"Kinsey": REALIZATORZY
BILL CONDON (Scenarzysta/Reżyser)
Poprzednim reżyserskim dziełem Billa Condona był obraz „Bogowie i potwory”, uznany za Film Roku przez Narodowe Stowarzyszenie Recenzentów i nagrodzony Oscarem za najlepszy scenariusz adaptowany. W produkcji, będącej poetyckimi rozważaniami na temat ostatnich dni życia reżysera Jamesa Whale’a wystąpili Ian McKellan, Brendan Fraser i Lynn Redgrave.
Później Condon napisał dla uznanego przez krytyków i docenionego przez widzów musicalu „Chicago”. Obraz, który zyskał aż sześć nagród Akademii ponownie zaowocował nominacją dla Condona za najlepszy scenariusz będący adaptacją.
Zaczynał karierę jako dziennikarz. Analitycznym artykułem w magazynie „Milimeter” ściągnął na siebie uwagę producenta Michaela Laughlina. Razem napisali scenariusz filmu „Strange Behaviour”, który Lauglin wyreżyserował. Obraz osiągnął miano pozycji kultowej, doczekał się również nieoficjalnego sequela „Strange Invaders”. Condon zadebiutował za kamerą filmem „Siostra, siostra”, w którym zagrali Jennifer Jason Leigh, Judith Ivey i Eric Stoltz.
Urodził się w Nowym Jorku. Ukończył szkołę średnią Regis i filozofię na uniwersytecie Columbia. Aktualnie zasiada w zarządzie IFP w Los Angeles i ostatnio założonego stowarzyszenia Independent Witers Steering Committee działającym pod skrzydłami WGA.
FRANCIS FORD COPPOLA (Producent wykonawczy)
Francis Ford Coppola to pięciokrotny zdobywca nagrody Akademii. Jest reżyserem, scenarzystą, producentem, który pierwszego Oscara zdobył w wieku 31 lat za scenariusz do filmu „Patton”, który napisał wspólnie z Edmundem H. Northem.
Coppola wyreżyserował 20 filmów. Są wśród nich: trylogia „Ojciec Chrzestny”, „Czas Apokalipsy: Powrót”, „Rozmowa”, „Wyrzutki”, „Rumble Fish” i „Drakula”.
W ciągu swej kariery Coppola nieustannie poszukiwał lepszych narzędzi, wspomagających pracę filmowców. Uważany jest za pioniera elektronicznej ery kina. Wiele jego technicznych pomysłów dziś funkcjonuje jako standardy kinowego przemysłu. Założona przez niego firma American Zoetrope, mająca swą siedzibę w San Francisco, zajmuje się produkcją filmowych projektów zarówno na potrzeby dużego jak i małego ekranu.
FREDERICK ELMES, A.S.C. (Operator)
Frederick Elmes najbardziej kojarzony jest jako współpracownik takich reżyserskich gwiazd jak Ang Lee i David Lynch. Za zdjęcia do „Blue Velvet” Lyncha otrzymał wiele nagród, w tym od Narodowego Stowarzyszenia Krytyków Filmowych. Późniejsza produkcja, „Dzikość serca”, zdobywca Złotej Palmy na festiwalu w Cannes, przyniosła Elmesowi pierwszą Independent Spirit Award. Jego długa współpraca z Angiem Lee rozpoczęła się obrazem „Burza lodowa”. Razem zrobili również dramat „Przejażdżka z diabłem”, krótkometrażówkę „The Chosen” – epizod z serii pokazywanych w internecie reklam BMW oraz hit kasowy „Hulk”.
Elmes współpracował również z takimi bezkompromisowymi reżyserami jak: Jim Jarmush („Kawa i papierosy”, „Noc na Ziemi”, epizod z filmu „10 minut później: Trąbka”), Tim Hinter („W zakolu rzeki”, „Święty z fortu Waszyngtona”), Norman Rene („Feralna gwiazdka”) i Barry Hersey („The Empty Mirror”). Ostatnio zrobił zdjęcia do „Storytelling”, trzeciego obrazu kontrowersyjnego filmowca Todda Solondza, który pokazywano w sekcji Un Certain Regard na ubiegłorocznym festiwalu w Cannes.
Po ukończeniu studiów na wydziale fotografii w Rochester Institute of Technology, Elmes postanowił rozpocząć naukę sztuki filmowej na uniwersytecie w Nowym Jorku. Oferta objęcia członkostwa w Amerykańskim Instytucie Filmowym sprawiła, iż w 1971 roku przeniósł się do Los Angeles. Tam właśnie rozpoczął swoją długoletnią współpracę z Davidem Lynchem. Jako członek AFI zrobił zdjęcia do kultowego obrazu „Głowa do wycierania” Lyncha oraz filmów Johna Cassavetesa: „Zabójstwo chińskiego maklera” i „Premiera”.
Elmes robił zdjęcia również do filmów telewizyjnych, reklam i muzycznych teledysków. Dużo pracował w Europie, gdzie cieszy się szczególnym szacunkiem. W 2000 roku za współpracę z Davidem Lynchem został uhonorowany Złotą Żabą na festiwalu Camerimage.
RICHARD SHERMAN (Scenograf)
„Kinsey” to kolejna po „Bogach i potworach” współpraca Richarda Shermana z Billem Condonem. Ostatnio Sherman tworzył scenografie do takich produkcji jak „Kiss the Bride” i „Pumpkin”. Inne filmy, przy których realizacji brał udział to m.in.: „I’m Losing You”, „Amatorzy w konopiach”, „Poza podejrzeniem”, „No Place to Hide”, „Przygody Hucka Finna”, „Kłopotliwy bagaż”, „Wagary” i „Siostra, siostra” Condona.
Bogata jest również jego telewizyjna kariera, obejmująca takie tytuły jak: „A Different Kind of Christmas”, „Inna twarz”, „Ed McBain’s 87th Precinct: Lightning”, „Eyes of Terror”, „Donato i córka”, „Double Edge”, „Śmierć w jeziorze”, „Paris Triut”, „Kolejne morderstwo”, „People Like Us”, „Rock Hudson”, „Mroczne wakacje” i „Original Sin”.
Sherman rozpoczynał karierę w przemyśle filmowym jako asystent scenografa na planie filmu „Europejczycy” duetu Merchant-Ivory.
CARTER BURWELL (Kompozytor)
Skomponował muzykę do takich filmów jak: „Śmiertelnie proste”, „Rasing Arizona”, „Ścieżka strachu”, „Barton Fink”, „Kraina wód”, „Chłopięcy świat”, „Rob Roy”, „Fargo”, „Teoria spisku”, „Hiszpański więzień”, „Bogowie i potwory”, „Idol”, „Złoto pustyni”, „Być jak John Malkovich”, „Hamlet”, „Zanim zapadnie noc”, „Człowiek, którego nie było”, „Adaptacja”, „Ladykillers czyli zabójczy kwintet” i „Alamo”.
Tworzył muzykę również dla sztuk teatralnych, m.in.: „The Celestial Alphabet Event”, „Mabou Mines”, „Mother” i „The 14th Ward” Cary Lucii i Henry’ego Millera.