Reklama

"Johnny English: Reaktywacja": LOKALIZACJE I SCENOGRAFIA

Jim Clay, laureat nagrody BAFTA za scenografię do filmu Alfonso Cuaróna Ludzkie dzieci (Children of Men) dołączył do ekipy realizatorów i stanął przed zadaniem wykreowania imponującej skali i autentyczności filmu. Natomiast wyzwaniem kostiumografa Beatrix Pasztor - m.in. Buntownik z wyboru (Good Will Hunting) - było dorównanie stylem zaprojektowanych przez nią kostiumów rozmiarowi scenografii. Nominowany do Oskara® za pracę w filmie Jak zostać królem (The King's Speech), autor zdjęć Danny Cohen, miał za zadanie pokazać na ekranie realny świat angielskich szpiegów. "Beatrix posiada niezwykłe zdolności. Szuka indywidualnych cech w każdej z postaci i wnosi do swoich projektów mnóstwo splendoru," komentuje reżyser. "Danny natomiast jest pełen fantastycznej energii. Posiada mnóstwo inwencji i nie obawia się nowych wyzwań."

Reklama

Trwające 13 tygodni zdjęcia rozpoczęły się w Wielkiej Brytanii, a następnie ekipa przeniosła się do Hong Kongu i we francuskie Alpy. Zdjęcia realizowano w halach Ealing Studios, a kilka z większych dekoracji zbudowano w Gillette Building w Zachodnim Londynie. Ten budynek w stylu Art Deco, kiedyś europejska siedziba firmy Gilette, obecnie stoi pusty.

Dwa ostatnie tygodnie ekipa kręciła w Hong Kongu oraz sąsiadującym z nim Makao. "Zabawne w realizacji filmów jest to, że wystarczy zapewnić sobie wspaniałe tło... i nagle znajdujemy się w dużo bardziej imponującym filmie," wyjaśnia jeden z producentów. "W pierwszej produkcji coś z tego nam umknęło, dlatego tym razem celowo wykorzystaliśmy kilka lokalizacji - Hong Kong i Alpy - aby sprawić, że Johnny English: Reaktywacja będzie dużym, pełnym przestrzeni filmem."

Scenograf dodaje: "Hong Kong stanowił prawdziwy kontrast w porównaniu z resztą filmu. Świat MI7 jest gładki, lśniący i bardzo współczesny. Kiedy natomiast udajemy się do Hong Kongu, wnosi on do filmu bardziej naturalne, kolorowe elementy. Zapewnia zupełnie inne tło Johnny'emu." Także Oliver Parker bardzo docenił możliwości, jakie dało filmowanie w Hong Kongu. "Zainscenizowaliśmy m.in. walkę na pontonie w zatoce, do której tłem były imponujące, strzeliste symbole komercji. Jednym z wielkich wyzwań było umieszczenie postaci Johnny'ego w żywym, gwarnym i niebezpiecznym otoczeniu, i sprawdzenie jak sobie z nim poradzi."

Sceny zrealizowane w Hong Kongu, to m.in. scena pościgu rozegrana między Lingiem i Englishem na dachach sławnych rezydencji Chungking, a także sekwencja z łodzią motorową i pontonem zrealizowana w Yau Ma Tei Typhoon Shelter i zatoce. Na ostatnie dwa dni zdjęć, ekipa realizacyjna przeniosła się do Makao, aby nakręcić scenę w kasyno w hotelu Grand Lisboa.

Zdjęcia zakończono w Londynie w połowie grudnia 2010 roku, i wtedy część ekipy udała się do Meg?ve w Alpach francuskich, gdzie przez pięć dni realizowano ujęcia na kolejce liniowej, skuterach śnieżnych i spadochronie, w których Johnny ponownie cudem unika śmierci.

materiały dystrybutora

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Johnny English: Reaktywacja

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje