksa. Po przeprowadzce do Los Angeles pracował także jako dyrektor artystyczny filmu Curtisa Hansona Tajemnice Los Angeles i obrazu Gary'ego Rossa Miasteczko Pleasantville, oba filmy były nominowane do Oscara za najlepszą oprawę artystyczną.

LEE HAXALL (montażystka) pochodzi z Pensylwanii i wyprowadził się do Kalifornii, aby studiować w szkole filmowej Uniwersytetu Południowej Kalifornii. W jej dorobku znalazły się takie filmy, jak Poznaj moich rodziców, Take Me Home Tonight, Diukowie Hazzardu, Święto piwa i Guru miłości. Haxall zaczynała karierę jako montażystka w telewizji, pracowała nad kilkoma filmami i wieloma serialami, w tym nad serialem Agenci NCIS: Los Angeles oraz doskonale przyjętym przez krytyków serialem Świat gliniarzy. Otrzymała nagrodę Emmy w 2004 roku za montaż pilotażowego odcinku kultowego serialu Bogaci bankruci i nagrodę Cable Ace Award w 1997 roku za montaż serialu HBO Arli$$. DAYNA PINK (projektantka kostiumów) ostatnio zaprojektowała kostiumy do mającego się wkrótce ukazać melodramatu z Zakiem Efronem The Lucky One, w reżyserii Scotta Hicksa, na podstawie powieści Nicholasa Sparksa. Wcześniej Pink pracowała nad filmem Jutro będzie futro w reżyserii Steve'a Pinka i obrazem Fame Kevina Tancharoena. Pink pracowała dawniej jako konsultantka ds. mody w komedii Sachy Barona Cohena Bruno i była projektantką kostiumów do filmu Adrenalina 2: Pod napięciem. Inne filmy, do których zaprojektowała kostiumy, to Tenacious D: Kostka przeznaczenia z Jackiem Blackiem, Śmierć na żywo z Evą Mendes i Sarah Silverman: Jesus Is Magic. Pink jest jest nie tylko projektantką, ale też osobistą stylistką gwiazd, jej klientami są między innymi Jack Black i Marylin Manson. Poza tym projektowała kostiumy do teledysków takich zespołów, jak U2, Queens of the Stone Age i Five for Fighting.

CHRISTOPHE BECK (kompozytor) ostatnio po raz czwarty podjął współpracę z reżyserem Toddem Phillipsem - skomponował muzykę do filmu Kac Vegas w Bangkoku z Bradleyem Cooperem, Edem Helmsem i Zakiem Galifianakisem. Inne filmy, przy których współpracowali to Kac Vegas, Zanim odejdą wody z Galifianakisem i Robertem Downeyem Jr. oraz komedia z 2006 roku Szkoła dla drani. Skomponował muzykę do wielu filmów, między innymi do cenionej przez krytyków komedii Cedar Rapids z Edem Helmsem, musicalu Burleska z Cher i Christiną Aguilerą, filmu akcji RED z Hellen Mirren, Bruce'em Willisem i Morganem Freemanem, obrazu Zgon na pogrzebie Neila LaBute'a, niespodziewanego hitu Jutro będzie futro, filmu przygodowego Chrisa Columbusa Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna, a także do wyróżnionego licznymi nagrodami filmu dokumentalnego Waiting for Superman. Poza tym Beck kilkukrotnie współpracował z Shawnem Levym, między innymi nad filmem Nocna randka, przeróbkach filmów Różowa Pantera i Fałszywa dwunastka (w obu wystąpił Steve Martin), obrazami Nowożeńcy, Duży, gruby kłamczuch i filmu Co się zdarzyło w Las Vegas, którego producentem był Levy. W bogatym dorobku Becka znalazły się też filmy Wszystko o Stevenie, Fred Claus: Brat Świętego Mikołaja, Rok psa, Męski sport, Strażnik, W krainie czarów, Pod słońcem Toskanii, Wszyscy święci! i Dziewczyny z drużyny. Praca w telewizji przyniosła Beckowi nagrodę Emmy za wybitną muzykę do popularnego serialu Buffy: Postrach wampirów. Rozpoczynał karierę jako kompozytor w kanadyjskim serialu telewizyjnym Biały Kieł.

NICK URATA (kompozytor) jest liderem cenionego na całym świecie zespołu rockowego DeVotchKa - pisze piosenki, śpiewa i gra na thereminie, gitarze, buzuki, pianinie i trąbce. Początkowo zespół tworzył podkłady muzyczne do parodii, jeździł w trasy koncertowe z takimi artystami jak Dita von Teese. Wkrótce jednak wydane na własną rękę albumy zespołu przyniosły im uznanie i przyczyniły się do powstania piosenki "How It Ends", którą wykorzystano w trailerze filmu Wszystko jest iluminacją, reżyserskiego debiutu Lieva Schreibera. Dzięki takiej reklamie i występom w 2006 roku podczas festiwalu Bonnaroo Music Festival zdołali dotrzeć do szerokiej publiczności. Wśród odbiorców znaleźli się debiutujący reżyserzy Jonathan Dayton i Valerie Faris, którzy zgłosili się do zespołu i poprosili Uratę, aby napisał muzykę do ich pierwszego filmu fabularnego Mała Miss. Grupa DeVotchKa napisała i wykonała ścieżkę dźwiękową, która nominowana była do nagrody Grammy dla najlepszego albumu ze ścieżką dźwiękową. Później Utrata odniósł podobny sukces dzięki filmowi Fling, a wkrótce potem napisał muzykę do reżyserskiego debiutu Glenna Ficcary i Johna Requy I Love You Phillip Morris z Jimem Carreyem i Ewanem McGregorem. Później napisał muzykę do filmu Niedościgli Jonesonowie z Davidem Duchovnym i Demi Moore, Waiting for Forever Jamesa Keacha z Rachel Bilson i Father of Invention Trenta Coopera, z Kevinem Spaceyem. Wkrótce będzie można usłyszeć jego muzykę w filmie Dustina Lance'a Blacka What's Wrong with Virginia z Emmą Roberts, Jennifer Connelly i Edem Harrisem.

materiały dystrybutora
Dowiedz się więcej na temat: Kocha, lubi, szanuje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy